Geloof, Religie, Wetenschap

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Falstyr View Post
    Inderdaad. Die puberale onzin reacties met geschreeuw nodigd niet bepaald uit om te reageren
    Je kan er ook niets over zeggen.

Comment

• 1. Ik heb meer tijd in boeken lopen neuzen dan jij weet. Dus geen domme assumpties maken ventje
      2. De wetenschap uit moslim landen? Ben je echt zo dom? Heb je de gehele geschiedenis even lekker lopen veranderen zodat het in je eigen visie past? Wetenschap komt voort uit Filosofie waarin men vage theorien hadden die aannemelijk klonken. De meest bekende filosofen komen allen uit griekenland en omstreken. Niet uit islamitische landen. Zelfs azie met zijn velen technologische ontwikkelingen had niks met islam te maken. Het oude egypte welk samen met griekenland en de joden grondlegger was voor algebra heeft wederom niks met islamitische landen te maken. Het oude perzie waar men veel ontwikkelingen heeft mee gemaakt in onder andere de medische wetenschap heeft niks met islamitisch achtergrond te maken. Het zijn de indiers die de perzische medische ontwikkelingen verder ontwikkeld hebben. Europa heeft ook een belangrijk deel in de wetenschap toegevoegd na de perzische en egyptische alchemie welk verboden werd door de kerk. Welk plaats vond tijdens het begin van de industriele revolutie. Dus ook hier geen religieuze steun voor de ontwikkeling naar de moderne wetenschap.

De islamitische landen zullen vast wel iets toegevoegd hebben qua wetenschap, maar het is niet zoveel en drastisch als jij denkt. Dus niet zo hoog van de toren blazen mannetje

Ik kan dus prima inhoudelijk reageren op je onzinnige puberaal geschreeuw
      Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook geen hoge pet op van Amerika.
      Last edited by Falstyr; 11-10-2009, 17:19.

Comment

• oke, ik dacht het al maar nu ben je echt aan het door draaien mohamed. Je doet een beetje te stoer over de islamitische wereld, scheld ze moeder uit en kijk of je nog leef?
        Is dat alles wat je hebt kunnen begrijpen uit dat kleine stukje text?

ik heb dat vaak genoeg gedaan en zelfs nooit een klap gekregen.. ze vechten als tijgers? zelfmoord aanslagen vechten als tijger? Nee niet echt dat is laf omdat ze gehersenspoelt worden door mensen die doen alsof Allah dat voordraag aan hun dat krijgen ze van kinds af aan te horen daarom doen ze dat daar kiezen ze zelf niet voor.
        Beetje dubbel vind je niet? 1. Ik had het over leeuwen niet over tijgers. 2. Je noemt ze laf. the usa is al 8 jaar met al haar bondgenoten tegen de afghanen aan het strijden die niet eens genoeg wapens hebben, laatstaan moderne wapens zoals straaljagers etc, en het lukt ze niet eens ze een beetje te verslaan. ze vechten op blote voeten zonder militaire kleding en jij durft ze laf te noemen.

Verders praat je over wij in islamitische wereld en het slechte westen maar waarom woon je dan in het westen?
        Beste Jarnie ik bepaal zelf wel waar ik leef. dat gaat jou niks aan. buiten dat, mijn kinderen zijn Nederlands en wij wonen in the uk dus maak je maar niet druk.

Verders vind ik dat je beetje erg irritant neerbuigend over fal praat oke ik heb het ook niet echt op satanisten ofzo maar wat jij deed is een beetje irritant.

Kijk verschil moet er zijn. hij praat neer buigend over mijn religie en dat pik ik niet.Ik zeg niks over het feit dat jij mij stoer vindt praten, je mag over mij zeggen wat je wilt, maar je moet niet mijn religie zwart proberen te maken, en al helemaal niet als satanist.

Comment

• Ik heb zelf jaren lang met Moslims gewerkt, ik woon tussen de Moslims.

Hoe kan het dat elke keer er een discussie over Moslims en de Westerse wereld begint, jullie beginnen te schreeuwen.

Jullie moeten altijd gelijk hebben en jullie worden ALTIJD agressief.
          Discussier een keer normaal. Dat schijnt toch moeilijk te zijn.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Iedereen weet dat als Amerika echt zal willen ze de hele wereld op kunnen blazen met bommen dus als amerika echt zal willen gooien ze het hele midden-oosten plat.
            Ik heb er niks optegen als jij hier zal wonen hoor alleen ik vraag me af als het weste zo slecht is en het midden-oosten zo goed waarom je dan daar niet gaat wonen

Comment

• Ja dat is net zoals in de trein van werk naar huis. Waren twee moslim grieten in gesprek. Eentje was normaal en de ander uit de hoogte doen: "Ja ongelovigen begrijpen dat niet blablabla". Pure arrogantie denken dat jouw geloof de enige echte is. Je bent dan geen haar beter dan christenen die ongelovigen/heidenen stenigen en doden.

Amerika zal niet zo snel de wereld of landen meer opblazen. Rusland en China zijn geen doetjes. Zeker China is hard op weg om usa voorbij te streven qua legermacht. En zolang er nog olie te vinden is zal usa ook het MO niet zo maar opblazen. En zelfs dan zullen ze het niet doen uit angst voor opkomende machten die hen weer onderuit kunnen halen en er WW3 uitbarst wat niemand wilt.
              Last edited by Falstyr; 11-10-2009, 17:25.

Comment

Ja dat is net zoals in de trein van werk naar huis. Waren twee moslim grieten in gesprek. Eentje was normaal en de ander uit de hoogte doen: "Ja ongelovigen begrijpen dat niet blablabla". Pure arrogantie denken dat jouw geloof de enige echte is. Je bent dan geen haar beter dan christenen die ongelovigen/heidenen stenigen en doden.

Amerika zal niet zo snel de wereld of landen meer opblazen. Rusland en China zijn geen doetjes. Zeker China is hard op weg om usa voorbij te streven qua legermacht. En zolang er nog olie te vinden is zal usa ook het MO niet zo maar opblazen. En zelfs dan zullen ze het niet doen uit angst voor opkomende machten die hen weer onderuit kunnen halen en er WW3 uitbarst wat niemand wilt.
                oke daarbuiten Amerika KAN het wel doen en Amerika zal het zoiezo niet doen nee maar ik denk als ze het doen dat china niet amerika gaat aanvallen want volgens mij heeft china niet zoveel met het midden-oosten alleen dan dat het redelijk dicht bij elkaar leg

Comment

Ja dat is net zoals in de trein van werk naar huis. Waren twee moslim grieten in gesprek. Eentje was normaal en de ander uit de hoogte doen: "Ja ongelovigen begrijpen dat niet blablabla". Pure arrogantie denken dat jouw geloof de enige echte is. Je bent dan geen haar beter dan christenen die ongelovigen/heidenen stenigen en doden.
                  'Het probleem met religie is dat gelovigen denken dat zij het alleenrecht op de waarheid hebben'. - Hans Teeuwen.

Daarnaast kan ik iedereen aanraden eens dit filmpje te bekijken :
                  YouTube - Islam - What the West Needs to Know 1

En nee, ik ben geen racist, en nee, ik ben niet tegen moslims etc.
                  Ik geloof echter wel steeds meer dat bepaalde religies niet samen gaan (lees: dat de islam geen andere religies tolereert/respecteert).
                  Je moet wel WILLEN

Comment

• Originally posted by jarnie View Post
                    oke daarbuiten Amerika KAN het wel doen en Amerika zal het zoiezo niet doen nee maar ik denk als ze het doen dat china niet amerika gaat aanvallen want volgens mij heeft china niet zoveel met het midden-oosten alleen dan dat het redelijk dicht bij elkaar leg
                    China heeft in verschillende gebieden veel geld geinvesteerd zoals in Afrika en een aantal landen van het MO. Waarom ze dat deden geen idee, maar ze zullen hun investeringen vast wel gaan verdedigen als het nodig blijkt te zijn.

Comment

• Falstyr schreef: Ik heb meer tijd in boeken lopen neuzen dan jij weet. Dus geen domme assumpties maken ventje
                      2. De wetenschap uit moslim landen? Ben je echt zo dom? Heb je de gehele geschiedenis even lekker lopen veranderen zodat het in je eigen visie past? Wetenschap komt voort uit Filosofie waarin men vage theorien hadden die aannemelijk klonken. De meest bekende filosofen komen allen uit griekenland en omstreken. Niet uit islamitische landen. Zelfs azie met zijn velen technologische ontwikkelingen had niks met islam te maken. Het oude egypte welk samen met griekenland en de joden grondlegger was voor algebra heeft wederom niks met islamitische landen te maken.
                      oke daar gaan we dan:
                      Mohammed ibn Moesa Chwarizmi ; was een van de beroemdste wetenschappers op de gebieden van wiskunde, geografie en astrologie. Hij is geboren tussen 780 en 800 en gestorven tussen 840 en 845. Chwarizmi was een Pers en studeerde in het Huis der Wijsheid in Bagdad.
                      Hij is geboren in de streek Chorasmië (of Khwarizm, Chwarezm en andere variaties), toentertijd onderdeel van het Perzische Rijk (later bekend als Xiva, tegenwoordig de provincie Xorazm in Oezbekistan). De naam al-Chwarizmi betekent afkomstig uit Chwarizm.
                      Chwarizmi schreef al zijn werken in het Arabisch, de taal van de wetenschap in de islamitische wereld.
                      Het concept van een algoritme in de wiskunde is zijn idee. Om deze reden wordt hij wel de "grootvader van de informatica genoemd". De woorden "algoritme" en "algorisme" zijn van zijn naam afgeleid, waaruit zijn belang als wetenschapper blijkt.
                      Verder leverde hij grote bijdragen aan gebieden als algebra, trigonometrie, astronomie en astrologie, geografie en cartografie. Zijn systematische en logische aanpak van het oplossen van lineaire en kwadratische vergelijkingen gaven gestalte aan de algebra, een vakgebied dat zijn naam ontleent aan Chwarizmi's beroemde boek over het vakgebied: Hisab al-jabr wa al-muqabala (Arabisch: حساب الجبر و المقابلة) – "de theorie van transformatie en herstel", refererend aan de manieren waarop deeltermen in algebraïsche termen gemanipuleerd kunnen worden.
                      Hoewel het leeuwendeel van zijn werk op eigen onderzoek gestoeld is, deed hij ook veel aan de samenvoeging van kennis uit Griekse, Indische, Egyptische en andere bronnen. Hij nam het Indische symbool "0" over en introduceerde het gebruik van Arabische cijfers (afkomstig uit India) in de wiskunde.
                      Chwarizmi systematiseerde en corrigeerde het werk van Ptolemeus op het gebied van geografie, astronomie en astrologie met zijn eigen bevindingen. Hij gaf leiding aan een groep van 70 cartografen om een kaart van de toen bekende wereld te maken.
                      Vanaf de 12e eeuw, toen zijn werk vertaald werd in het Latijn, oefende zijn werk, met name op het gebied van de algebra, een diepgaande invloed uit op de verdere ontwikkeling van de wiskunde in Europa. Zijn werken bleven tot aan de 16e eeuw toonaangevend aan de Europese universiteiten.
                      Hij schreef ook over mechanische uitvindingen als de klok, het astrolabium en de zonnewijzer. Tot zijn andere bijdragen behoren trigonometrische tabellen, verbeteringen in de meetkundige representatie van kegelsneden en aspecten van de twee-fouten calculus.

Het oude perzie waar men veel ontwikkelingen heeft mee gemaakt in onder andere de medische wetenschap heeft niks met islamitisch achtergrond te maken. Het zijn de indiers die de perzische medische ontwikkelingen verder ontwikkeld hebben. Europa heeft ook een belangrijk deel in de wetenschap toegevoegd na de perzische en egyptische alchemie welk verboden werd door de kerk. Welk plaats vond tijdens het begin van de industriele revolutie. Dus ook hier geen religieuze steun voor de ontwikkeling naar de moderne wetenschap.

Islamitische alchemie
                      Na de val van het Romeinse Rijk verschoof de focus van de alchemistische ontwikkeling naar de islamitische wereld. Heel wat vroege geschriften over alchemie zijn dankzij islamitische vertalingen overgeleverd en de islamitische alchemie is goed gedocumenteerd. Het woord 'alchemie' zelf is afgeleid van het Arabische woord al-الكيمياء kimia. De islamitische wereld was een smeltkroes voor de alchemie waarbij vooral in de 7e en 8e eeuw elementen uit het platoonse en aristoteliaanse denken werden toegeëigend door de hermetische wetenschap.

Belangrijk voor de alchemie als praktische wetenschap was Jabir ibn Hayyan gekend als "Geber" in Europa). In de 8e eeuw introduceerde hij een nieuwe benadering van alchemie, gebaseerd op een wetenschappelijke methodiek, met in een laboratorium gecontroleerde experimenten. Dit in contrast met de oude Griekse en Egyptische alchemisten wier werk vaak allegorisch en (dus) onbegrijpelijk) was. Door velen wordt Jabir dan ook beschouwd als 'de vader van de scheikunde", al geven anderen deze titel liever aan Robert Boyle of Antoine Lavoisier.
                      Islamitische alchemisten zoals Mohammed ibn Zakariya Razi (Rasis Rhazes) en Jabir ibn Hayyan (جابر بن حيان in het Arabisch, Geberus in het Latijn, of Geber) droegen een aantal belangrijke chemische ontdekkingen bij, zoals de techniek van de distillatie (de woorden distilleerkolf en alcohol zijn van Arabische oorsprong), muriatic (zoutzuur), zwavelzuur en salpeterzuur, soda, potas, en meer. De ontdekking dat aqua regia (koningswater) - een mengsel van salpeterzuur en zoutzuur- goud, de edelste aller metalen, kon ontbinden, werkte sterk op de verbeelding van de alchemisten die na hen kwamen.

De islamitische landen zullen vast wel iets toegevoegd hebben qua wetenschap, maar het is niet zoveel en drastisch als jij denkt. Dus niet zo hoog van de toren blazen mannetje

luister klein duiveltje, dat kan je mischien een klein kindje wijs maken maar niet mij. Je leest de verkeerde boeken. de donald duck mischien of satans bijbel.Als je meer wilt weten over wetenscahp in de islam mag je gerust het een en ander vragen.

Ik kan dus prima inhoudelijk reageren op je onzinnige puberaal geschreeuw

Comment

• Originally posted by mohamed View Post
                        oke daar gaan we dan:
                        Mohammed ibn Moesa Chwarizmi ; was een van de beroemdste wetenschappers op de gebieden van wiskunde, geografie en astrologie. Hij is geboren tussen 780 en 800 en gestorven tussen 840 en 845. Chwarizmi was een Pers en studeerde in het Huis der Wijsheid in Bagdad.
                        Hij is geboren in de streek Chorasmië (of Khwarizm, Chwarezm en andere variaties), toentertijd onderdeel van het Perzische Rijk (later bekend als Xiva, tegenwoordig de provincie Xorazm in Oezbekistan). De naam al-Chwarizmi betekent afkomstig uit Chwarizm.
                        Chwarizmi schreef al zijn werken in het Arabisch, de taal van de wetenschap in de islamitische wereld.
                        Het concept van een algoritme in de wiskunde is zijn idee. Om deze reden wordt hij wel de "grootvader van de informatica genoemd". De woorden "algoritme" en "algorisme" zijn van zijn naam afgeleid, waaruit zijn belang als wetenschapper blijkt.
                        Verder leverde hij grote bijdragen aan gebieden als algebra, trigonometrie, astronomie en astrologie, geografie en cartografie. Zijn systematische en logische aanpak van het oplossen van lineaire en kwadratische vergelijkingen gaven gestalte aan de algebra, een vakgebied dat zijn naam ontleent aan Chwarizmi's beroemde boek over het vakgebied: Hisab al-jabr wa al-muqabala (Arabisch: حساب الجبر و المقابلة) – "de theorie van transformatie en herstel", refererend aan de manieren waarop deeltermen in algebraïsche termen gemanipuleerd kunnen worden.
                        Hoewel het leeuwendeel van zijn werk op eigen onderzoek gestoeld is, deed hij ook veel aan de samenvoeging van kennis uit Griekse, Indische, Egyptische en andere bronnen. Hij nam het Indische symbool "0" over en introduceerde het gebruik van Arabische cijfers (afkomstig uit India) in de wiskunde.
                        Chwarizmi systematiseerde en corrigeerde het werk van Ptolemeus op het gebied van geografie, astronomie en astrologie met zijn eigen bevindingen. Hij gaf leiding aan een groep van 70 cartografen om een kaart van de toen bekende wereld te maken.
                        Vanaf de 12e eeuw, toen zijn werk vertaald werd in het Latijn, oefende zijn werk, met name op het gebied van de algebra, een diepgaande invloed uit op de verdere ontwikkeling van de wiskunde in Europa. Zijn werken bleven tot aan de 16e eeuw toonaangevend aan de Europese universiteiten.
                        Hij schreef ook over mechanische uitvindingen als de klok, het astrolabium en de zonnewijzer. Tot zijn andere bijdragen behoren trigonometrische tabellen, verbeteringen in de meetkundige representatie van kegelsneden en aspecten van de twee-fouten calculus.

Het Huis der Wijsheid (Arabisch: Bayt al-Hikma) was een academie voor onderzoek en onderwijs in het middeleeuwseBagdad. Het huis werd gesticht door kaliefAl-Ma'mun in 825 of 830. Dit Huis der Wijsheid kreeg later diverse navolgingen.
                        Het Huis der Wijsheid was vermoedelijk geïnspireerd op een de IraanseAcademie van Gondesjapoer, een Sassanidisch centrum van wetenschappen.
                        In het Huis werden vertalingen gemaakt van werken van de klassieke Griekse filosofen en wiskundigen. Veel van deze vertalingen werden gemaakt door christenen en joden. Een bekende vertaler was Hunayn ibn Ishaq.
                        Naast het maken van vertalingen werden er ook wiskunde, astronomie en astrologie (toen nog als één vakgebied gezien), geneeskunde en natuurkunde bedreven.
                        Diverse Arabische wetenschappers werkten in het Huis der Wijsheid. Thabit ibn Qurra en Al-Chwarizmi waren twee wiskundigen en astronomen die er werkten. Een bekende filosoof die werkte in het Huis was al-Kindi.
                        Onder het puriteinse bestuur van kalief Mutawakkil werd het Huis gesloten en verdere wetenschappelijke initiatieven vonden verspreid plaats.
                        (bron: wikipedia.nl)

Dus volgens mij was dat Huis der Wijsheid niet Islamitisch, juist niet, en kan je niet zeggen dat de beste man onder Islamitisch bewind zijn werk deed. Sterker, toen de moslims hun regels aanscherpten was het gauw gedaan met de ontdekkingen. Correct me if I'm wrong...
                        Je moet wel WILLEN

Comment

• 1. Ik ontken niet dat er islamitisch alchemie bestaat, maar get real. Ze zijn niet de grondleggers er van en de functies die eigen zijn aan alchemie. En al-kemia...grapjas. Kijk naar Egypte niet naar wat er na kwam qua naamgeving. De Egyptenaren waren er al ver voor de islamietjes. The Alchemy Web Site

2. Het gedachtengoed van Thelema is...let op...Egyptisch.

3. Moesa...een perz geen islamiet. Het is niet zo vreemd als er opeens een religie in een bepaalde regio gemaakt wordt dat die religie dan de taal gebruikt van de desbetreffende regio. Dat het islam toevallig de taal van de oude perzen hanteerd betekend niet dat de perzen islamitisch waren. Islam was er eeuwen later pas. Dus ook dat standpunt van jouw gaat onder en bevestigd mijn punt dat het de perzen waren en niet de islamietjes die voor de nodige ontwikkeling zorgden.

4. Als we nog verder terug gaan dan zijn de echte grond leggers Hermus Trismegistus en Heraclitus. Klinken niet bepaald als arabieren noch perzen.

Als je met standpunten komt. Lees ze dan in de juiste context en begrijp ze voor je ze plaatst. Ga ze niet veranderen en doen alsof alles op eens te herleiden is naar islamietjes.

ps. Terwijl ik door wat oude links zat te bladeren kwam ik de Gathas tegen van en zeker oud Perzisch geloof. Zoroastrianisme, het eerste geloof met een profeet. Heb die Gathas in me boekenkast staan en deel hierbij voor de geintereseerden een digitale versie.
                          An Introduction to the Gathas of Zarathushtra

Comment

• Originally posted by HG82 View Post
                            Het Huis der Wijsheid (Arabisch: Bayt al-Hikma) was een academie voor onderzoek en onderwijs in het middeleeuwseBagdad. Het huis werd gesticht door kaliefAl-Ma'mun in 825 of 830. Dit Huis der Wijsheid kreeg later diverse navolgingen.
                            Het Huis der Wijsheid was vermoedelijk geïnspireerd op een de IraanseAcademie van Gondesjapoer, een Sassanidisch centrum van wetenschappen.
                            In het Huis werden vertalingen gemaakt van werken van de klassieke Griekse filosofen en wiskundigen. Veel van deze vertalingen werden gemaakt door christenen en joden. Een bekende vertaler was Hunayn ibn Ishaq.
                            Naast het maken van vertalingen werden er ook wiskunde, astronomie en astrologie (toen nog als één vakgebied gezien), geneeskunde en natuurkunde bedreven.
                            Diverse Arabische wetenschappers werkten in het Huis der Wijsheid. Thabit ibn Qurra en Al-Chwarizmi waren twee wiskundigen en astronomen die er werkten. Een bekende filosoof die werkte in het Huis was al-Kindi.
                            Onder het puriteinse bestuur van kalief Mutawakkil werd het Huis gesloten en verdere wetenschappelijke initiatieven vonden verspreid plaats.
                            (bron: wikipedia.nl)

Dus volgens mij was dat Huis der Wijsheid niet Islamitisch, juist niet, en kan je niet zeggen dat de beste man onder Islamitisch bewind zijn werk deed. Sterker, toen de moslims hun regels aanscherpten was het gauw gedaan met de ontdekkingen. Correct me if I'm wrong...
                            Het huis der wijsheid is gestart door de khaliffa Haroun Arashid. hij was een khalifa. kleinzoon van Omar inb al khattab moge allah tevreden over hem zijn de tweede kalief na de dood van de profeet Mohamed vrede zei met hem.

Comment

• hey mohamed ouwe mafkees was jij er ook nog

Comment

1. Ik ontken niet dat er islamitisch alchemie bestaat, maar get real. Ze zijn niet de grondleggers er van en de functies die eigen zijn aan alchemie. En al-kemia...grapjas. Kijk naar Egypte niet naar wat er na kwam qua naamgeving. De Egyptenaren waren er al ver voor de islamietjes. The Alchemy Web Site

2. Het gedachtengoed van Thelema is...let op...Egyptisch.

3. Moesa...een perz geen islamiet. Het is niet zo vreemd als er opeens een religie in een bepaalde regio gemaakt wordt dat die religie dan de taal gebruikt van de desbetreffende regio. Dat het islam toevallig de taal van de oude perzen hanteerd betekend niet dat de perzen islamitisch waren. Islam was er eeuwen later pas. Dus ook dat standpunt van jouw gaat onder en bevestigd mijn punt dat het de perzen waren en niet de islamietjes die voor de nodige ontwikkeling zorgden.

4. Als we nog verder terug gaan dan zijn de echte grond leggers Hermus Trismegistus en Heraclitus. Klinken niet bepaald als arabieren noch perzen.

Als je met standpunten komt. Lees ze dan in de juiste context en begrijp ze voor je ze plaatst. Ga ze niet veranderen en doen alsof alles op eens te herleiden is naar islamietjes.

ps. Terwijl ik door wat oude links zat te bladeren kwam ik de Gathas tegen van en zeker oud Perzisch geloof. Zoroastrianisme, het eerste geloof met een profeet. Heb die Gathas in me boekenkast staan en deel hierbij voor de geintereseerden een digitale versie.
                                An Introduction to the Gathas of Zarathushtra

satantje, luister heeeeel goed naar wat ik jou ga zeggen. je bent een leek. een LEEK. ga eerst leren daarna praten we verder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X