Wat is jouw top met bankdrukken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vond het onnodig om apart topic aan te maken maar je moet met bankdrukken je duimen toch om de stang hebben? en niet eronder.
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

• Originally posted by wzoet View Post
      vond het onnodig om apart topic aan te maken maar je moet met bankdrukken je duimen toch om de stang hebben? en niet eronder.
      ja duh. anders glijd de barbel uit je hand bij zwaarder gewicht en valt het vol op de borst

Comment

vond het onnodig om apart topic aan te maken maar je moet met bankdrukken je duimen toch om de stang hebben? en niet eronder.
        Om de stang is beter/veiliger, anders is er een kans dat de stang uit je handen rolt/schuift.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

• Anders gebeurd dit met je:

YouTube - Bench Press accident
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
            ja duh. anders glijd de barbel uit je hand bij zwaarder gewicht en valt het vol op de borst
            Top! ik heb hem er ook altijd om maar dan kan ik net iets minder kracht zetten.

Comment

Top! ik heb hem er ook altijd om maar dan kan ik net iets minder kracht zetten.
              Dat zal wel achter je oren zitten dan denk ik.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                Dat zal wel achter je oren zitten dan denk ik.
                Ben zelf uiteraard ook voor duim over de bar, maar...

Maakt wel enig verschil hoor. Hoe closer je grip hoe onnatuurlijker je polsen staan en hoe meer druk erop komt te staan. Met thumbless grip valt een heel groot deel ervan weg (ik doe CGBP's altijd thumbless) en er is wat voor te zeggen dat je lichaam door heeft dat je nu niet jezelf meer pijn doet als je doorduwt en dit een rem eraf kan halen. Tis maar een ideetje

Heb zelf een stelletje wit russen rondlopen die altijd thumbless pressen waarvan eentje 160 voor 6+ doet, zal vast wel een reden voor zijn denk ik altijd maar, zou persoonlijk het risico niet nemen (al is het maar als iemand tegen de bar aanloopt terwijl je bezig bent)
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

• Inderdaad, al is het wel zo, dan vind ik het alsnog geen goede reden om het zo te doen. Zou er toch niet aan moeten denken de volle laag te krijgen van 160 kg als je grip verliest op de stang.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by Yawgmoth View Post
                    Ben zelf uiteraard ook voor duim over de bar, maar...

Maakt wel enig verschil hoor. Hoe closer je grip hoe onnatuurlijker je polsen staan en hoe meer druk erop komt te staan. Met thumbless grip valt een heel groot deel ervan weg (ik doe CGBP's altijd thumbless) en er is wat voor te zeggen dat je lichaam door heeft dat je nu niet jezelf meer pijn doet als je doorduwt en dit een rem eraf kan halen. Tis maar een ideetje
                    Mensen die CGBP doen doen het gewoon fout. Ze laten de stang te hoog op de borst komen en hebben de ellebogen naar buiten. Als je CGBP goed doet heb je de ellebogen tegen je lichaam aan en komt de stang ergens rond je navel/bovenbuik op het lichaam qua aanraking. Dan pak je de triceps zoals het bedoeld is bij die oefening. En dan staan ook je polsen niet in een foute hoek maar gewoon recht onder de stang.

Comment

• En anders kun je altijd nog je handen omdraaien. Helemaal dolle boel.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                        En anders kun je altijd nog je handen omdraaien. Helemaal dolle boel.
                        Heb zelfs eens gelezen dat dat goed was voor de borstspieren.

Comment

• 80 kg x 3
                          straks press ik nog mijn eigen lichaamsgewicht, buffel die ik ben :P
                          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                            Mensen die CGBP doen doen het gewoon fout. Ze laten de stang te hoog op de borst komen en hebben de ellebogen naar buiten. Als je CGBP goed doet heb je de ellebogen tegen je lichaam aan en komt de stang ergens rond je navel/bovenbuik op het lichaam qua aanraking. Dan pak je de triceps zoals het bedoeld is bij die oefening. En dan staan ook je polsen niet in een foute hoek maar gewoon recht onder de stang.
                            Houdt je ellebogen maar naast je lichaam, hoek van 90 graden. Natuurlijke positie is alsof je een skistok vasthoudt. Je polsen 90 graden draaien om een barbell vast te houden (wat bij mij niet eens kan zonder het te forceren, nou heb ik ook niet de meest flexibele polsen maar een clean grip op FSQ's lukt me wel) is dan vrij onnatuurlijk. Thumbless grip en dat hele probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon. Is ook niet voor niks dat bij een neutral grip DB press je DB's gekanteld zijn

En zijn verschillende manieren van GCBP's, de PL style is er een van, zie ook genoeg pr0's hem anders doen.

Bar komt lower ribs/upper abs bij mij overigens, elbows in
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

• bij dat soort posts hoor ik altijd alleen maar een hoop gebla en smoesjes.
                              mijn insteek...doe de oefening goed of doe hem niet. ga niet blaten en smoesjes verzinnen om voor jezelf goed te praten.

Comment

• Gisteren borst getraind, nu ik mijn voeding duidelijk beter voorruit. dit motiveerd me enorm goed.

heb nu dit schema met 5 setjes

1e 14x 20 kg opwarmsetje
                                2e 10x35kg
                                3e 8x 40kg 8e keer met hulp
                                4e 6x 40kg 6e keer met hulp
                                5e 20x 20kg.

(stang niet meegerekend, weet niet hoeveel die weegt. ik denk 10 of 7,5kg

dit werkt voor mij echt goed, vooral in kracht. Hoop volgende week het allemaal zelf te kunnen doen! owjah wat zou mijn 1rm kunnen zijn? nooit geprobeerd..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X