GHB Harddrugs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by 2705 View Post
    Wat doet GHB eigenlijk precies met je, als je wel kan autorijden maar wel kan losgaan?
    Wat het autorijden betreft, hieruit kun je concluderen dat het afhankelijk is van de dosering:

Performance Effects: Oral GHB doses of 1-2 g have been shown not to deteriorate reactive, attentive and co-ordination skills related to driving, nor increase the effects of low dose alcohol. Similarly, oral doses of 12.5-25 mg/kg GHB had no effect on attention, vigilance, alertness, short-term memory or psychomotor coordination; although dizziness or dullness were experienced in 50-66% of subjects. It is important to note, however, that doses used in laboratory studies to date have been well below both recreational and abused doses of GHB.

Effects on Driving: Signs of behavioural effects and impaired performance have been reported in several driving case reports. In 13 driving under the influence cases where GHB was detected, the reported symptoms were generally those of a CNS depressant. The subjects were typically stopped because of erratic driving, such as weaving, ignoring road signs, and near-collisions. Common signs of impairment included confusion and disorientation, incoherent speech, short-term memory loss, dilated pupils, lack of balance and unsteady gait, poor coordination, poor performance of field sobriety tests, copious vomiting, unresponsiveness, somnolence, and loss of consciousness. GHB concentrations in blood specimens collected between 1-3.5 hours of the arrest ranged from 26-155 mg/L (median 95 mg/L). In another 11 cases of driving under the influence of GHB, concentrations of GHB in blood and urine specimens ranged from 81-360 mg/L and 780-2380 mg/L, respectively. Circumstances of their arrest, observed driving behavior and signs of impairment were similar to the previous study. Other reported symptoms have included dizziness, drowsiness, agitation, loss of peripheral vision, slow responses, slow and slurred speech, and transient unconsciousness.

bron: Drugs and Human Performance FACT SHEETS - Gamma-Hydroxybutyrate (GHB, GBL, and 1,4-BD)
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
      Stelletje **** , omdat er weer een paar mongolen zichzelf niet in de hand kunnen houden.
      Rechts kabinet= meer regels, controle tot je je kont veegt, ooh ja niet te vergeten dat je daar altijd knaakjes voor moet neerleggen. Iets met wat het volk wil......liberaal, vrijheid blijheid enzo

Had je anders verwacht ?

Last edited by onderhandelen; 08-09-2011, 15:01.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by STED View Post
        het is naief om te denken dat iedereen die wiet gebruikt er meteen verslaafd aan is. Hoeveel mensen, zoals ik, kunnen het gewoon prima 1 of 2 keer per week gebruiken zonder er problemen mee te hebben, dat zijn er veel meer dan die bij de verslavingszorg zitten.

@ el_loco
        ah dus wanneer het harddrugs is is het slecht? beetje makkelijk om af te gaan van een label wat anderen erop plakken. Ik zou zeggen doe zelf eens research en oordeel dan. Zou je steroiden ook afkeuren en belachelijk vinden als het harddrugs is? Je zegt dat je steroiden niet kan vergelijken met harddrugs en dat het lang niet zo slecht is.

je kunt niet alle harddrugs generaliseren, er zijn tig verschillende soorten met elke hun eigen werking, bijwerking en gevolgen. dit geld tevens voor steroiden.

ik heb niet veel verstand van steroiden maar volgens mij is anavar of winstrol niet zo heel schadelijk voor je lichaam dus om dat tegenover methamfetamine te zetten is het misschien makkelijk gezegd dat drugs slechter voor je is. Maar zet maar eens clenbuterol tegenover ghb, gaan we dan even kijken wat slechter voor je is.

( ik haal wel eens namen door elkaar van steroiden dus correct me if i'm wrong )
        Ik denk niet dat je kan zeggen dat een harddrug echt goed voor je is vanuit welk standpunt dan ook. Ik heb ook nooit gezegd dat steroiden gezond voor je zijn. je vergelijking over clenbuterol klopt inderdaad misschien wel maar dat wel nog niet zeggen dat ghb daarom gezonder is. Bij zowel steroiden als drugs hangen gevaren, neveneffecten, bijwerking,.... aan vast zowel aan een simpel winny kuurtje als aan een simpele joint. Hoe hoger, harder je hier echter in gaat (bvb: clen, ghb) hoe groter deze risico's ook worden en hoe meer je je gezondheid in gevaar brengt... Vandaar dat deze stoffen bij wet beperkt, verboden worden. Ik denk dan dat het niet echt slim zou zijn om deze stoffen zomaar toegankelijk te maken voor het aldaagse publiek want dan zijn we volgens mij helemaal verloren qua verslavingen en dergelijke..

Comment

Harddrug/softdrug labels kleuren, en zijn zwaar outdated. Zoek maar eens op hoe de wetenschap drugs tegenwoordig rangschikt, en verbaas jezelf.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Harddrug/softdrug labels kleuren, en zijn zwaar outdated. Zoek maar eens op hoe de wetenschap drugs tegenwoordig rangschikt, en verbaas jezelf.
            Je hebt toevallig toch niet een linkje? Of is het inderdaad zo voor de hand liggend en wordt het op 'downer, pepper en hallucinogen' gesorteerd? Of wordt het gewoon ingedeeld in amfitamine, opiaten, enz?

En inferno: een reden dat je erna kunt autorijden, is de halfwaardetijd van nog geen uur. Als jij minimaal 2 uur vantevoren niets meer inneemt, kun je in noodgevallen iig zelf zonder problemen rijden.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

zou ghb toch wel wat langer voor uittrekken. je nemet het na kwartier half uur werkt het pas. en effect kan wel tot 3 uur aanhouden. niet meer detecteerbaar maar of je nou veilig rijd is dan een 2de

Comment

ghb is op zich wel te vergelijken met aangeschoten/melig zijn, ik heb er niet veel ervaring mee maar dit hoor ik van veel mensen.

het is inderdaad een uur of 2 a 3 dat je wat voelt, afhankelijk van je inname. Daarna ben je praktisch nuchter en zou je weer kunnen rijden.

Het grote gevaar van GHB is dat het vaak pas goed werkt vanaf 3 a 4 ml. en het dodelijk kan zijn vanaf 8 ml. Afhankelijk van lichaamssamenstelling e.d. natuurlijk. Daarom is het zo gevaarlijk omdat je heel makkelijk teveel neemt.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Als je GHB met verstand gebruikt is het een geweldig goedje.

Als je het niet verstandig gebruikt ben het zelf schuld als je er aan onder door gaat. Zal mij lekker worst wezen wie er dood aan gaat, heb ik toch geen last van. Iedereen heeft bij de geboorte een gezond paar hersen gekregen om besluiten te maken voor zichzelf, niet? Ik durf best te zeggen dat het mijn leven verbeterd.

Ik ga op stap zonder dat ik alcohol drink, ik kan na het stappen nog fijn met de auto naar huis. Het heeft geen nadelige gevolgen voor mijn lichaam, ik kan er goed van af blijven, ik krijg dance moves waar Travolta een puntje aan kan zuigen en verander in de gladste speler op aard. Ik blijf het dan ook vrolijk gebruiken wanneer ik daar zin in heb.
                  Hieruit begrijp ik dat jij gewoon nog rijd als je G op hebt?
                  'Half men, half animal, all dead!'

Comment

ghb is leuk om de iets moeilijker te versieren griet je bed in te krijgen

maar goed, heb hier nog niemand horen spreken over harddrugs tegenover hardgebruik... en ik in welk denkkader die stoffen gebruikt worden.

eigenlijk is relatine ook hardrugs en toch geven ze het aan kleuters/kinderen.

Kan ,ondanks dat ik het goedkeur dat het nu hardrugs genoemd wordt, toch begrijpen dat mensen de wetgeving inconsequent vinden, want dat is het ook.

Alleszins, is typisch politiek dat er bij een beetje media aandacht over iets meteen op ingepikt wordt en al die bezorgde ouders de meest typische oplossing bieden. Hun politiek cvtje is dan extra gespeisd met een goede daad.

Comment

p.s. om die reden is hier in Belgie, in Brugge het verboden na tien of elf uur, nog alcohol te verkopen(door cd&v) gewoon omdat er eens eenmalig een accident was met dronken jongeren.

CD&V is natuurlijk centrumrechts, dus dat daardoor de nightshops zwaar genaaid worden maakt hun niets uit, gaat om de oudertjes die nu denken dat hun jongeren nooit meer dronken kunnen raken na tien uur(tripple kickflip super LOL)

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                        p.s. om die reden is hier in Belgie, in Brugge het verboden na tien of elf uur, nog alcohol te verkopen(door cd&v) gewoon omdat er eens eenmalig een accident was met dronken jongeren.

CD&V is natuurlijk centrumrechts, dus dat daardoor de nightshops zwaar genaaid worden maakt hun niets uit, gaat om de oudertjes die nu denken dat hun jongeren nooit meer dronken kunnen raken na tien uur(tripple kickflip super LOL)
                        En dat is precies waarom mijn vrienden altijd op vrijdagavond om half 10 gaan shoppen bij de appie.

Het grote gevaar van GHB is dat het vaak pas goed werkt vanaf 3 a 4 ml. en het dodelijk kan zijn vanaf 8 ml. Afhankelijk van lichaamssamenstelling e.d. natuurlijk. Daarom is het zo gevaarlijk omdat je heel makkelijk teveel neemt.
                        Zoals onze vrachtwagen fal zou zeggen: volgens de evolutietheorie zullen enkel de mongolen die te stom zijn om er verstandig mee om te gaan, getroffen worden.

(Nu moet er wel een kanttekening gemaakt worden: GHB is van zichzelf een vaste stof, afhankelijk van de verdunning heb je meer of minder ml nodig, en dit zul je dus moeten uittesten als je een nieuwe batch haalt.)

zou ghb toch wel wat langer voor uittrekken. je nemet het na kwartier half uur werkt het pas. en effect kan wel tot 3 uur aanhouden. niet meer detecteerbaar maar of je nou veilig rijd is dan een 2de
                        Daarom zeg ik ook: in noodgevallen. Het lijkt me sowieso niet verstandig om drugs te gebruiken op het moment dat je nog zelf naar huis gaat met de auto.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by danny74 View Post
                          Dat klopt allemaal presies.
                          HELEMAAL !!!
                          Maar daar ging het toch niet over ?
                          Geen politieke cite
                          ?????

Comment

Originally posted by seanl94 View Post

Zoals onze vrachtwagen fal zou zeggen: volgens de evolutietheorie zullen enkel de mongolen die te stom zijn om er verstandig mee om te gaan, getroffen worden.
                            laat falstyr dit niet lezen
                            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              En inferno: een reden dat je erna kunt autorijden, is de halfwaardetijd van nog geen uur. Als jij minimaal 2 uur vantevoren niets meer inneemt, kun je in noodgevallen iig zelf zonder problemen rijden.
                              Heb je mijn vorige post wel goed gelezen? Wat jij daar opsomt zijn allemaal voorwaarden waar degenen die zijn aangehouden geen rekening mee hadden gehouden. De randdebielen die zijn aangehouden waren zodanig onder de invloed van GHB dat het hun rijgedrag wel degelijk negatief beinvloedde. Als zo iemand jou kind aanrijdt omdat hij of zij niet naar behoren kon rijden vanwege de invloed van GHB, dan piep je wel anders.
                              Last edited by inferno_0666; 08-09-2011, 18:15.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

GHB is vaak de reden dat mijn collega's iemand mogen gaan reanimeren. Heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt.
                                Ik gun iedereen zijn lolletje, maar GHB komt toch wel zeer vaak naar boven als oorzaak van een hartstilstand bij jongeren.
                                Last edited by Ellie; 08-09-2011, 18:20.
                                Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X