vitamines in wedstrijd voorbereiding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ina View Post
    Nou meid, je ziet er inderdaad goed droog uit maar ik ben en blijf van mening dat het niet goed is omdat zo lang van te voren als zo'n laag vet% te hebben.
    Een wedstrijd(voorbereiding) is sowieso al een aanslag op je lijf.....misschien ontspring je de dans maar je loopt toch echt een zeer verhoogd risico op zowel mentale als fysieke problemen.
    Ben stiekem wel een klein beetje jaloers hoor

Comment

Originally posted by Dinky Toy View Post
      Waar zou ik dat dan aan kunnen merken?
      Op dit moment heb ik echt absoluut nergens last van, voel me top fit, heb energie voor 10, geen problemen met mijn temperatuur (op de hotflushes na, maar dat is eigenlijk ook normaal en redelijk onder controle)....
      waar moet ik dan aan denken?
      ik zit nu best al een aardige poos op die 11,5- 12 % ... lopen jullie mij nou bang te maken? of zie ik iets grandioos over het hoofd en ben eigenlijk onverantwoord bezig?
      Vermoeidheid, trager herstel en minder kracht zijn denk ik wel de grootste dingen om op te letten. Maar het lijkt me lastig: bepaalde klachten die bij een overgang horen, zijn volgens mij hetzelfde als wanneer je je lichaam te weinig kans geeft om bij te komen.
      Ik denk ook dat het ene lijf een laag percentage beter trekt dan het andere lijf. aantal vetcellen wat je hebt enzo zal ook meespelen.

Onder je hormoonhuishouding valt van alles. Ik neem aan dat alles wat je hypofyse aanstuurt, daardoor verstoord kan raken (als je maar genoeg overdrijft met het eisen van je lijf). Geen idee of het ook zo is, het is een aanname.
      Maar je hypofyse regelt je groeihormoon, schildklier, bijschorsnier (volgens mij is dat oa je bloeddruk, progrestoron en een deel van je geslachtshormonen), geslachtshormonen, prolactine, melanocyt-stimulerende hormonen (geen idee wat dat inhoudt, ik heb het van Wikipedia en het wordt me niet echt duidelijk. Behalve dat het een rol speelt bij je eetlust en opwinding), je endorfine, ADH (vocht vasthouden, bloeddruk, agressie?), en je oxytocine (?).

Maar ik denk dat veel dingen ook anders zijn als je leeftijd stijgt. Bedoel, vet tussen je spieren schijn je ook steeds lastiger weg te krijgen, en op de wedstrijd wil je toch voldoende separatie hebben. Maargoed, het moet allemaal wel met mate zijn.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik neem aan dat je wel gewoon de pil slikt voor het oestrogeen?
        Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Nou meid, je ziet er inderdaad goed droog uit maar ik ben en blijf van mening dat het niet goed is omdat zo lang van te voren als zo'n laag vet% te hebben.
          Een wedstrijd(voorbereiding) is sowieso al een aanslag op je lijf.....misschien ontspring je de dans maar je loopt toch echt een zeer verhoogd risico op zowel mentale als fysieke problemen.
          Ben stiekem wel een klein beetje jaloers hoor
          dank je wel Ina... ik heb je gehoord. Ik begrijp je opmerkingen over te lang/ te laag, maar vind het vrij moeilijk omdat ik bij mijzelf geen enkel teken ontdek dat ik op dit moment al te laag zou zitten.

Dank je rainman.... welke leeftijd heb je het over, ik ben nu 20 jaar jonger dan 4 jaar geleden

Dank Patricia, schouders/ armen ben ik zelf ook aardig tevreden over, benen hoop ik nog een heel stuk strakker te krijgen, misschien een paar mooie lijnen erin. Rug, ben aan het oefenen met de houding, maar gaat hier echt compleet de mist in doordat ik zo onhandig met met selfies maken.
          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
            Ik neem aan dat je wel gewoon de pil slikt voor het oestrogeen?
            heu... nee... verklaar je nader aub.

Comment

Dank Patricia, schouders/ armen ben ik zelf ook aardig tevreden over, benen hoop ik nog een heel stuk strakker te krijgen, misschien een paar mooie lijnen erin. Rug, ben aan het oefenen met de houding, maar gaat hier echt compleet de mist in doordat ik zo onhandig met met selfies maken.
              Rug moet je iemand bij hebben die je het even laat voelen. Het is een handigheidje Ik zou niet weten hoe ik dat zo moet uitleggen joh
              En qua lijnen op je benen? Loop of sta je veel?
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

heu... nee... verklaar je nader aub.
                Iets met verminderde oestrogeen productie naarmate je ouder wordt en zeer zeker bij lage lichaamsvetpercentages wat vrijwel altijd resulteert in atletische amenorroe.
                Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

en waarom zou ik dat erg moeten vinden?

Comment

en waarom zou ik dat erg moeten vinden?
                    Oestrogenen spelen een belangrijke rol bij de preventie van hart- en vaatziekten, verhoging van energie verbruik, onderdrukking van honger, regulatie van de vochthuishouding, handhaven van botdichtheid (osteoporose preventie), en tot op zekere hoogte zelfs spiergroei.

Comment

dus eigenlijk moet elke vrouw in de menopauze aan de pil?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Rug moet je iemand bij hebben die je het even laat voelen. Het is een handigheidje Ik zou niet weten hoe ik dat zo moet uitleggen joh
                        En qua lijnen op je benen? Loop of sta je veel?
                        komt goed... zo iemand heb ik wel in de buurt. (miss H)
                        nee, voornamelijk zittend werk

Comment

dus eigenlijk moet elke vrouw in de menopauze aan de pil?
                          Ja, en in combinatie met een SERM zoals raloxifeen (evista). In Belgie is dit al heel gebruikelijk, dit heet "tissue-selective estrogen complex" (TSEC), combinatietherapie van een SERM met oestrogeen dus, omdat oestrogenen ook enkele nadelen hebben, die worden tegengegaan met raloxifeen.

Zie o.a.:
                          Tissue-selective estrogen complexes for postmenopa... [Maturitas. 2013] - PubMed - NCBI
                          The emergence of the metabolic syndr... [J Clin Endocrinol Metab. 2003] - PubMed - NCBI

En overigens niet alleen menopauzale vrouwen, maar ook alle vrouwen die lage lichaamsvetpercentages nastreven of in een dergelijk lage kcal tekort zitten dat dit significant de HPG as beïnvloedt met resulterende atletische amenorroe.

Snap sowieso niet waarom vrouwen niet gewoon de pil doorslikken, problems be gone.
                          Last edited by Spuitelf11; 02-05-2014, 22:49.

Comment

bij mij geen kwestie van niet door slikken... heb nooit de pil geslikt
                            bedankt voor die artikelen... ik ga me er eens in verdiepen.

Comment

bij mij geen kwestie van niet door slikken... heb nooit de pil geslikt
                              bedankt voor die artikelen... ik ga me er eens in verdiepen.
                              Dat vind ik nog raaderder. Waarom niet de pil slikken, problems be gone.

Comment

Dat begrijp ik wel spuit11, die vrouw van mij wordt er een duivel van.....
                                Een dag niet getraind...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X