Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik zou zulke hoge normen voor mezelf stellen dat je ouders/zusje op den duur jou gaan volgen. Praten heeft geen zin maar actie en het zelf laten inzien is beter. Dus super hard werken om je voeding te betalen, super hard trainen, alles gedisciplineerd doen. Weet niet of je op school zit? perfecte cijfers halen, zo gelukkig zijn. Dat ze je na een tijdje gaan ''respecteren'' en eventueel ook volgen.
Dit dus, vol overgave voor je passie gaan. Dat men op den duur alsnog je keuze respecteert. Het is jouw leven, het zijn jouw dromen. Niets kan je stoppen, behalve jijzelf!
Of neem een baantje ergens, maakt niet uit wat. In het weekend of andere tijden die je goed uitkomen. en stel je moeder voor om dat jij voor het gezin wil gaan koken, zeg dat je wil leren om op je eigen benen te staan stap voor stap en dat je wil beginnen met leren koken. Ga ook af en toe eens met een bezem door het huis, omdat je dat ook wilt leren natuurlijk zeg je dan. gooi is een keer je eigen was in de wasmachien, niet heter dan 40 en geen gekleurde nieuwe dingen bij de witte was , dan komt het vaak goed. stop een tijd met discuseren over wat er volgens jou op tafel zou moeten staan. en kook voor jezelf gezond. ook al verklaren ze je voor gek.
verbluf ze met je resultaat en je zusje zal volgen.
en verander hun eetpatroon stapsgewijs.
las laatst een artikel op internet dat het goed voor mensen is om 4 uur per dag te slenteren en 2 uur per dag te staan en dat dan de bloedwaardes het beste worden , vrij snel. maar probeer maar eens iemand die 23 uur per dag zit zo ver te krijgen dat ie dat gaat doen , dat lukt niet zomaar en zeker niet in 1 keer.
iemand die altijd stil zit ineens een half uur laten rennen per dag is onmogelijk.
zorg dat ze niet ineens veel koolhydraten binnen krijgen als ze nu alleen leven op vetten en eiwitten.
Ik denk dat je mischien nog het beste een groente mix voor hun kan bereiden met gehakt ofzo en dan in goeie olijf olie.
mijn turkse ex-vriendin was 15 en rond de 1.70 45 of 48 kilo (ff kwijt), als je zusje van 10 dat al is dan zou ik tog eens drastisch maatregelen nemen, overigens ben ik 16 en 63 kilo, eindelijk de afgelopen maanden sinds ik ben gestart met sporten gewicht erbij (3 kilo in 2 maanden) en moet je nagaan heb een VP van rond de 10% ofzo,anders voor de grap een vetpercentage aan je ouders en zusje geven, (kijk je wel anders tegen je lichaam aan als er staat 40% vet,overigens vindt ik t een hele nare situatie voor je,de meeste ouders willen juist gezond eten,en vooral gezond eten voor hun kinderen,maar blijkbaar is jouw ouders nooit iets geleerd over onjuiste voeding en de gevolgen daarvan (hartkwalen/nier/verstoppingen in aderen etcetc) als je hierin te ver gaat met ongezond eten kun je erop rekenen dat er een kans is dat je ver onder de gemiddelde levensverwachting de pijp uit gaat, gelukkig snap jij nog wel dat gezond eten belangrijk is
Er is geen ruimte voor discussie, if you know what I mean.
Nee serieus, zonder lullig tedoen. Het is ook kinder mishandeling. Je zusje kan later zelf op gaan draaien voor de fouten die je ouders maken. Verder zou ik vooral doorgaan met sporten en proberen ergens geld te regelen. Kan je lezen? Dan kan je ook koken!
mijn ouders zijn boos omdat het extra geld kost om de fornuis aan te zetten,
care gewoon erover heen zoek een bijbaan & koop (wat je nodig hebt) zelf.
het lijkt me ook niet dat je ouders elke dag de frietpan aanzetten wel?
en wat je zelf naar binnen propt doe je toch echt zelf!
Zelf een baantje zoeken en je eigen voeding kopen is waarschijnlijk. Als ze gaan zeiken over het gasfornuis zelf een camping gasstelletje kopen, en lekker buiten gaan staan. Hopelijk zien ze in dat het toch veel voor jou betekend.
ik had zelf last van een vergelijkbaar probleem, het probleem was niet dat ik niet zelf wou koken.. ik mocht het gewoonweg niet van mijn moeder.. weet je wel niet wat dat extra kost, straks sloop je mijn fornuis.. noem maar op, gelukkig is ze bij mij wel bijgedraaid en heb ik haar zo ver gekregen dat ik wel mijn eigen eten klaar mag maken. ik vond het sowieso gewoon krom, één keer in de 5/7 dagen eten klaarmaken en een paar keer opwarmen, eitjes koken..kan echt niet tegen de kosten op botsen die ik maak als ik wel thuis mee zou eten (brood, beleg, melk, avondeten etc)
daar in tegen, vind ze het jammer als ik niet train.. en wil ze wel dat ik doorga met bodybuilding?
wij eten thuis ook gemiddeld 3/4x per week iets uit de frituur, pizza, shoarma.. noem maar op, ik kan het financieel nu gewoon even niet opbrengen om mijn eigen voeding te betalen.. (werkloos) maar no way dat ik hun aan de "gezonde" "normale" voeding krijg.
ik heb het één keer geprobeerd, ze hielden het niet lang vol
sterkte man!
SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Wat jij had heb ik ook gehad we aten.weleens gezond maar ze gooide in een bak rijst.een hele.pak.boter voor de smaak .. je moet echt.laten.zien.wat je wilt.. ik heb zelf.me eten.gekocht gemaakt en.na een tijdje.zijn ze mij gaan respecteren.en nu eten wij met zn allen alleen gezond af en toe patat 1x in de 2 wekeb ofzo maar dat maakt mij niet veel uit dat hoort erbij
Idd gewoon baantje regelen en 'betere voeding voor jou en je zusje kopen'. Of maybe een ander familie lid overtuigen dat je ouders niet juist denken waar ze misschien wel weer beter naar luisteren.
Mijn ouders liepen ook te zeiken over mijn eet gewoonte, na een tijdje weigerde ze nog dingen als een kg kip te halen enz vanwege de 'hormonen' die er in zitten bla bla bla, nu haal ik zelf gwn 2x per week m'n zooi en zelf koken
Sport je zusje? Zo niet, kan je niet zorgen dat ze plezier krijgt in een sport waarin ze veel beweegt? Er zijn genoeg clubs waarbinnen voeding al een rol speelt.
Als een volwassene vetter wordt, worden zijn/haar vetcellen gewoon groter. Een kind maakt nog nieuwe vetcellen aan (die op hun beurt dus allemaal weer groter kunnen worden), waardoor het op latere leeftijd moeilijker wordt om een gezond gewicht te maken. Lijkt me verstandig als je ouders zich daar van bewust zijn. Ze willen hun dochter toch geen leven bieden waar ze op haar 20e al gewrichtsproblemen, diabetes en hartproblemen heeft?
Ik zou zulke hoge normen voor mezelf stellen dat je ouders/zusje op den duur jou gaan volgen. Praten heeft geen zin maar actie en het zelf laten inzien is beter. Dus super hard werken om je voeding te betalen, super hard trainen, alles gedisciplineerd doen. Weet niet of je op school zit? perfecte cijfers halen, zo gelukkig zijn. Dat ze je na een tijdje gaan ''respecteren'' en eventueel ook volgen.
Absoluut waar. Moet je alleen wel geduld voor hebben
Passion is: pushing yourself when no one else is around
Grootste gedeelte van Nederland vindt t pas mishandeling als je een kind dwingt tot gezonde voeding
Helaas is dat maar al te waar, ik kan erover meepraten.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment