Originally posted by Falstyr
View Post
Kruiden (hoe je saai eten lekker maakt)
Collapse
X
-
Originally posted by emilio75 View Post+1, is gewoon pure luiheid.
Je hebt tegenwoordig van conimex ook een soort spuitflesjes met gehakte knoflook en sambal. Daarnaast kun je gedroogde kruiden gewoon uit je kastje pakken en met een backhand erbij mikken. Kost geen tijd/moeite etc. Ideaal voor niet niet-hobby-kok en de drukke dag.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostEn nog een +1
Je hebt tegenwoordig van conimex ook een soort spuitflesjes met gehakte knoflook en sambal. Daarnaast kun je gedroogde kruiden gewoon uit je kastje pakken en met een backhand erbij mikken. Kost geen tijd/moeite etc. Ideaal voor niet niet-hobby-kok en de drukke dag.
En als Dexie ervoor kiest moet hij dat toch ook zelf wetenPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostKnoflook, sambal (of andere dingen met een shitload aan zout) gooi ik gewoon niet snel door mijn eten. Knoflook omdat ik niet van de nasmaak houd. Zo af en toe heb ik een periode dat ik er dingen doorheen gooi die ook zout bevatten, maar is altijd tijdelijk. Mediterraanse toevoegingen ben ik niet zo happig op. Ik hou echt totaal niet van koken, dus ben niet iemand die er tijd voor uittrekt om te proberen. Ook niet als ik de tijd heb. Dus ik zie niet in wat het 'probleem' is als ik te lui ben, is toch mijn keuze?
En als Dexie ervoor kiest moet hij dat toch ook zelf wetenBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostKnoflook, sambal (of andere dingen met een shitload aan zout) gooi ik gewoon niet snel door mijn eten. Knoflook omdat ik niet van de nasmaak houd. Zo af en toe heb ik een periode dat ik er dingen doorheen gooi die ook zout bevatten, maar is altijd tijdelijk. Mediterraanse toevoegingen ben ik niet zo happig op. Ik hou echt totaal niet van koken, dus ben niet iemand die er tijd voor uittrekt om te proberen. Ook niet als ik de tijd heb. Dus ik zie niet in wat het 'probleem' is als ik te lui ben, is toch mijn keuze?
En als Dexie ervoor kiest moet hij dat toch ook zelf weten
Comment
-
Originally posted by emilio75 View Postnaast dat ik zoutvrees nooit zo goed snapPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostGewenning. Net als dat ik geen kilo's zoetstof door iets heen zal gooien, omdat zoet ook snel went. Ben absoluut niet in de overtuiging dat een beetje zout per definitie slecht is, is dus gewoon persoonlijke voorkeur
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostGewenning. Net als dat ik geen kilo's zoetstof door iets heen zal gooien, omdat zoet ook snel went. Ben absoluut niet in de overtuiging dat een beetje zout per definitie slecht is, is dus gewoon persoonlijke voorkeur
Zoutlarm koken doe ik al ruim 7 jaar omdat mijn vrouw op een zoutarm dieet staat, dus daar ben ik inmiddels ook al aan gewend.
Ik vind dat het gebruik van zout dus enorm overdreven word in de keuken (kijk maar naar al die kookprogramma's op tv!), maar ie**************** zout heb je zeker nodig. Het gerecht kan ook vaak niet volledig zoutloos omdat zout een smaakversterker is (ook in zoete gerechten) en het gerecht anders flauw en smaakloos wordt.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ik krijg zin om met ErikZ de keuken in te duiken en iets te koken dat lekker én gezond is. Ik heb ook een keer een kruidentopic gemaakt, kruiden zijn namelijk niet alleen lekker, maar ook erg, erg, errug gezond.
Had ik al gezegd dat kruiden erg goed voor je zijn? Ik zit nu aan de tijmthee tegen de hoest om maar eens een voorbeeldje te noemen, wel met sinaasappelschil gemengd vanwege de smaak.
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostKlopt. Ik gooide eerst ook altijd 2 eetlepels zoetstof door mijn kwark omdat ik het anders niet naar binnen kon krijgen. Ben er toen steeds minder in gaan doen en ben inmiddels gewend om het naturel te eten.
Zoutlarm koken doe ik al ruim 7 jaar omdat mijn vrouw op een zoutarm dieet staat, dus daar ben ik inmiddels ook al aan gewend.
Ik vind dat het gebruik van zout dus enorm overdreven word in de keuken (kijk maar naar al die kookprogramma's op tv!), maar ie**************** zout heb je zeker nodig. Het gerecht kan ook vaak niet volledig zoutloos omdat zout een smaakversterker is (ook in zoete gerechten) en het gerecht anders flauw en smaakloos wordt.
Vandaag heel klein beetje bonenkruiden op me brood met kipfilet beviel me eigenlijk wel, had niet verwacht dat dat lekker was
Sinds vorige week beetje met kruiden aan de gang ik gebruik nu zeker een hoop maar niet veel en zoveel mogelijk afwisseling, enige wat ik echt elke dag doe is wat zwarte peper bij me tonijn (met rijst of macaroni) en kaneel over me appel 's ochtends, voor de rest zoveel mogelijk afwisselen. Me trek en "slechte" dingen is meteen minder omdat je zo toch wel veel smaak afwisseling heb. Ben me kruidenkastje flink aan het uitbreiden en uitproberen
Comment
-
Originally posted by ultra1993 View PostTips voor deze maaltijden? haha
Rijst met tonijn
Macaroni met tonijn
Macaroni met ui, paprika, gehakt
Wil af en toe wel varieren met kruiden want deze maaltijden eet ik heel vaak.
Knoflook + ui
Knoflook + ui + peterselie
Knoflook + oregano + nootmuskaat + paprikapoeder
Comment
-
Ok bedankt ja, met tonijn doe ik soms zwarte peper, soms paprika en knoflook.
Me macaroni + gehakt en pastasaus, ui, paprika, basilicum, witte peper, pittige paprikapoeder en knoflook erg lekker vind ik zelf.
Bedankt voor de tip, keer oregano halen
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...3 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment