Geen spier pijn sinds 2 weken BORST

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hij heeft het over interne rotatie van het schoudergewricht. Zo gek is zijn praat nog niet alleen brengt hij het een beetje ongelukkig over. Als de bovenarm flink naar binnen gedraaid is zijn de interne draaiers van de humerus sterker en stijver dan de externe draaiers. Hierdoor is er minder ruimte in het schoudergewricht en is de overhead press bijvoorbeeld out of the question.
    Lid van de 200 club

Comment

We zitten hier met een jongen met verstand van zaken ^_^

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Hij heeft het over interne rotatie van het schoudergewricht. Zo gek is zijn praat nog niet alleen brengt hij het een beetje ongelukkig over. Als de bovenarm flink naar binnen gedraaid is zijn de interne draaiers van de humerus sterker en stijver dan de externe draaiers. Hierdoor is er minder ruimte in het schoudergewricht en is de overhead press bijvoorbeeld out of the question.
        Huh ?????

Als je arm n houten stok was ja.
        Nu heb je het over de rotatorcuff spieren?
        Daar zijn er 4 van die dienen om het (op zichzelf slappe) kapsel op spanning te houden.
        De, M supraspinatus die bovenop zit en dus niet voor een verdraaide stand kan zorgen.
        Dan krijgen we aan de dorsale zijde de, infraspinatus en de terris minor.
        Aan de ventrale zijde hebben we de, subscapulasis.
        Maar er is nog meer tussen je schouder en je duim dan alleen n schouder he....
        Het elleboog gewricht word gevormd door de humerus, de ulnea en de radius. Het is een 2 assig gewricht, zowel een scharniergewricht als een kogelgewricht, de humeroulnaris die een beweging toestaat langs 1 as (scharnier) en de humeroradialis die een beweging toestaat langs 3 assen (kogel). Nu is het zo dat de humeroulnaris de humerodialis beperkt en er een 2 assig gewricht overblijft. Tussen ulna en radius zitten 2 gewrichtjes, de: radioulnaris proximalis en de radioulnaris distalis...

Dus om dan kortweg te zeggen dat het zit in de interne rotatie van het schoudergewricht is wel heel erg kort door de bocht. Je elleboog is een gewricht wat kan schroeven, en dus niet altijd recht staat..

BTW, mijn duimen staan ook naar binnen, wil dat nu zeggen dat ik geen ovehead press meer kan doen?

Comment

Bij een maatje staan de duimen naar buiten.
          Hij traint geen rug meer.
          Purist
          Verzuren zonder kuren
          ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
            Huh ?????

Als je arm n houten stok was ja.
            Nu heb je het over de rotatorcuff spieren?
            Daar zijn er 4 van die dienen om het (op zichzelf slappe) kapsel op spanning te houden.
            De, M supraspinatus die bovenop zit en dus niet voor een verdraaide stand kan zorgen.
            Dan krijgen we aan de dorsale zijde de, infraspinatus en de terris minor.
            Aan de ventrale zijde hebben we de, subscapulasis.
            Maar er is nog meer tussen je schouder en je duim dan alleen n schouder he....
            Het elleboog gewricht word gevormd door de humerus, de ulnea en de radius. Het is een 2 assig gewricht, zowel een scharniergewricht als een kogelgewricht, de humeroulnaris die een beweging toestaat langs 1 as (scharnier) en de humeroradialis die een beweging toestaat langs 3 assen (kogel). Nu is het zo dat de humeroulnaris de humerodialis beperkt en er een 2 assig gewricht overblijft. Tussen ulna en radius zitten 2 gewrichtjes, de: radioulnaris proximalis en de radioulnaris distalis...

Dus om dan kortweg te zeggen dat het zit in de interne rotatie van het schoudergewricht is wel heel erg kort door de bocht. Je elleboog is een gewricht wat kan schroeven, en dus niet altijd recht staat..

BTW, mijn duimen staan ook naar binnen, wil dat nu zeggen dat ik geen ovehead press meer kan doen?
            Lang verhaal, maar toch maar even reageren Ik denk dat er gesproken wordt vanuit neutrale stand Als je in neutrale houding gaat staan en je steekt je duimen uit, dan zouden de duimen in principe naar voren moeten wijzen. Als je zo'n borst-beachboy bent en je voorkant is dominant over de achterkant dan gaan je duimen in principe naar binnen wijzen, omdat de positie van de schouders verandert, zolang je je armen in neutrale stand houdt. Probeer maar eens Als ik mooi rechtop ga staan met borst "omhoog" dan zijn mijn schouders meer achterwaarts gepositioneerd en wijzen mijn duimen naar voren.

Heeft niets met de rotator-cuff te maken volgens mij, maar meer met de romboiden en trapezius.
            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by IvySection View Post
              Als je geen spierpijn hebt hoef je geen rust, dus kan je 7 keer per week trainen. Oja en fysiek werk? Je test leg presses uit?

nog 1 klein vraagje btw, gespierde benen met 62 kg?

hahahahahahha

Comment

Originally posted by Mooo View Post
                hahahahahahha

Oke I agree, mijn benen zijn ongetraint. En jaa vanaf zal ik ze erbij nemen boys. 165cm en van 57kg naar 62,5 in 6maanden is toch niet slecht. Als je naar mijn eerdere lage gewicht. 5,5kg is procentueel gezien netjes toch?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X