Dumbbell shoulder press verzuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by rain View Post
    Zelf ben ik er ook geen voorstander van om kuiten als laatste oefening te doen.
    Ik ben er zelfs geen voorstander van om kuiten bij benen te trainen.
    Dat wordt lastig natuurlijk bij een fullbody schema, maar bij een normaal splitschema zou ik kuiten bij een andere spiergroep trainen.
    Bij een ub/lb schema zou ik ze bij ub doen, of zowel bij ub als lb.
    Vooral als ze achterblijven, maar dat is redelijk vaak bij kuiten.
    Je kan kuiten veel beter trainen imo als je benen nog niet verzuurd zijn door o.a squat of legpress.
    Doe ik ook.
    Kuiten nooit bij quads/hams.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Remons View Post
      Dan gaat het hier vooral over de trapezius echt vanaf mijn schouder tot boven in mijn nek
      Maar zoals je het hier uitlegt, verzuren je schouders niet maar je trapezius.
      Last edited by rain; 07-09-2014, 17:40.
      DIVIDE ET IMPERA

      Comment


      • #18
        Kon het niet groter Rain ?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Lethal View Post
          Kon het niet groter Rain ?
          Laat me lekker!
          Na bijna 7500 posts hiero weet ik eindelijk hoe jullie al die dingen doen .
          DIVIDE ET IMPERA

          Comment


          • #20
            Originally posted by rain View Post
            Laat me lekker!
            Na bijna 7500 posts hiero weet ik eindelijk hoe jullie al die dingen doen .


            Maar dat zijn inderdaad de trapezius natuurlijk !

            Comment


            • #21
              Vreemd.
              Normaal zijn midden trapezius en onderkant trapezius synergisten en is de bovenkant trapezius om te stabiliseren tijdens de military press.

              Dat je bovenkant trapezius verzuren tijdens military press is apart, tenzij je je armen helemaal strekt.
              Ik heb een vermoeden dat dat de oorzaak kan zijn.
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #22
                Ik lees nou trouwens dat hij wel een split schema heeft geprobeerd , mijn fout!

                Dan is mijn idee om een split schema te volgen ook niet wat natuurlijk.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by rain View Post
                  Vreemd.
                  Normaal zijn midden trapezius en onderkant trapezius synergisten en is de bovenkant trapezius om te stabiliseren tijdens de military press.

                  Dat je bovenkant trapezius verzuren tijdens military press is apart, tenzij je je armen helemaal strekt.
                  Ik heb een vermoeden dat dat de oorzaak kan zijn.
                  ik strek ze inderdaad helemaal dus ik denk dat daar ook de oorzaak ligt.
                  maar dat merk ik snel genoeg.
                  Het is iniedergeval de bovenkant van mijn trapezius.

                  ik zal even mijn hele schema posten, ik heb dit niet zelf samen gesteld maar van een andere pagina geplukt, ik vind het iniedergeval fijn en goed werken.

                  Deadlift
                  Standing calf raise
                  Bench press
                  Seated rows
                  Dumbbell Shoulder press
                  Standing dumbell curl
                  Tricep pushdown
                  Squat

                  Ik ik train thuis met een powercage.
                  voeding is in orde dat heb ik het afgelopen jaar wel geleerd.

                  ik train op zondag, dinsdag, donderdag.
                  en op een zaterdag ga ik nog 7-10 km hardlopen.

                  en kuiten vind ik zeer belangrijk omdat ik benen toch wel de belangrijkste spiergroep vind. Dit maakt of breek een figuur vind ik.
                  Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                  Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                  Comment


                  • #24
                    Maar hanteer jij alle 3 de dagen hetzelfde schema?
                    Dan zou ik zeker nog een lateral raise en zeker een rear lateral oefening toevoegen!

                    Van welke site heb je dit schema met squat als laatste oefening trouwens?
                    Daar heb je toch wel veel energie voor nodig die je kwijt bent door de voorgaande oefeningen.
                    Last edited by rain; 07-09-2014, 19:47.
                    DIVIDE ET IMPERA

                    Comment


                    • #25
                      Altijd compounds als eerste als je nog fris bent en meeste kracht hebt.
                      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by rain View Post
                        Maar hanteer jij alle 3 de dagen hetzelfde schema?
                        Dan zou ik zeker nog een lateral raise en zeker een rear lateral oefening toevoegen!

                        Van welke site heb je dit schema met squat als laatste oefening trouwens?
                        Daar heb je toch wel veel energie voor nodig die je kwijt bent door de voorgaande oefeningen.
                        jup alle dagen zijn hetzelfde.
                        ik heb het schema van schemaatje.nl

                        en de squat sloopt me zeer zeker, maar ik houd ervan om echt helemaal naar de klote te zijn als ik heb getraind, geeft me voldoening denk ik.
                        Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                        Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                        Comment


                        • #27
                          Geen denderend schema,op zijn zachtst gezegd.
                          Dat squat je sloopt is prima,maar dan wel als 1e oefening!

                          Buiten dat je te weinig energie en kracht hebt om op het eind van je training nog een zware compoundoefening te doen,is het wachten op blessures.
                          Zorg dat je vooral compoundoefeningen doet,maar dan wel afwisselend.

                          Aangezien Aldo al eerder een erg goed schema had geplaatst,heb ik deze gekopieerd en iets aangepast:

                          1.
                          Squat
                          Bench press
                          Barbell Row
                          Close grip bench press(evt met dumbells)
                          Side raises
                          Barbell curls
                          (Buik)

                          2.
                          Deadlift
                          Dips
                          Pull ups
                          Shoulder press
                          Face pulls(of rear lateral dumbell raises)
                          Skullcrushers
                          Calve raises

                          3.
                          Squat
                          Bench press
                          Barbell Row
                          Close grip bench press(evt met dumbells)
                          Side raises
                          Barbell curls
                          (Buik)
                          Last edited by rain; 07-09-2014, 20:16.
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • #28
                            Ah ja geen idee ik dacht dat ik goed bezig was maar niet dus.
                            Ik zal dat schema van jou eens uit gaan proberen.

                            en even gaan leren hoe ik barbell rows doe, ik vind die oefening zo verschrikkelijk moeilijk.
                            onderhand grip overhand grip? Dan weer me ellebogen niet goed langs m'n lichaam daarna span ik me nek weer teveel aan, blijft lastig.
                            Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                            Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                            Comment


                            • #29
                              Je kan ook t-bar row doen(evt een losse barbell met de achterkant klem tegen de muur ofzo)of dumbell row.
                              Maar het beste is toch om oefeningen aan te leren en dan niet te zwaar tot je techniek perfect is.
                              DIVIDE ET IMPERA

                              Comment


                              • #30
                                Zorg dat je je schouders ook goed opwarmt van te voren , misschien kan dat ook helpen/werken.
                                Zorg dat er bloed door heen stroomt voordat je begint met je training.


                                Om het maar bij dit forum te houden , hier wordt er ook gesproken over de bent over row techniek , misschien heb je er wat aan.
                                Er komt op een gegeven moment een filmpje voorbij van Yates die het wel goed uitlegt ook.

                                http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...k-vraagje.html

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X