creatine in whey shake?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    ps, als je dagelijks veel rundvlees eet heb je minder creatine nodig......zit veel creatine in rund(spier)vlees.
    klopt.
    Maar de gemiddelde creatine suppletie is te vergelijkbaar met het eten van een paar KG biefstuk per dag.

Comment

verwar creatine vorming en directe opname niet met elkaar Erik? de creatine in je drankje die is goed opgelost en komt snel in je bloedbaan met de suikers in je drankje en is snel beschikbaar, anders dan niet opgelostte creatine die niet of nauwelijks opgenomen wordt of die uit vlees en eigen geaakte waar je idd uuuuren voor nodig hebt. De creatine na de training wordt ook snel in je hele lichaam opgenomen en werkt gelijk optimaal als myostatin blokker.

creatine blijft gewoon een amino vorm hoor.......
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

verwar creatine vorming en directe opname niet met elkaar Erik? de creatine in je drankje die is goed opgelost en komt snel in je bloedbaan met de suikers in je drankje en is snel beschikbaar, anders dan niet opgelostte creatine die niet of nauwelijks opgenomen wordt of die uit vlees en eigen geaakte waar je idd uuuuren voor nodig hebt. De creatine na de training wordt ook snel in je hele lichaam opgenomen en werkt gelijk optimaal als myostatin blokker.

creatine blijft gewoon een amino vorm hoor.......
        Nee ik verwar het niet. Ik snap wat je bedoeld. Het aminozuur complex creatine moet eerst opgenomen worden in de darmen, daarna wordt het via transporteiwitten naar de cel gebracht en het via het celmembraan kan worden opgenomen. Hierna moet de creatine nog gekoppeld worden aan fosfaatgroepen om tot CP te komen. Dit proces duurt enige tijd.
        Die tijd is te lang om direct tijdens de training profijt te kunnen hebben van de creatine intake. Voordeel van rond of tijdens de training kan wel zijn dat creatine door wat toegenomen gevoeligheid (zeker met suikers --> insuline) de opname via de celmembranen wel sneller verloopt.
        Wanneer je creatine gebruikt als Myostatine blokker (of de promotie van een antagonist daarvan) vraag ik me af of creatine zich dan al moet bevinden in de spiercel, of gekoppeld aan een transporteiwit in de bloedbaan. Dat laatste zou de intake van creatine vlak voor de training of tijdens de training wel zinvoller maken. Dat laatste ga ik eens verder bekijken.

Comment

Dit kwam ik tegen op Pubmed. Jammer genoeg is het een abstract en niet het volledige artikel.

Effects of oral creatine and resistance training on serum myostatin and GASP-1.
          Saremi A, Gharakhanloo R, Sharghi S, Gharaati MR, Larijani B, Omidfar K.
          Source
          Department of Sport Science, Arak University, Arak, Iran.
          Abstract
          Myostatin is a catabolic regulator of skeletal muscle mass. The purpose of this study was to determine the effect of resistance training for 8 weeks in conjunction with creatine supplementation on muscle strength, lean body mass, and serum levels of myostatin and growth and differentiation factor-associated serum protein-1 (GASP-1). In a double-blinded design 27 healthy male subjects (23.42+/-2.2 years) were assigned to control (CON), resistance training+placebo (RT+PL) and resistance training+creatine supplementation (RT+CR) groups. The protocol consisted of 3 days per week of training for 8 weeks, each session including three sets of 8-10 repetitions at 60-70% of 1 RM for whole-body exercise. Blood sampling, muscular strength testing and body composition analysis (full body DEXA) were performed at 0, 4th and 8th weeks. Myostatin and GASP-1 was measured. Resistance training caused significant decrease in serum levels of myostatin and increase in that of GASP-1. Creatine supplementation in conjunction with resistance training lead to greater decreases in serum myostatin (p<0.05), but had not additional effect on GASP-1 (p>0.05). The effects of resistance training on serum levels of myostatin and GASP-1, may explain the increased muscle mass that is amplified by creatine supplementation.

PMID: 20026378 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Comment

gheheh, zijn we het nou alweer eens Erik...moet niet te vaak gebeuren..... hahah

Comment

gheheh, zijn we het nou alweer eens Erik...moet niet te vaak gebeuren..... hahah
              Wordt haast eng

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                Wordt haast eng

Wij zijn de enge mannen van bodynet Erik.

Comment

Wij zijn de enge mannen van bodynet Erik.

haha absoluut!

Comment

TMW: All the Different Ways to Take Creatine Is It That Serious??? - YouTube
                    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                    Doel eind 2015: 100kg
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

lekker filmpje, nu gaat iedereen denken dat je het moet innemen met KH....wat dus niet persee hoeft..... wat wel klopt is als je depleted bent van glycogeen dat je dan weinig hebt aan de creatine, maar alleen voor je mineralen systeem en kracht. Verder blijft creatine gewoon werken ook als je depleted bent.

Comment

@erick 1982 en marnop.bedankt voor jullie antwoorden.hier kan je wat mee.
                        ik denk dat ik dan maar smorgens 2,5 gram ga nemen en 5gram voor en na de training.dan zit ik per dag op 12,5 gram.dan zou ik dit dus wel 3 maanden kunnen doen?.

Comment

is wat veel 12,5 gram, maar wat teveel is gooit je lichaam er wel uit. dus kan wel.

Comment

Inderdaad, het is een overmaat. Wat overbodig is verlaat het lichaam wee via de urine.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                              Inderdaad, het is een overmaat. Wat overbodig is verlaat het lichaam wee via de urine.
                              @marnop.jij schreef 1 tee lepeltje voor en na de training.wat is een tee lepetje 2,5 gram?dan kan ik misschien 3 x per dag 2,5 gram nemen.is dit een beter dosering.

Comment

theelepeltje hier is zo'n 5 a 6 gram. ligt een beetje aan de maat van jouw theelepeltje

wellicht is een keertje wegen op je keukenweegschaal verstandig zodat je weet hoeveel g je inneemt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X