Mening over emancipatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Op dat soort momenten denk ik dat emancipatie te ver is doorgeslagen. Zie je allemaal metrosexuele mietjes op straat lopen slaafs achter het meisje aan. Groei een paar ballen man. Je bent een vent laat je niet op je kop zitten door zo'n wicht :S

Comment

Gelijke rechten. En dat is totaal iets anders dan hetzelfde kunnen; mannen en vrouwen hebben over het algemeen beiden gewoon totaal andere goede eigenschappen.
      En een verschil in salaris vind ik geen ramp. Maar dan wel als deze op basis van kwaliteiten, werkinzet en soortgelijke zaken is. Niet over geslacht of andere dingen die je zelf niet kan aanpassen (zoals huidskleur).
      Oproepen tot meer vrouwen in een bepaald bedrijf, vrouwen voorrang geven, alleen vrouwen willen is net zo walgelijk als het tegenovergestelde. Dat is ook geen gelijk recht.

Originally posted by Falstyr View Post
      Op dat soort momenten denk ik dat emancipatie te ver is doorgeslagen. Zie je allemaal metrosexuele mietjes op straat lopen slaafs achter het meisje aan. Groei een paar ballen man. Je bent een vent laat je niet op je kop zitten door zo'n wicht :S
      Dat doen ze zelf.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Gelijke rechten. En dat is totaal iets anders dan hetzelfde kunnen; mannen en vrouwen hebben over het algemeen beiden gewoon totaal andere goede eigenschappen.
        En een verschil in salaris vind ik geen ramp. Maar dan wel als deze op basis van kwaliteiten, werkinzet en soortgelijke zaken is. Niet over geslacht of andere dingen die je zelf niet kan aanpassen (zoals huidskleur).
        Oproepen tot meer vrouwen in een bepaald bedrijf, vrouwen voorrang geven, alleen vrouwen willen is net zo walgelijk als het tegenovergestelde. Dat is ook geen gelijk recht.
        Ow nice nice nice. Ik hoef mijn mening al niet meer te verkondigen, wordt al voor me gedaan .

Behalve dan dat het mij opvalt dat veel vrouwen die klagen over gebrek aan emancipatie, zelf geen flikker doen om dat bij te schaven.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Je haalt de woorden uit m'n mond...

Tegenwoordig zie je steesd meer kerels (pussies) huilen omdat hun vriendinnetje boos op ze geworden is:S + een vriendin die dan nog op hun door blijft bakkesen...

Daarom zeg ik ook De man moet gaan emanciperen

Comment

Ik krijg niet voor niks steeds vaker het idee dat ik een stervend ras ben van echte man die niet om elke scheet gaat zitten huilen en over zich heen laat lopen of valt voor utopisch geblaat over de perfecte wereld en blabla :P

Comment

Let's recruit!

Comment

Emancipatie krijg ik jeuk van.
                Zwaar overrated.

Niet zo pushen, het komt vanzelf wel goed.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                  Emancipatie krijg ik jeuk van.
                  Zwaar overrated.

Niet zo pushen, het komt vanzelf wel goed.
                  Nog zo eentje .
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Emancipatie van de vrouw, ik vrees dat daar het meeste uit is gehaald, veel beter als dit gaat het niet worden. De eerste feministische golf, dat was inderdaad nuttig, vrouwen die niet mochten werken als ze getrouwd waren, vrouwen die door hun man in het gareel mochten worden geslagen, mooi dat dat is veranderd. De tweede feministische golf heeft ook zeker zijn nut gehad, vrouwen mochten eindelijk een eigen bankrekening openen. Jaja, voor 1950 moest je als vrouw je man nodig hebben als je een wasmachine of iets groots wilde aanschaffen

Maar nu, vrouwen zijn helemaal klaar met die emancipatie volgens mij.. Meer en meer vrouwen stoppen helemaal met werken omdat ze hun kinderen willen opvoeden. Vind je het gek dat er geen vrouwen op topposities zitten, daar moet je veel tijd voor maken en voor willen gaan, dat willen de meeste vrouwen gewoon niet.

En nog wat, de meeste vrouwen benadelen zich ook enorm door een oudere man als vriend te nemen. Zeker jongere vrouwen vinden dat wel prima en ontwikkelen niet de vaardigheden die je nodig hebt om voor jezelf te zorgen, hun oudere vriend heeft namelijk die vaardigheden wel ontwikkeld en regelt het voor hun beiden. Komt daar ineens het moment dat het uit is en ze voor zichzelf moeten zorgen... Tja, dan is het niet gek dat ze minder sterk staan als mannen.

Ik ben het trouwens helemaal eens met bovenstaande meningen over positieve discriminatie. Wtf, je kiest toch gewoon de beste persoon voor de juiste baan, dan moeten vrouwen maar iets competitiever worden en op een gelijkwaardige manier concurreren met mannen. Je creëert nu alleen maar verhalen over vrouwen die een toppositie hebben gekregen omdat ze een voordeel hadden bij de sollicitatie.

Trouwens, miljoenen jaren van evolutie hebben ervoor gezorgd dat mannen het ene goed kunnen en vrouwen het andere. Het lijkt me het meest logische dat daarop wordt ingezet. Wat natuurlijk ook wordt gedaan, vrouwen die zien we vaker in de zorg/onderwijs terwijl mannen vaker leidinggevende functies bezitten. Hoewel dit natuurlijk niet voor elke persoon op gaat, maar dat lijkt me duidelijk.

Comment

Wijze woorden, dat was ik inderdaad nog vergeten van die eerste en tweede feministische golf.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                        Nog zo eentje .
                        Als ik om mij heen kijk, valt het wel mee met de onderdrukking van vrouwen.
                        Excepties als vrouwenhandel daar gelaten, want die tellen niet mee in dit onderwerp.

Zie en ken genoeg vrouwen die toch prachtige functies bekleden, en gewoon meedoen in de top.
                        Prrrrrima.
                        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Emancipatie??
                          Pindatje.. ik ga met jou naar de bioscoop.. en dan mag je je eigen kaartje kopen
                          en dan gaan we uiteten.. dan mag je de heflt betalen

gelijke rechten tog?

hehe jk ^^

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                            Emancipatie in mijn werk bestaat al helemaal niet....Nog nooit een vrouw gezien die met een kruiwagen beton aan het slepen was. En vrouwen die klussen is al helemaal een ramp.
                            De zwaardere colli's sjouwen doen bij ons de dames ook dus bij Albert Hein is de emancipatie ook al doorgebroken. Jammer voor de dames die eerst lekker alleen toiletpapier en chipsdozen mochten stapelen...
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              De zwaardere colli's sjouwen doen bij ons de dames ook dus bij Albert Hein is de emancipatie ook al doorgebroken. Jammer voor de dames die eerst lekker alleen toiletpapier en chipsdozen mochten stapelen...
                              Dat zal waarschijnlijk nooit in de bouw gebeuren. Een vrouw is te zwak om mijn werk uit te voeren. Buiten dat ze te te zwak zijn, waarschijnlijk hebben ze ook niet genoeg inzicht om uitvoerder of opzichter te worden. Je ziet heel af en toe een dame, maar dan is ze chauffeur op een vrachtwagen.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                                Emancipatie??
                                Pindatje.. ik ga met jou naar de bioscoop.. en dan mag je je eigen kaartje kopen
                                en dan gaan we uiteten.. dan mag je de heflt betalen

gelijke rechten tog?

hehe jk ^^

Stel dat ik ooit met jou naar de film zou willen en uit eten zou willen gaan, vind ik het een prima deal.

Maar speaking of uit eten, hoe staat het met die sushi die je Atta en mij nog beloofd hebt?
                                Last edited by Pinada; 20-11-2009, 07:20.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X