Originally posted by levensgenieter
View Post
biceps workout
Collapse
X
-
Originally posted by levensgenieter View PostAfwisseling en intensiviteit zijn de sleutel.Train met zware gewichten,maar 3 setjes van 5 zware herhalingen is lang niet zo intensief als bv 3 setjes 21en of 3 setjes van 50 herhalingen.Bedenk elke training weer een variant op de vorige training en kies goede basisoefeningen(ez curl,preacher curl,zittende dumbell curl)en lekker knallen.
3 setjes van 50 herhalingen... dan heb je een mietjes gewicht en is het juist veel minder intensief. Je krijgt flinke pomp...maar het is zeker niet intensiever.
Als je naar 50 reps wil werken... doe dan op zijn minst dropsetten. Dan pak je tenminste het eerste stuk nog een beetje zwaar.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostDit is natuurlijk dikke bullsh*t hé.
3 setjes van 50 herhalingen... dan heb je een mietjes gewicht en is het juist veel minder intensief. Je krijgt flinke pomp...maar het is zeker niet intensiever.
Als je naar 50 reps wil werken... doe dan op zijn minst dropsetten. Dan pak je tenminste het eerste stuk nog een beetje zwaar.
Comment
-
Originally posted by El_Loco View Posthmm, voor die lange setjes ben ik sowiso niet, heb het gevoel dat je niet aan het trainen bent...
als ik veel herhalingen er doorheen wil jagen doe ik strip sets of giant sets, 3x50 herhalingen met zelfde gewicht/oefeningen slaat naar mijn idee helemaal nergens op buiten die pomp die leuk is voor 1x per 2 a 3 maanden voor de rest van de keren zit die in de weg.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postben je wel maar naar mijn fysie/idee heel niet meer op onze sport gericht
als ik veel herhalingen er doorheen wil jagen doe ik strip sets of giant sets, 3x50 herhalingen met zelfde gewicht/oefeningen slaat naar mijn idee helemaal nergens op buiten die pomp die leuk is voor 1x per 2 a 3 maanden voor de rest van de keren zit die in de weg.
De 3x50 is leuk voor mannen en vrouwen met een tal aan overgewicht.
Voor massa kan je beter minder herhalingen met meer gewicht pakken.In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!
Comment
-
Originally posted by levensgenieter View PostAfwisseling en intensiviteit zijn de sleutel.Train met zware gewichten,maar 3 setjes van 5 zware herhalingen is lang niet zo intensief als bv 3 setjes 21en of 3 setjes van 50 herhalingen.Bedenk elke training weer een variant op de vorige training en kies goede basisoefeningen(ez curl,preacher curl,zittende dumbell curl)en lekker knallen.
Over welke sport heb jij het dan?
Geen bodybuilding ! Zelfs geen fitness. 3x50hh?
Bedenk ELKE training,...pfffff. heb wel wat beters te doen dan bedenken, Gewoon trainen met een goed schema zonder te janken over veranderen en variatie.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
bij het derde setje hé. Viel mij ook al op. Je isoleert er in ieder geval minder je biceps mee dan. Maar zolang je de neerwaartse beweging goed gecontroleerd doet...zal het wel meevallen allemaal. (beetje hetzelfde principe als bij de pushpress. Om Marnop te pesten :P)Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by TSS030 View PostDe 3x50 is leuk voor mannen en vrouwen met een tal aan overgewicht.
Voor massa kan je beter minder herhalingen met meer gewicht pakken.
zulke mensen laat ik zelf niet eens over de 20hh laten gaan.
doe het dan het liefste zo: geen bicep/tricep/kuiten gejank maar compound oefeningen zoals: squat/deadlift/push press/clean and press/bench press/optrekken als dat gaat als dit net niet gaat springen en langzaam terug laten gaan.
dan nog paar oefeningen als in opdruk positie staan met dumbells dan 1x opdrukken dan elke arm een row maken en weer opdrukken, doe daar maar eens 20hh van met dumbells van 5kg en je gaat kapot (voor mensen die wat zwaarder zijn en willen afvallen)
wat ik ze zeg alles 2 of 3sets doen 20hh haal je alle sets van die oefening 20hh doe je volgende x meer gewicht erop.
zelf na een tijdje van gewenning van oefeningen en door lekker veel herhalingen ermee te maken 60hh per oefening is de techniek meestal onder controle en zak ik wat af naar 12 a 15hh, zo kunnen ze zwaardere gewichten pakken.
ook begin je natuurlijk niet in lage herhalingen omdat ze helemaal niet kunnen omgaan met de spieren die ze hebben en spieren die samenwerken (coördinatie)is nog een ramp dan.
maar 50hh raad ik mensen nooit aan tenzij ze gaan touwtje springen dan ga ik eroverheenCalisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postmaar 50hh raad ik mensen nooit aan tenzij ze gaan touwtje springen dan ga ik eroverheen
Ik hoor het bijna dagelijks in de gym, mensen die wat meer vet hebben dan de gemiddelde bezoeker krijgen het advies om met een laag gewicht 5-10 kg 50 hh te doen.
Ik ga puur voor massa naar de gym en pak 12-10-10-8 met zoveel mogelijk gewicht.
Je kan die mensen die willen afvallen ook een dikke hiit laten neerzetten.
Had bijna geen zweet meer over de eerste keer dat ik dat deed.In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!
Comment
-
Ik heb nog nooit iemand 50 hh zien doen, gelukkig. Ze zouden de machines en dergelijke veel te lang in hun bezit houden... Ik denk dat de meeste gewoon aangeraden worden om cardio te doen. Ik vind 15 hh zowat de max xDChaos. Panic. Disorder. My work here is done
Comment
-
Originally posted by TSS030 View PostHaha.. jij bent hier degene die er voor leert.
Ik hoor het bijna dagelijks in de gym, mensen die wat meer vet hebben dan de gemiddelde bezoeker krijgen het advies om met een laag gewicht 5-10 kg 50 hh te doen.
Ik ga puur voor massa naar de gym en pak 12-10-10-8 met zoveel mogelijk gewicht.
Je kan die mensen die willen afvallen ook een dikke hiit laten neerzetten.
Had bijna geen zweet meer over de eerste keer dat ik dat deed.
zware krachttraining met cardio erbij is de sleutel oowhja eten/rust ook niet vergeten.
HIIT kan natuurlijk ook maar is nog niet nodig bij beginnende sporters die vallen snel genoeg af door de eerste aanpassingen, later stadia vind ik HIIT/tabata prima oplossingenCalisthenics / Street workout
Comment
-
9) Best Exercises For Burning Fat: Free-Weight Multijoint Lifts
Truman State University (Kirksville, Missouri) scientists measured the number of calories burned when eight college-age females performed two sets of barbell squats or leg presses using their 10-rep maxes (RM). They found that the squat burned almost 50% more calories than the leg press and concluded this is likely due to the greater number of stabilizer muscles used. To drop bodyfat, use free-weight, multijoint exercises that require greater stabilization such as the barbell squat, lunge, standing dumbbell overhead press, dumbbell bench press, dip and barbell row vs. machine exercises.
13) Best Way To Lift For Burning Fat: Heavy Weight, Short Rest Periods
Most people think high reps are most effective at melting bodyfat, but it’s just the opposite. Researchers from the Norwegian University of Sport and Physical Education (Oslo) found that using a weight that allows for only six reps increased subjects’ resting metabolic rate higher and for longer after a workout than 12-rep sets.A study from the College of New Jersey (Ewing) reported that when men rested just 30 seconds between sets of bench presses, they burned more than 50% more calories during the workout than when they rested three minutes. To burn more calories during and after training (which helps burn bodyfat), use a 6-8-rep range and keep rest periods to less than one minute.
Fear is the mind killer
Comment
-
Juist, om goed aan je vetverlaging te werken moet je goed aan je droge spiermassa werken.
Meer droge spiermassa is al verlagen van vet%, verder verbrand je dan extra vet door extra energie gebruik en droger zal je worden....hoef je niks geks voor te doen, alleen maar goed zwaar te trainen en goed eten.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postja ik leer ervoor, maar als je eventjes goed gaat nadenken zie je bodybuilders toch ook geen 50hh doen? en die hebben toch een behoorlijk laag vet%.
Laat ik eerst zeggen dat ik zelf niet echt het nut van hele hoge hh zie (tenzij je eens iets heeeel ander wil doen) maar ik kan me herinneren dat Henk visser wel een aanghanger van dit soort ranges is/was. dus zeg nooit nooit,
Homepage van Henk Visser over bodybuildingAs you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 hour ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...4 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment