Yam tuna salad [Cidious

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yam tuna salad [Cidious

Ik zal weer eens beginnen met bijdragen aan dit forum.

Het afgelopen jaar heb ik veel aan mijn voeding gesleuteld. Niet alleen in terms of body recomposition maar ook dat het gewoon smakelijk moet zijn en lekker moet ogen.

Hier mijn eerste veel gegeten recept.

Ingredienten:

1 blik tonijn op zonnebloem olie (140 gram tonijn)
    300 gram gepelde yam (met schil zo'n 400-450 ofzo, dit gewicht pas je natuurlijk af op je behoefte)
    50 gram rucola sla

Seasoning: Sambal oelek, sciciliaanse kruiden van xenos, zwarte peper, cayenne peper en een klein beetje chili saus. (Hier moet je gewoon mee experimenteren naar smaak. Ik hou van pittig hehe, heeft ook nog positief effect op thermogenic shizzle)

Bereidings wijze:

Pleur yam in een stuk keukenrol gevouwen in de magnetron, +/- 7,5 minuut op 1000 watt
    Yam even onder koud water, snij kontjes eraf, maak mooie snee over de lengte en je kan em zo pellen zonder je fikken te branden.

Verdeel de yam over een bord. Pleur daarop de rucola en vervolgens een blik tonijn. (Ik laat deze een klein beetje uitlekken maar niet teveel, ik vind de zonnebloem olie een prima toevoeging voor voedingswaarde en smaak.)

Seasoning naar smaak en bikken maar.

Voedingswaarde:

Kcal: 639 cal
    Carbs: 84,6 gr
    Prot: 42,2 gr
    Fat: 15,4 gr

Nais clean, tasty, goodlooking food for building those muscles.

20130225_143652.jpg
    "The only thing worse than failing is not trying."

Wat is yam en waar haal je dat?
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Google is je vriend.. als je niet weet wat een yam is.. dan valt er nog veel aan je voeding toe te voegen..

Yam is een zoet aardappel. Ik haal ze zelf op de markt voor 1.95 per kg. In veel van die natuurwinkels of bij turken worden ze ook verkocht.. maar dan betaal je al gauw 2,50 per 500 gram.

Comment

Zoete aardappel of bataat aardappel, heb ze toevallig van het weekend gewoon bij de AH gehaald. Zitten in een oranje zak. Je moet wel opletten als je zoete aardappelen koopt want soms zijn ze ipv oranje wit van binnen en die zijn veel minder lekker.
        Ernstig noh!

Comment

@ bvds. Dat is het verschil tussen zoete aardappel en een yam. een yam bevat complexere carbs dan zoete aardappel.

Yams zijn dus oranje zoals je hierboven kan zien.

Comment

Ah oke vandaar, ik krab er altijd eentje open om het te checken want die zoete zijn niet te vreten vergeleken de yams.

Als je ze in de magnetron doet, krijg je dan het zelfde effect als dat je ze zou poffen in de oven? Zou een handig alternatief zijn aangezien poffen vaak anderhalf uur duurt.
            Ernstig noh!

Comment

ja soort gelijk ja. Niks mis mee. Kan trouwens ook met gewone aardappel!

Comment

Top ga je recept zo ff uitproberen!
                Ernstig noh!

Comment

nais!

Ga woensdag langs de markt en dan gelijk even je gerechtje uitproberen
                  'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Ik eet minimaal 1 maaltijd per dag met yams zo lekker.
                    Eet ze trouwens gewoon met schil!
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Gewoon een Bataat aardappel. Altijd die amerikaanse benamingen komen mij een beetje de strot uit
                      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                        Gewoon een Bataat aardappel. Altijd die amerikaanse benamingen komen mij een beetje de strot uit
                        Noem jij dan de m. triceps brachii ook gewoon de driehoofdige armstrekspier? haha
                        Ernstig noh!

Comment

@Guusd.. sorry hoor maar wat een bullcrap.. helft van de bb oefeningen is alleen een amerikaanse term voor omdat het toch wel een behoorlijk in amerika doorontwikkelde sport is..
                          Maar ik ben blij dat jij barbell rows "halterstang roeien" noemt en bicep curls "halter armheffen"
                          You look so cool and tough.. ik denk zeker dat je armen MINSTENS 2 cm groter lijken doordat jij iig je moederland trouw blijft.. wish I was more like you... then I'd be cool..

Comment

Waar slaat dat laatste op?

Ik doel op de veramerikanisering van de samenleving. De woonkamer is tegenwoordig de living. TV programma's hebben namen als: next pop talent, holland's got talent etc etc. Je bent tegenwoordig niet meer verbaasd. Nee je bent 'flabbergasted'. Een broek is tegenwoordig ook niet goed genoeg. Men spreekt van jeans. Heel dat gedoe komt mij de strot uit.

@bvds: Dat is de latijnse benaming.. is niks amerikaans aan. Is ook erg handig omdat dat internationaal de voertaal is als het gaat over medische dingen. Zo ontwijk je verwarring.
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Waar het op slaat? Dit is een forum over je lijf.. sporten gaat het hier over.. weet je wat ik zat ben? Gasten zoals jij die in andermans topic offtopic de held uithangen en ongevraagd idealen verkondigen die van geen enkele relevantie bevatten ten opzichte van sport en zelf niet ten opzichte van het forum.. dit forum zou moeten zijn om info te delen over wat wij hier allemaal graag doen.. namelijk sporten! Ik ben een tijdje weggeweest en het forum is nog meer dan eerst vergald met allemaal onzin topics omdat er teveel boyz zijn die dit als hangout gebruiken bij vermoedelijk gebrek aan andere sociale invullingen.. een geintje op zn tijd prima.. maar het is hier 1 groot pretpark geworden..

Moraal van dit verhaal.. nobody gives a damn what you think about american fucking termen bro..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X