Bankdruk verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by aaaido View Post

Feit blijft dat een borst veel meer ontwikkeld bij een lager gewicht maar met de juiste techniek dan met een hoog gewicht met een slechte techniek. Je maakt gains met een juiste techniek en het gewicht gaat daarbij vanzelf omhoog mits je voeding en schema in orde zijn.
    En je borst zal hoogstwaarschijnlijk nog beter groeien wanneer je een hoger gewicht (gelijk aantal reps) kan hanteren met ook een goede techniek.

Hoezo ga jij ervan uit dat hij een slechte techniek heeft, etc. Dat kan kloppen maar het blijft een aanname die nergens op gefundeerd is.

Het klopt ongetwijfeld dat veel mensen een slechte techniek + een te hoog gewicht hanteren op de bench press en het klopt ook vast dat deze mensen qua spierontwikkeling beter af zijn met wat minder gewicht en een betere techniek. Ik snap alleen niet waaruit je opmaakt dat dit van toepassing is op de TS.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by aaaido View Post
      Het kan een van de redenen zijn dat hij niet verder komt. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik pak momenteel minder gewicht dan voorheen op de BP (maar wel met de juiste techniek) en mijn borst groeit en ontwikkeld veel meer dan voorheen.

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat zijn techniek prima is. Dan zou hij misschien een deload kunnen toepassen om over dat dode punt heen te gaan. Of op zoek gaan naar een andere oplossing.
      Waar heb je gelezen dat de TS niet verder komt? Dat staat namelijk helemaal nergens. Sterker nog in de laatste 3 maanden is hij van 4x80 naar 6x95 gegaan op bankdrukken. Dat is grofweg een toename van 20 kilo op zijn bench press in 3 maanden. (aangezien je bij 6x95 meestal ook 4x100 kan). Progressie zit er dus volop in, de vraag van de TS is: "Hoe kan ik nog sneller als nu vooruit gaan op bankdrukken".

Ook deze hele post heeft dus geen toegevoegde waarde, omdat het niet aansluit op de openingsvraag van de TS.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik geloof ook niet dat zijn techniek zo bellabbert is, als je naar die progressie kijkt en hij nog niet uit het veld is geslagen door schouder problemen.
        Ik kan alleen niet vatten dat het hem niet snel genoeg gaat.
        Onze sport kost nu eenmaal tijd, ik zeg altijd neem die tijd dan ook. Of het nu om kracht gaat of om spiermassa, tijd zal het kosten.

Het meest belangrijke is VOLHOUDEN.

Comment

Je traint je borst 1x per week?

Dan heb ik wel n tip voor je:
          Je weet?
          Het herstel, je spieren zijn al aan het herstellen op het moment dat je ze nog aan het beschadigen bent met de training. Net na de training gaat het, het snelste. Maar totaal herstel duurt om en nabij de 48uur.
          Maar je wilt niet alleen herstel, je wilt hem sterker en groter. Mooi, want dat doet het lichaam zelf, de spier zal sterker en dikker terug komen na herstel.
          Het herstel alleen is niet voldoende, omdat je na herstel ook n moment hebt van supercompensatie.
          Deze is van belang als je snel vooruit wil.
          Die supercompensatie gebeurt na het herstel, en kan in totaal met herstel mee zo'n 72uur duren....
          Helaas word de supercompensatie teniet gedaan als je te lang wacht met opnieuw die spier aan te vallen.

Prik me niet vast op de uren, daar dat ook weer per persoon iets kan varieren.

Wat moet jij dan doen?

Je moet gaan zorgen dat je na de supercompensatie weer zo snel mogelijk die spier aanpakt.
          Wat zal uitkomen op 2x per week die spier aan te vallen en rekening te houden met dit gegeven.

snappie?

Comment

oefening ==> form ok ==> gewicht verhogen ===> gewicht verhogen /reps verhogen= spiergroei .
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              Waar heb je gelezen dat de TS niet verder komt? Dat staat namelijk helemaal nergens. Sterker nog in de laatste 3 maanden is hij van 4x80 naar 6x95 gegaan op bankdrukken. Dat is grofweg een toename van 20 kilo op zijn bench press in 3 maanden. (aangezien je bij 6x95 meestal ook 4x100 kan). Progressie zit er dus volop in, de vraag van de TS is: "Hoe kan ik nog sneller als nu vooruit gaan op bankdrukken".

Ook deze hele post heeft dus geen toegevoegde waarde, omdat het niet aansluit op de openingsvraag van de TS.
              De post kan wel degelijk toegevoegde waarde hebben ALS zijn techniek slecht is

En natuurlijk groeit je borst nog harder met meer gewicht en de juiste techniek. Duh...

Comment

Originally posted by dynobet View Post

+1 dynobet. Beter kon ik het niet verwoorden!
                BW 83,5kg - BP 3*120 - SQ 1*150 - DL 1*210KG

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                  Bewonderen maak je er zelf van vriend. Nou niet ineens gek gaan doen! Ik ben wel benieuwd naar je vorm dus kom maar op met de filmpjes!
                  170Kg deadlift met 18 pullups in een superset.
                  |15KG|20KG|20KG|20KG|--------------------------|20KG|20KG|20KG|15KG|

Comment

Ik citeer 'P.S. Ik deadlift ook 1x190kilo. Denken jullie nu ook al dat dit een 1 april grap is? Ik heb vandaag backday dus ik ga vandaag deadliften en zal er een video van maken'

Jammer dat het geen 190 was, eerlijk gezegd wil ik het filmpje van die Bp zien!

Die pull ups kunnen wat mij betreft wel wat dieper..
                    Last edited by MisterMn; 01-04-2014, 21:55.
                    The expert in anything was once a beginner..

Comment

Je deadlift techniek is niet helemaal goed. Je strekt je benen te vroeg waardoor je vrij snel volledig het gewicht begint te tillen met je hamstring, maar vooral je onderrug.
                      Aan je vorige reacties te zien ben je niet helemaal bereid om (positieve) feedback te ontvangen, maar toch zeg ik het je even.
                      Desalniettemin is het een keurig gewicht, maar wil je een blessure besparen.

Comment

Originally posted by NickP View Post
                        Je deadlift techniek is niet helemaal goed. Je strekt je benen te vroeg waardoor je vrij snel volledig het gewicht begint te tillen met je hamstring, maar vooral je onderrug.
                        Aan je vorige reacties te zien ben je niet helemaal bereid om (positieve) feedback te ontvangen, maar toch zeg ik het je even.
                        Desalniettemin is het een keurig gewicht, maar wil je een blessure besparen.
                        Bedankt voor de tip! Ik zal er zeker op gaan letten.

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                          Ik citeer 'P.S. Ik deadlift ook 1x190kilo. Denken jullie nu ook al dat dit een 1 april grap is? Ik heb vandaag backday dus ik ga vandaag deadliften en zal er een video van maken'

Jammer dat het geen 190 was, eerlijk gezegd wil ik het filmpje van die Bp zien!

Die pull ups kunnen wat mij betreft wel wat dieper..
                          Klopt. 1x190 is mijn PR maar voelde me niet op me sterkst vandaag dus vandaar die 170
                          A.s. donderdag/vrijdag zal ik een filmpje maken van mijn 80 kg bench.
                          Hoop dat ik hem dan 12 keer kan, dat zou betekenen dat ik vooruit ben gegaan!

Na dat filmpje snap je natuurlijk dat ik jouw bench wil zien en je lichaamsgewicht natuurlijk.

Comment

Originally posted by AdilelBakkali View Post
                            Klopt. 1x190 is mijn PR maar voelde me niet op me sterkst vandaag dus vandaar die 170

Na dat filmpje snap je natuurlijk dat ik jouw bench wil zien en je lichaamsgewicht natuurlijk.
                            +1…

Ook al kan je techniek beter, wel leuk dat je een filmpje post en je criticasters de mond snoert!
                            Geen 1 april troll dus.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wil niet haten en ik geloof je ook wel hoor, srs dus je hoeft je niet te verdedigen. Maar ik dacht meteen "dat zijn geen 20 kg schijven". Zijn fkn klein iig. Anyways, probeer wel aan die vorm te werken, dit gaat een keer mis.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by AdilelBakkali View Post

Ik loop niet op te scheppen met wat ik lift dus ik voel me niet genoodzaakt om een video te maken. Jij komt hier met cijfers als 6-8x95 Bp en db Bp 10x36, sorry maar dat vond ik knap met jou gewicht!
                                Nu zeg je weer dat je eenfilmpje maakt van de 12x80, een mooi gewicht maar niet wat je in post 1 neerzet!
                                Zoals er al meer is gezegd is je vorm niet best dus die 1x190 zou ik ff mee wachten!
                                The expert in anything was once a beginner..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X