Snuff-sann's second

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen enkel onderzoek bewijst het, zal je zien.
    Onze spieren bestaan uit 18% eiwitten. Organen zoals lever, nieren en hersenen bestaan zelfs voor het grootste gedeelte uit eiwitten.
    De mens mist het vermogen om eiwitten te maken uit voedingsstoffen als koolhydraten of vetten. Voor onze eiwittenbevoorrading zijn we dus helemaal afhankelijk van de eiwitten die we uit plantaardige of dierlijke voeding binnenkrijgen. Als eiwitten worden afgebroken tot hun eigenlijke bouwstenen, ontstaan aminozuren. Dat gebeurt bij de spijsvertering. Uit de aminozuren kan het lichaam weer zoveel eiwitten opbouwen als het nodig heeft. Er zijn ruim twintig verschillende aminozuren bekend, waarvan een tiental beslist met de voeding opgenomen moet worden. Omdat het lichaam deze aminozuren niet uit andere stoffen kan maken, worden zij essentiële aminozuren genoemd. Een eiwit dat rijk is aan deze essentiële aminozuren, noemt men een eiwit van hoge biologische waarde. Dergelijke eiwitten zitten vooral in producten van dierlijke oorsprong, zoals vlees, kaas, melk, eieren, mosselen, garnalen en vis. Eieren en vis hebben een heel hoge biologische waarde, die het meest met die van het menselijk eiwit overeen komt. Plantaardige producten als aardappelen, rijst, groenten en sojabonen hebben ook een behoorlijke biologische waarde. Eiwitten uit peulvruchten daarentegen bezitten een veel lagere biologische waarde. Eiwitten leveren calorieën. Een tekort aan eiwit is slecht voor de gezondheid. Dit geldt met name voor kinderen, omdat eiwitten belangrijke bouwstoffen voor het lichaam zijn en kinderen calorieën hard nodig hebben. Zij zijn immers in de groei.
    Zover als ik het begrijp is het alleen schadelijk bij een tekort.
    Een teveel aan eiwit kan geen enkel onderzoek aantonen dat het schadelijk is.

Comment

• Hardstikke bedankt kerel voor dit heldere stukje tekst.

Comment

• Too much protein can harm your body - on MedicineNet.com

Comment

• Bodybuilding.com - Too Much Protein? - Randy Herring

Op dit moment kan ik zeggen.
          Het kan maar je moet wel veel water drinken, dit zorgt voor een soepel en snel transport van de afvalstoffen door de nieren.
          Last edited by Snuff-Sann; 14-02-2010, 16:43.

Comment

• Heb je niets jongers kunnen vinden. Dateert uit 2002.
            Heeft zij het over 30% van de totale Kcal?
            1 gram eiwit is 4 cal. Dan mag je toch al wat weg stompen. Of lees ik het fout?

Comment

• Originally posted by Knulletje View Post
              Heb je niets jongers kunnen vinden. Dateert uit 2002.
              Heeft zij het over 30% van de totale Kcal?
              1 gram eiwit is 4 cal. Dan mag je toch al wat weg stompen. Of lees ik het fout?
              Ik ben nog steeds bezig met zoeken en lezen.

Comment

• Buiten dat het niet gezond is voor lever en nieren ,en daar heb je geen onderbouwde studie voor nodig, kan je er ook vet van worden.

Je zegt dat je stofwisseling al snel is ,met zoveel eiwitten te eten ga je ze nog sneller maken, eiwitten hebben meer tijd nodig om opgenomen te worden op die manier blijft u stofwisseling hoog.

En dan twijfel ik er nog aan of je lichaam het allemaal verwerkt krijgt, denk dat je veel ervan zal uitplassen, wat dan weer weggegooid geld is. Ik zie echt de meerwaarde er niet van.

Ik vindt het toch altijd raar dat mensen in een kuur plots dingen gaan veranderen, bedoeling is alles laten zoals het is , buiten natuurlijk u intake te verhogen daar je zwaarder wordt, maar het na de kuur blijven volhouden tot het eind van je dagen dat is de boodschap. We gaan ervan uit dat je voeding en al de rest in orde zijn, waarom zou je het dan veranderen, omdat je kuurt, kuren is enkel een ondersteuning van het gene wat al goed was

Grtz
                stil growing

Comment

• It is important for people on high protein to exercise, because it can help the kidneys flush wastes out of your system more effectively. Make sure you talk to your doctor before beginning a high protein diet, if you have ever experienced kidney problems.
                  Another issue regarding getting too much protein is leeching of calcium from the bones. The acids released by the body as it digests protein are absorbed with the help of calcium. So if you aren't getting enough calcium, your body will take calcium from your bones. The Nurses Healthy Study even showed that women who ate more than 95 grams of protein were more likely to have broken their wrist than were women who ate less protein.
                  There is also some evidence that eating a lot of protein can induce or aggravate allergies.
                  While it's a popular belief that eating too much protein causes cardiovascular disease, new research shows that a high protein diet that emphasizes vegetable sources of protein is protective to the. It is, though, important that you watch fat intake, because many cuts of meat are very fatty.
                  Research has also shown the side effects of too much protein in the diet do not include an increased risk of diabetes or cancer.

Comment

• Originally posted by snipke View Post
                    Buiten dat het niet gezond is voor lever en nieren ,en daar heb je geen onderbouwde studie voor nodig, kan je er ook vet van worden.

Je zegt dat je stofwisseling al snel is ,met zoveel eiwitten te eten ga je ze nog sneller maken, eiwitten hebben meer tijd nodig om opgenomen te worden op die manier blijft u stofwisseling hoog.

En dan twijfel ik er nog aan of je lichaam het allemaal verwerkt krijgt, denk dat je veel ervan zal uitplassen, wat dan weer weggegooid geld is. Ik zie echt de meerwaarde er niet van.

Ik vindt het toch altijd raar dat mensen in een kuur plots dingen gaan veranderen, bedoeling is alles laten zoals het is , buiten natuurlijk u intake te verhogen daar je zwaarder wordt, maar het na de kuur blijven volhouden tot het eind van je dagen dat is de boodschap. We gaan ervan uit dat je voeding en al de rest in orde zijn, waarom zou je het dan veranderen, omdat je kuurt, kuren is enkel een ondersteuning van het gene wat al goed was

Grtz
                    Hey Snip.
                    Ik hoef van de hoeveelheid eiwitten geen meerwaarde, het is slechts om aan mijn calorieen te komen.
                    Ik wil naar de 40/40/20 KEV toe en om dat te doen dien ik mijn eiwitten en vetten te verhogen.
                    Tevens verhoog ik mijn intake ook naarmate ik zwaarder wordt, alleen afgelopen week ben ik niet aangekomen en naast dat ik vocht ben verloren kan het ook heel goed dat de verhoging in intake naar 6700 kcal misschien niet doeltreffend genoeg geweest was.

Ik ben het op dit moment aan het uitzoeken en kan je meedelen dat wanneer je voldoende water drinkt het voor je nieren een heel stuk pettiger is.
                    Ook dien je calcium te nemen, vooral wanneer je geen melk drinkt, zoals mij.
                    Een grote hoeveelheid eiwitten ontrekt calcium van je botten.

Comment

• October 7, 2007

Is Too Much Protein Unhealthy and Bad for Your Kidneys?

I am sure many people have heard that too much protein is tough on your body and bad for your kidneys. I don't recommend excessive protein, mainly because I don't believe in focusing on gaining excessive muscle mass. I know there are a lot of people who do want to gain mass and they eat a very large amount of protein as a strategy to pack on muscle quickly. I was curious to see how harsh this type of diet is on the body.
                      (All of you young'ins are lucky! Protein powder in the 80's and early 90's tasted terrible!)
                      A Surprising Find About High Protein Intake!
                      I really thought that I was going to find that excessive protein was really hard on the body! What I found was surprising to say the least. A study at University of Connecticut called "Dietary Protein Intake and Renal Function" , shows that there isn't any concern for people with healthy kidneys. This paper references recent studies of high-protein diets for both weight loss and athletes, which have found no negative impact on kidney function. There is no evidence that supports the idea that high protein intake is a cause of kidney damage or dysfunction.
                      Excessive Protein Intake is Only Bad for People With Pre-Existing Kidney Problems
                      The paper states this…"Although excessive protein intake remains a health concern in individuals with pre-existing renal disease, the literature lacks a significant research demonstrating a link between protein intake and the initiation or progression of renal disease in healthy individuals." So if you have healthy kidneys, high protein diets won't be a problem for you health-wise.
                      High Protein and Low Carbs Are a Great Combination for Bad Breath!
                      If you eat a well balanced diet with both carbs and protein, then this won't apply to you…but if you eat high protein while keeping the carbs extremely low, then some nasty things do happen. First of all, you are very likely to have bad breath…really bad from what I understand. One study I read explained it very well…"When fatty acids are the primary source of energy and carbohydrate is severely restricted, part of the fat particle cannot be metabolized and builds up in the fluids outside the cells. These particles are converted to ketones (an “emergency” energy source), and unused ketones are excreted in the urine and expired air, resulting in acetone-smelling breath." Due to the lack of fiber found in carbs, this type of dieting causes constipation as well!
                      So Really No Worries if You Eat a Decent Amount of Protein in Your Diet
                      Even though I recommend a more moderate amount of protein if you want to stay slim…it is nice to know that on days when you splurge, you are not hurting your kidneys. Bodybuilders who read this can feel a little better about their diet, knowing that it isn't harmful to their kidneys (if they reach this page in my blog…bodybuilders can't stand my site for the most part…LOL).

Comment

• Als het enkel dient om je behoefte naar boven te halen waarom doe je dan geen MCT olie in je shakes, ik doe dat ook, zijn altijd waardevolle kcal. Met zoveel eiwitten zou ik toch oppassen.

Grtz
                        stil growing

Comment

Als het enkel dient om je behoefte naar boven te halen waarom doe je dan geen MCT olie in je shakes, ik doe dat ook, zijn altijd waardevolle kcal. Met zoveel eiwitten zou ik toch oppassen.

Grtz
                          en dat werkt dus wel aardig? mss maar keer bestellen en beschermd de darmflora.. die is bij mij soms nogal verstoord :P dus maybe 2 in 1.

maar mct is beetje carbervanger toch omdat het snel energie leverd en niet opgeslagen word. weet niet hoe je verdere vetinname is van kan je dan niet beter lijnzaadolie nemen voor easy kcal? *al schijnt dat weer de kans op prostaat kanker te verhogen)

mct olie van xxl =
                          - 270 kcal per 30 ml
                          500ml 12.50 = 16 doseringen = 75 cent per dosering
                          dus dan doe je krap een week ermee duur goedje dan.

Comment

Als het enkel dient om je behoefte naar boven te halen waarom doe je dan geen MCT olie in je shakes, ik doe dat ook, zijn altijd waardevolle kcal. Met zoveel eiwitten zou ik toch oppassen.

Grtz
                            Ik zal eens kijken Snip of ik zoiets in mijn dieet kan toevoegen.

Comment

• Een uurtje geleden mijn 13e Test/Tren gezet.
                              Dit is mijn 7e week en ik heb nog geen bijwerkingetje kunnen waarnemen, op 2 acne-pukkeltjes na. De bultjes op mijn schouders zijn verdwenen.
                              Ben niet agressief, ben niet kaal, heb geen plotselinge zweetaanvallen, heb geen gevoelige tepels, geen tren-dick, geen gekrompen ballen, nee het gaat helemaal goed, tot nu toe.
                              Ben nu ff aan het eten en dan ga ik weer knallen.
                              Borst en biceps, zal ff 150kg gaan benchen,,,,,,,euhm ik bedoel 100kg hehehe, droom lekker verder Snuff, maar mijn armen voelen lekker dus ik ga er wel helemaal voor.
                              Laterzzzzzz.

Comment

• Je wilt stiekem ook wel meer benchen huh?

Hoe vaak zet je de test en tren? Elke 5 of 7 dagen? Ik deed voorheen elke 7 dagen, maar nu ik 2-3x elke 5 dagen heb gedaan met zelfde dosering lijken de gains opeens sneller te gaan. Dus ipv 500 Test-E per 7 dagen zit je dan op 500 per 5 dagen. Zou dus omgerekend ook 700-750 zijn per week dosering. Dan vind ik je idee om 1000 te zetten opeens niet meer zo vreemd om te doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X