aspartaam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aspartaam

hallo,

ik heb een pot whey shake bestelt, maar daar zit aspartaam in:S ik hoorde dat dat heel slecht voor je is, kan iemand mij vertellen of dat zo is:S want dan stuur ik m terug. en kijk hier heb ik m vandaan:Bodyenfitshop.nl | Sportvoeding hier staat niet dat er aspartaam in zit.

alvast bedankt,
    Last edited by Mo90; 18-08-2006, 16:01.

Aspartaam is, als ik me niet vergis, ************************verwekkend.

Comment

Originally posted by UpRising View Post
      Aspartaam is, als ik me niet vergis, ************************verwekkend.
      ja je hebt gelijk ik zie t ook net dat t K*anker verwekkend is, en dat doen ze nog wel in die whey shake

Comment

heeft iemand hier ervaring mee ofzo, en heeft iemand ook een keer whey shake met aspartaam gekocht???ik heb net gezien dat er 11 gram aspartaam p 100 gr protein inzit. dus 3,3 gram p shake van 30 g. is dat veel zal ik t terugsturen of zou ik t gewonn gebruiken denken jullie
        Last edited by Mo90; 18-08-2006, 20:39.

Comment

In cola light zit ook aspartaam hoor.

Comment

Originally posted by UpRising View Post
            In cola light zit ook aspartaam hoor.

Ja in alle light stoffen, maar ik heb er een artikel over gevonden en er staat dat t niet k#ankerverwekkend is, en er zijn richtlijnen je mag

40 mg / kilo lichaamsgewicht / dag aspartaam

http://www.kwf**********************...etstoffen.html

Comment

apartaam is een vervanger voor suiker. ik zou het gewoon houden. roken is ook ************************ verwekkend. meer dan de helft van de mensen roken ook. dus zou niet weten waarom je die whey protein weer terug moet sturen.

Comment

Originally posted by baricade View Post
                apartaam is een vervanger voor suiker. ik zou het gewoon houden. roken is ook ************************ verwekkend. meer dan de helft van de mensen roken ook. dus zou niet weten waarom je die whey protein weer terug moet sturen.
                ik ga m denk ik wel terug sturen want p dag mag je 40 mg aspertaam p kg lichaamsgewicht p dag. ik weeg 72 kilo, 72 * 40=2880 mg=2,88 gr en er zit al in 1 shake van 30 gr al 3,3 gram aspartaam in. dat is al meer dan wat je p dag moet innemen

Comment

maakt allemaal zoveel niet uit hoor. In de meeste poeders zit aspartaam om er een lekker smaakje aan te geven... Moest je weten wat er allemaal in je overige voeding zit qua ongezonde stoffen, je zou je ogen opentrekken hoor

greetzzz
                  The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Volgens mij zit er geen aspartaam in. Een tijdje geleden was er ook zo een nieuw product, maar toen ik zei dat het super ongezond was door de aspartaam zei hij(sportfood volgens mij) al van, oow, kk, dat is een typfout moet eigenlijk iets anders zijn. Ik zoek het wel even op.

edit:

Het staat hier een paar threads onder. Dit was mijn reactie:

Aantrekkelijk idd tot je bij de aspartaam komt, aspartaam is een zenuwgif, wat erg slecht is voor je hersenen, veelvoudig gebruik kan zelfs lijden tot autisme, leerproblemen, hyperactief gedrag en (nog niet zeker) schizofrenie.

Natuurlijk moet je er dan wel wat van binnenkrijgen, maar 10% van de inhoud bevat aspartaam, dat vind ik veel. Een dagelijke maximale hoeveelheid bestaat ook niet van aspartaam voor de mens, gewoonweg omdat men het alleen op ratten durft te testen, en ratten kunnen er veel beter tegen.

Dus ik ga dit product niet nemen, en wacht op een gelijk product zonder aspartaam als zoetstof.

Maar Toen kwam zijn reactie:

Ho jongens, hier is toch echt een misverstand!
                    Aspartaam waar jullie het over hebben is een zoetstof.
                    De stof die jullie bij Inner Armour bedoelen is asparagine zuur (aspartic acid), dat is een aminozuur (het staat ook bij de aminozuren, anders had het bij de ingredienten gestaan)

Een foutje in de vertaling dus!

Inner Armour Whey bevat dus GEEN aspartaam!

Bedankt voor jullie scherpe waarneming!

Mischien is dit hetzelfde met dit product. Vraag het even na.
                    Last edited by dav1t0; 19-08-2006, 10:32.
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                      Volgens mij zit er geen aspartaam in. Een tijdje geleden was er ook zo een nieuw product, maar toen ik zei dat het super ongezond was door de aspartaam zei hij(sportfood volgens mij) al van, oow, kk, dat is een typfout moet eigenlijk iets anders zijn. Ik zoek het wel even op.
                      ja ik heb die topic net gelezem, in die topic zei diegene van het is een aminozuur ofzo het staat bij aminozuren en niet bij ingredenten, bij mij staat t in t engels bij aminozuren en daar naast staat het bij ingredienten in het nederlands. En hij bestaat voor 11% die aspartaam, dat is best wel veel dacht ik

Comment

Dat kan niet man, Killershake ofzo... Ik zou het even navragen.

Comment

Dat kan niet man, Killershake ofzo... Ik zou het even navragen.
                          er staat aspartaaam bij ingredienten en aspartic acid bij aminozuren en het bestaat voor 11% uit aspartic acid, maar bedankt voor de navraag

Comment

haha,. ik dacht voor 11% uit aspartaam.

Comment

haha,. ik dacht voor 11% uit aspartaam.

haha nee maar er staat niet bij hoeveel aspartaam erin zit, het staat wel bij ingredienten maar jah ik wee nou niet of t veilig is om te gebruiken ofzo.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X