DrRude's Notebook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Knulletje View Post
    Knulletje, vind Pin best sterk.....Bijtertje!
    En pin is ook nog een lekker wijf
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

    Comment


    • #47
      Dank u allen, maar laten we verder niet dit topic hijacken. Zal in mijn eigen log weer even bijwerken.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

      Comment


      • #48
        Goeieavond jongens,

        Vandaag is de start van de tweede week van mijn log, wat ook betekent mijn tweede borst-triceps training. Vergeleken met vorige week heb ik bij beide spiergroepen, een oefening bijgevoegd.

        1. Borst

        Bench Press 12*40, 10*60, 8*70, 6*80, 3*80, 6*80
        Incline Bench Press (in Smith) 10*50, 10*60, 8*70 (PR), 6*80 (PR), 6*70
        Pec Dec 10*8 blokjes, 10*9 blokjes, 8*10 blokjes, 6*10 blokjes, 6*11 blokjes (max van 19 blokjes)
        Incline Dumbell Press 10*16, 10*16, 10*16
        2. Triceps

        Cable Triceps Extension 10*20, 10*25, 8*25, 6*30, 6*35 (PR)
        Dumbell Triceps Kickback 10*6, 10*6, 10*6
        Triceps Dips 10*BW, 10*BW, 10*BW

        3. Kuiten

        Calf Raises (in Smith) 10*60, 10*60, 10*62.5
        45° calf raise 15*70,15*70,15*75

        Ik begon redelijk kut bij het benchpress. De eerste twee sets veel te snel na elkaar gedaan, zo dus veel kracht verspeeld. Nouja, volgende keer probeer ik weer 85kg.

        Groeten,

        Dr Rude
        RAW: 155 - 155 - 220
        EQ: 190 - 165 - 230

        Comment


        • #49
          Vandaag de 3e dag dat ik mijn eiwitiname heb opgeschroefd ahv eiwitshakes... Beginnen de eerste pukkels natuurlijk al naar boven te komen. Mijn inname is nochtans beperkt (zo'n 40 gr per dag) en de shake beweert een isolaat te zijn.

          Misschien moet ik met een kleine inname beginnen en dan rustig opbouwen. Of een andere eiwitshake bestellen...

          Iemand suggesties?
          RAW: 155 - 155 - 220
          EQ: 190 - 165 - 230

          Comment


          • #50
            Kijk anders eens naar Oryx.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

            sigpic

            "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

            Comment


            • #51
              Snap dat je redelijk kapot bent aan het eind van de training, maar 10x16kg inclines zelfs beredeneerd dat het eind van je training is, staat echt zwaar onder een BP van 6x80kg. Daarop mijn vraag of je wel goed bencht, qua; pak je een volledige ROM, doe je alles met spotter die aan de bar zit, controleer je het gewicht wel, kont van de bank whatnot. Reden dat ik vraag is omdat je meer dan 2x zoveel bencht als deadlift/sq, zelfs voor iemand die dat nog niet zo lang doet is wel echt een hele wazige verhouding.

              Hoe dan ook, succes
              The internet, SERIOUS business!

              Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

              Comment


              • #52
                Originally posted by Yawgmoth View Post
                Snap dat je redelijk kapot bent aan het eind van de training, maar 10x16kg inclines zelfs beredeneerd dat het eind van je training is, staat echt zwaar onder een BP van 6x80kg. Daarop mijn vraag of je wel goed bencht, qua; pak je een volledige ROM, doe je alles met spotter die aan de bar zit, controleer je het gewicht wel, kont van de bank whatnot. Reden dat ik vraag is omdat je meer dan 2x zoveel bencht als deadlift/sq, zelfs voor iemand die dat nog niet zo lang doet is wel echt een hele wazige verhouding.

                Hoe dan ook, succes
                Ja, die 10*16kg was onder mijn normale doen. Gaandeweg doe ik 10*22-24kg of dergelijk. Maar ik had voor die oefening pec dec gedaan (wat ik normaal niet doe), misschien heeft het daar iets mee te maken.
                Maar zover ik weet, is alles met mijn BP in orde. Enkel voor zware gewichten gebruik ik een spotter en die helpt enkel de bar uithalen, verder raakt hij hem niet aan. Mijn voeten blijven op de grond en ik arch mijn rug niet.
                Toch denk ik dat, 'mijn beginnersniveau" qua DL en SQ, te wijten is aan het feit dat ik de oefeningen maar nog één week doe, en dus nog heel wat qua techniek moet leren.

                De toekomst zal het uitwijzen... Maar ik ben zeer tevreden dat je mijn log volgt!

                Dr Rude
                RAW: 155 - 155 - 220
                EQ: 190 - 165 - 230

                Comment


                • #53
                  Vandaag rug en biceps getraind, met een tweede keer DL.

                  Rug:

                  Deadlift 10*40kg, 6*50kg(PR), 6*50kg, 6*50kg, 6*55kg(PR), 6*55kg, 6*55kg
                  One Arm Dumbell Row 10*16kg, 10*18kg, 8*20kg, 6*22kg, 6*24kg
                  Behind Neck Pull Down 10*55kg, 10*60kg, 8*65kg, 6*70kg, 6*70kg
                  Machine Row 10*45kg, 10*50kg, 8*55kg, 6*60kg, 6*60kg

                  Biceps:

                  Cable Curl 10*25kg, 10*30kg, 10*30kg
                  Concentration Curl 10*14kg, 10*14kg, 10*14kg

                  Een derde bicepsoefening zat er niet meer in. Voelde mezelf helemaal leeglopen, dus ben er dan ook niet meer aan begonnen.
                  RAW: 155 - 155 - 220
                  EQ: 190 - 165 - 230

                  Comment


                  • #54
                    Over je form, archen beschermt je schouders, activeerd je borst en over het algemeen kun je wat zwaarder, dus tis zeer aan te raden zowiezo te archen. Hoeveel is persoonlijk, ligt aan je flexibiliteit en je doelstellingen. Hoe meer arch hoe meer je onderkant borst gaat gebruiken, arch limiteerd de ROM ook iets dus tis beetje waar je voor bencht. Veel mensen benchen puur voor het zoveel mogelijk kunnen benchen en dan is het zowiezo een must, benchen voor borst is toch compleet overrated vandaar dat ik het even vermeld

                    Voeten op de grond lijkt me logisch, daarom had ik het over je kont op de bench

                    Grats op je DL pr's, lekker doorknallen dan kom je er vanzelf. Vraag even iemand die ervaring mee heeft om je form te correcten, je bent nog aan het leren dus probeer wat nasty habbits te voorkomen, scheelt je enorm veel in the long run

                    Suc6 verder

                    ~yawg
                    The internet, SERIOUS business!

                    Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Yawgmoth View Post
                      Over je form, archen beschermt je schouders, activeerd je borst en over het algemeen kun je wat zwaarder, dus tis zeer aan te raden zowiezo te archen. Hoeveel is persoonlijk, ligt aan je flexibiliteit en je doelstellingen. Hoe meer arch hoe meer je onderkant borst gaat gebruiken, arch limiteerd de ROM ook iets dus tis beetje waar je voor bencht. Veel mensen benchen puur voor het zoveel mogelijk kunnen benchen en dan is het zowiezo een must, benchen voor borst is toch compleet overrated vandaar dat ik het even vermeld

                      Voeten op de grond lijkt me logisch, daarom had ik het over je kont op de bench

                      Grats op je DL pr's, lekker doorknallen dan kom je er vanzelf. Vraag even iemand die ervaring mee heeft om je form te correcten, je bent nog aan het leren dus probeer wat nasty habbits te voorkomen, scheelt je enorm veel in the long run

                      Suc6 verder

                      ~yawg
                      Eerlijk gezegd, heb ik nog nooit (bewust) gearched. Waarom? Weet ik niet, voel er niet zodanig de behoefte voor.

                      Ja daar sla je de nagel op de kop. Ben nu nog volop de techniek onder de knie aan het krijgen met behulp van een fervent powerlifter. Qua leermeester zit ik snor Hoop in de nabije toekomst wat kg'tjes bij te steken.

                      Bedankt voor het advies Yawg
                      RAW: 155 - 155 - 220
                      EQ: 190 - 165 - 230

                      Comment


                      • #56
                        Schouders:

                        Seated Dumbell Press 10*16kg, 10*18kg, 8*20kg, 6*22kg, 6*22kg (PR)
                        Upright Rowing (machine) 10*25kg, 10*25kg, 8*30kg, 6*35kg, 6*35kg
                        Dumbell Lateral Raise 10*6kg, 10*7kg, 8*8kg, 6*8kg, 6*8kg, 4*8kg

                        Benen:

                        Squat (los) 10*40kg, 6*45kg, 6*50kg, 6*50kg, 6*50kg, 6*55kg, 6*55kg(PR)
                        45° Leg Press 10*80kg, 10*85kg, 8*85kg, 6*90kg, 6*90kg
                        Leg Extension 10*15kg, 10*20kg, 8*25kg, 6*35kg, 6*35kg(PR)
                        Seated Legg Press (machine) 10*100kg, 10*100kg, 8*110kg, 6*120kg

                        Dit was hem. SQ verbetert qua techniek en gewicht elke week. Ben benieuwd wat het de volgende weken zal brengen.
                        RAW: 155 - 155 - 220
                        EQ: 190 - 165 - 230

                        Comment


                        • #57
                          Goeieavond jongens,

                          Vandaag is de start van de derde week van mijn log, wat vliegt de tijd toch..

                          1. Borst

                          Bench Press 10*40, 8*60, 6*70, 6*80, 4*90 (PR),1*95 (FAIL), 6*80
                          Incline Bench Press (in Smith) 10*60, 10*60, 8*70 (PR), 6*75, 6*75
                          Cable Crossovers 10*6(blokjes), 10*7 blokjes, 8*7blokjes, 6*8 blokjes, 6*8blokjes (max. 20 blokjes)
                          Flyers 8*16, 8*18, 8*20 (zonder rust)

                          2. Triceps

                          Cable Triceps Extension 10*25, 10*30, 8*35 (PR), 6*35, 6*35 (PR)
                          Dumbell Triceps Kickback 10*6, 10*6, 8*6, 6*7, 6*7
                          Triceps Dips 10*BW, 10*BW, 10*BW

                          3. Kuiten

                          Calf Raises (in Smith) 10*60, 10*60, 10*62.5
                          45° calf raise 15*120,15*120,15*120

                          Vond het wel leuk een PR te plaatsen op de benchpress. Zo zie je maar, de éne week is de andere niet. Alhoewel ik deze training, ook meer moeite leek te hebben met 8*60 dan 6*80. Frappant is ook dat ik sinds mijn bulk, 10kg heb kunnen bijsteken bij mijn BP. Voordien deed ik nog met moeite 4*80, nu druk ik 4*90, wat me sterk bevalt

                          Groeten,

                          Dr Rude
                          RAW: 155 - 155 - 220
                          EQ: 190 - 165 - 230

                          Comment


                          • #58
                            Doe je netjes met bench man, ga zo door.
                            Owner of the Iron Playground.

                            Comment


                            • #59
                              Idd, volgende x druk je die 95 zeker
                              The Sky Ain't The Limit

                              "Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

                              Comment


                              • #60
                                Bedankt jongens! Had wel het gevoel bij de 95kg, dat ik moeilijk mijn evenwicht kon houden... We zien wel.

                                @Sch00m: dit jaar naar defqon 1 geweest?
                                RAW: 155 - 155 - 220
                                EQ: 190 - 165 - 230

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X