Snuff-sann's second

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
    Nog meer?
    over compensatie is een bitch

Comment

• Originally posted by jordy View Post
      Wat betreft je laatste training, zou je niet gelijk te druk maken. Je hebt nu eenmaal trainingen die fantastisch gaan en je je ook super goed voelt naderhand en je hebt trainingen die ontzettend kut gaan waarna je vervolgens chagrijnig bent en het liefst de volgende dag wilt herkansen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Als je geen kut trainingen hebt kun je ook geen fantastische trainingen hebben. Wat ik zelf dan bijv. wel zou doen in zo'n geval is gaan supersetten. Qua gewicht is er namelijk weinig uitdaging meer, dus op die manier kun je het alsnog intens en uitdagend houden. En qua gevoel is het ook wel lekker. Ik besloot bijv. vorige week mijn borst eens op een heel andere manier aan te pakken. De gewichten waren alles behalve interessant, maar geloof me, gevoel in me borst was echt lekker, stond op springen.
      Denk dat ik je raad wat ga opvolgen kerel.

Comment

• zie geen toegevoegde waarde om supersets te gaan doen. ben je alleen maar verder van huis op langer termijn. zelfs met sneller herstel van de AS heb je nog steeds rust weken nodig...alleen wat minder dan normaal.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
          zie geen toegevoegde waarde om supersets te gaan doen. ben je alleen maar verder van huis op langer termijn. zelfs met sneller herstel van de AS heb je nog steeds rust weken nodig...alleen wat minder dan normaal.
          Op langere termijn ja. Maar het is dan ook niet de bedoeling dat je dat elke training gaat doen.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

• Wat ik bedoel is dat mijn lichaam rust nodig heeft en dus zal ik lager in gewicht gaan en hiermee meer reps maken om zo toch mijn spieren vol te trainen. Echte supersets ga ik niet maken omdat ik dan weer teveel van mijn lichaam verg.

Comment

• Lijkt me wijs inderdaad. Idee achter een deload is een deload, geen nieuwe stressprikkel.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• De-load schema dag 2:

Legs:

Machine Seated Leg Press 4x15:
                50repsx50 kg
                120, 120, 120, 120 kg

Leg Extension 4x15:
                30kgx20reps
                60, 60, 60, 60 kg

Machine Seated Leg Curl 4x15:
                55, 55, 55, 55 kg

Glute Machine 4x15:
                35, 35, 35, 35 kg

Calves:

Machine Calf Extension 4x60 (fast reps):
                50, 50, 50, 50 kg

Vreemd maar toch voelt het aan als een goede training.
                Mijn borst en triceps die ik gisteren op de-load niveau heb getraint voelen pijnlijk aan, maw heb ik ze toch onder handen genomen ook al waren het lichtere gewichten, zal het aantal reps wel wezen die ik opgevoerd had.
                Awel, het ging goed en lekker vandaag.
                Laterzzzz.

Comment

• zou reps niet te hoog houden. de-load is bezigheids therapie niet bedoeld om je spiervezels en alles te vermoeiien door 60 reps te gaan doen ofzo :P

Comment

zou reps niet te hoog houden. de-load is bezigheids therapie niet bedoeld om je spiervezels en alles te vermoeiien door 60 reps te gaan doen ofzo :P
                    Je doelt op de kuit-oefening.
                    Dit gewicht is zo licht en toch 60% van mijn kunnen.
                    Ik heb met 60reps echt totaal geen moeite en toch geef ik mijn kuiten hiermee veel meer rust.

Comment

zou reps niet te hoog houden. de-load is bezigheids therapie niet bedoeld om je spiervezels en alles te vermoeiien door 60 reps te gaan doen ofzo :P
                      Waarom zou zo een training niet nuttig zijn, als je in een kuur al 3 maanden het uiterste van u lichaam hebt gevraagd dan is het nuttig om eens een rustige week te trainen of zelfs rust te nemen. U lichaam kan dat niet blijven bol werken. Als je zo het uiterste blijft vragen en steeds t ill failure traint gaat er een tijd komen dat je geen gym meer kan zien.
                      52 weken per jaar kan je nu eenmaal niet groeien

Grtz
                      stil growing

Comment

• dan begrijp je me verkeerd. ik ben de enige op dit forum die na elke 4 weken een de-load heeft. waarbij ik rond dezelfde reps blijf maar met 50% van het normale gewicht en korter rust natuurlijk.

Comment

dan begrijp je me verkeerd. ik ben de enige op dit forum die na elke 4 weken een de-load heeft. waarbij ik rond dezelfde reps blijf maar met 50% van het normale gewicht.
                          Dan versta ik niet waarom je tegen snuff zegt dat het bezigheidstherapie is , dan heb ik u zeker verkeerd begrepen

Grtz
                          stil growing

Comment

• het is ook gewoon bezigheids therapie voor doorbloeding te houden. een echte work-out kan je het niet noemen.

Comment

• oke een echte hypertrofie training kan je het niet noemen, maar u lichaam heeft het bij tijd wel nodig, en het zal bijdragen tot het verder groeien.

Grtz
                              stil growing

Comment

• Het naar 60% van mijn kunnen gaan en slechts 5 reps per set meer doen vind ik persoonlijk rust voor mijn spieren maar ook is dit toch nog steeds een bepaalde workout want hoe verklaar je dan de spierpijn die ik nu heb in mijn triceps en borst. Oke, deed wel een zware bench press maar met mijn triceps heb ik slechts op 60% gezeten en toch heb ik diezelfde soortemet pijn die ik altijd heb als ik zwaar getraint heb.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X