Dextrose vraag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb de WMS nog staan, maar gebruik ook maizena uit de supermarkt.
    Werking is idd exact hetzelfde, als je lekker intensief getraind hebt en daarna je shake maakt met een flinke shot maize dan voel je je spieren vollopen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

heb even gegoogled naar wat nou de verschillen zijn tussen maizena en WMS. en er zit wel degelijk verschil tussen de twee. WMS is een bewerkte.gemuteerde vorm van maizena, waardoor die beter is als maizena.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja zit wel een beetje verschil in, de WMS mais is iets anders, is anders genetisch gemanipuleerd. Is ook ietsje sneller en heeft een iets hoger suikergehalte dacht ik, maar verder is het verschil erg klein, het is beiden maiszetmeel.

Comment

AGF-112-91

Plant breeders have altered through genetics the starch, protein and oil content of corn to better meet the needs of the livestock feeder, the food industry, and other industrial users of corn. As a result of their modifications of ordinary dent types, new specialty corns have been created, including WAXY, HIGH-AMYLOSE, HIGH OIL, and HIGH-LYSINE corn. Specialty corn hybrids are not grown as widely as ordinary dent corn and their availability and adaptability to certain areas may be limited. The following provides information on the management and utilization of specialty corn hybrids. What are waxy, high-amylose, high-oil, and high-lysine corn types?

WAXY CORN is a starch variant of normal corn. Waxy corn contains 100 percent amylopectin whereas normal corn contains 75 percent amylopectin and 25 percent amylose. Amylopectin is a form of starch which consists of branched glucose subunits whereas amylose is made up of unbranched glucose molecules. Waxy corn is not new; it was found in China in 1908. The waxy trait is controlled by a single recessive gene, the wx gene. Waxy corn is used by wet-corn millers to produce waxy cornstarch which is utilized by the food industry as a stabilizer/thickener and in the paper industry as an adhesive. Waxy corn for wet milling is usually grown under contract for wet-corn millers or exporters

bron:
          Specialty Corns: Waxy, High-Amylose, High-Oil, and High-Lysine Corn, AGF-112-91

Comment

ChuckRD
            07-02-2007, 02:34 PM
            May be a dumb question, but..... Whats the difference between WMS and regular corn starch from the grocery store. Not trying to be smart here. Just curuious.

I know I already posted this, but no one was answering so I just changed the title hoping for some bites!

You raise a great question. After looking into this a bit more this is what I have found from various old text books of mine as well as our wonderful web. I am not hear to say this 100% accurate but its what I am getting from what I am reading.

Starch is the major carbohydrate reserve in plant tubers and seed endosperm typically containing several million amylopectin molecules accompanied by a much larger number of smaller amylose molecules. By far the largest source of starch is corn (maize) with other commonly used sources being wheat, potato, tapioca and rice. Amylopectin can be isolated from 'waxy' maize starch whereas amylose is best isolated after specifically hydrolyzing the amylopectin with pullulanase.

Starch consists of two types of molecules, amylose (normally 20-30%) and amylopectin (normally 70-80%). The relative proportions of amylose to amylopectin depend on the source of the starch, for example, amylomaizes contain over 50% amylose whereas 'waxy' maize has almost none (~3%) leaving it close to 100% amylopectin. Wiki states "Geneticists could show that waxy maize has a defect in metabolism precluding the synthesis of amylose in the endosperm." Amylose and amylopectin are inherently incompatible molecules; amylose having lower molecular weight with a relatively extended shape whereas amylopectin (high MW) has huge but compact molecules.

I was able to find that corn starch is 23-28% amylose and waxy maize is less than 3% therefore leaving the MW of WMS larger that good ole corn starch. To what degree difference, I have not found that yet. If and when I do I will let all know.

Comment

Hoe zit het dan met maizena in de cut? vanwege de hoeveelheid KH?

Comment

Originally posted by BdeB View Post
                Even een vraagje over de waxy maize van XXL... Ik zit er namelijk ook over na te denken om daar naar over te stappen. Momenteel gebruik ik whey isolaat + dextrojuice pro in één shake, maar die maize heeft alleen limoen smaak... Meng jij dat met je eiwitten of niet, want lijkt me nogal een smerige combi met limoen
                ik drink meteen na mijn training waxy maize.
                ongeveer 10 minuten erna mijn whey shake met glutamine en creatine.
                Dan na 30 /45 minuten een maaltijd. (k/e)
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Waar vind ik maizena in de supermarkt en van welk merk? Gebruik nu een jaar dextrose van zonnatura in me post work out shake, maar ben wel benieuwd of maizena ipv dextrose verschil gaat opleveren.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                    Hoe zit het dan met maizena in de cut? vanwege de hoeveelheid KH?
                    Maize sleurt(om het zo even te noemen) ook vocht mee de spieren in, wat dan niet onderhuids wordt opgeslagen in je vetmassa.
                    Je krijgt er flink extra volume mee dat ook weer extra cal vraagt en de verbranding dan ook weer verbetert.

Maar het gaat met maize maar om 40 tot 80 gram en dat stuwt direct de spieren in, daarvan wordt geen gram omgezet in vet. Door de extra massa gaat je bf sowieso al wat omlaag, maar je wordt iig droger.

Ik heb lang gewacht met starten met maize en Vitargo, maar heb dus ook het meerwaarde effect gewoon onderschat. Als ik het (bij mij) grote verschil vooraf had geweten dan had ik het iets eerder al genomen. Ik was er al eerder aan toe, maar twijfelde nog.
                    Als je nog ruim boven de 20% zit zal je er weinig meerwaarde aan beleven, maar als je lager komt richting contestshape dan ga je het merken. Vooral als je in je training je spieren per set ziet groeien en je aders dikker ziet worden, brute pomp in alle spieren......

Comment

Originally posted by strs View Post
                      Waar vind ik maizena in de supermarkt en van welk merk? Gebruik nu een jaar dextrose van zonnatura in me post work out shake, maar ben wel benieuwd of maizena ipv dextrose verschil gaat opleveren.

Bij de saus en soep afdeling, ik heb nu koopmans 400gr in een doosje, is bij ons de goedkoopste, ongeveer 60cent. Begin dan met ca 40gr per shake te mengen.
                      Natuurlijk gaat het verschil opleveren, suiker of carbs........dat ga je wel merken in vocht en massa.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                        ik drink meteen na mijn training waxy maize.
                        ongeveer 10 minuten erna mijn whey shake met glutamine en creatine.
                        Dan na 30 /45 minuten een maaltijd. (k/e)

Op hoeveel gram zit jij nu? zit je op 80gram? Of zit je iets lager?
                        Ik zal eens wegen hoeveel ik nu neem. Maar ik knal alles bij elkaar lekker volle shake, je voelt het ff in je maag maar ach.......

Ik gooi ook de crea en glutamine er bij, maar ik gooi er nu ook een schepje HMB bij in.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Maize sleurt(om het zo even te noemen) ook vocht mee de spieren in, wat dan niet onderhuids wordt opgeslagen in je vetmassa.
                          Je krijgt er flink extra volume mee dat ook weer extra cal vraagt en de verbranding dan ook weer verbetert.

Maar het gaat met maize maar om 40 tot 80 gram en dat stuwt direct de spieren in, daarvan wordt geen gram omgezet in vet. Door de extra massa gaat je bf sowieso al wat omlaag, maar je wordt iig droger.

Ik heb lang gewacht met starten met maize en Vitargo, maar heb dus ook het meerwaarde effect gewoon onderschat. Als ik het (bij mij) grote verschil vooraf had geweten dan had ik het iets eerder al genomen. Ik was er al eerder aan toe, maar twijfelde nog.
                          Als je nog ruim boven de 20% zit zal je er weinig meerwaarde aan beleven, maar als je lager komt richting contestshape dan ga je het merken. Vooral als je in je training je spieren per set ziet groeien en je aders dikker ziet worden, brute pomp in alle spieren......
                          Dankje Marnop. Heb zojuist een pot maxy waize besteld. Was al een tijdje op zoek naar een snelle KH oplossing voor na de training en bij deze dus gevonden.

Comment

Bij de saus en soep afdeling, ik heb nu koopmans 400gr in een doosje, is bij ons de goedkoopste, ongeveer 60cent. Begin dan met ca 40gr per shake te mengen.
                            Natuurlijk gaat het verschil opleveren, suiker of carbs........dat ga je wel merken in vocht en massa.
                            "Koopmans Maïzena wordt gemaakt van zorgvuldig geselecteerde maïs van hoge kwaliteit. Met dit product bind je hartige en zoete sauzen, maar kunt er ook heerlijk nagerechten bij maken."

bron site koopmans.

om sauzen mee te binden, lijkt me niet echt lekker in me maag.

Comment

Originally posted by strs View Post
                              "Koopmans Maïzena wordt gemaakt van zorgvuldig geselecteerde maïs van hoge kwaliteit. Met dit product bind je hartige en zoete sauzen, maar kunt er ook heerlijk nagerechten bij maken."

bron site koopmans.

om sauzen mee te binden, lijkt me niet echt lekker in me maag.
                              Dan weet je gelijk dat je maag ook vastgebonden blijft........maarrehhh maagzuur is geen saus hoor, wordt geen gelei zoals met casseïne.

Het is gewoon maiszetmeel, dat OOK wordt gebruikt als allesbinder. Je eet ook wel eens iets dat van bloem is gemaakt toch? Of van andere zetmelen.
                              Zijn allemaal bindende melen.
                              Bloem, voor cake, koek, brood enz, is ook een allesbinder, wordt ook gebruikt voor soep en saus. Aardappelzetmeel, voor chips, en aardappelpuree enz enz.

Je kan er ook heerlijk nagerechten mee maken toch ? (whey)Eiwit, melk en maizena, in de blender en mixen maar, lekker toetje.

Comment

Op hoeveel gram zit jij nu? zit je op 80gram? Of zit je iets lager?
                                Ik gooi ook de crea en glutamine er bij, maar ik gooi er nu ook een schepje HMB bij in.
                                ik zit nu op 60 gram,maar ik denk dat het binnenkort iets naar beneden gaat.
                                HMB , goed spul
                                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X