Barbell row: techniek vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dorian Yates demonstrating bent over Barbell Row - YouTube

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
      Okeeee......nee vind het een bagger uitvoering, leuk als je kracht misschien wilt opbouwen maar waarom zoveel je onderrug belasten?
      Het is inderdaad meer voor kracht, dat klopt. Het is zo'n beetje hetzelfde principe als de deadlift. Met het belasten van de onderrug valt het best wel mee moet ik zeggen.

Ik zou ook niet als die man eruit willen zien
      Weet ik, jij bent meer een fan van deze godheid, of niet?

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Deze ga ik volgende keer eens testen hoe dat voelt. Ziet er goed uit.
        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Het is inderdaad meer voor kracht, dat klopt. Het is zo'n beetje hetzelfde principe als de deadlift.
          dus met deadlift krijg je geen massa ?
          “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Originally posted by BelowZero View Post
            dus met deadlift krijg je geen massa ?
            Ter verduidelijking: Wat ik ermee bedoel is dat je het gewicht vanaf de grond optilt wanneer die dood ligt. Net zoals de deadlift dus.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Waarom zou het dan meer voor kracht zijn?
              Last edited by BelowZero; 19-10-2012, 13:40.
              “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Waarom zou het dan meer voor kracht zijn?
                Omdat het een explosieve beweging is, je traint er explosieve kracht mee. Dit i.t.t., de reguliere barbell row.
                - Dave Tate

Comment

Ik doe hem altijd en pak er toch goed massa mee.
                  Weet dat jij hem ook doet wat is jouw ervaring dan?

Comment

Ik doe hem altijd en pak er toch goed massa mee.
                    Weet dat jij hem ook doet wat is jouw ervaring dan?
                    Ja, je pakt er uiteraard ook massa mee en dat is natuurljk niet verkeerd. Het is mooi meegenomen natuurlijk. Ik doe deze oefening al een tijdje niet meer, daarvoor in de plaats doe ik pullups met gewicht erbij. Ik deed de P. row voornamlijk om in balans te blijven t.o.v. het bankdrukken.
                    - Dave Tate

Comment

Vond nog leuk artikel op stronglifts.

7 Powerful Tips To Master Perfect Barbell Row Technique | StrongLifts.com

Comment

Waar de stang heen gaat en hoe je je handen houd is op zich niet van belang. Wat je bovenarmen doen wel en wat dat betreft:

1 - Bovenarmen kort langs de romp plaatst het accent meer op de lagere origo van de lats (onderkant lats) meestal betekend dit stang richting onderbuik.
                        2 - Bovenarmen wijd plaatst het accent op de hogere origo van de lats en spieren rondom de schouderbladen plas achterkant schouder. Als je dan ook nog je schouderbladen naar elkaar trekt komt het middengebied van de trapezius en de onderliggende rhomboids ook flink aan bod. Meestal betekend dit stang richting onderborst.
                        3 - handen supineren betekend meestal dat je de armen richting romp dwingt wat je weer bij punt 1 brengt.
                        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Bij punt 1 zijn je bovenarmen 30 graden van je lichaam.
                          Bij punt 2 zijn ze 45 graden van je lichaam .
                          Lijkt mij dan dat niet veel verschild behalve dat je meer je biceps kan gebruiken

Comment

Bij punt 1 zijn je armen dichter dan 30gr van je lichaam en bij punt 2 gaan ze richting 90gr.
                            Variatiehoek ligt dus ergens tussen de 30-90gr wat een behoorlijk aktivatie verschil oplevert.

Wat de biceps betreft zal het weinig uitmaken omdat deze passief, niet aktief de beweging van de bovenarm volgt. Wat dat aangaat plaats je bij de wijde greep wel de triceps in een zwakkere positie (dus minder betrokken).
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik voel bij de pendlay row mn middle-traps wel hard samentrekken, nooit enorm in mn lats gevoeld. Robbie waar ben jij meer voorstander van, overhand barbell rows of underhand?
                              Lid van de 200 club

Comment

Daarnet nog gedaan ik pak ze zoals die yates het doet en moet zeggen dat me rug sinds dat ik goed bor pak toch wel stuk beter vorm heeft gekregen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X