Training/voeding.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kvdh View Post
    mooi heel erg bedankt alvast voor alle hulp en extra informatie.

ik doe badminton, wel hoog niveau maar je kan het niet vergelijken met kracht training eerder met een intensieve cardio.
    dus dan doe ik inderdaad wat je zegt, wat kan ik in het weekend het best doen ik hoor sommige mensen over een junkdag dat kan dan bijvoorbeeld een dag en de andere naar behoefte of als ik die dag weinig doe minder of wat is slim om te doen ?
    Een junkdag kan in feite op welke dag je maar wilt, maar probeer binnen je macro's te blijven. Als je over je kcal voor die dag komt, dan is de kans groter dat je vet aan gaat zetten. Je mag aardig wat koolhydraten eten op zowel onderhouds- als bulk dagen, dus je kunt junkfood daar prima in proppen.

Sommige mensen hier eten voor 80% gezond en 20% ongezond. Als het binnen je macro's valt is er niets aan de hand. Je kunt alles eten met mate, maar probeer gewoon gevarieerd te eten, eet 300 gram groenten per dag, 2-3 stuks fruit en zorg dat je je visolieen binnenkrijgt ofwel uit zalm en andere vette vis, of uit omega 3-capsules.

Comment

ja maar ik ben in het weekend bijvoorbeeld bij mijn vriendin en die eten elke zaterdag patat en dat leek mij dan weer slecht. aangezien dit natuurlijk wel de slechtste vetten zijn die er zijn.
      maar als ik dus bijvoorbeeld zaterdag minder eet maar wel slechter kan dit niet heel erg veel kwaad ?

dan direct nog een vraag ik door de weeks bijna geen cola of andere frisdrank maar meer fruitdrank enzo, ik weet dat dit ook door suikers niet super is maar is bijvoorbeeld rivella erg slecht ?

Comment

Nog een vraag voor het opstellen van een goed voedingschema.

ik heb natuurlijk gewoon school, en heb maar korte pauze's gelukkig wel elke 2 uur zegmaar een kwartier pauze wat volgens mij goed uitkomt. maar is het erg om bijvoorbeeld overdag veel brood te eten in plaats van vis etc. ?

ik zat net een beetje in het exel bestand te speuren over voeding en zie dat alles op gewicht is, daarna ben ik gaan zoeken en de meeste zijden dat een snee bruin brood ongeveer 30-35 gram is per sneetje klopt dit denken jullie, ik zal het binnenkort nog een keer goed nameten wat bij mijn brood het precies is. maar dan heb ik een indicatie om een wat te proberen binnen een voedingsschema.

dan over de producten op brood zijn vooral kipfile en pindakaas volgens mij goed, dan is voor mij de vraag weer meten jullie ook nog hoeveel gram kipfile je op je brood doet of kijk je hoeveel er in je pakje zit en deel je dit of wat is de beste manier om tot een perfect uitgerekend schema te komen.

een jongen uit mijn klas doet veel met trainen en goed eten etc. ik zie hem wel eens bijvoorbeeld rijst met tonijn eten, dit lijkt mij een erg makkelijke maaltijd om zelf gewoon eens te maken, aangezien ik natuurlijk pas 16 ben kan ik nog niet makkelijk voor een week vooruit koken etc aangezien ik toch gedeeltelijk afhankelijk ben van mijn moeder, maar die wil wel rekening houden met wat ik wil eten maar zou dit een goeie maaltijd kunnen zijn voor bijvoorbeeld na een kracht training of voor een training. als er nog meer van dit soort simpele maaltijden zijn hoor ik dit graag. alvast bedankt.

Comment

ja maar ik ben in het weekend bijvoorbeeld bij mijn vriendin en die eten elke zaterdag patat en dat leek mij dan weer slecht. aangezien dit natuurlijk wel de slechtste vetten zijn die er zijn.
          maar als ik dus bijvoorbeeld zaterdag minder eet maar wel slechter kan dit niet heel erg veel kwaad ?

dan direct nog een vraag ik door de weeks bijna geen cola of andere frisdrank maar meer fruitdrank enzo, ik weet dat dit ook door suikers niet super is maar is bijvoorbeeld rivella erg slecht ?
          Je kunt zaterdag patat eten; houd je simpelweg aan de macro's. In patat zit vet en koolhydraten, dus het zou optimaal zijn als je dat kunt compenseren met iets anders. Transvetten zijn niet goed voor je, maar met mate kun je dat ook eten.

Er zijn nu twee definities van slecht eten, namelijk
          - je eet junkfood, waardoor je teveel eet op een dag en daardoor kun je vet aan zetten
          - je eet junkfood, wat een invloed heeft op je algehele gezondheid, bijv. door minder vitaminen/mineralen etc

Als jij op een dag waarop je snackt binnen je macro's blijft, dan kun je gewoon wat snacken zonder aan te komen. Het is minder optimaal voor je gezondheid als je patat eet dan bijv. aardappelen, maar één keer per week kan niet veel kwaad. Je dieet moet ook te doen blijven en als je af en toe wat lekkers kunt eten dan houd je het veel gemakkelijker vol.

Ik kan je niet zeggen of Rivella slecht is, daarvoor zul je op de achterkant van het pak moeten kijken. Slecht is sowieso een term die niet echt te beoordelen is. Het gaat om het geheel; als je de hele dag gezond eet en een glas rivella drinkt dan is er niets aan de hand, mits je binnen de macro's blijft. Dranken met veel suiker zou ik niet teveel drinken; er blijft natuurlijk een risico op diabetes, al zal dat met een glas Rivella per dag te verwaarlozen zijn.

Comment

Nog een vraag voor het opstellen van een goed voedingschema.

ik heb natuurlijk gewoon school, en heb maar korte pauze's gelukkig wel elke 2 uur zegmaar een kwartier pauze wat volgens mij goed uitkomt. maar is het erg om bijvoorbeeld overdag veel brood te eten in plaats van vis etc. ?

ik zat net een beetje in het exel bestand te speuren over voeding en zie dat alles op gewicht is, daarna ben ik gaan zoeken en de meeste zijden dat een snee bruin brood ongeveer 30-35 gram is per sneetje klopt dit denken jullie, ik zal het binnenkort nog een keer goed nameten wat bij mijn brood het precies is. maar dan heb ik een indicatie om een wat te proberen binnen een voedingsschema.

dan over de producten op brood zijn vooral kipfile en pindakaas volgens mij goed, dan is voor mij de vraag weer meten jullie ook nog hoeveel gram kipfile je op je brood doet of kijk je hoeveel er in je pakje zit en deel je dit of wat is de beste manier om tot een perfect uitgerekend schema te komen.

een jongen uit mijn klas doet veel met trainen en goed eten etc. ik zie hem wel eens bijvoorbeeld rijst met tonijn eten, dit lijkt mij een erg makkelijke maaltijd om zelf gewoon eens te maken, aangezien ik natuurlijk pas 16 ben kan ik nog niet makkelijk voor een week vooruit koken etc aangezien ik toch gedeeltelijk afhankelijk ben van mijn moeder, maar die wil wel rekening houden met wat ik wil eten maar zou dit een goeie maaltijd kunnen zijn voor bijvoorbeeld na een kracht training of voor een training. als er nog meer van dit soort simpele maaltijden zijn hoor ik dit graag. alvast bedankt.
            Brood is idd +- 30-35 gram. Als je het zeker wilt weten, dan kun je bij de Blokker een keukenweegschaaltje kopen die tot de gram nauwkeurig weegt. Het is optimaal als je in je maaltijden ongeveer dezelfde hoeveelheden eiwitten, vetten en koolhydraten hebt. Het nadeel van brood eten is dat je veel koolhydraten binnenkrijgt, maar minder vet en eiwit. Je kunt bijv. wel prima een paar broodjes ei mee naar school nemen. Ook kun je bijv. een broodje pindakaas en daarnaast een blikje tonijn opeten; dan heb je alles wat je nodig hebt aan macro's.

Je hoeft niet elk plakje kipfilet te wegen. Achterop het pak staat meestal hoeveel kcal er in één plak kip zit en als je daarmee rekent, dan kun je ook de hoeveelheid eiwitten, koolhydraten en vetten per plak uitrekenen.

Het is trouwens niet perse nodig om tig maaltijden per dag te eten. Je kunt zelfs alleen savonds 1 of 2 maaltijd(en) eten waar alles in zit wat je nodig hebt. Het is net wat je handig vindt. Neem je grootste maaltijd na het trainen, want dan heeft je lichaam de voedingsstoffen het hardst nodig.

Comment

Dus dan zou bijvoorbeeld sochtens brinta mrt melke zegmaar
              dan gedurende school broodjes tonijn ei pindakaas. Gekookt ei neem ik aan?
              Dan bijvoorbeeld na trainen rijst met een bakje tonijn er door of iets dergelijks ensavonds iets met veel eiwitten bijvoorbeeld kwark.

Comment

Dus dan zou bijvoorbeeld sochtens brinta mrt melke zegmaar
                dan gedurende school broodjes tonijn ei pindakaas. Gekookt ei neem ik aan?
                Dan bijvoorbeeld na trainen rijst met een bakje tonijn er door of iets dergelijks ensavonds iets met veel eiwitten bijvoorbeeld kwark.
                Jup, dat kan prima. Gekookt of gebakken ei, wat jij wilt.

Comment

Mooi valt best mee zo schema als je van ei en tonijn houd
                  Gebakken eitje kan dus wel als je maar niet teveel boter en zout ofzo eroverheen gooit?

Bedankt iedereen. Ik ga zo snel mogelijk een mooi schema opstellen en dan post ik hem hier weer.

Comment

Boter (liefst kokosolie om in te bakken) dien je ook nee te nemen in je eetschema. Een beetje zout kan wel maar maak het niet te gek.

Comment

Is goed geef ik door aan me moeder kan ze dat mooi vast halen hahah.
                      En wat betreft boter op brood dat liever ook niet of is daar ook een vervanger voor.

ik wil graag als onbijt brinta eten is een richtlijn van hoeveel melk hoeveel brinta zo ja welke. Of moet ik dit aanpassen naar de r3st van mijn schema.

Comment

Is goed geef ik door aan me moeder kan ze dat mooi vast halen hahah.
                        En wat betreft boter op brood dat liever ook niet of is daar ook een vervanger voor.

ik wil graag als onbijt brinta eten is een richtlijn van hoeveel melk hoeveel brinta zo ja welke. Of moet ik dit aanpassen naar de r3st van mijn schema.
                        Ik neem geen boter op brood, omdat er gezondere vetten zijn, maar je kunt het gewoon eten. zolang je het ook opneemt in je voedingsschema.

Je kunt zoveel melk en brinta nemen als je wilt, zolang dit maar in je schema past.

Comment

Je hebt ook boter van bertolli. Die is gebaseerd op olijfolie
                          installing muscles....please wait

Comment

Oke dus beter is geen boter, dat vind ik niet zo heel erg bedankt ik probeer vanavond een schema te maken op mijn pc.

en betreft die brinta wat is een goeie hoeveelheid voor een ontbijt ongeveer dan kan ik dat ongeveer aanhouden en daaromheen de rest bepalen.

Comment

Oke dus beter is geen boter, dat vind ik niet zo heel erg bedankt ik probeer vanavond een schema te maken op mijn pc.

en betreft die brinta wat is een goeie hoeveelheid voor een ontbijt ongeveer dan kan ik dat ongeveer aanhouden en daaromheen de rest bepalen.
                              ik heb geen idee, want ik eet geen brinta. Probeer zelf eens uit wat een goede verhouding brinta/melk is. Je kunt niet verwachten dat anderen alles voor je voorkauwen. Je zult echt zelf een solide schema moeten maken met wat jij graag eet.

Comment

oke dankje, ik ga het morgen ochtend eens proberen hoeveel in ieder geval genoeg vult.

zou ik eens een voedingschema van jou mogen zien, in die exel sheet als je die toevallig hebt.
                                ik zit op het moment een beetje te klooien vooral met hoeveelheden, ik weet niet hoeveel tonijn er bijvoorbeeld op een broodje gaat maar dit is dus allemaal gewoon proberen in principe zelfde met pindakaas en ei, nou ja ei zou ik even kunnen wegen ik heb een keuken weegschaaltje.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X