BCAA post workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BCAA post workout

hallo allemaal,

vandaag was ik in een health body sport winkel waar ze onder andere ook BCAA's verkopen, het merk weet ik even niet meer, zwart portje met bodybuilder op etiket, beetje rood/oranje kleuren. in ieder geval, mij werd verteld dat dit een goed supplement is om op trainingsdagen na de training in te nemen (was tabletvorm) om de spieren snel van de belangrijkste aminozuren te voorzien. op het potje stond dat het ook vóór de training ingenomen moet worden, dus 2 tabletten op trainingsdagen, zodat je spieren beschermt worden tegen spierafbraak tijdens training. mij werd daar echter verteld dat je het eigenlijk alleen zou moeten nemen als je die dag weinig eiwitten hebt gegeten voor een training.
    ik heb gezocht op het forum maar kon er niet zoveel over vinden, in ieder geval niet veel concreets, kan iemand mij hierbij helpen? draagt dit veel bij als je dagelijks genoeg eiwitten binnen krijgt? en het te gebruiken voor en/of na de training?

Groet,
    Tha man

heeft er niemand iets te zeggen over BCAA's? zou graag jullie meningen/ervaringen willen horen!

Comment

Verplaatst.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

excuus pinada, hopelijk krijg ik dan hier wat reacties waar ik wat mee kan!

Comment

BCAA's voor en na de training innemen.
          BCAA's zijn een supplement.
          Aminozuren zijn een snelle bron, worden snel door je lichaam opgenomen.

Comment

waarom voor en na? en hoelang van tevoren?
            als je na innamen van BCAA's ook een eiwitshake neemt verdwijnt het effect van de BCAA's omdat de aminozuren zich weer gaan binden met de eiwitketens en zo is de snelle opnamen er niet meer en zullen de BCAA's eigenlijk alleen maar toevoeging geven in de vorm van meer eiwit. na hoeveel tijd na inname BCAA kun je een eiwitshake nemen en dit voorkomen? oftewel, hoelang duurt 'snelle opname'?

Comment

Amino's zijn te vluchtig om echt effectief in deze dosering te worden opgenomen, je breekt er te veel van af rondom je training.

Beter = een isolaatje.
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

bcaa;s. overrated geld verspilling.
                gewoon af en toe een whey shake en meer heb je niet nodig

Comment

This is waar de genious meet.
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by tha man View Post
                    waarom voor en na? en hoelang van tevoren?
                    als je na innamen van BCAA's ook een eiwitshake neemt verdwijnt het effect van de BCAA's omdat de aminozuren zich weer gaan binden met de eiwitketens en zo is de snelle opnamen er niet meer en zullen de BCAA's eigenlijk alleen maar toevoeging geven in de vorm van meer eiwit. na hoeveel tijd na inname BCAA kun je een eiwitshake nemen en dit voorkomen? oftewel, hoelang duurt 'snelle opname'?
                    Voor de training neem je eerst 5 gram BCAA's en 5 gram Glutamine.
                    20 minuten erna neem je een whey-shake. BCCA's en Glutamine zijn dan opgenomen, whey laat 60-120 minuten op zich wachten.
                    Na de training direct weer 5 gram BCAA's en 5 gram Glutamine met een carbs-shake. Whey is dan opgenomen, BCAA's, Glutamine en snelle carbs binnen enkele minuten.
                    Zoals ik al zei, BCAA's zijn een supplement!!!

Comment

ik zie niet veel meerwaarde in bcaa tov whey. Gewoon een 30g whey voor de training, en 30g whey + 40-50g dextro na de training. meer heb je niet echt nodig.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                        Zoals ik al zei, BCAA's zijn een supplement!!!
                        wat probeer je te zeggen door te zeggen dat het een supplement is? ik snap dat het geen voeding is maar waar wil je extra op wijzen?

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          ik zie niet veel meerwaarde in bcaa tov whey. Gewoon een 30g whey voor de training, en 30g whey + 40-50g dextro na de training. meer heb je niet echt nodig.
                          Ten eerste is 30 gram whey niet voldoende om aan de behoeften te voorzien, met 50 gram kom je meer in de buurt.
                          Ten tweede heb je aminozuren tijdens de training nodig. Met het nemen van een whey-shake voor de training kun je enkel maar je lichaam tijdens de anabolic window (+/- 1 uur direct na de training) van amino's voorzien maar niet tijdens de training. Dit kun je door het nemen van BCAA's 20 minuutjes voor de training oplossen.
                          Ten derde heb je geen fluit aan het nemen van whey na de training (opname duurt te lang), dan neem je snelle carbs, dextrose kan maar een veel betere oplossing is starch, dit is namelijk suikervrij en 80% sneller dan dextrose. Ook dan kun je je lichaam van extra amino's voorzien door direct na de training BCAA's te nemen. Een uur na de training nuttig je een goede maaltijd.
                          Nogmaals, BCAA's zijn een supplement, met goede voeding kun je al een heel eind komen, maar sommigen die echt knallen hebben gewoonweg wat meer nodig.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                            maar sommigen die echt knallen hebben gewoonweg wat meer nodig.
                            echt? hoe serieuzer ik knal hoe meer supplementen en onzin ik aan het schrappen ben omdat het allemaal onzin blijkt te zijn.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              echt? hoe serieuzer ik knal hoe meer supplementen en onzin ik aan het schrappen ben omdat het allemaal onzin blijkt te zijn.
                              Als jij denkt dat aminozuren als supplement onzin zijn dan ben ik dat helaas niet met je eens.
                              Maar als jij ze wilt schrappen be my quest bro.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X