Dextrose vraag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose vraag!

Ik begrijp de nut niet echt van dextrose, voor spier herstel hebben we toch dextrose, ik heb er alles over gelezen. maar kan de concrete antwoord niet echt vinden. ze zeggen dat dextrose helemaal niet je spiergroei ondersteunt. en dat het niet goed is in de cut!
    Never send a boy to do a mans job!

ik dacht dat de dextrose het proces versnelt waarin je stoffen opneemt in je lichaam, vandaar dat je direct erna aan je eiwitten moet

ik kan er naast zitten, ik hoor het graag als ik me vergis
    :: 1.82M :: 84 KG ::
    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Dextrose heeft de functie om je lichaam snel van voedingsstoffen/koolhydraten te voorzien na je training, zodat je lichaam snel(ler) anabool wordt, omdat je (gedeeltelijk) katabool geworden zal zijn door je training. Dan icm snelle eiwitten, kan ervoor zou ervoor moeten zorgen dat je lichaam snel weer anabool wordt en zal gaan herstellen van je training en hopelijk groeien.
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
        Ik begrijp de nut niet echt van dextrose, voor spier herstel hebben we toch dextrose, ik heb er alles over gelezen. maar kan de concrete antwoord niet echt vinden. ze zeggen dat dextrose helemaal niet je spiergroei ondersteunt. en dat het niet goed is in de cut!

Je hebt er idd geen reet aan. Geeft wat energie en that's it.
        Voor de cut,...je hoort wel mensen die zijn bang voor creatine in de cut, vanwege vocht vasthouden...dextro zou dat ook op de verkeerde manier doen.

Dextro doet iig niets voor je herstel, totaal niets.
        Voor groei doet het ook niets.
        Het zal ook nooit ergens worden geadviseerd verder voor herstel of groei. Ik ben het iig nog niet tegengekomen als advies (van deskundigen).

Als je iets wil dat grotere spiervolume geeft dan heb je de juiste carbs nodig na de training, geen suiker maar snelle carbs. Neem Vitargo of waxy maize, dan zal je groeien en je zal wel je bf zien dalen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Je hebt er idd geen reet aan. Geeft wat energie en that's it.
          Voor de cut,...je hoort wel mensen die zijn bang voor creatine in de cut, vanwege vocht vasthouden...dextro zou dat ook op de verkeerde manier doen.

Dextro doet iig niets voor je herstel, totaal niets.
          Voor groei doet het ook niets.
          Het zal ook nooit ergens worden geadviseerd verder voor herstel of groei. Ik ben het iig nog niet tegengekomen als advies (van deskundigen).

Als je iets wil dat grotere spiervolume geeft dan heb je de juiste carbs nodig na de training, geen suiker maar snelle carbs. Neem Vitargo of waxy maize, dan zal je groeien en je zal wel je bf zien dalen.
          Zou je wat meer willen vertellen over vitargo / waxy maize?
          hoe werkt het
          Hoeveel moet je nemen
          Wanneer
          Waarmee mixxen
          Wat is het doel/nut
          etc?

bedankt

Comment

ik gebruik op het moment 60 gram waxy maize meteen na mijn training.
            gewoon mixen met water (400 ml voor mij) totdat jij het vind smaken.

FF gejat van de waxy maize die ik gebruik - XXL

.Superieure glycogeen aanvulling
            .Supersnelle opname
            .Licht verteerbaar
            .Massieve spieropbouw

Traditionele koolhydraatproducten, bestaande uit complexe glucosepolymeren zoals bv. maltodextrine, blijven eerst een tijdje in de maag voordat ze gesplitst worden in kleinere ketens en hierna opgenomen kunnen worden in het bloed. Het duurt dus vrij lang voordat de koolhydraten op de plaats belanden waar ze het meeste nodig zijn, namelijk in de spieren om uitgeputte glycogeenreserves aan te vullen na een intensieve training of wedstrijd.

De glucosepolymeren uit Waxy Maize bestaan voor 99% uit amylopectine. Amylopectine heeft een zeer hoog molecuulgewicht, maar toch een zeer kleine korrelgrootte. Hierdoor bezit Waxy Maize de eigenschap om vliegensvlug de maag te passeren (2 keer zo snel als maltodextrine) en rechtstreeks in het darmstelsel te belanden, waar het snel, compleet en ongesplitst opgenomen kan worden in het bloed en vervolgens getransporteerd word naar de spieren.

Bijkomende eigenschap van Waxy Maize is de lage osmolariteit. Deze zorgt er mede voor dat de koolhydraten uit Waxy Maize probleemloos en nog veel sneller in het bloed opgenomen worden met als resultaat dat de glycogeenvoorraden veel sneller aangevuld worden.

Door deze lage osmolaliteit zorgt Waxy Maize er tevens voor dat eventueel “gevangen” onderhuidsvocht de bloedbaan ingetrokken word voor een nog droger resultaat en nog meer definitie van de spieren.

Waxy Maize helpt tevens de opname van een aantal andere voedingsstoffen te verhogen zoals bv. creatine monohydraat of creatine ethyl ester, stikstofboosters zoals L-arginine en verhoogt de opnamemogelijkheid van eiwitten .
            dit is ook de reden dat ik mijn creatine na mijn training neem ipv ervoor.
            Last edited by Mvos; 07-02-2011, 18:32.
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Hoe staat het gebruik van waxy maize o.i.d. in carbcycling ten behoeve van de winst aan spiermassa en het verlies van vet?

Comment

Waxy maize is toch gewoon maizena?

Comment

Dextro tijdens training
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Waxy maize is toch gewoon maizena?
                    waxy maize is idd maiszetmeel of ook wel maizena.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      ik gebruik op het moment 60 gram waxy maize meteen na mijn training.
                      Even een vraagje over de waxy maize van XXL... Ik zit er namelijk ook over na te denken om daar naar over te stappen. Momenteel gebruik ik whey isolaat + dextrojuice pro in één shake, maar die maize heeft alleen limoen smaak... Meng jij dat met je eiwitten of niet, want lijkt me nogal een smerige combi met limoen
                      "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Ik meng met de whey, maar ik heb gewoon smaakloos.
                        Hier heb je wat meer keuze: Waxy Maize Starch - Body en Fitshop
                        Mijn wms en vitargo komen hier vandaan : BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements

Comment

Marnop, hoe zit het met de levertijd en kosten van bulkpowders.co.uk? Die waxy maize starch zag er erg goed uit!
                          "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Het was bij mij met een paar dagen in huis. Prijzen zijn prima. De prijzen staan vanaf het dus goed opletten dat je niet denkt het kost maar 3 euro, het is ponden en vanaf zoveel=grootste verpakkingeenheid.

Comment

Maar waarom kopen jullie dit bij sportvoeding shops en niet gewoon in de supermarkt maizena?
                              is deze werking exact het zelfde?
                              en het is ook goed om ver percentage onder controle te houden begrijp ik?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X