creatine in whey shake?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Marnop,

nu ben ik heel nieuwsgierig waaruit jouw drankje tijdens de training bestaat, wil je het verklappen?

(sponskennisopzuigmodus)

Comment

Originally posted by flea View Post
      @Marnop,

nu ben ik heel nieuwsgierig waaruit jouw drankje tijdens de training bestaat, wil je het verklappen?

(sponskennisopzuigmodus)
      Mijn drankje tijdens de training bestaat uit:
      3 tot 4 delen water met 1 tot 2 delen verse sinaasappelsap en een schepje creatine. En vaak zit er ook nog een flinke scheut citroensap in.
      Totaal 1 liter tijdens het trainen. Soms is het net te weinig, maar meestal komt ik er goed mee uit.

Dit drink ik in principe altijd en ga er goed op.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        gheheh, zijn we het nou alweer eens Erik...moet niet te vaak gebeuren..... hahah

@Marnop

snap ik het artikel nou goed en is zowel jouw aanpak (vlak voor de training en erna) als de door Erik omschreven aanpak aan te bevelen en beiden even constructief?

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Mijn drankje tijdens de training bestaat uit:
          3 tot 4 delen water met 1 tot 2 delen verse sinaasappelsap en een schepje creatine. En vaak zit er ook nog een flinke scheut citroensap in.
          Totaal 1 liter tijdens het trainen. Soms is het net te weinig, maar meestal komt ik er goed mee uit.

Dit drink ik in principe altijd en ga er goed op.

Thanks, daar kan ik wat mee

Comment

@Marnop

snap ik het artikel nou goed en is zowel jouw aanpak (vlak voor de training en erna) als de door Erik omschreven aanpak aan te bevelen en beiden even constructief?

Ik zou het dan zo doen, 1 dosis creatine in de ochtend en 1 dosis rond of tijdens de training (wanneer je `savonds traint).

Comment

@Marnop

Je ziet het prima, beide methodes werken.
              Je kan eventueel een periode de ene manier pakken en de volgende periode probeer je de andere aanpak en kijk je of en waar je verschil ervaart en wat voor jou dan het beste werkt.
              Ik spreek voor een deel uit wat ik hier en daar dan heb gelezen en zelf heb uitgeprobeerd en dat werkt optimaal bij mij, maar wat voor mij optimaal werkt hoeft voor jou niet de beste manier te zijn.

Er spelen ook nog wat persoonlijke verschillen mee. Zoals leeftijd, trainingsjaren, (bij mij) AAS, andere voeding, andere trainingsaanpak, enz enz.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

nu gebruik ik creatine monohydraat en daar zit een oplaadfase van 5 dagen bij.
                in deze 5 dagen neem je 5 gr smorgens voor je ontbijt en 5 gr direct na je training.
                na de oplaadfase neem je alleen 1 x per dag 5 gr of smorgens of direct na je training.
                dit voor 6/8 weken en dan weer een pauze van minimaal 2 weken en doe je alles incl oplaadfase opnieuw.

dit lijkt me gewoon goed te zijn maar nu las ik onlangs ergens dat creatine innemen met water niet verstanding is omdat dit voor een groot deel te makkelijk werd uitgeplast?
                in plaats daarvan kon je beter je creatine nemen met snelle suikers zoals bijvoorbeeld appelsap.
                en ik las ook dat creatine het beste direct na de training genomen kan worden?

Comment

Originally posted by addicted2grow View Post
                  nu gebruik ik creatine monohydraat en daar zit een oplaadfase van 5 dagen bij.
                  in deze 5 dagen neem je 5 gr smorgens voor je ontbijt en 5 gr direct na je training.
                  na de oplaadfase neem je alleen 1 x per dag 5 gr of smorgens of direct na je training.
                  dit voor 6/8 weken en dan weer een pauze van minimaal 2 weken en doe je alles incl oplaadfase opnieuw.

dit lijkt me gewoon goed te zijn maar nu las ik onlangs ergens dat creatine innemen met water niet verstanding is omdat dit voor een groot deel te makkelijk werd uitgeplast?
                  in plaats daarvan kon je beter je creatine nemen met snelle suikers zoals bijvoorbeeld appelsap.
                  en ik las ook dat creatine het beste direct na de training genomen kan worden?
                  Een oplaadfase voor creatine is niet nodig, het voegt niets extra`s toe. Als ik kijk naar de hoeveelheden creatine die je neemt tijdens de oplaadfase dan komt dat overeen met een normale dosis.
                  Creatine moet je sowieso met een vloeistof innemen om maag/darm klachten te voorkomen. Doordat de spiercellen creatine opnemen, nemen ze ook extra vocht op en dat moet je aanvullen door voldoende te drinken. Door snelle suikers zou het kunnen zijn dat creatine wat sneller/beter wordt opgenomen in de spiercel. Voor creatine rond de training raad ik je aan om de posts van Marnop en mij te lezen en daaruit je conclusie te trekken.

Comment

beste, ik zou graag wat droger staan maar zou niet weten hoe. ik doe veel aan joggen en regelmatig Thai-box. kan ik ook een "whey" product hier bijnemen? ik heb mij namelijk laten vertellen dat deze zorgt voor vet en waterafdrijving. enzo ja kan dat met melk,water hoeveel per dag??? Mvg de afvaller

Comment

droger staan

beste, wat kan ik het beste halen voor droger te staan? ik heb me namelijk laten vertellen die whey shakes...? ik zou het echter niet weten mits ik beginnende ben. Mvg Thomas 1989

Comment

Eerst oplaadfase doen daarna voor onderhoud 5g creatine in postworkout shake

Comment

Originally posted by thomas1989 View Post
                          beste, wat kan ik het beste halen voor droger te staan? ik heb me namelijk laten vertellen die whey shakes...? ik zou het echter niet weten mits ik beginnende ben. Mvg Thomas 1989
                          Maak een voedingsschema en open een eigen topic.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X