Snuff-sann's second

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen bro. Hoop dat je er wat aan hebt.

ALLE verteerbare koolhydraten bestaan uit aan elkaar gekoppelde glucose/fructose stukjes zeg maar. Hoe meer hoe complexer. Havermout is bijvoorbeeld heel complex. Duurt dus ook langer om uit elkaar te halen. Waardoor de bloedsuikerspiegel niet snel omhoog gaat. Tafelsuiker (sucrose) is een 50/50 koppeling van dextrose a.k.a glucose en fructose. Word dus wel snel afgebroken maar niet zo snel als glucose alleen. Glucose (oftewel dextrose) hoeft niet eens bewerkt te worden omdat dit al 't kleinste deel is wat er is. Dit gaat dus gelijk de bloedbaan in.

er zijn ook onverteerbare koolhydraten. Deze noemen ze Vezels.

Koolhydraten worden in 4 categorieen ingedeeld:

Monosacharide (enkelvoudig)- dextrose en fructose
    Disacharide (2voudig) - tafelsuiker e.d
    Oligosacharide (3 tot 10) - de dextrines
    Polysacharide (meer dan 10) - Aardappelen, granen, groenten

Hoop dat 't duidelijker is nu.
    Kleine schoompie kan oude mannen ook nog wel wat leren soms.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by sch00m View Post
      Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen bro. Hoop dat je er wat aan hebt.

ALLE verteerbare koolhydraten bestaan uit aan elkaar gekoppelde glucose/fructose stukjes zeg maar. Hoe meer hoe complexer. Havermout is bijvoorbeeld heel complex. Duurt dus ook langer om uit elkaar te halen. Waardoor de bloedsuikerspiegel niet snel omhoog gaat. Tafelsuiker (sucrose) is een 50/50 koppeling van dextrose a.k.a glucose en fructose. Word dus wel snel afgebroken maar niet zo snel als glucose alleen. Glucose (oftewel dextrose) hoeft niet eens bewerkt te worden omdat dit al 't kleinste deel is wat er is. Dit gaat dus gelijk de bloedbaan in.

er zijn ook onverteerbare koolhydraten. Deze noemen ze Vezels.

Koolhydraten worden in 4 categorieen ingedeeld:

Monosacharide (enkelvoudig)- dextrose en fructose
      Disacharide (2voudig) - tafelsuiker e.d
      Oligosacharide (3 tot 10) - de dextrines
      Polysacharide (meer dan 10) - Aardappelen, granen, groenten

Hoop dat 't duidelijker is nu.
      Kleine schoompie kan oude mannen ook nog wel wat leren soms.
      Thnx jochie.
      Maar wat nou als ik gisteren in de ochtend geen snelle suikers in genomen had, slechts complexe (havermout en rijst), toen ben gaan trainen zonder ook maar wat van suiker in m'n bloedbaan te hebben, is dat mogelijk?

Comment

• Je hebt altijd suikers in je bloed. Dan praten we niet over ketose. Maar dat gebeurd niet op 7000kcal. Plus er zit genoeg glycogeen in je lever/spieren om je te voorzien van nieuwe suikers. Denk eerder zuurstof of bloeddruk of iets in die trant.

Edit: Als het suikers waren was je zowiezo niet verder gaan trainen daarna denk ik zo. Dan praat je over hypo's en shit.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Je hebt altijd suikers in je bloed. Plus er zit genoeg glycogeen in je lever/spieren om je te voorzien van nieuwe suikers.
          Respect

Originally posted by sch00m View Post
          Denk eerder zuurstof
          Denk ik ook
          Last edited by onderhandelen; 06-03-2010, 19:14.
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Je hebt altijd suikers in je bloed. Dan praten we niet over ketose. Maar dat gebeurd niet op 7000kcal. Plus er zit genoeg glycogeen in je lever/spieren om je te voorzien van nieuwe suikers. Denk eerder zuurstof of bloeddruk of iets in die trant.

Edit: Als het suikers waren was je zowiezo niet verder gaan trainen daarna denk ik zo. Dan praat je over hypo's en shit.
            Ow oke, nou weet ik in ieder geval dat ik het ergens anders zoeken moet, thnx dieet-deskundige Sch00m.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Ow oke, nou weet ik in ieder geval dat ik het ergens anders zoeken moet, thnx dieet-deskundige Sch00m.
              Graag gedaan gabber. Ik hoop dat ik ooit nog eens mezelf een guru mag noemen. Nog een flinke weg te gaan.
              The Sky Ain't The Limit

Comment

Ja zeker weten, ik wist wat het was en ook dat ik me op het ergste voorbereiden moest.
                Neigt in dat geval al helemaal sterk naar een hyperventilatische aanval. Zou er is naar kijken als ik jou was.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                  Neigt in dat geval al helemaal sterk naar een hyperventilatische aanval. Zou er is naar kijken als ik jou was.
                  Je bedoelt, zou er eens naar laten kijken.
                  Ik kan er wel naar kijken maar weet niet zo goed waarnaar, want die aanval is een gevoel en dat kan ik niet zien.

Comment

Je bedoelt, zou er eens naar laten kijken.
                    Ik kan er wel naar kijken maar weet niet zo goed waarnaar, want die aanval is een gevoel en dat kan ik niet zien.
                    Wat ik bedoel is, het zou geen verkeerd idee zijn om te kijken of dat dat het daadwerkelijk geweest zou kunnen zijn. Of je dat doet moet je uiteraard zelf weten, maar wil alleen maar helpen.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                      Wat ik bedoel is, het zou geen verkeerd idee zijn om te kijken of dat dat het daadwerkelijk geweest zou kunnen zijn. Of je dat doet moet je uiteraard zelf weten, maar wil alleen maar helpen.
                      Ow allright matey, dacht dat je bedoelde dat ik ermee naar de dokter moest gaan.
                      Ja, is een goed idee, zal morgen eens wat gaan googlen.
                      Ik weet dat je wil helpen buddy, thanks.

Comment

• Hoe zit het met je saturisatie Snuff?
                        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• Originally posted by Osterich View Post
                          Hoe zit het met je saturisatie Snuff?
                          De satu wat???

Comment

• Saturatie
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• Originally posted by Osterich View Post
                              Saturatie
                              Duh!!!!
                              Ik kan het niet vinden in de van Dale dus wees ff wat duidelijker.

Comment

• De verzadiging van het bloed tov. zuurstof ergo hoe zit het met de opname van zuurstof in je bloed ergo hoe is het met je longen ergo ga eens langs de dokter ergo heb je astma?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X