BCAA post workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik neem super charge voor de training. Zit creatine, caffeine, suikers in. Ideaal als boost als mentaal duf bent voor een work-out.
    Na de work-out is het Dark Matter. Zit snelle suikers in, creatine, amino's etc (DM is meerdere sups in 1 als het ware)
    bij ontbijt shake 1 schep whey. meer voor de smaak dan voor de amino's
    rest is voeding en consequent hard trainen en rusten.

rest vind ik gewoon onzin en overdreven. heb het allemaal al geprobeerd en getest in het verleden en voegt niks toe.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      ik neem super charge voor de training. Zit creatine, caffeine, suikers in. Ideaal als boost als mentaal duf bent voor een work-out.
      Na de work-out is het Dark Matter. Zit snelle suikers in, creatine, amino's etc (DM is meerdere sups in 1 als het ware)
      bij ontbijt shake 1 schep whey. meer voor de smaak dan voor de amino's
      rest is voeding en consequent hard trainen en rusten.

rest vind ik gewoon onzin en overdreven. heb het allemaal al geprobeerd en getest in het verleden en voegt niks toe.
      Dan neem je toch amino's???

Comment

niet in de vorm van bcaa's. herinner me een paar maanden dat ik er stuk of 20 per dag nam op de juiste momenten volgens uitleg en ook nog eens midden in de nacht. Dat is gewoon fucked up. Dus gewoon een whey of iets en meer niet. rest is weggegooid geld.

Comment

niet in de vorm van bcaa's. herinner me een paar maanden dat ik er stuk of 20 per dag nam op de juiste momenten volgens uitleg en ook nog eens midden in de nacht. Dat is gewoon fucked up. Dus gewoon een whey of iets en meer niet. rest is weggegooid geld.
          Vind je 20 per dag niet een klein beetje overrated, hm?

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Vind je 20 per dag niet een klein beetje overrated, hm?
            ik deed het op de PRO manier als experiment om te kijken of het echt verschil zou maken. die gasten zijn helemaal gestoord, net zoals jij, met wat ze allemaal wel niet nemen. DAT is pas overrated omdat het merendeel niks toevoegt, maar het klinkt leuk in theorie dat het wel zogenaamd iets nuttigs is om te hebben.

Comment

ik deed het op de PRO manier als experiment om te kijken of het echt verschil zou maken. die gasten zijn helemaal gestoord, net zoals jij, met wat ze allemaal wel niet nemen. DAT is pas overrated omdat het merendeel niks toevoegt, maar het klinkt leuk in theorie dat het wel zogenaamd iets nuttigs is om te hebben.
              Misschien zijn ze gestoord, maar ze zijn wel wat ik wil worden.
              En een hoop supplementen voegen wel degelijk toe bro, wat dacht je van mariadistel, primrose oil, cranberry extract, glucosamine, knoflook, ijzer, enz.
              Maar als jij wilt denken dat het allemaal nutteloos is vind ik dat goed hoor, zolang ik maar weet waar ik mee bezig ben.

PS: Gelukkig weet jij wel waar je mee bezig bent, jezelf een jaar lang volproppen met stoffen die gevaarlijk voor je hart zijn terwijl je hartproblemen hebt, laat mij dan maar lekker gestoord met suplementen omgaan, lijkt me veel veiliger.
              Last edited by Snuff-Sann; 17-03-2010, 11:42.

Comment

[QUOTE]
                Ten eerste is 30 gram whey niet voldoende om aan de behoeften te voorzien, met 50 gram kom je meer in de buurt.
                Ligt aan je whey..

Ten tweede heb je aminozuren tijdens de training nodig. Met het nemen van een whey-shake voor de training kun je enkel maar je lichaam tijdens de anabolic window (+/- 1 uur direct na de training) van amino's voorzien maar niet tijdens de training. Dit kun je door het nemen van BCAA's 20 minuutjes voor de training oplossen.
                Dat ligt er maar net aan hoelang je dat voor de training doet, en welke whey je hebt.
                Nogmaals, losse BCAA zijn te fragiel en komen niet 100% op de goede plek terecht. Een hoop wordt onderweg verloren, en is dus weggegooid geld.

Ten derde heb je geen fluit aan het nemen van whey na de training (opname duurt te lang), dan neem je snelle carbs, dextrose kan maar een veel betere oplossing is starch, dit is namelijk suikervrij en 80% sneller dan dextrose. Ook dan kun je je lichaam van extra amino's voorzien door direct na de training BCAA's te nemen. Een uur na de training nuttig je een goede maaltijd.
                Nogmaals, BCAA's zijn een supplement, met goede voeding kun je al een heel eind komen, maar sommigen die echt knallen hebben gewoonweg wat meer nodig.
                Whey > losse amino's.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

En een hoop supplementen voegen wel degelijk toe bro, wat dacht je van mariadistel, primrose oil, cranberry extract, glucosamine, knoflook, ijzer, enz.
                  Maar als jij wilt denken dat het allemaal nutteloos is vind ik dat goed hoor, zolang ik maar weet waar ik mee bezig ben.
                  Zoals ik al zei. Het klinkt allemaal leuk in theorie. En je kan vanuit de theorie jezelf al snel aanpraten dat je iets nodig hebt en dat het iets toevoegt. Been there, done that...wasn't worth it. HEb er geen moeite mee dat je het doet.

maar me punt blijft dat losse amino's niks toevoegen net zoals het merendeel aan supplementen e.d.. Dus TS moet dit gewoon laten liggen en niet aanschaffen.
                  Last edited by Falstyr; 17-03-2010, 11:51.

Comment

als losse amino's (zoals bcaa's) zo snel worden opgenomen hoe krijgt het lichaam dan de kans om het af te breken? en tot wat gaat het lichaam amino's afbreken? eiwitten breekt het af tot amino's, dan gaat het lichaam toch ook niet verder om het nutteloos te maken?

Comment

[quote=Osterich;651610]

Nogmaals, losse BCAA zijn te fragiel en komen niet 100% op de goede plek terecht. Een hoop wordt onderweg verloren, en is dus weggegooid geld.

Kun je dit uitleggen?

Comment

lichaam hoeft de amino's niet af te breken

Comment

Ten eerste is 30 gram whey niet voldoende om aan de behoeften te voorzien, met 50 gram kom je meer in de buurt.
                          Ten tweede heb je aminozuren tijdens de training nodig. Met het nemen van een whey-shake voor de training kun je enkel maar je lichaam tijdens de anabolic window (+/- 1 uur direct na de training) van amino's voorzien maar niet tijdens de training. Dit kun je door het nemen van BCAA's 20 minuutjes voor de training oplossen.

waarom heb je aminos nodig tijdens de training. je spierafbraak, als die er al is, is minimaal mits je glucose waarden hoog genoeg liggen. als jij flink carb loaded bent, hoef je je daar niet echt druk om te maken. En al helemaal niet als je minder als 75 minuten traint. Train je veel langer, heb je meer aan carbs dan aan amonis.

Ten derde heb je geen fluit aan het nemen van whey na de training (opname duurt te lang), dan neem je snelle carbs, dextrose kan maar een veel betere oplossing is starch, dit is namelijk suikervrij en 80% sneller dan dextrose.

ik neem na de training dextro + whey. dextro is belangrijkste, en whey na de training is niet heel belangrijk, maar telt wel op bij me dagelijkse hoeveelheid eiwitten.

starch vs dextro is trouwens ook zoiets. starch is wellicht 80% sneller. 80% van 15 minuten is als je het berekent naar tijd nog niet veel sneller. en wat gaan die 12 minuten die je eerder voorzien bent van carbs je uiteindelijk brengen qua gains? ik denk dat dat te verwaarlozen valt.

dextro is idd suiker, maar er zit geen fructose in, en er is dus helemaal niets mis mee opzich. je insuline reageert er wel hard op, maar dat is nou juist de bedoeling na een training. dus ik zie de meerwaarde van starch niet echt tov dextro. (en die mening delen heel wat mensen met mij).

Ook dan kun je je lichaam van extra amino's voorzien door direct na de training BCAA's te nemen. Een uur na de training nuttig je een goede maaltijd.
                          Nogmaals, BCAA's zijn een supplement, met goede voeding kun je al een heel eind komen, maar sommigen die echt knallen hebben gewoonweg wat meer nodig.

Klopt helemaal, mensen die echt heel hard knallen, hebben gewoon meer voeding nodig. De meeste supps zijn zwaar overrated. Een goede booster of een 200mg caffeine is handig als je een keer wat minder zin hebt om te trainen. Een goede whey, visolie, creatine mono, dextro, (en eventueel een multivitamine en MCT) tijdens een strenge cut, en dan heb je de belangrijke sups wel zoon beetje gehad.
                          dat is hoe ik het zie.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            dat is hoe ik het zie.
                            I respect that bro.

Comment

dus BCAA's zijn geen belangrijke aanvulling zeg jij dynobet?

Comment

Het is ook de combinatie van supplementen dat een meerwaarde geeft, een enkel supplement zal niet zo heel veel uitmaken misschien maar het samengaan van verschillende stoffen versterken vaak elkaars werking en vullen elkaar aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X