Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Katlyn View Post
    Ik kan me nog herinneren dat ik de kuitoefening opzich wel prettig vond omdat je op een gegeven moment zo'n mega pijnlijk branderig gevoel krijgt hehe
    Yup heerlijk is dat hè .
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Gisteren ging het trainen al stukken beter! Ik had veel meer energie en ik vind de benen dag sowieso altijd erg prettig!

Ik ben toch over gestapt op 3 x 8 reps, op het moment dat ik boven de 8 kom dan gooi ik er extra gewicht bovenop. Ik wil elke keer dat ik train met het zwaarste gewicht van de oefening daarvoor beginnen en uiteraard over de 8 te gaan (vooral om mijzelf te pushen).

Kuit oefening ging als enige echt heel slecht, ik heb een machine gevonden maar het maakte niet echt hoe zwaar ik hem ging zetten. Het leek wel of ik eindeloos reps kon doen (beetje dat buikspier gevoel). Op het moment dat ik hem flink ging verzwaren kon mijn voet dat gewicht niet goed wegdrukken (je doet deze oefening zittend met gestrekte benen, je beweegt je voorvoet). Ondanks dit alles heb ik wel spierpijn in mijn kuiten :P

De rest heb ik allemaal 3 x 8 gedaan

Squat (diep)
      8 x 30
      8 x 35
      8 x 35

Leg press (seated/diep)
      8 x 35
      8 x 40
      8 x 50

Leg extension
      8 x 25
      8 x 30
      8 x 35

Leg curl
      8 x 15
      8 x 25
      8 x 25 (toen werd het mij eigenlijk te zwaar, ik kon de oefening niet meer goed uitvoeren)

Ik moest de buik er nog bij doen, maar ik merk dat die motivatie nog ver te zoeken is (dit komt vooral omdat ik in de cut zit en mocht mijn buikspieren sterker worden dan zie ik helemaal niets. Daarbij komt het feit dat de buikspieren al "meetrainen", ik span ze bewust aan). Ondanks dit wil ik wel de buik trainen! Dan maar op zondag, dan geeft mijn trainingspartner mij wel een schop onder mijn kont

Heeft iemand een idee op welk niveau ik zit? Voor mijn gevoel zit ik op beginners niveau en was dat vroeger gewoon ver onder gemiddeld. Ik ben 100% in kracht toegenomen sinds ik ben gaan trainen.

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
        Kuit oefening ging als enige echt heel slecht, ik heb een machine gevonden maar het maakte niet echt hoe zwaar ik hem ging zetten. Het leek wel of ik eindeloos reps kon doen (beetje dat buikspier gevoel). Op het moment dat ik hem flink ging verzwaren kon mijn voet dat gewicht niet goed wegdrukken (je doet deze oefening zittend met gestrekte benen, je beweegt je voorvoet). Ondanks dit alles heb ik wel spierpijn in mijn kuiten :P
        Ik heb precies hetzelfde met seated calf raises. Misschien vervangen door standing calf raises, dumbbell calf raises of calf raises op de leg press machine?

Nette training trouwens, goed bezig!
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

De komende maandjes ben je nog beginner, helaas.

Ik was in jaunuari weer begonnen en was ook weer beginner, maar wel 1 die de eerste training gelijk weer 120 bankdrukte. Ik ging erg rap weer omhoog, tot 6 weken later, scheurtjes.......deze beginner trainde als een ervaren BB'er, dat ging dus ff fout. Moest weer ff stoppen bij 150 drukken en na enkele weken weer terug bij af, weer beginnen met 100 drukken en auw dat deed pijn.

Dus,...beginner, het is niet anders.

Op wat voor machine heb je nu de kuiten gedaan?
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

haha ik bedoelde het anders, vergeleken met de gemiddelde vrouw:P

Ja dat wennen gaat wel een tijdje duren, maar aan de andere kant is dit voor het eerst dat ik er zo serieus mee om ga. Ik trainde eerder niet vaak en zwaar genoeg (alleen de oefeningen die ik leuk vond) + half bakken voeding.

Het verschil qua kracht is ongeveer zo'n 20-30% verlies.

Comment

Die Tanita is ook wel drama.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

De leg extension was trouwens na juiste uitvoering een stuk zwaarder! Ik heb de neiging mijn tenen naar voren te houden, maar deze moeten dus naar boven toewijzen (ik betrap mijzelf er elke keer weer op). Ik kon ineens veel minder gewicht erop hebben :P

Comment

Hoezo is de tanita een drama:P? Als ik het goed heb dan zou hij wel het verlies aan vet goed bij kunnen houden, accuraat is hij niet. Ik gok dat mijn vet % op mijn onderlichaam inderdaad boven de 30% is, mijn bovenlichaam gok ik op zo'n 24% (schouders, triceps zijn redelijk zichtbaar bij het uitvoeren van een oefening.. rug ook).

Comment

kuitmachine hoeft niet eens zo zwaar. tenminste, dat ervaar ik zelf, het is gewoon heel belangrijk dat je je hakken zo hoog mogelijk trekt om het zo maar te noemen. Iedereen kan er veel gewicht op gooien maar techniek is het allerbelangrijkst

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                      De komende maandjes ben je nog beginner, helaas
                      Maak daar maar paar jaren van. Na 2-3 jaar begin je net de nuances van de oefeningen op te pikken om een gevorderde beginner te zijn. Na het 5-6e trainings jaar ben je pas een gevorderde. 10+ ben je een pro. Maar dan wel consequent bezig zijn en niet half jaar ofzo niks doen met allerlei smoesjes.

Comment

• Daar ben ik het wel mee eens, uitvoering is ook niet iets wat je alleen uit boekjes kunt halen helaas :P

Straks heb ik de rug en de biceps, de rug vind ik wel een leuke spiergroep om te trainen!

Was het niet zo dat als je je eigen lichaamsgewicht kan doen met de pulldown dat je dan ook jezelf kan optrekken (of zoiets)?

Comment

• Ben het helemaal eens met falstyr. Ik train nu zoon 15 maanden, en leer nog steeds erbij. En ik denk ook niet dat dit in het komende jaar zal ophouden. Je leer pas met de tijd de fijne kneepjes bij elke oefening.

En dit erbij leren, gaat ook niet vanzelf. Je moet er zelf moeite in steken. je eigen techniek analyseren, vergelijken, verbeteren. lezen over verschillende trainingsmethoden en technieken. uitproberen, vergelijken en er je lering uit trekken.

Er zijn mensen die trainen al aan paar jaar bagger, en blijven dit ook nog een tijd doen. Als jij niet de moeite erin wil steken om het beginners stadium te verlaten, dan zul je dit ook niet doen, ongeacht hoeveel of hoelang je al traint.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by Katlyn View Post
                            Was het niet zo dat als je je eigen lichaamsgewicht kan doen met de pulldown dat je dan ook jezelf kan optrekken (of zoiets)?

Uit eigen ervaring: nee . Als in: stel je doet altijd alleen de pulldown dan is dit niet per definitie zo.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• met een lateral pulldown, pak je de stang vrij breed vast. als jij diezelfde brede grip pakt bij pull ups, en de gewichtsoverdraging van de lateral pulldown machine is 1 op 1, dan klopt dat wel ongeveer.

als je optrekt met een smallere grip, of met je handpalmen naar je toe, dan is het optrekken meestal ietsje lichter.

met chinups/pullups kun je ook smokkelen, door een knee raise te maken terwijl je jezelf omhoog trekt. door de opwaartse kracht die vrijkomt bij het liften van je knieen, word het iets makkelijker om jezelf op te trekken.

Ik zie het zo: het is beter om 5 strikte reps + 3 reps op deze manier te smokkelen, dan gewoon te stoppen na 5 stricte reps
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Oké thanks, dat zou voor mij een hele uitdaging zijn! Ik merk dat mijn armen eerst flink sterker moeten worden voor dat soort dingen, die laten het snel afweten (ook met push-ups).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X