Er zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.
Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.
Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.
Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.
Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.
Om moe van te worden
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View PostMaximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
Er is dan ook sprake van een toegenomen drukte op de wegen, de crisis heeft wel een handje geholpen maar niet veel. Een jaar of zeg 20 geleden kwam je om twee uur in de nacht niemand tegen en kon je inderdaad veilig doorgassen.
Nu rijdt er altijd wel wat. Dan kun je zelf nog zo'n goede bestuurder zijn, hoe meer bestuurders, hoe meer kans op fouten, hoe meer kans dat je die fout niet kunt ontwijken en die kans is groter wanneer je hard rijdt. Ik denk dat 'hard rijden' ook al doe je het nog zo goed, zeker een factor is in het bepalen van de veiligheid bij drukte. Ik heb dan ook het idee dat de snelheidslimieten wel degelijk de veiligheid verhogen.
Leave a comment:
-
Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kevster View PostVoorts heb ik me voorgenomen dat ik mezelf niet meer blootstel aan zulk soort stress en hou ik wanneer groot licht aan en bumperkleven niet meer werkt mijn claxon in totdat er plaats gemaakt wordt. Dit doe ik natuurlijk alleen wanneer levensgevaarlijk rechts in halen geen optie is.
Tenminste, mijn eerste neiging bij bumperkleven is altijd drie tikken op de rem te geven. Zolang er in de wijde omstreek flitsers en andere automobilisten zijn, vind ik dat de maximumsnelheid er niet voor niets is, en als je dan ook nog eens gaat bumperkleven, rond ik mijn snelheid af naar onderen. Ik ben immers niet verantwoordelijk als diegene tegen mij aan zit.
Leave a comment:
-
Originally posted by Nocerino View PostLekker werken. Ik word moe van budybuilder.
Leave a comment:
-
Originally posted by Nocerino View PostInderdaad, goede morgen.
Leave a comment:
-
Originally posted by budybuilder View Posthoop dat dit sarcasme was... of dat jij in een dorpje woont goos
ga maar langs bij de grote steden als Rotterdam, Den Haag of Amsterdam en dan zie je meteen die kleine Nederlandse jongentjes uit mooie nette gezinnen die een goede opvoeding hebben gehad expres asociaal gedragen om de mocros de kontje te kussen
Leave a comment:
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDat komt door hun manier van trainen. Hun schema's zijn logischerwijs gebaseerd op compound oefeningen zonder overbodige rotzooi. Deze manier van trainen is ook erg effectief voor mensen die van nature moeilijker spiermassa kunnen kweken.
De powerlifters in dit forum, en dan doel ik met name Iguana, Oki, Burnedice en onze bebrilde vriend, hebben daarbij ook nog eens aanleg om vrij makkelijk spiermassa te kweken. Althans vergeleken met de de meesten in het forum. Dus vandaar.
Leave a comment:
-
Ik word een beetje moe van de mensen die het 'milon cirkel' topic hoog in de nieuwe berichten lijst houden
Leave a comment:
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door SofiaBoamCBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 3x
Deficit wide grip SL DL:
- 110kg 6x
- 62.5kg 30x
Hatfield...-
Kanaal: Trainingslogjes
5 dagen geleden -
-
door adaadesignerhouse1Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...6 dagen geleden
-
door GabrielDenaisGlucotonic Blood Sugar Control: A Comprehensive Review for Managing Healthy Blood Sugar Levels
⇉ Order From Official Website GlucoTonic™...-
Kanaal: Dagelijkse voeding
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused ssafety bar squat:
- 100.5kg 4x
Sumo safety bar goodmorning:
- 33kg 2x20
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Leave a comment: