BB: Locken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

locken is op slot zetten.
    als je je elleboog of bv je knie op slot zet is dat wat ik versta onder locken.

hiermee haal je dus alle spanning van je spier af die je wil trainen.

bv bench kun je je armen volledig strekken en dus de spanning eraf halen.
    je kunt de beweging ook bijna helemaal afmaken en dan schouder en tricep er erg bij betrekken.
    je kan de rom ook korter maken totdat je zelf voelt dat de spanning van je borst overgaat op je schouder en tricep.

en je kan,en je kan,en je kan
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
      patriciaaa snapt het,maar ja dat wist ik langer
      Hahahaha lief
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        En dit is waar het altijd mis gaat: iedereen vult iets anders in bij zon term. Lekker vaag, is jammer vind ik
        Klopt, voor je het weet heb je weer een puur semantische discussie...

@mvos, ik zou het knap vinden als jij bij het einde van je bench (dus waar je hem op slot zet volgens jou) je tricep compleet kunt ontspannen. Er blijft altijd spanning op staan, anders zou die barbel op je hoofd knallen.

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Klopt, voor je het weet heb je weer een puur semantische discussie...

@mvos, ik zou het knap vinden als jij bij het einde van je bench (dus waar je hem op slot zet volgens jou) je tricep compleet kunt ontspannen. Er blijft altijd spanning op staan, anders zou die barbel op je hoofd knallen.
          Ja idd. Net als refeed, dat woord is ook uit zijn verband getrokken. Of onderhoud, daar verstaan mensen ook nog wel eens iets anders onder. En zo zijn er nog een paar mooie woorden die verschillend worden opgevat, ik hou het liever lekker simpel :P

Op andere comment (al is het niet op bij gericht) je wil spanning op je spier he, niet op het gewricht...
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Locken is gewoon overdracht van energie van de spieren naar o.a. de gewrichten. Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Comment

Originally posted by Mvos View Post
              locken is op slot zetten.
              als je je elleboog of bv je knie op slot zet is dat wat ik versta onder locken.

hiermee haal je dus alle spanning van je spier af die je wil trainen.

bv bench kun je je armen volledig strekken en dus de spanning eraf halen.
              je kunt de beweging ook bijna helemaal afmaken en dan schouder en tricep er erg bij betrekken.
              je kan de rom ook korter maken totdat je zelf voelt dat de spanning van je borst overgaat op je schouder en tricep.

en je kan,en je kan,en je kan
              Dan zou je hypothetisch de stang eeuwig loodrecht 'uitgelockt' boven je kunnen houden? Of vat ik je post nu verkeerd op (vermoed het laatste).
              Volledig overdragen van spierspanning op het gewricht voor langer dan slechts een moment lijkt me onmogelijk.

Comment

Doe maar eens een dumbel bench press met 1 arm terwijl je lege hand op je tricep legt. Zodra je helemaal op het hoogste punt bent (uitgelocked:P) dan voel je nog steeds spanning op je tricep. Het is niet dat je dan ineens geen spanning meer op je spieren hebt omdat je gewricht het allemaal draagt. Die spieren blijven gewoon werken.

Comment

je hebt spanning en je hebt spanning natuurlijk.

hoop wel dat je snugger genoeg bent om dat verschil te voelen en te begrijpen.
                  Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                  Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Pff wat een discussie zeg, lock een end heen, ik kan de barbel met een bp als ik lock wel een paar minuten omhoog houden, dat kan ik niet als ie op spanning staat.
                    Kijk naar mvos en check de rest, nuff said, en locken is op slot zetten van je gewricht en niet maximaal uitstoten, als je dus de bp lockt dan klappen als het ware je ellebooggewrichten dicht/op slot.
                    Dat iedereen hier er een eigen draai aangeeft wil niet zeggen dat het dan ineens allemaal locken is.

onderstaande zin komt van een goeroe
                    Where did you hear that?
                    You shouldn't lock out on BP or close grip BP.
                    Things like tricep kickbacks where you are putting more strain on the muscle to lock out is good. Locking out on Bp and cgbpjust take all of the weight off from the muscle and onto the bones and tendons. Not good for building muscle or for your joints.

Comment

Roidrage?
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Waar slaat dat nou op, er onstaat een discussie terwijl iedereen over iets anders praat, kennelijk weet de meerderheid niet wat locken is?
                        Zoals je weet is me test momenteel 0 dus slaat weer nergens op, ik reageer gewoon op een berg bullshit, om uiteindelijk jou vraag te beantwoorden.

Comment

Lol . Thnx mate.
                          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by quibus View Post
                            Waar slaat dat nou op, er onstaat een discussie terwijl iedereen over iets anders praat, kennelijk weet de meerderheid niet wat locken is?
                            Zoals je weet is me test momenteel 0 dus slaat weer nergens op, ik reageer gewoon op een berg bullshit, om uiteindelijk jou vraag te beantwoorden.
                            Niet op in gaan :/
                            Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Volgens mij weet quibus wel dat het een grapje is hoor......... Maar nogmaals bedankt.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                                Volgens mij weet quibus wel dat het een grapje is hoor......... Maar nogmaals bedankt.
                                Nogmaals?
                                Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X