Depressieve gevoelens...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Gyzz View Post
    Ik zelf heb een tijdje hetzelfde gehad in november van vorig jaar. (Niet zo erg als jij het had)
    Bij mij kwam het door een pre-workout die ik destijds gebruikte. Toen ik daarmee gestopt was voelde ik me na een week of 2 veel fitter, daarvoor was ik hartstikke futloos.

Misschien dat je creatine of pre-workouts gebruikt? Deze producten kunnen bij sommige mensen wel eens depressieve gevoelens verergeren...
    Heb je hier een onderzoek ofzo van? of waar baseer je het op?

Kan best dat je een dipje krijgt na een pre workout maar zoals gespierdemug beschreef lijkt mij sterk.

On topic:

Het lijkt mij dat je een beetje in een negatieve spiraal zit, maar ik zie dat het qua hulp goed zit!
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
      Heb je hier een onderzoek ofzo van? of waar baseer je het op?

Kan best dat je een dipje krijgt na een pre workout maar zoals gespierdemug beschreef lijkt mij sterk.

On topic:

Het lijkt mij dat je een beetje in een negatieve spiraal zit, maar ik zie dat het qua hulp goed zit!
      Ik baseer het op mezelf, daarnaast kun je ook veel gevallen op google vinden.
      Daarnaast zijn er ook weer gevallen, waarbij creatine juist HELPT bij depressie. Ik deed natuurlijk ook alleen een voorstel
      One Love, One Game, One Desire.
      BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Ja ik heb het ook vaker gelezen,
        Maar ik kan niet begrijpen hoe een van oorsprong organische stikstofverbinding hiertoe in staat is.
        Het is een tussenproduct bij de energie voorziening van spier en zenuwcellen.
        Het lichaam maakt creatine in de lever uit 3 aminozuren: arginine, glycine en methionine..
        Misschien dat iemand anders hier n uitleg voor heeft?
        Heeft dat te maken met een tekort aan energie voor de zenuwcellen of een plotseling gebrek aan?
        Of is het weer een kettingreactie van het een naar het ander?
        Ook ik ben hier heel benieuwd naar!

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Ja ik heb het ook vaker gelezen,
          Maar ik kan niet begrijpen hoe een van oorsprong organische stikstofverbinding hiertoe in staat is.
          Het is een tussenproduct bij de energie voorziening van spier en zenuwcellen.
          Het lichaam maakt creatine in de lever uit 3 aminozuren: arginine, glycine en methionine..
          Misschien dat iemand anders hier n uitleg voor heeft?
          Heeft dat te maken met een tekort aan energie voor de zenuwcellen of een plotseling gebrek aan?
          Of is het weer een kettingreactie van het een naar het ander?
          Ook ik ben hier heel benieuwd naar!
          Ik zit te zoeken of het niet van cafeïne komt en kom dit tegen:

Omdat koffie vochtafdrijvend werkt lopen koffiedrinkers die bakken koffie per dag opslurpen een reële kans op depressiviteit op. En dit komt door de uitwerking die vochttekort op tryptofaan in de hersenen heeft. Tryptofaan is van belang voor de aanmaak van serotonine. Serotonine is dan weer onmisbaar voor ons gevoel van geestelijk welbevinden en ons humeur. Door serotoninetekort ontstaan angstgevoelens en gevoelens van somberheid. Dit heeft op den duur gevolgen voor het sociale leven. Uit onderzoeken blijkt (o.a. Biocompare) dat 30% van de koffiedrinkers overgevoelig is voor cafeïne. Proefpersonen ondervonden een versnelde hartslag en een opgejaagd en angstig gevoel bij overconsumptie. Ook de vertraging van bloedtoevoer naar de hersenen zorgt voor angsten, somberheid en gebrek aan concentratie. Bovendien voelt men zich geïrriteerd, en neemt het denkvermogen af.

Bron:Nadelen van koffie voor de gezondheid | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding

geen idee of het een betrouwbare bron is. Het klinkt wel overdreven imo
          Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Ik ben ook nog steeds aan het zoeken Eeldesport.
            Er zijn zoveel uiteenlopende meningen en onderzoeken, dat ik nu t spoor n beetje bijster raak.
            Dat over de serotonine heb ik nu al 20 stukken over gelezen, en ook dat die weer kunt verhogen door extra tryptofaan tot je te nemen.

Maar over de creatine vind ik niet zo veel onderzoeken, naar depressies.
            Wel dat het ook soms word ingezet bij depressies, waar ik nog steeds geen hol van begrijp.
            Ik vind er ook niet echt onderzoeken over, of onderbouwde uitleg.

Ik kan het gewoon niet uitstaan dat ik het niet begrijp.

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
              Ik zit te zoeken of het niet van cafeïne komt en kom dit tegen:

Omdat koffie vochtafdrijvend werkt lopen koffiedrinkers die bakken koffie per dag opslurpen een reële kans op depressiviteit op. En dit komt door de uitwerking die vochttekort op tryptofaan in de hersenen heeft. Tryptofaan is van belang voor de aanmaak van serotonine. Serotonine is dan weer onmisbaar voor ons gevoel van geestelijk welbevinden en ons humeur. Door serotoninetekort ontstaan angstgevoelens en gevoelens van somberheid. Dit heeft op den duur gevolgen voor het sociale leven. Uit onderzoeken blijkt (o.a. Biocompare) dat 30% van de koffiedrinkers overgevoelig is voor cafeïne. Proefpersonen ondervonden een versnelde hartslag en een opgejaagd en angstig gevoel bij overconsumptie. Ook de vertraging van bloedtoevoer naar de hersenen zorgt voor angsten, somberheid en gebrek aan concentratie. Bovendien voelt men zich geïrriteerd, en neemt het denkvermogen af.

Bron:Nadelen van koffie voor de gezondheid | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding

geen idee of het een betrouwbare bron is. Het klinkt wel overdreven imo
              Het punt is dat er in pre-workouts vergeleken met koffie echt een overload aan caffeïne is.
              One Love, One Game, One Desire.
              BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Er zijn zoveel uiteenlopende meningen en onderzoeken, dat ik nu t spoor n beetje bijster raak.
                Dat over de serotonine heb ik nu al 20 stukken over gelezen, en ook dat die weer kunt verhogen door extra tryptofaan tot je te nemen.

Wel dat het ook soms word ingezet bij depressies, waar ik nog steeds geen hol van begrijp.

Vanuit creatine kan ik inderdaad niks linken aan depressiviteit.

@gyzz dat kun je wel zeggen idd

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Kijk eerst eens of je er met Iguana uitkomt (dat je weer progressie in je trainingen krijgt, en dus vanzelf ook qua lichaam/massa). Mocht het daarna alsnog nodig zijn, wil ik best mijn hulp er ook tegenaan gooien en je helpen op gebied van voeding.
                  Ga ik doen captain, mocht het nu nog steeds foute boel zijn ga ik je zeker raadplegen. Dankje voor de aangeboden hulp
                  Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Dan stop je toch gewoon? Nu gebruiken = ietsje groter = nog steeds klein = als je weer kuurt blijf je klein = zonde. Succes.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      Dan stop je toch gewoon? Nu gebruiken = ietsje groter = nog steeds klein = als je weer kuurt blijf je klein = zonde. Succes.
                      Waarmee moet hij stoppen???
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hey,

Misschien is Stronglifts 5x5 iets voor je! Hebt het zelf gedaan toen ik nog 58kg woog en bf 12%, weeg nu 7 maanden later 75kg met bf 15%.

Dat het voor mij werkt hoeft niet te betekenen dat het ook voor jou werkt, maar vooral voor beginners heb ik het idee dat de zeer progressieve trainingen zowel voor grote kracht gains als voor spiermassa zorgen.

Hoop dat je er wat aan hebt,
                        "Obsession is a word the lazy use to describe the dedicated"

Comment

even offtopic maar 17 kilo in 7 maanden met maar 3% stijging?

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=ZOy0YgUDwDg
                            I'm not special, but not the same as you.
                            Because I do things you will never do.
                            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                              Met alle respect maar als je ooit echt depressief bent geweest dan weet je dat deze titel nergens op slaat
                              verder uiteraard wel alle succes met groeien toe gewenst
                              Juist ! Tegenwoordig ben je al depressief als je haar niet goed zit , als de band van je fiets lek raakt of als je maar 95 kilo bencht in plaats van 100. En de dokters hebben er wel een pilletje voor : Antidepressiva voortaan alleen nog bij ernstig lijden - nrc.nl

Comment

Jij bedoeld denk ik een onderzoek uit engeland dat een aantal jaren geleden werd gedaan , ze supplementeerden creatine bij mensen met een depressie : Sportvoeding Hier staan ook nog meerdere links bij , naar meerdere onderzoeken. Het hoe , wat en waarom wordt ook wel uitgelegd. Bij tryptofaan gaat het meer om de streng 5-HTP wat makkelijker voor je lichaam is om te zetten naar serotonine en dit kun je dan ook wel in natuurlijke vorm krijgen , heb je geen pillen bij nodig , het gaat dan om het plantje : Griffonia. Veel succes nog verder TS !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X