Originally posted by HG82
View Post
Mening over emancipatie
Collapse
X
-
-
@ Misterfit
Even naar aanleiding van je bovenstaande post:
Wil zeker geen hetze voeren tegen gevoelige mannen (dat dat duidelijk moge zijn). Denk dat dat van alle tijden is. Punt is alleen dat nu ook mannen die dat niet hadden, dat wordt aangepraat."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostNee, mensen proberen zich vrijwel altijd te conformeren aan een bepaalde standaard. Die standaard is door de emancipatie en vrouwelijker wordende maatschappij verschoven naar een vrouwelijker standaard. En die is niet natuurlijk. Natuurlijk is het dat de man de leiding heeft, en je daarom een soort mannenkamp hebt, en een soort vrouwenkamp. Heeft een vrouw de leiding, moet het opeens harmonieus (lees: mannen moeten zich aanpassen). Dat laatste is wat we nu zien. En dat gaat tegen onze natuur in.
Goed punt. Pijnpunt ook. Jongens moeten niet alleen vrouwelijke invloed hebben. Dan krijg je die laffe mooiboy-ontwikkelingen zoals we die nu zien. Mannen hoeven echt geen piraten te zijn, maar we moeten godverdomme wel ballen blijven houden. En als dit zo doorgaat vrees ik daar serieus voor.
En ik ben echt niet anders, dan de man van 100 jaar geleden, omdat er emancipatie is. Het is niet zo, dat ik me niet prettig voel bij wie ik nu ben. Ik laat me gewoon zo zien, zoals ik ben. Ik ben blij dat ik niet zo een klootzak ben, die stoer meent te zijn en overal de schiet aan heeft.
Maar ik ben bang dat we het niet eens zullen worden. Ik kan nogal koppig zijn namelijk. Wat niet weg neemt, dat ik je mening gewoon respecteer. Ik denk dat velen zo als jou denken, dus ik zou het heel moeilijk gaan krijgen in een debat hierover.
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post@ Misterfit
Even naar aanleiding van je bovenstaande post:
Wil zeker geen hetze voeren tegen gevoelige mannen (dat dat duidelijk moge zijn). Denk dat dat van alle tijden is. Punt is alleen dat nu ook mannen die dat niet hadden, dat wordt aangepraat.
Ik denk trouwens ook niet dat je een hetze tegen me voert, maak je maar niet drukLast edited by Misterfit; 23-11-2009, 19:29.
Comment
-
Het is interessant dat je eerst zegt dat we heel zwaar cultureel bepaald gedrag hebben, en twee posts hierboven stelt dat je niet anders bent dan de mannen van 100 jaar terug.
Overigens is je prettig voelen bij iets geen graadmeter voor of iets natuurlijk is of niet. Sommige mensen voelen zich prettig als ze de vaat doen. Nu is dat echter echt niet natuurlijk."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
-
Originally posted by GeneralIx View PostHet is interessant dat je eerst zegt dat we heel zwaar cultureel bepaald gedrag hebben, en twee posts hierboven stelt dat je niet anders bent dan de mannen van 100 jaar terug.
Overigens is je prettig voelen bij iets geen graadmeter voor of iets natuurlijk is of niet. Sommige mensen voelen zich prettig als ze de vaat doen. Nu is dat echter echt niet natuurlijk.
Maar ik wil er eigenlijk niet over blijven doorzeuren, ik herhaal me namelijk constant. Volgens mij gaat het ook behoorlijk offtopic, srry pinada
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostHet is interessant dat je eerst zegt dat we heel zwaar cultureel bepaald gedrag hebben, en twee posts hierboven stelt dat je niet anders bent dan de mannen van 100 jaar terug.
Overigens is je prettig voelen bij iets geen graadmeter voor of iets natuurlijk is of niet. Sommige mensen voelen zich prettig als ze de vaat doen. Nu is dat echter echt niet natuurlijk.
Haha you can call me the ubersexualJe moet wel WILLEN
Comment
-
@ misterfit, als je antwoorden wilt op je vragen kan ik je het volgende boek aanraden: 'Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaart lezen' van Allen en Barbara Pease. Er zijn namelijk wel degelijk evolutionaire verschillen tussen man en vrouw.
Simpel voorbeeld: mannen hebben door miljoenen jaren van jagen een tunnelvisie gekregen doordat ze gefixeerd moesten zijn op de prooi. Vrouwen daarentegen moesten bij het vuur op de kinderen letten, uitkijken voor roofdieren en het eten bereiden/andere huishoudelijke taken. Zij ontwikkelde een breed gezichtsveld dat veel in de gaten kan houden.
Valt nu nog te zien bij mannen die iets moeten vinden in een rommelige la, zij scannen als het ware de inhoud plekje voor plekje, wat enorm lang duurt. Een vrouw daarentegen zal het veel sneller vinden omdat ze de hele la in een oogopslag kan bekijken.
En zo zijn er heel wat verschillen^^
Comment
-
vrouwen kunnen bovendien meer dingen te gelijk doen.
Ik ontken ook niet dat er (natuurlijke/objectieve) verschillen zijn. Ik heb zelf trouwens ook een beeld van wat vrouwelijk en wat mannelijk is, maar ben me er van bewust, dat het niet geheel objectief is (ik durf te wedden, als je een paar mensen naar hun definities zou vragen, je verschillende antwoorden krijgt).
Mocht ik ooit tijd hebben en het boek in mijn handen krijgen, dan is het zeker interessant om te lezen. Interessant onderwerp vind ik dit, zoals jullie vast nog niet gemerkt hebben.
Comment
-
Originally posted by Silk View Post@ misterfit, als je antwoorden wilt op je vragen kan ik je het volgende boek aanraden: 'Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaart lezen' van Allen en Barbara Pease. Er zijn namelijk wel degelijk evolutionaire verschillen tussen man en vrouw."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Hihi, misschien plastische chirurgie overwegen
Just kidding, maar dat betekent alleen dat je op bepaalde gebieden goed bent waar mannen over het algemeen goed zijn, iedereen is verschillend en als ik het me goed herinner hangen de meeste mensen in het grijze gebied?
Comment
-
Originally posted by Silk View PostHihi, misschien plastische chirurgie overwegen
Just kidding, maar dat betekent alleen dat je op bepaalde gebieden goed bent waar mannen over het algemeen goed zijn, iedereen is verschillend en als ik het me goed herinner hangen de meeste mensen in het grijze gebied?"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
lol dat navigeren is zo lomp :P
heb het zelf ook moeten mee maken op vakantie naar engeland en parijs. ik had geen kaart nodig, want gebruikte gewoon bepaalde gebouwen als orientatie punt. Dus zij dacht totaal ergens anders heen te moeten. Op een moment was ik het zat dus zei dat ze maar lekker de kant op gaat die zij wilt en dan zien we elkaar wel weer een keer in het hotel terug. Na een paar minuten kwam ze dan toch maar weer aanhuppelen omdat ze de weg niet wist :P
Die TomTom navigaties zijn ook instelbaar voor man/vrouw. Bij een man staat de kaart gewoon stil. Bij een vrouw beweegd de kaart mee rofl.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
5 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment