Originally posted by scoobydoo
View Post
Reden waarom ik niet meer richting accountancy wil gaan is omdat ik deze richting beu ben. Het verdient goed maar het is saai. En ik wil niet blijven vast zitten in iets dat ik eigenlijk niet graag meer doe. Wil later ook niet terug kijken op mijn leven en denken, eigenlijk deed ik dat toch niet graag en heb ik tot mijn 50 jaar iets in die richting gedaan. Je hebt maar 1 leven dus ga dit niet verknoeien door dit te blijven doen ook al brengt het wat geld op.
Het is inderdaad handig om een bedrijfje te beginnen in dingen die je leuk vindt, maar dit wil daarom nog niet zeggen dat dit goed gaat verkopen.
Een broodjeszaak lijkt me wel interessant en zoals ik al in één van mijn vorige posts schreef gaat het me niet echt om wat ik juist verkoop, maar ben meer geïnteresseerd in het groeien van een bedrijf, het uitbreiden.
Zoals bv: je koopt wat producten en je zet ze online, je verkoopt ze, je krijgt wat meer klanten. Na een tijdje zie je dat er meer vraag is, dus zal je meer producten moeten kopen om je klanten tevreden te houden ivm levertijd, dus zal je een kleine opslagruimte nodig hebben. Op den duur is je klantenbestand zo groot dat je niet alleen online kan doen maar dat je een winkeltje kan beginnen en zo verder groeien tot je zeg maar het grootste bedrijf hebt in je land of ter wereld in dat bepaald product.
En mensen zeggen dan altijd, dat wordt wel moeilijk, het grootste bedrijf worden ter wereld, maar er zijn altijd mensen die het je voor gedaan hebben dus het is mogelijk. Maar als je het niet probeert dan weet je het nooit.
Alleen moet ik wel een goed back up plan hebben dat als het toch zou mislopen dat ik alles kan verkopen en dat ik met geen schulden zit.
Comment