Om moe van te worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GeneralIx
    replied
    Er zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.

    Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.

    Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.

    Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.

    Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.

    Leave a comment:


  • Pallas
    replied
    Originally posted by GeneralIx View Post
    Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
    Als die technische hoogstandjes in de auto geven de bestuurder een gevoel van veiligheid, die denkt veilig te kunnen bumperkleven om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen en voila: weg veiligheidsvoordeel. Per saldo denk ik dat het veiligheidseffect een beetje aan het weg-ebben is: de grootste winst is al geboekt, er komt de laatste jaren niet veel winst meer bij.

    Er is dan ook sprake van een toegenomen drukte op de wegen, de crisis heeft wel een handje geholpen maar niet veel. Een jaar of zeg 20 geleden kwam je om twee uur in de nacht niemand tegen en kon je inderdaad veilig doorgassen.

    Nu rijdt er altijd wel wat. Dan kun je zelf nog zo'n goede bestuurder zijn, hoe meer bestuurders, hoe meer kans op fouten, hoe meer kans dat je die fout niet kunt ontwijken en die kans is groter wanneer je hard rijdt. Ik denk dat 'hard rijden' ook al doe je het nog zo goed, zeker een factor is in het bepalen van de veiligheid bij drukte. Ik heb dan ook het idee dat de snelheidslimieten wel degelijk de veiligheid verhogen.

    Leave a comment:


  • GeneralIx
    replied
    Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.

    Leave a comment:


  • scoobydoo
    replied
    Originally posted by Kevster View Post
    Voorts heb ik me voorgenomen dat ik mezelf niet meer blootstel aan zulk soort stress en hou ik wanneer groot licht aan en bumperkleven niet meer werkt mijn claxon in totdat er plaats gemaakt wordt. Dit doe ik natuurlijk alleen wanneer levensgevaarlijk rechts in halen geen optie is.
    Dat gaat goed, totdat je de verkeerde treft in een oude rammelbak. Die trapt subtiel op de rem en jij mag alles betalen.

    Tenminste, mijn eerste neiging bij bumperkleven is altijd drie tikken op de rem te geven. Zolang er in de wijde omstreek flitsers en andere automobilisten zijn, vind ik dat de maximumsnelheid er niet voor niets is, en als je dan ook nog eens gaat bumperkleven, rond ik mijn snelheid af naar onderen. Ik ben immers niet verantwoordelijk als diegene tegen mij aan zit.

    Leave a comment:


  • de sterkste ophaler
    replied
    Ik word moe van nachtdiensten.

    Leave a comment:


  • budybuilder
    replied
    Originally posted by Nocerino View Post
    Lekker werken . Ik word moe van budybuilder.
    wist niet dat je op het forum werkte

    Leave a comment:


  • Nocerino
    replied
    Originally posted by budybuilder View Post
    lekker je 7 uurtjes geslapen maar en meteen weer terug op et forum?
    Lekker werken . Ik word moe van budybuilder.

    Leave a comment:


  • budybuilder
    replied
    Originally posted by Nocerino View Post
    Inderdaad, goede morgen.
    lekker je 7 uurtjes geslapen maar en meteen weer terug op et forum?

    Leave a comment:


  • Fitness-maniak
    replied
    Originally posted by budybuilder View Post
    hoop dat dit sarcasme was... of dat jij in een dorpje woont goos

    ga maar langs bij de grote steden als Rotterdam, Den Haag of Amsterdam en dan zie je meteen die kleine Nederlandse jongentjes uit mooie nette gezinnen die een goede opvoeding hebben gehad expres asociaal gedragen om de mocros de kontje te kussen
    Ik woon in een klein gehucht in het zuiden limburg.

    Leave a comment:


  • tuner1346
    replied
    droogtrainen is demagogisch, je zet altijd vet aan.

    Leave a comment:


  • Nocerino
    replied
    Originally posted by inferno_0666 View Post
    Dat komt door hun manier van trainen. Hun schema's zijn logischerwijs gebaseerd op compound oefeningen zonder overbodige rotzooi. Deze manier van trainen is ook erg effectief voor mensen die van nature moeilijker spiermassa kunnen kweken.

    De powerlifters in dit forum, en dan doel ik met name Iguana, Oki, Burnedice en onze bebrilde vriend, hebben daarbij ook nog eens aanleg om vrij makkelijk spiermassa te kweken. Althans vergeleken met de de meesten in het forum. Dus vandaar.
    Ik dank dan ook alle plers en jou voor het delen van zulke informatie. Anders zou ik nu een nutteloze split volgen.

    Leave a comment:


  • Nocerino
    replied
    Originally posted by quibus View Post
    ik ben moe omdat het vroeg is...
    Inderdaad, goede morgen.

    Leave a comment:


  • antma
    replied
    ik ben moe omdat het vroeg is...

    Leave a comment:


  • Nocerino
    replied
    Ik word moe omdat het laat is

    Welterusten.

    Leave a comment:


  • kojak
    replied
    Ik word een beetje moe van de mensen die het 'milon cirkel' topic hoog in de nieuwe berichten lijst houden

    Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
Antalya Escort
sikis
gaziantep escort
gaziantep escort
İstanbul Escort
istanbul escort bayan
sisli escort beylikduzu escort bayan
antalya escort atakoy escort
umraniye escort bayan
Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
Working...
X