Nog steeds slaap ik super slecht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mohr View Post
    Ik slaap zelf ook regelmatig slecht en heb daarom een tijdje een aangepaste slaapcyclus aangehouden. Ik ging dan om 2:30 slapen, stond om 7:00 op. vervolgens sliep ik om 13:00 en 20:00 nog een half uurtje. Werkte perfect voor mij maar moest het opgeven omdat het niet goed ging met werken.
    Je kunt meer info vinden onder uberman slaap of bypolar sleep cycle?
    ik deed dat ook wel eens inderdaad, af en toe 20 min smidags slapen, of even voor het trainen.
    vond ik altijd wel even fijn, vooral voor het trainen.
    ik ga er meer informatie over zoeken, lijkt me interesant, bedankt!

Originally posted by Majesticbeats View Post
    Als je alles al geprobeerd hebt kun je misschien ook kijken naar je voeding. Eet je veel suikers? Bewerkt voedsel etc? Van sommige E-nummers kun je opgefokt raken. Misschien je voedsel( met name carbs) inname een paar uur voor je slaap afbouwen. Eten geeft natuurlijk energie, energie die jij niet kunt gebruiken als je lekker in slaap wilt vallen.
    Ik heb ooit eens de documentaire ''The City Dark'' gekeken. Dat je huisarts het gebruik van de computer/tv voor het slapen gaan afraad is niet voor niks. Je melatoninelevels worden door licht en dan met name kunstmatig licht laag gehouden. Maak het een uur voordat je wilt gaan slapen lekker donker in je kamer en steek een kaarsje aan doe een lekker muziekje in tijdschrift erbij ( Muscle & Fitness bijvoorbeeld).
    Train ook niet al te laat...door trainen maak je allerlei stofjes aan zoals adrenaline, endorfine, dopamine etc. Dan ga je opgefokt je bedje in.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.
    ik krijg bijna tot geen suikers, binnen.
    s'avonds probeer ik weinig carbs te eten, ik train nou meestal s'middags na mijn werk.
    slapen in het donker moet ik nog wel aan werken, het is bij mij wel donker op mijn kamer s'avonds, maar ik heb geen rolgordijn voor mijn dakraam.
    zou ik nog altijd een keer halen maar komt er steeds niet van...
    Train Insane Or Remain The Same.

Comment

ik heb nog wel wat anders uitgeprobeerd s 'avonds, namelijk dat ik de hele tijd herhaalde in mijn hoofd dat ik rustig moet blijven, en alles wat ik deed ook rustig deed.
      soms wat vaak herhaald en wat extreem rustig aan gedaan, maar het werkte wel!
      voelde me een stuk meer ontspannen, niet zo druk in mijn hoofd, en ook niet opgefokt.

meestal heb ik erge haast met alles en heb ik het druk waarbij ik me dus erg opfok.
      ik denk dat dit mijn grootste probleem is en dat ik daar echt aan moet werken.

al vind ik het wel erg moeilijk om die rust vast te houden, want zodra ik ook maar een beetje in de knoei kom met tijd of wat dan ook raak ik weer helemaal opgefokt!
      Last edited by JwvdM; 22-09-2013, 10:15.

Comment

Hoe vaker je dat oefent, hoe makkelijker het wordt

Comment

Mooi dat beter ging!

betreft niet kunnen slapen: soms scheelt t ook om er dan gewoon uit te gaan, en jezelf nuttig te maken totdat je moe bent. Dat
          je daarna dieper slaapt. En of jezelf overdag eens andere uit te putten.
          Je traint in de middag: ben je moe na het trainen (of kak je in), en dan later op de avond weer
          meer energie? Want daar zou je ook in kunnen schuiven
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Bij mij helpt:

* Af en toe caffeïne volledig schrappen, dat betekent geen koffie, thee, cola en andere zaken waar het in zit. (Zodra het beter gaat gewoon weer nemen en kijken wat er gebeurt);
            * HIIT. Het klinkt misschien gek maar door 2 x HIIT per week te doen dwing je je lijf te herstellen, herstel heeft rust nodig. Gewoon een sessie van 20 minuten, excl. opwarmen en afkoelen, en natuurlijk flink eten. 500 kcal om te compenseren is niet uitzonderlijk;
            * Al eerder gezegd, maar lezen hielp mij perfect. Ik ben hierdoor nu al maanden bezig met "Het Bernini Mysterie".
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

melatonine van 3mg bij bodyenfit gebruik ik zelf, super tevreden over
              Hard work, beats talent.

Comment

Avonds beginnen met alles wat je voor mortgen moet doen opschrijven, op je werk kan dit ook. Met taken voor later die je dans op een vast tijdstip bekijkt, bijv om 4uur.

Avonds FF lezen,

Comment

Originally posted by Tasjaah View Post
                  Hoe vaker je dat oefent, hoe makkelijker het wordt
                  klopt, ik blijf er zoiezo aan werken.

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Mooi dat beter ging!
                  betreft niet kunnen slapen: soms scheelt t ook om er dan gewoon uit te gaan, en jezelf nuttig te maken totdat je moe bent. Dat
                  je daarna dieper slaapt. En of jezelf overdag eens andere uit te putten.
                  Je traint in de middag: ben je moe na het trainen (of kak je in), en dan later op de avond weer
                  meer energie? Want daar zou je ook in kunnen schuiven
                  meestal ben ik overdag gewoon aan het werk of school, dus dan put ik mijzelf al wel redelijk uit. ( ben bezig als stukadoor, dat is best wel zwaar werk. )
                  soms heb ik wel eens een in kak moment na het trainen. ( wanneer ik ga zitten. )
                  maar echt meer energie krijg ik niet daarna.

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                  Bij mij helpt:
                  * Af en toe caffeïne volledig schrappen, dat betekent geen koffie, thee, cola en andere zaken waar het in zit. (Zodra het beter gaat gewoon weer nemen en kijken wat er gebeurt);
                  * HIIT. Het klinkt misschien gek maar door 2 x HIIT per week te doen dwing je je lijf te herstellen, herstel heeft rust nodig. Gewoon een sessie van 20 minuten, excl. opwarmen en afkoelen, en natuurlijk flink eten. 500 kcal om te compenseren is niet uitzonderlijk;
                  * Al eerder gezegd, maar lezen hielp mij perfect. Ik ben hierdoor nu al maanden bezig met "Het Bernini Mysterie".
                  ik drink alleen water.
                  HIIT deed ik 2x in de week maar nou nog maar 1x in de week zodat ik in het weekend complete rust heb en dat wil ik even een tijdje zo houden ter ontspanning. ( tenzij ik het echt niet kan laten om heen te gaan. )
                  boek lezen nog steeds niet geprobeerd, dom eigenlijk wil het wel steeds maar sta er niet echt bij stil om een boek te halen.

Originally posted by erjede View Post
                  melatonine van 3mg bij bodyenfit gebruik ik zelf, super tevreden over
                  ook geprobeerd, had op den duur 4 tabletten voor het slapen en nog gebeurde er niks, ze raken ook uitgewerkt na 4 uur.

Originally posted by Protasius View Post
                  Avonds beginnen met alles wat je voor mortgen moet doen opschrijven, op je werk kan dit ook. Met taken voor later die je dans op een vast tijdstip bekijkt, bijv om 4uur.
                  Avonds FF lezen,
                  is een goeie tip idd, ik noteerde voorheen ook al vaak de dingen wat ik allemaal moest doen, soms voor een paar dagen soms voor een week.
                  super handig, op die manier créeer je toch best wel wat rust in je hoofd, door dat je niet steeds hoeft te malen naar wat je ook nog maar moest doen.

Comment

Je zou eens kunnen proberen om s morgens en s avonds 400 mg
                    magnesium te nemen, dat werkt ontspannend.
                    Of 5-htp, is een supplement.
                    Gaba schijnt goed te werken om in te slapen.
                    Of misschien wat ontspanningsoefeningen.

Comment

Wat je ook kan proberen is mulungu.
                      Dat is schaafsel van een brazilliaanse boombast wat je
                      20 minuten moet uitkoken,zeven en op smaak brengen.
                      Je drinkt het als thee.
                      Ik heb het ook een tijdje gebruikt bij stress en ik sliep als
                      een os.
                      Het is geen drugs of zo.
                      Je kunt het krijgen bij een online smartshop als Azarius.net
                      Zelfs mijn man sliep er heerlijk op en je wordt heerlijk uitgerust wakker.

Het is vrij onbekend maar werkt uitstekend.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X