Collageen Hydrolisaat Sol-D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Collageen Hydrolisaat Sol-D

Hele discussies omtrent het onderstaande product op dit forum, ik heb het gewoon opgevraagd bij Body-Food. Niks geheimzinnigs daar, als ik eens langs wou komen dan was ik op afspraak van harte welkom.

Collageen hydrolisaat is een dierlijk eiwit die gewonnen wordt uit dierenhuiden. Hier is een enzym aan toegevoegd die hetzelfde doet als onze maag, namelijk de eiwitten afbreken in peptiden. Dit zogenaamd voor verteerd eiwit wordt snel opgenomen in ons lichaam.

Staat Sol-D erbij vermeld dan betekent dat de huiden, uitsluitend afkomstig zijn van rundersplit. Dit is een dunne collageenhoudende laag tussen de opperhuid en het onderhuidse bindweefsel.

Collageen hydrolisaat is een heel hoogwaardig eiwit en bevat 20 aminozuren, het is caloriearm, cholesterol- en suikervrij en bevat nauwelijks vetten. In combinatie met whey eiwitten is het een perfecte combinatie.

Body-Food produceerd een kant en klaar product, whey eiwitten met collageen hydrolisaat sol d, in de verhouding van:
    35 gram whey-concentraat instant, 35 gram whey-isolaat instant, 30 gram collageen hydrolisaat sol-d.
    Men noemt het product Whey-95 mix.

Originally posted by GNARF View Post
    Hele discussies omtrent het onderstaande product op dit forum, ik heb het gewoon opgevraagd bij Body-Food. Niks geheimzinnigs daar, als ik eens langs wou komen dan was ik op afspraak van harte welkom.

Collageen hydrolisaat is een dierlijk eiwit die gewonnen wordt uit dierenhuiden. Hier is een enzym aan toegevoegd die hetzelfde doet als onze maag, namelijk de eiwitten afbreken in peptiden. Dit zogenaamd voor verteerd eiwit wordt snel opgenomen in ons lichaam.

Staat Sol-D erbij vermeld dan betekent dat de huiden, uitsluitend afkomstig zijn van rundersplit. Dit is een dunne collageenhoudende laag tussen de opperhuid en het onderhuidse bindweefsel.

Collageen hydrolisaat is een heel hoogwaardig eiwit en bevat 20 aminozuren, het is caloriearm, cholesterol- en suikervrij en bevat nauwelijks vetten. In combinatie met whey eiwitten is het een perfecte combinatie.

Body-Food produceerd een kant en klaar product, whey eiwitten met collageen hydrolisaat sol d, in de verhouding van:
    35 gram whey-concentraat instant, 35 gram whey-isolaat instant, 30 gram collageen hydrolisaat sol-d.
    Dat is dan wel mooi voor je dat body-food je uitnodigd,dit is ook al eeuwen oude info.
    en als ik je en tip mag geven, we hebben hier op het forum al eindelijke discusies gehad me body-food, en zijn sponsor fantiek,hou je maar gewoon met andere producenten bezig.Maar ik weet nu al weer wat er op uit komt.

Comment

de grooste vraag die gesteld was. Waarom is bodyfood het eenige die het zo gebruik. Zover ik weet blijven veel bedrijven (vooral americaanse) weg van eiwitten uit dierenhuiden. Het heeft "iets" wat het is weet ik niet. Dat niet positief is

zoals je weet heeft alles een positief kant en een negatief kant. Wat ik uit jou tekst kan lenzen is alleen een postief, waar is het negatief. Ik weet dat er iets mee is.

Verder wordt sol-d vaak bij dieren gebruik (niet alleen bij paarden)
      collageen hydrolisaat wordt vaak gemaak van
      • Collageen type I: bot, pezen, ligamenten, huid, bloedvaten, fibrotisch kraakbeen
      • Collageen type II: hyalien kraakbeen, tussenwervelschijven.
      • Collageen type III: huid, synovia, bloedvaten.
      • Collageen type IV: basale membraan
      ojah wist je dat een andere woordt voor collageen hydrolistaat ; geletine is

Industrial uses

If collagen is partially hydrolyzed, the three tropocollagen strands separate into globular, random coils, producing gelatin, which is used in many foods, including flavored gelatin desserts. Besides food, gelatin has been used in pharmaceutical, cosmetic, and photography industries.[2] Collagen and gelatin are poor-quality protein since they do not contain all the essential amino acids that the human body requires - they are not complete proteins. Manufacturers of collagen-based dietary supplements claim that their products can improve skin and fingernail quality as well as joint health. However, mainstream scientific research has not shown any evidence to support these claims. Individuals with problems in these areas are more likely to be suffering from some other underlying condition rather than protein deficiency.

From the Greek for glue, kolla, the word collagen means "glue is gereserveerd voor een klant van Dolphin Internet Services producer" and refers to the early process of boiling the skin and sinews of horses and other animals to obtain glue. Collagen adhesive was used by Egyptians about 4,000 years ago, and Native Americans used it in bows about 1,500 years ago. The oldest glue in the world, carbon-dated as more than 8,000 years old, was found to be collagen — used as a protective lining on rope baskets and embroidered fabrics, and to hold utensils is gereserveerd voor een klant van Dolphin Internet Services together; also in crisscross decorations on human skulls.[3] Collagen normally converts to gelatin, but survived due to the dry conditions. Animal glues are thermoplastic, softening again upon reheating, and so they are still used in making musical instruments such as fine violins and guitars, which may have to be reopened for repairs — an application incompatible with tough, synthetic plastic adhesives, which are permanent. Animal sinews and skins, including leather, have been used to make useful articles for millennia.

Comment

Er zijn positieve en negatieve kanten, U uit vermoedens die u niet hard kan maken. Zo kunt u ieder product of grondstof in een kwaad daglicht ztten.

Ik geef alleen de gegevens door die ik heb verzameld. Voor wat betreft mij bezig houden met andere producenten in Nederland, kan ik U mededelen dat die dun gezaaid zijn.

Geletine moet dat geen Gelatine zijn.

Hier heb ik nog een site met andere info omtrent Collageen Hydrolisaat
        GME | Over Gelatine

Comment

Er zijn positieve en negatieve kanten, U uit vermoedens die u niet hard kan maken. Zo kunt u ieder product of grondstof in een kwaad daglicht ztten.

Ik geef alleen de gegevens door die ik heb verzameld. Voor wat betreft mij bezig houden met andere producenten in Nederland, kan ik U mededelen dat die dun gezaaid zijn.

GME | Over Gelatine
          Jij geeft alleen de positieve kanten met jouw gegevens, hij alleen de negatieve met zijn gegevens. De pot verwijt de ketel...
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor deze informatie Fanatic! Mijn mailtje naar bodyfood kwam terug dus ik wist nog steeds niet de ingrediënten. Maarre, volgens mij klopt 't niet zo.
            Zeg maar als je het uitrekend, dan kan het niet bij elkaar opgeteld.

0,35 x 80% concentraten (is toch zoiets dacht ik?) en 0,35 x 95% isolaten (want die zijn best keihoog in eiwit) , dan heb je al zo'n 61 gram eiwitten maximaal toch? Maar om dan nog tot 95 gram eiwitten te komen moet je uit de collageen 34 gram halen, terwijl er maar 30 gram collageen is. Dat kan toch niet? Tenzij de collageen 113% eiwit is

Nee ff serieus, hoe zit dit nou want ik snap er de ballen van zo!
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

Geletine moet dat geen Gelatine zijn.

Hier heb ik nog een site met andere info omtrent Collageen Hydrolisaat
              GME | Over Gelatine
              oh waaaaaaaw..thanx voor de spellingsfout. Doe maar geen moeite in de toekomst. Anders ga je me meer verbeteren dan posten.

op de link staat dit

Gelatine is een natuurlijk en gezond voedingsmiddel, dat een lange traditie kent. De pure proteïne biedt veel tot nu toe onovertroffen voordelen en speelt een belangrijke rol in de moderne voedselindustrie. Gelatine leent zich voor het opstijven, verdikken en stabiliseren van gerechten en geeft ze hun romige consistentie. Maar dat is niet alles. Gelatine is multifunctioneel en wordt in de meest uiteenlopende sectoren voor zeer verschillende producten gebruikt. Met name in de farmaceutische en fotografische industrie is gelatine niet meer weg te denken.

Ik mis het negatief gedeelte over gelatine.

Uses

Collagen is one of the long, fibrous structural proteins whose functions are quite different from those of globular proteins such as enzymes. Tough bundles of collagen called collagen fibers are a major component of the extracellular matrix that supports most tissues and gives cells structure from the outside, but collagen is also found inside certain cells. Collagen has great tensile strength, and is the main component of fascia, cartilage, ligaments, tendons, bone and teeth. Along with soft keratin, it is responsible for skin strength and elasticity, and its degradation leads to wrinkles that accompany aging. It strengthens blood vessels and plays a role in tissue is gereserveerd voor een klant van Dolphin Internet Services development. It is present in the cornea and lens of the eye in crystalline form. It is also used in cosmetic surgery and burns surgery.

Medical uses

Collagen has been widely used in cosmetic surgery, as a healing aid for burn patients for reconstruction of bone and a wide variety of dental, orthopedic and surgical purposes. Some points of interest are:
              1. when used cosmetically, there is a chance of allergic reactions causing prolonged redness; however, this can be virtually eliminated by simple and inconspicuous patch testing prior to cosmetic use, and
              2. most medical collagen is derived from young beef cattle (bovine) from certified BSE (Bovine spongiform encephalopathy) free animals. Most manufacturers use donor animals from either "closed herds", or from countries which have never had a reported case of BSE such as Australia, Brazil and New Zealand.
              3. porcine (pig) tissue is also widely used for producing collagen sheet for a variety of surgical purposes.
              4. due to the care in donor animal breeding and selection, as well as the technology used in the preparation of collagen from animal sources, the chance of immune reactions or disease transmission has been virtually eliminated.[citation needed]
              5. alternatives using the patient's own fat, hyaluronic acid or polyacrylamide gel are readily available.
              Collagens are widely employed in the construction of artificial skin substitutes used in the management of severe burns. These collagens may be derived from bovine, equine or porcine, and even human, sources and are sometimes used in combination with silicones, glycosaminoglycans, fibroblasts, growth factors and other substances.
              Collagen is also sold commercially as a joint mobility supplement. This lacks supportive research as the proteins would just be broken down into its base amino acids during digestion, and could go to a variety of places besides the joints depending upon need and DNA orders.
              Recently an alternative to animal-derived collagen has become available. Although expensive, this human collagen, derived from donor cadavers, placentas and aborted fetuses, may minimize the possibility of immune reactions.
              Collagen is now being used as a main ingredient for some cosmetic makeup

Aangezien er in Whey-95 van bodyfood gelatine in zit als bijna hoofdingredient...kan je mischien ook informeren bij bodyfood als ze ooit menselijke collageen gaan gebruiken.

En ik kan me niet heugen dat andere fabricanten gelatine in hun whey producten gebruiken.
              zoals eerder vermeld

Collagen and gelatin are poor-quality protein since they do not contain all the essential amino acids that the human body requires - they are not complete proteins. Manufacturers of collagen-based dietary supplements claim that their products can improve skin and fingernail quality as well as joint health. However, mainstream scientific research has not shown any evidence to support these claims.

Ik kraak geen producten hier af. Maar ik bedoel als whey-95 van bodyfood tog grotendeels uit gelatine bestaat.

Kan je tog netzogoed je eigen whey gaan maken. Gelatine kopen eigen smaak/zoetstoffen aanvullen en kan je zelf je eigen dosering bepalen

zie link
              http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=663

Comment

Originally posted by komkommer View Post
                Bedankt voor deze informatie Fanatic! Mijn mailtje naar bodyfood kwam terug dus ik wist nog steeds niet de ingrediënten. Maarre, volgens mij klopt 't niet zo.
                Zeg maar als je het uitrekend, dan kan het niet bij elkaar opgeteld.

0,35 x 80% concentraten (is toch zoiets dacht ik?) en 0,35 x 95% isolaten (want die zijn best keihoog in eiwit) , dan heb je al zo'n 61 gram eiwitten maximaal toch? Maar om dan nog tot 95 gram eiwitten te komen moet je uit de collageen 34 gram halen, terwijl er maar 30 gram collageen is. Dat kan toch niet? Tenzij de collageen 113% eiwit is

Nee ff serieus, hoe zit dit nou want ik snap er de ballen van zo!
                Ik mis ff de productsheet waarop dit gebasseerd is, maar als dit waar is dan verdien je bij deze de 'Sherlock-award' van de week

Comment

negatieve kanten zijn : er kunnen ook (toevallig)dierenhuiden van varkens tussen zitten wat een probleem kan zijn voor sommige geloofsovertuigingen, en tijdens epidemies van gekke koeien ziekte kan het misschien gebeuren (toevallig) dat deze kadavers in de gelatine industrie belanden !

Comment

Lol is GNARF de nieuwe Bodyfood / Fanatic ?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                      Ik mis ff de productsheet waarop dit gebasseerd is, maar als dit waar is dan verdien je bij deze de 'Sherlock-award' van de week
                      Zie de eerste post eens.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by peedee View Post
                        Lol is GNARF de nieuwe Bodyfood / Fanatic ?

haha dat is het eerste wat ik dacht hehe

Comment

U geeft aan gelatine, dit wordt hoofdzakelijk gemaakt van botten.
                          Collageen Hydrolisaat van huiden, voor 80% uit varkenshuiden en voor 15% uit rundersplit, dat verwerkt body-food.

U geeft aan:
                          Ik kraak geen producten hier af. Maar ik bedoel als whey-95 van bodyfood tog grotendeels uit gelatine bestaat.

Terwijl er staat geschreven:
                          35 gram whey-concentraat instant,
                          35 gram whey-isolaat instant,
                          30 gram collageen hydrolisaat sol-d.

Ik lees hier toch dat het 70 gram whey bevat en slechts:
                          Is in uw beleving 30 meer dan 70?

En ik kan me niet heugen dat andere fabricanten gelatine in hun whey producten gebruiken.
                          zoals eerder vermeld

Kijkt u eens onder " hydrolysed protein " dit is o.a een andere benaming, deze benaming staat voor edible collagens. U zult er versteld van staan in hoeveel sportproducten, het is verwerkt.

U komt niet in aanmerking voor een award.
                          Ook die andere member komt niet in aanmerking hiervoor, immers als u de percentage's van het eiwitgehalte niet weet, kunt u ook geen berekening maken.

Na bestudering van deze nieuwe pagina's GME | Over Gelatine kan ik voor u allen geen, negatieve punten ontdekken.

Maar ook ik kan het mis hebben en er overheen hebben gelezen, laat het mij weten.
                          Bij voorbaat mijn dank.

Comment

U geeft aan gelatine, dit wordt hoofdzakelijk gemaakt van botten.
                            Collageen Hydrolisaat van huiden, voor 80% uit varkenshuiden en voor 15% uit rundersplit, dat verwerkt body-food.

U geeft aan:

Terwijl er staat geschreven:
                            35 gram whey-concentraat instant,
                            35 gram whey-isolaat instant,

Ik lees hier toch dat het 70 gram whey bevat en slechts:
                            Is in uw beleving 30 meer dan 70?

zoals eerder vermeld

Kijkt u eens onder " hydrolysed protein " dit is o.a een andere benaming, deze benaming staat voor edible collagens. U zult er versteld van staan in hoeveel sportproducten, het is verwerkt.

Ook die andere member komt niet in aanmerking hiervoor, immers als u de percentage's van het eiwitgehalte niet weet, kunt u ook geen berekening maken.

Na bestudering van deze nieuwe pagina's GME | Over Gelatine kan ik voor u allen geen, negatieve punten ontdekken.

Maar ook ik kan het mis hebben en er overheen hebben gelezen, laat het mij weten.
                            Bij voorbaat mijn dank.
                            WOOOOWWW!!! kijk eens aan.. Na 1 bezoekje bij bodyfood en je weet evenveel als hem ...ik moet maar eens een afspraak gaan maken.

Collageen hydrolysaat sol d eiwit is er voor krachtige spieren, elastische pezen, stevige botten en het bindweefsel, sterke gewrichten, haren, nagels en huid gaat o.a huidscheuringen tegen.

Manufacturers of collagen-based dietary supplements claim that their products can improve skin and fingernail quality as well as joint health. However, mainstream scientific research has not shown any evidence to support these claims.

---------------------
                            Amino acids

Collagen has an unusual amino acid composition and sequence:

Comment

Originally posted by FANATIC cq GNARF View Post
                              Ik dacht eerst alleen van runderen??

Ik heb de gelatine pagina's bezocht voor het eiwitpercentage, die gelatines komen op 90%. Maar ja dan is misschien iets anders als de sol-d. Maar ook de whey percentages heb ik her en der nagezocht. Als je dan ook nog bedenkt dat poeders 3 of 4 procent smaakstuff bevatten dan haalt de whey95-mix niet eens 90% eiwit, zelfs niet als de sol-d 100% eiwit is dan is echt onmogelijk om 95% eiwitten te halen in de mix dus wat mijn betreft beetje misleidende naamgeving. Zou beter whey-bijna-90-mix moeten heten.

bij dezen, je hebt het mis.. maar 'k heb nog wel interesse hoor , mijn geloofsovertuiging laat wel varkenshuid toe, die van me vrienden mss niet alleen.
                              Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X