dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik had gebrepen dat je Dextrose na een training gebruikt om een bloedsuikerspiegel-piek te forceren, waardoor je in een soort super-anabole modus gaat en eiwitten zoals wei beter worden opgenomen. Vandaar dat mijn PWO uit 50gr dextrose en 25gr wei bestaat.

Als je maltodextrine gaat gebruiken ipv dextrose, ben je dan het hele insulinepiek-effect niet kwijt?

Comment

die super anabole modus die je krijgt is de concentratie insuline die verhoogd wordt. Insuline stijgt door de toename van het bloedsuikergehalte. en om dat toe te laten nemen zijn snelle suikers nodig. In wat voor vorm dat je ze inneemt is niet belangrijk. Dextrose, fructose, saccharose...maakt allemaal geen flaus aus!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ja, maar matodextrine is geen snelle suiker. Toch?

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
          Dextrose is een snel koolhydraat gemaakt van zetmeel.
          Fructose is een koolhydraat gemaakt van fruitsuikers of van mais, je kunt het ook vinden in honing.

Dextrose en fructose zijn verschillende koolhydraten. Dextrose verhoogt de bloedsuikerspiegel. Fructose voorkomt dit.
          Ik doelde op deze post. Uit post 9 van jou maak op dat het in combinatie is met maltosedextrine. Of niet?

grts

Comment

Ik dacht dat je na je training altijd snelle koolhydraten nodig hebt. Dit is de reden dat ik na het trainen altijd meteen een banaan eet en ongeveer een half uur later een whey shake.

Kan ik voortaan beter dextrose of iets dergelijks nemen of doe ik het momenteel goed?

Comment

Je kunt ze beter beide direct na de training nemen en combineren. Hoewel de meningen verdeelt zijn over de hoeveelheden en typen Kh zijn we het er allemaal wel over eens dat ze na een goede training nodig zijn, net als je weishake. Probeer gewoon wat uit, en doe wat je zelf het prettigst vind.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je zou zelfs eerst je shake kunnen nemen en daarna je koolhydraten. Eiwitten worden pas in de darmen opgenomen en koolhydraten al in de maag en een klein deel via het wangslijmvlies.

grts

Comment

Maar dan loop je het risico dat je eiwitten voor energie worden aangezien, en niet als stof om spieren mee op te bouwen/herstellen.

Ik heb eigenlijk nog een vraag: Wat is nu in eigenlijk het wezenlijke verschil tussen maltodextrine en bijvoorbeeld een boterham? Het zijn allebei bronnen van langzame koolhydraten toch?

Comment

Proteïne kan gebruikt worden als energie. Maar het lichaam zal dat niet snel doen. Als eerste zullen koolhydraten en vetten gebruikt worden om als energie gebruikt te worden, daar zijn die stoffen in het lichaam ook voor bedoeld. Of je moet structureel te weinig eten dan gaat je lichaam proteïne wel gebruiken als energiebron.

grts

Comment

Originally posted by fw83 View Post
                      Maar dan loop je het risico dat je eiwitten voor energie worden aangezien, en niet als stof om spieren mee op te bouwen/herstellen.

Ik heb eigenlijk nog een vraag: Wat is nu in eigenlijk het wezenlijke verschil tussen maltodextrine en bijvoorbeeld een boterham? Het zijn allebei bronnen van langzame koolhydraten toch?

Een vloeibare complexe koolhydraat oplossing wordt sneller en beter opgenomen in het lichaam dan iedere andere vaste vorm (bijvoorbeeld zetmeelproducten, spaghetti, macaroni, brood enz)

Comment

veel antwoorden

maar waar ik niet echt helderheid in krijg is (of overheen gelezen heb:$) : na de training wel of niet een glaasje water met dextrose (vruchtensuikers van zonatura) ?

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                          veel antwoorden

maar waar ik niet echt helderheid in krijg is (of overheen gelezen heb:$) : na de training wel of niet een glaasje water met dextrose (vruchtensuikers van zonatura) ?
                          Na het trainen omdat je lichaam uitgeput is
                          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

oke! maandag even bij de da drogisterij kijken of ze dextrose verkopen..

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                              oke! maandag even bij de da drogisterij kijken of ze dextrose verkopen..
                              maar als ik het dus goed begrijp heb je na je training eerst suikers nodig om je spieren weer aan te vullen zeg maar, en erna eiwit om ze op te bouwen te late groeien?

Comment

als ik het goed heb begrepen zorgd de dextrose ervoor dat de eiwitten in de spiercellen sneller worden opgenomen. en je energie ook weer licht aanvuld. al heb ik die toch genoeg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X