Mijn top 3 kruiden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ook lekker:
    Ketjap, currypoeder en sambal
    of
    wat rozemarijn, tijm en organo (even veel van alles), beetje peper, teentje gemalen knoflook, heel klein beetje balsamico azijn ;D
    Of
    gemalen komijnzaadjes(liefst geroosterd), oregano, gemalen verse knoflook, paprika of chili poeder, met beetje kaneel, peper en halve limoen voor het sap

En voor de knoflook liefhebbers...

druk het teentje knoflook plat, of snij hem door de minden, zit zo sliertje in, haal die eruit, geeft de eerste geur, en ook zonder smaakt het gewoon na knoflook ;p
    Ik ben dyslect, dus taalfouten zal ik maken

Comment

Een beetje sesamolie over de rijst doen is ook zo lekker. Is misschien wel geen kruid, maar O..zo lekker!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik marineer mijn kip over het algemeen in een theelepel sambal oelek en dan vervolgens majoraan over de kip heen, HEERLIJKKKKK!
        Pain is temporary, Pride is forever

Comment

Voor op de kip: Veel paprika, theelepel peper, beetje ve-tsin, beetje zout, 2 theelepels ketjap. Boter+olijfolie in de pan, bakken, na 3 min. spekjes erbij en als het gaar is eten. De kunst van de kip zit hem in het bakken zelf imo.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Tandoorikruiden zijn ook erg lekker!

Comment

Ik marineer de kip met:
              - piri piri saus (zelf gemaakt: limoen, chilipepers, koriander, knoflook, ui en beetje zeezout)
              - knoflook, limoen, ketjap manis en zelfgemaakte sambal van mijn moeder
              of grillen met verse Italiaanse kruiden
              " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Niet te paniekerig worden van een beetje zout. Ook dat heeft je lichaam nodig.
                Precies. Ik gebruik geen zout in mijn rijst of groente bijvoorbeeld maar kruid de kip met kruiden die ik lekker vind, al zit daar zout in. Er wordt vaak veel te paniekerig gedaan over zout.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Een beetje sesamolie over de rijst doen is ook zo lekker. Is misschien wel geen kruid, maar O..zo lekker!
                  dat is een goede tip... zal ik eens proberen
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                    dat is een goede tip... zal ik eens proberen
                    En met een beetje bedoel ik ook...een beetje! Een paar druppels zijn al genoeg. Zo aromatisch is die olie.
                    Het doet echt wonderen voor elk aziatisch gerecht. Vooral op de bami of de noedels is het erg lekker!

Comment

En met een beetje bedoel ik ook...een beetje! Een paar druppels zijn al genoeg. Zo aromatisch is die olie.
                      Het doet echt wonderen voor elk aziatisch gerecht. Vooral op de bami of de noedels is het erg lekker!
                      Hmm ja lekker! Ik doe vaak vijfkruidenpoeder, sesamolie en knoflook door mijn rijstmie en die krijgt er een goede smaak van. Teveel sesamolie smaakt wat stroef/bitter vind ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X