Buikspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kleinere spiergroepen zoals de pols e.d. mogen dan sneller herstellen, maar je kan ze niet eindeloos trainen. Net zoals de buik. 100 herhalingen is bullshit om te doen en tijdsverspilling.

1. Je hoeft de buikspieren niet echt te trainen. Je pakt ze immers al met veel oefeningen mee zonder dat je het door hebt. Zeker met compound oefeningen waarbij de core (rug/buik) verstevigd wordt doen dit.
    2. Als je buikoefeningen wilt doen doe simpelweg 3-4sets met gewicht van 8-15reps. Als je de dag er na nog je buik kunt trainen heb je iets fout gedaan en mag je terug naar "101 trainen voor idioten"

Comment

Je buikspieren herstellen zich over het algemeen sneller dan andere spiergroepen maar wat hier nu door Bonobo vertelt wordt is echt gelul uit de anus!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik ben groot voorstander van situps op een decline bankje met een 20kg schijf op mn chest.

En dat doe ik dan 4x15, ik zou zwaarder willen gaan, alleen de zwaarste schijven die de gym heeft zijn 20kg en een 2e schijf erbij is echt niet praktisch ( al geprobeerd). Als iemand nog praktische tips heeft, hoor ik 't graag!

En leuke uitspraak ophaler "Gelul uit de anus"
        Last edited by Kaluro; 25-06-2008, 09:04.

Comment

Originally posted by Kaluro View Post
          Ik ben groot voorstander van situps op een decline bankje met een 20kg schijf op mn chest.

En dat doe ik dan 4x15, ik zou zwaarder willen gaan, alleen de zwaarste schijven die de gym heeft zijn 20kg en een 2e schijf erbij is echt niet praktisch ( al geprobeerd). Als iemand nog praktische tips heeft, hoor ik 't graag!

En leuke uitspraak ophaler "Gelul uit de anus"
          *Pak het gewicht eens achter je hoofd vast. Zo veranderen je het zwaartepunt en wordt je oefening al direct een stuk zwaarder. En je kan terug met 10kg beginnen opbouwen.
          *Probeer ook eens een supersetje, combineer 2 buikspieroefeningen en neem jou oefening als 2de oefening. Je buikspieren zullen al vermoeid zijn van de vorige oefening dus het zal ook weer zwaarder worden en je kan bij je gewicht blijven.

Train ze !!
          Talk less. Train more.

Comment

Pak een Dumbell of barbell net zoals je front squat. Zie het probleem niet. Enige wat je niet met BB kan doen is de rotator zoals ik hem doe.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X