Optrekken/pullups.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Iron Mind View Post
    Waarschijnlijk weegt hij ook minder dan jij of niet . Plus ik vermoed dat hij ook opzwaait om zijn reps te halen, aangezien dat gewoon is toegestaan bij defensie standaarden. Piramide is ook erg effectief.

Qua reps, gewichten heb ik momenteel geen idee, het hangt ervan af hoe ik de oefening uitvoer..
    jaa hij weegt 71, ik 89 .. maar hij is ook paar cm kleiner. en dat is zonder ​opzwaaien..
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

• Heb vandaag een poging gedaan de techniek van Mvos toe te passen, kwam eerste setje tot 5 reps en daarna was het eigenlijk over de sets erna (constant 2-4 reps).
      Bleef misschien ook wel een beetje overdreven lang hangen boven/onder maar toch, stuk zwaarder dan ik dacht

Comment

• En hoe voelde het in je rug in vergelijking met "gewone" pull ups?

Deed je het als warming up? Of ergens midden in je training?
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
          [Hier oefening invoeren]?
          Insane bodybuiling / fitness 2 year body transformation - YouTube

Originally posted by aktito View Post
          Heb vandaag een poging gedaan de techniek van Mvos toe te passen, kwam eerste setje tot 5 reps en daarna was het eigenlijk over de sets erna (constant 2-4 reps).
          Bleef misschien ook wel een beetje overdreven lang hangen boven/onder maar toch, stuk zwaarder dan ik dacht
          Aware?
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
            En hoe voelde het in je rug in vergelijking met "gewone" pull ups?

Deed je het als warming up? Of ergens midden in je training?
            Ik deed UB, en deed ze als 2e oefening na mijn barbell rows.
            M'n rug werd goed warm tussen de setjes door, had de pomp er wel echt in zitten. Nou heb ik dat normaal altijd wel met pull-ups maar voornamelijk in m'n lats. Nu was het m'n gehele rug. Denk dat de techniek nog suboptimaal is (onderkant v/d rug erbij betrekken vind ik lastig), maar probeer deze techniek erin te houden want heb er voor m'n gevoel meer profijt van dan van 'mijn' pull-ups.
            Na de training ook lekker goed zichtbaar getrainde rug Dus bedankt voor de tips!

Comment

• Wat word bedoelt met, het naar onder kantelen van je schouderbladen? Snap niet zo goed hoe dit bedoelt word. Hoe doe je dit dan? Door je rug holler te trekken, schouderbladen tegen elkaar en je ellebogen naar beneden?

Comment

• Bijna,

Traps aanspannen en ellebogen naar voren duwen.
                (Denk back double bicep pose)

Comment

Bijna,

Okee, ga het is proberen bij me volgende UB training. Heb nog niet heel erg veel kracht in me pullups... Haal met de techniek die ik nu doe 3x8 reps... Al denk ik niet dat die techniek "slecht' is. Is verre van slinger werk etc.
                  Handen positie iets verder als schouder breedte? Of is dit teveel persoons gebonden?
                  Ik ga in elk geval mee aan de slag

Bedankt voor je advies!

Comment

• Erg belangrijk is de 4/5 sec negatieve fase in deze houding wat ervoor zorgt dat je er zoveel bloed in pomp.
                    Onderin 2/3 sec stilhangen,maar wel je traps/rear delts spannen en ontspannen (kantelen)

Comment

Erg belangrijk is de 4/5 sec negatieve fase in deze houding wat ervoor zorgt dat je er zoveel bloed in pomp.
                      Onderin 2/3 sec stilhangen,maar wel je traps/rear delts spannen en ontspannen (kantelen)
                      Hee joh! Maak het nog moeilijker voor me haha
                      Okee zal er aan denken. Heb er aantekening van gemaakt zodat ik tijdens trainen nog keer goed kan terug lezen als ik denk dat niet goed gaat.

Op de lat pulldown is deze techniek minder makkelijk toe te passen denk? Dit omdat je dan misschien geneigd bent om te ver achterover te leunen en teveel traps te gaan gebruiken? Eventueel als ik nog niet voldoende kracht heb?

Comment

• Ik leun nooit achterover bij lat pulldowns en doe eigenlijk hetzelfde ,maar dan omgekeerde volgorde.
                        Ook daar denk ik vooral aan back double bicep pose en wat je daarbij aanspant.

Succes,

Comment

Bijna,

(Denk back double bicep pose)
                          Precies hetzelfde principe dat ook bij de squat wordt gehanteerd. Tenminste, als je het niet volgens de Rippetoe methode doet.

OT: Geen idee hoeveel reps ik kan. Pullups doe ik met een wijde grip, iets wijder dan schouderbreedte, en met een dipriem waar 25kg aan hangt. 5 sets van 5 reps. Smalle grip zou ik wel willen doen, maar die mogelijkheid is er helaas niet waar ik train.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

• Originally posted by Wietse90 View Post
                            Welke methode? De chair methode?
                            camping opstapje, idee is het zelfde

Comment

• Zodra je richting de 20 pull ups gaat dan is het enige wat er toe doet: grip kracht.

Comment

• Originally posted by Protasius View Post
                                camping opstapje, idee is het zelfde
                                Hehe zo heb ik het mezelf ook aangeleerd. Om precies te zijn volgens de methode van deze baas:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X