Wat is jouw top met bankdrukken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Toph View Post
    Bedoel je dat die methode de enige juiste methode is voor bankdrukken? Want volgens mij was daar geen algemene consensus over toch? Je range of motion is veel korter, dus lijkt me dat je daarom meer kilo's kan drukken. Verder is het nog steeds gek dat ik met "normaal" bankdrukken zo weinig kan doen ten opzichte van close grip.
    je range of motion is niet veel korter, je hefbomen zijn gewoon gunstiger
    het slaat nergens op om als een slappe vaatdoek op de bank te gaan liggen

Squat laat je je toch ook niet zonder spanning vallen om zo puur uit je quads omhoog te drukken, daar komt het beetje op neer in overdreven vormen.
    Groeten

Comment

• Er is geen goed of fout, als je BB style of PL style drukt is beiden om te bankdrukken. Beide uitvoeringen zijn gewoon goed, alleen is de ene beter voor het ene doel en de andere beter voor het andere doel.

http://www.youtube.com/watch?v=p7kUm...layer_embedded#!
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Originally posted by marnop View Post
        Er is geen goed of fout, als je BB style of PL style drukt is beiden om te bankdrukken. Beide uitvoeringen zijn gewoon goed, alleen is de ene beter voor het ene doel en de andere beter voor het andere doel.

http://www.youtube.com/watch?v=p7kUm...layer_embedded#!
        Ik ben het helemaal niet eens met die Scott Abel, hij zit onzin uit te kramen. Die hele discussie over powerlifting style versus bodybuilding style slaat sowiesow nergens op. Scott Abel heeft het hier over het isoleren van de borstspieren tijdens het bankdrukken wanneer je de oefening uitvoert voor bodybuilding doeleinden en daar gaat hij al finaal de mist in.

Bankdrukken is een compound oefening, net als squats. Er zijn meerdere gewrichten en spieren bij betrokken en dat is precies de bedoeling bij dit soort oefeningen; compound oefeningen zijn niet bedoeld om spieren te isoleren. Wil je de borstspieren isoleren, dan zijn daar andere oefeningen voor. Als je wilt isoleren middelels bankdrukken dan ben je fout bezig want daarmee vergroot je alleen maar de kans op blessures, met name in het schoudergewricht.

Wil je goed bankdrukken dan doe je dat op een manier zodat je het veilig doet, met minimale risico's op overbelasting van de schoudergewrichten. Dus met de bovenrug aangespannen, schouders naar achteren, onderrug aangespannen en de voeten stevig op de grond. Dat is geen powerlifting style, maar gewoon een optimale, veilige manier om te bankdrukken. De meeste blessures ontstaan omdat deze punten niet in acht worden genomen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

• Misschien toch maar eens die "PL" manier proberen, want ik voel het best flink in mijn schouders, ook al druk ik vanaf tepelhoogte. Vroeg me al af of dat de zwakker schakel kan zijn.
          Train hard or go hormone

Comment

• 70,8 KG
            18 jaar

benchpress top: 3x 80 Kg
            schuin dumbels top: 4 x 28 kg per hand

train nu denk 5 a 6 maanden serieus.

train de laatste tijd maar 4x per week i.v.m tijd, hierbij heb ik het gevoel dat ik niet echt groei?
            In this life, you don't have to prove nothin' to nobody but yourself. And after what you've gone through, if you haven't done that by now, it ain't gonna never happen.

Comment

• Originally posted by Rubens View Post
              70,8 KG
              18 jaar

benchpress top: 3x 80 Kg
              schuin dumbels top: 4 x 28 kg per hand

train nu denk 5 a 6 maanden serieus.

train de laatste tijd maar 4x per week i.v.m tijd, hierbij heb ik het gevoel dat ik niet echt groei?
              4x moet voldoende zijn om te groeien. Voeding in orde?
              Train hard or go hormone

Comment

• 180
                82 kg
                20 jaar

210kg x 5
                onder de 160 kg meer dan 10.

Comment

• Originally posted by Tigermuscle View Post
                  180
                  82 kg
                  20 jaar

210kg x 5
                  Filmpje?
                  Train hard or go hormone

Comment

• mijn bankdruk zuigt , kom maar niet over de grens 90 pffffffff ..
                    ben bereid geld te dokken voor een schema wat me bankdruk upt... , want deze staat al een tijd stil en mensen kunnen het niet geloven als ze mij zien door de toch aanwezige massa.
                    Beest in opleiding

Comment

• Originally posted by Tigermuscle View Post
                      180
                      82 kg
                      20 jaar

210kg x 5

Pffff lbs zeker?
                      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                        4x moet voldoende zijn om te groeien. Voeding in orde?

ja kan beter, moet wel strakker schema gaan maken en volgen... welk topic kan ik hulp krijgen met een voedings schema?
                        In this life, you don't have to prove nothin' to nobody but yourself. And after what you've gone through, if you haven't done that by now, it ain't gonna never happen.

Comment

• Originally posted by fitnessfreak View Post
                          Pffff lbs zeker?
                          pics or didnt happen
                          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

• pure bullshit die tigermuscle, voor zover ik weet is er maar 1 in NL die zoveel drukt zonder hulp
                            Groeten

Comment

• go Tigerrrrr.....

http://www.youtube.com/watch?v=q2zCdWyaeYw
                              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                              There is no failure except in no longer trying

Comment

• Originally posted by okidoki71 View Post
                                doet me denken aan tekken 3

sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X