Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Er is al hartstikke veel nuttigs gezegd en ik zal nog wat zaken benadrukken van mijn kant.
- als je niet sterker, groter wordt -> meer eten en/of minder cardio
- als je niet droger wordt -> minder eten en/of meer cardio
- heb plezier in trainen, niemand houdt de manier van leven vol zoals wij dat doen als je het niet leuk vindt
- denk niet in weken, maar in maanden
- wees consequent in hetgeen wat je doet wat betreft eten, trainen
Er is al hartstikke veel nuttigs gezegd en ik zal nog wat zaken benadrukken van mijn kant.
- heb plezier in trainen, niemand houdt de manier van leven vol zoals wij dat doen als je het niet leuk vindt.
Elke sport is een spel om je te testen, je moet zware trainingen, dieetweken etc. niet zien als iets wat je wilt vermijden, maar als iets waar je doorheen moet om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. Tuurlijk zal je niet elke training, dieetweek omarmen, maar op den duur zal je begrijpen dat je door zulke dingen heen moet bijten om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. En dat geeft mij vaak genoeg motivatie, wetende dat elke training en elke maaltijd weer een stap in de richting van mijn doel is. Die gedachte geeft mij steun in die lastige tijd terwijl ik toewerk naar dat doel.
Plus wetende dat je echt alles ervoor doet om hetgeen te behalen dat je voor ogen hebt en als je het dan uiteindelijk bereikt na maanden hard werken dan geeft dat zelfvertrouwen, zelfrespect etc. etc.
Met andere woorden probeer ook te genieten van de weg naar je doel en focus je niet alleen op het eindresultaat, aangezien je dan de hele essentie van het trainen en de rest uit het oog verliest. Tot zover mijn mening.
Weet je heel zeker dat er geen vooruitgang in zit? Want zelf ben je vaak de laatste die het ziet.......
En ook heeft de éen meer aanleg dan de ander en sommigen zullen nooit zwaar trainen qua gewicht. En feitelijk zegt dat niet zoveel, want in je eigen fysiek kun je dan wel degelijk groei maken. Maar je moet je niet spiegelen aan iemand met een totaal andere aanleg en lichaamsbouw. Ik kan me nog best herinneren hoe je eruit zag toen je hier kwam Wilco, en geloof me, je bent echt wel vooruitgegaan. Maar het duurt nu eenmaal jaren in deze sport.
"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Beste mug,
Ik heb net je hele stuk zitten lezen, en ja zulke dingen gebeuren nu eenmaal kerel.
Maar laat mij jou 1 ding vertellen, ook jij zal komen waar je heenwil. Ook al zal dat soms misschien wat langer duren dan je hoopte.. En ja dat maakt je dan ook soms wat depressief.
Ook ik ben ooit begonnen, en stond er na n jaar ongeveer nog hetzelfde voor als jij nu. Ik was dus ook in mijn ogen geen ene reet opgeschoten.
Maar doorzetting en de wil tot iets worden is sterker dan je nu zelf zal denken.
Ik heb dus toen net als jij nu gaat krijgen, hulp gevraagd met het trainen en hulp in mn voedings patroon.
Het bleek zoal dat ik veel te veel trainde en dus veel te weinig rust tot mij nam, ik was immers 7 dagen per week in de sportschool te vinden en trainde me helemaal het leplazeris. Ja en ook 3 tot 3 en n half uur bezig elke dag met trainen FB.
Ik zat dus na 1 jaar trainen zoals ik net omschrijf nog geen 2 kg hoger (75kg) in mn lichaams gewicht alleen mn vet was behoorlijk gezakt....
Toen ik de hulp kreeg, en dus ook n trainings parner toegewezen kreeg, ging het opeens n heel stuk vlotter allemaal en kwam ik in de eerste maand ongeveer net zoveel aan als in het hele jaar ervoor.
Ik kon die kerel nooit bijhouden daar hij al meer dan 8 jaar trainde, maar dat hoefde ook niet en hij was zeer geduldig doch met harde hand.
Aan het einde van dat jaar had ik dus n vol jaar hulp gehad en woog toen 87kg.. Ik was blij en trots tegelijk en bedankte de personen die me die hulp aan reikten, het enige wat ze zeiden was: Je hebt het toch zelf gedaan.
Nu zie ik dat Ig zich met jou gaat bemoeien dus ik weet nu al dat dat helemaal goed gaat komen met jou.
Het enige wat ik daar op kan zeggen is: luister naar hem, als hij tegen je zegt spring, vraag je niet waarom maar vraag je alleen hoe hoog.
Verder wens ik je veel succes met het verbeteren van jezelf, en dat je goede gains mag hebben.
Ik ga later uitgebreid de tijd nemen om jullie berichten allemaal door te nemen en te beantwoorden. Het geeft me iig al veel steun dat jullie het serieus nemen en me de goede kant op willen duwen.
Current status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
je wil het zo graag.....bent al zo serieus...met schema's en voeding
alle trainingsschema's, voedingsprogramma's/manieren zijn uitvindingen van medesporters, wat voor hun fysiek werkt
ze hebben er resultaat mee bereikt
en dat eindresultaat zien we....dat willen we ook...en nemen dan die manieren over
maar ieder lijf is anders!!
zoals al vaker hier gezegd....ga eens ff flink eten
spieropbouw gaat gewoon makkelijker met wat vet op de botten
ik word al jaren "panharing" genoemd....zo mager als wat....mijn behoefte zou 2487kcal zijn
nou..zwaar trainen ,veel rust....500kcal extra....en nog geen verandering in mn lijf....ook heeeel frusterend
en ook ik depressieve gevoelens....nergens zin in...lam zijn...huilen om niks...of ineens heel boos worden ...kortom...echt niet lekker in mn vel
bij de dokter geweest...bloed getest..gewoon gezond...maar vooruitgang ...ho maar
nu sinds 2 maanden 1000kcal extra........ja..vetgains beetje....maar spieropbouw kracht en massa toename met het ub/lb schema
en....voel me 200% beter...opgewekt...ga weer met plezier naar mn werk....
hou je doel voor ogen en zorg goed voor jezelf!!
en neem ff een weekje rust....doe leuke dingen..geniet vh leven...er is meer dan alleen sport.....
mijn maatje zegt altijd :
sporten is prima......maar laat de sportverslaving NOOOOOIT doorslaan in een sportverdwazing...
en begin fris aan je vervolg.....het moet eerst goed "tussen de oren zitten" ....dan maak ook jij zeker progressie!!!
Precies!
Sport is juist ondersteuning om van eventuele depressiviteit af te komen,niet om het door sport te laten ontstaan!
Maar nu gaat het alleen nog maar de goede kant op,let maar op!
Hoe zit je mealtiming in elkaar op een trainings- en rustdag?
In welke reprange train je/heb je getraind?
Mealtiming vind ik persoonlijk echt achterhaald. Rustdag: groot ontbijt, overdag aantal boterhammen, savonds grote maaltijd en voor slapen kwark en wat nootjes.
Trainingsdag: groot ontbijt, overdag aantal boterhammen, savonds grote maaltijd, na trainen banaantje en 25g whey, voor het slapen kwark (training is niet altijd hetzelfde tijdstip dus de ene keer voor het avondeten, andere keer erna.
Rep range heb ik gezeten tussen de 3-6 en 6-12 dus...
- heb plezier in trainen, niemand houdt de manier van leven vol zoals wij dat doen als je het niet leuk vindt.
Elke sport is een spel om je te testen, je moet zware trainingen, dieetweken etc. niet zien als iets wat je wilt vermijden, maar als iets waar je doorheen moet om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. Tuurlijk zal je niet elke training, dieetweek omarmen, maar op den duur zal je begrijpen dat je door zulke dingen heen moet bijten om hetgeen te bereiken wat je wilt bereiken. En dat geeft mij vaak genoeg motivatie, wetende dat elke training en elke maaltijd weer een stap in de richting van mijn doel is. Die gedachte geeft mij steun in die lastige tijd terwijl ik toewerk naar dat doel.
Plus wetende dat je echt alles ervoor doet om hetgeen te behalen dat je voor ogen hebt en als je het dan uiteindelijk bereikt na maanden hard werken dan geeft dat zelfvertrouwen, zelfrespect etc. etc.
Met andere woorden probeer ook te genieten van de weg naar je doel en focus je niet alleen op het eindresultaat, aangezien je dan de hele essentie van het trainen en de rest uit het oog verliest. Tot zover mijn mening.
Succes.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ga liever niet nog veel meer calorieën tot me nemen, dan stijgt mn vet% nog harder. Ik houd ook zeer zeker van het trainen en de verschillende fases! Cutten vind ik totaal niet erg, lekker juist om lijnen te zien vormen. Ik kijk wel teveel naar een eindresultaat hoor, dat geef ik wel toe. Ik ga me nog eens richten op wat kortere termijn doelen en waarom ik eigenlijk train.
Weet je heel zeker dat er geen vooruitgang in zit? Want zelf ben je vaak de laatste die het ziet.......
En ook heeft de éen meer aanleg dan de ander en sommigen zullen nooit zwaar trainen qua gewicht. En feitelijk zegt dat niet zoveel, want in je eigen fysiek kun je dan wel degelijk groei maken. Maar je moet je niet spiegelen aan iemand met een totaal andere aanleg en lichaamsbouw. Ik kan me nog best herinneren hoe je eruit zag toen je hier kwam Wilco, en geloof me, je bent echt wel vooruitgegaan. Maar het duurt nu eenmaal jaren in deze sport.
Dat klopt zeer zeker, vooruit gegaan ben ik zeker. Maar tot op een bepaald punt waar ik nu al een tijdje sta.. tevergeefs. Anderen zien het ook, dat ik niet verder groei.
Beste mug,
Ik heb net je hele stuk zitten lezen, en ja zulke dingen gebeuren nu eenmaal kerel.
Maar laat mij jou 1 ding vertellen, ook jij zal komen waar je heenwil. Ook al zal dat soms misschien wat langer duren dan je hoopte.. En ja dat maakt je dan ook soms wat depressief.
Ook ik ben ooit begonnen, en stond er na n jaar ongeveer nog hetzelfde voor als jij nu. Ik was dus ook in mijn ogen geen ene reet opgeschoten.
Maar doorzetting en de wil tot iets worden is sterker dan je nu zelf zal denken.
Ik heb dus toen net als jij nu gaat krijgen, hulp gevraagd met het trainen en hulp in mn voedings patroon.
Het bleek zoal dat ik veel te veel trainde en dus veel te weinig rust tot mij nam, ik was immers 7 dagen per week in de sportschool te vinden en trainde me helemaal het leplazeris. Ja en ook 3 tot 3 en n half uur bezig elke dag met trainen FB.
Ik zat dus na 1 jaar trainen zoals ik net omschrijf nog geen 2 kg hoger (75kg) in mn lichaams gewicht alleen mn vet was behoorlijk gezakt....
Toen ik de hulp kreeg, en dus ook n trainings parner toegewezen kreeg, ging het opeens n heel stuk vlotter allemaal en kwam ik in de eerste maand ongeveer net zoveel aan als in het hele jaar ervoor.
Ik kon die kerel nooit bijhouden daar hij al meer dan 8 jaar trainde, maar dat hoefde ook niet en hij was zeer geduldig doch met harde hand.
Aan het einde van dat jaar had ik dus n vol jaar hulp gehad en woog toen 87kg.. Ik was blij en trots tegelijk en bedankte de personen die me die hulp aan reikten, het enige wat ze zeiden was: Je hebt het toch zelf gedaan.
Nu zie ik dat Ig zich met jou gaat bemoeien dus ik weet nu al dat dat helemaal goed gaat komen met jou.
Het enige wat ik daar op kan zeggen is: luister naar hem, als hij tegen je zegt spring, vraag je niet waarom maar vraag je alleen hoe hoog.
Verder wens ik je veel succes met het verbeteren van jezelf, en dat je goede gains mag hebben.
Ik heb me altijd voorgehouden dat, wanneer je maar lang genoeg volhoud en denkt dat je er komt, dan gaat het ook lukken. Nu ben ik echter op een punt dat ik me afvraag hoe de fuck ik niets vooruit ben gegaan, omdat zelf het trainen en eten oke was.
Onder leiding van Iguana ga ik zeker proberen alles te geven, maar misschien moet ik toch nog eens streng naar mn voeding gaan kijken en een tijdje consistent zijn met beide factoren.
je wil het zo graag.....bent al zo serieus...met schema's en voeding
alle trainingsschema's, voedingsprogramma's/manieren zijn uitvindingen van medesporters, wat voor hun fysiek werkt
ze hebben er resultaat mee bereikt
en dat eindresultaat zien we....dat willen we ook...en nemen dan die manieren over
maar ieder lijf is anders!!
zoals al vaker hier gezegd....ga eens ff flink eten
spieropbouw gaat gewoon makkelijker met wat vet op de botten
ik word al jaren "panharing" genoemd....zo mager als wat....mijn behoefte zou 2487kcal zijn
nou..zwaar trainen ,veel rust....500kcal extra....en nog geen verandering in mn lijf....ook heeeel frusterend
en ook ik depressieve gevoelens....nergens zin in...lam zijn...huilen om niks...of ineens heel boos worden ...kortom...echt niet lekker in mn vel
bij de dokter geweest...bloed getest..gewoon gezond...maar vooruitgang ...ho maar
nu sinds 2 maanden 1000kcal extra........ja..vetgains beetje....maar spieropbouw kracht en massa toename met het ub/lb schema
en....voel me 200% beter...opgewekt...ga weer met plezier naar mn werk....
hou je doel voor ogen en zorg goed voor jezelf!!
en neem ff een weekje rust....doe leuke dingen..geniet vh leven...er is meer dan alleen sport.....
mijn maatje zegt altijd :
sporten is prima......maar laat de sportverslaving NOOOOOIT doorslaan in een sportverdwazing...
en begin fris aan je vervolg.....het moet eerst goed "tussen de oren zitten" ....dan maak ook jij zeker progressie!!!
suc6
Kan me zeker in je verhaal vinden en nee, ik denk inderdaad niet dat ik het ooit op zou kunnen geven.. ik ga toch maar even dat advies over extra calorieën in mn oren knopen en zien wat anderen daarvan vinden. thanks
Precies!
Sport is juist ondersteuning om van eventuele depressiviteit af te komen,niet om het door sport te laten ontstaan!
Maar nu gaat het alleen nog maar de goede kant op,let maar op!
Het heeft me zeker geholpen me uit mn schulp te trekken en wat zelfvertrouwen te scheppen. Maar het is idd zo dat het tegen me gaat draaien.
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Ik weeg 70kg en mijn vet% zal rond de 15% liggen aangezien ik niet echt veel definitie heb en ook niet echt abs of veel zichtbare aderen.
Ik ben 'gewoon' een student die 4-5 dagen per week op school zit, weinig activiteit. Fiets elke dag wel zo'n kleine 45mins en ik werk een paar uurtjes in een magazijn, maar dan heb je het toch echt wel gehad. Mijn theoretisch berekende behoefte zou liggen op ongeveer 2650kcal. Ik eet gemiddeld ongeveer 2950-3000kcal (E:200, KH: 350, V: 89) per dag (overschot van 300-350). Echter, ik wordt maar niet sterker of gespierder, maar wel ietsje vetter (denk 0,5kg per maand).
Wat denken jullie dat wijsheid is? Blijven verhogen met bijvoorbeeld 100kcal elke dag (700/week) en dan aankijken? Stel ik zit zometeen op 3800kcal voordat ik spieren kan kweken, dan zal er toch een goed gedeelte vet bij zitten?
Ik zou dan in principe ook nooit kunnen "clean" bulken zoals ze dat noemen (een beetje boven onderhoud gaan om droge massa te winnen)?
Ik ben benieuwd naar jullie advies/mening.
Met alle respect maar als je ooit echt depressief bent geweest dan weet je dat deze titel nergens op slaat
verder uiteraard wel alle succes met groeien toe gewenst
Ben van mening dat als je mind niet lekker in zijn vel.zit, je lichaam daaronder heeft te leiden. Als jij onbewust zwaar gestresst bent op het feit dat je niet echt vooruitgaat is dat misschien ook wel de reden dat je niet gaint en totdat je je mindset veranderd blijf je in die cirkel hangen...
Als jij jezelf maar blijft vertellen dat trainen en goed eten eigenlijk voor niks is omdat je toch niet gaint gaat je onderbewustzijn dit vanzelf geloven en dat kan invloed hebben op je daadwerkelijke gains. Voila vicieuze cirkel
"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Dus, met Iguana zn hulp er ook echt in geloven dat je vanaf nu gewoon weer gaat gainen!
"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Kijk eerst eens of je er met Iguana uitkomt (dat je weer progressie in je trainingen krijgt, en dus vanzelf ook qua lichaam/massa). Mocht het daarna alsnog nodig zijn, wil ik best mijn hulp er ook tegenaan gooien en je helpen op gebied van voeding.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Ik zelf heb een tijdje hetzelfde gehad in november van vorig jaar. (Niet zo erg als jij het had)
Bij mij kwam het door een pre-workout die ik destijds gebruikte. Toen ik daarmee gestopt was voelde ik me na een week of 2 veel fitter, daarvoor was ik hartstikke futloos.
Misschien dat je creatine of pre-workouts gebruikt? Deze producten kunnen bij sommige mensen wel eens depressieve gevoelens verergeren...
One Love, One Game, One Desire. BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg
@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Comment