Om moe van te worden
Collapse
X
-
Degenen die het echt bont maken zijn Polen. Die voeren echt de vreemdste manouvres uit op de weg. Laatst reed ik achter een die niet bijzonder hard reed, maar die heb ik niet ingehaald. Want hij reed zigzaggend over de linker- en rechterstroken.
-
Veel vrouwen rijden ook gewoon kut. Eindeloos twijfelen, en wanneer het niet meer kan denken ze dat het ineens wel kan. Maarja, als je hem er net even voordrukt waar het niet meer kan, zit je lang niet altijd fout he? Kromme regels
Leave a comment:
-
Originally posted by Patriciaaa View PostAanpakken!
Ik vind het zoooo asociaal, zon klever voor je
Originally posted by GeneralIx View PostIn mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen
Leave a comment:
-
Originally posted by inferno_0666 View Post100% zeker weet ik het niet, maar ik heb sterk het vermoeden dat daar veel bumperklevers tussen zitten.
Ik vind het zoooo asociaal, zon klever voor je
Leave a comment:
-
Ik rij als een oud wijf, rij gerust 80 km op de snelweg en val ook regelmatig in slaap
Leave a comment:
-
Ik rij altijd 100rechts, scheelt benzine,onderhoud,millieu,stress die 10 minuten dat ik later ben neem ik voor lief.
Veel plezier op de linkerbaan tussen al die andere malotten.
Leave a comment:
-
Rijden in nederland is volgens mij een stuk aangenamer dan in moeder rusland.
Filmpje:
Driving in Russia || TNL - YouTube
Leave a comment:
-
Originally posted by GeneralIx View PostOnveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
Die Duitsers hebben het trouwens wat beter geregeld: Op wegen buiten de bebouwde kom wordt in principe 100km/h gereden. Op kruisingen etc zie je dan weer wel de bordjes 70 staan.
Of het daadwerkelijk veiliger is, durf ik niet te zeggen. Ik had in mijn eerste 100km autobahn al bijna een aanrijding omdat iemand niet spiegelde terwijl hij naar links schoof.
Leave a comment:
-
Originally posted by GeneralIx View PostUiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
@ inferno
Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.
Leave a comment:
-
Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).
Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.
@ inferno
Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.
Leave a comment:
-
Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).
Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.
@ inferno
Leave a comment:
-
Originally posted by Pallas View Postde statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.
Leave a comment:
-
Originally posted by GeneralIx View PostEr zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.
Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.
Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.
Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.
Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.
Met het uitgangspunt ben ik het dan wel weer eens: regels zijn zeker niet in alle gevallen zaligmakend. Verkeersinzicht is van belang en ook hoffelijkheid. Wanneer ze op rotondes alle regels schrappen, gaat het wonderwel goed omdat er ook geen bestuurders zijn die hun voorrang wel even nemen maar gewoon weer netjes wachten tot het wordt verleend.
Ik ben ook voor het doen van herexamens om de x jaar om de rijvaardigheid op peil te houden en zo de types er uit te pikken die een gevaar op de weg zijn (geworden). Dat lijkt me beter dan een bepaalde groep bij voorbaat blind een stempel op het voorhoofd te drukken. Alhoewel, blind hoeft dat niet, de statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.
Leave a comment:
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-
3 dagen geleden -
-
door SofiaBoamCBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 3x
Deficit wide grip SL DL:
- 110kg 6x
- 62.5kg 30x
Hatfield...-
5 dagen geleden -
-
door adaadesignerhouse1Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...6 dagen geleden
-
door GabrielDenaisGlucotonic Blood Sugar Control: A Comprehensive Review for Managing Healthy Blood Sugar Levels
⇉ Order From Official Website GlucoTonic™...-
Kanaal: Dagelijkse voeding
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused ssafety bar squat:
- 100.5kg 4x
Sumo safety bar goodmorning:
- 33kg 2x20
Wide grip...-
1 week geleden -