Sjoerd's UD2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Okee, net de powerworkout gehad. Ging naar mijn idee wel aardig. Al denk ik dat de techniek van de deadlift nog steeds niet 100 procent is. Ik voel de DL iig niet in mijn hamstrings, moet dat wel? Tuurlijk span ik ze aan, maar branden doen ze niet.
    Squat: 8x40, 5x60, 3x75, 5x80, 5x80, 5x80
    DL: 5x45, 5x60, 5x82,5, 5x85, 3x87,5
    BP: 5x50, 5x75, 5x75, 4,77,5
    Seated row: 6x78,5, 6x83,5, 5x83,5. Is een seated row machine, iets anders hebben we niet, de seated row die normaal in het multistation zit bijvoorbeeld.
    Incline BP in smith (want losee barbell hebben we alleen voor flat BP): 4x60, 5x55, 5x55 gewicht is totalen die ik eraan geladen heb. Heb geen losse stang meetegeld.
    Chins, 3x5 Bodyweight. Heb wel gesprongen een klein beetje omdat ik anders gestrekt hing en t me niet lukte in de tweede set. Eeerste set van 5 wel 3 of 4 zonder springen daarna een sprongetje en trekken. Langzaam naar beneden laten zakken, dat wel.
    Shoulder press: 6x40,5, 6x45,5 --> Volgende keer pak ik 49,5.
    Face Pulls: 6x58,5, 6x58,5. Deze oefening is nog steeds crap, maar het alternatief hebben we niet als apparaat dus moet deze oefening er wel in houden
    Close grip bench press: 6x45, 6x50.
    Biceps curl Machine: 5x 54,5, 3x54,5. De volgende keer misschien iets minder hard van stapel lopen?

Mijn gewicht was 85,1 met boxer aan. Dit is dus wel een toenamen vergeleken met het gewicht voor de tension workout maar heb natuurlijk wel een carb load achter de rug. Ik weet dat het niks zegt, maar ik kijk er toch af en toe even naar.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

ok ziet er aardig uit. volgende workout precies zelfde gewichten pakken, en proberen minimaal evenveel reps als deze training te pakken. maar eventueel hier en daar proberen een extra rep te maken als het goed voelt. als je volgende training een oefening 6 reps of meer kan doen, verhoog je gewicht op die oefening.

je bent deze training voluit gegaan. en zolang je deze intensiteit en volume kan aanhouden, dan gaat alles perfect. hoe vind je trouwens de powerworkout? ik vind de power workout echt altijd super trainingen.

als je gewicht wil vergelijken. vergelijk dan gewicht op dezelfde dagen binnen de cyclussen.

dan houd je bij:
      maandag x gewicht
      dinsdag x gewicht
      woensdag
      donderdag
      blabla

dit doe je voor elke dag van week 1
      dit doe je voor elke dag van week 2
      het verschil tussen week 1 en 2 (gemiddeld, of voor bepaalde dagen) kun je dan enigzins iets uit opmaken.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Geniet van je lekkere rustdag vandaag.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik vind de powerworkout ook wel fijn eigenlijk. Geen haast, lekker rustig aan. Maar toch goed bezig zijn. Ik vind dit ook de fijnste workout van de week. Ik heb wel het idee dat ik iets droger ben op mijn buik. Misschien een heel klein tikje. Vandaag in ieder geval rustdag inderdaad kev! Echt fijn want heb genoeg te doen voor school. De voeding is echt makkelijk vol te houden vind ik. Geen problemen heb ik ermee. Nu doe ik alles wel redelijk simpel. Als ik het voor de zomer nog eens wil doen met mijn vriendin erbij, moet ik er wel iets meer variatie ingooien en meer recepten maken. Maargoed, dat komt wel. En Rene, ik ga dan uit van het gewicht voor de tension, omdat ik daar verder geen rare hoeveelheden vocht ofzo naar binnen heb gegoten, alleen wat op t schema staat en wat water bij het ontbijt!

Morgen weer depleten..zucht..ga het denk ik toch weer in 1x doen vanwege tijdgebrek. Maar even doorbijten dan!

Comment

in 1x depleten is zuur. het beste wat je er van kan maken is 2 rondes doen. dan een half uurtje uitrusten (wat lezen, 40g whey ofzo drinken), en dan verder depleten 2 rondes.

succes
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Vandaag cardio gedaan, ben nu wel echt op want ook een hele drukke dag op school gehad, net pas thuis. Gister de depletion workout. 3,5 uur bezig, met pauzes erbij en heb voor borst de chest press en voor rug de lat pull down iets verhoogt zelfs, want dat kon ik wel aan.

Kreeg na de tweede ronde een beetje last van een spiertje in mn linker schouder, vanochtend nog steeds, nu weer minder, dus ff afkloppen, hopelijk kan ik vrijdag gewoon goed de tension ingaan. Verder voel ik dat ik vet verlies, of voelen, ik zie het gewoon. IK vind mezelf er iets droger uitzien, maar dat mag ook wel na anderhalve week UD2.0 en bijna 6 dagen op low carb. Over anderhalve week wil ik ook wat meer recepten uitproberen, 1 om de pasta lekkerder te maken, een sausje voor tijdens de carb load etc. en twee misschien ga ik die soep van dynobet wel proberen! Of is er nog iets anders? Want eet t nu allemaal los, groente, kip, eieren, en dat begint wel te vervelen moet ik toch zeggen.

Maar ik heb niet veel keus omdat tijd schaars is, nog anderhalve week doorbijten met school en dan heb ik tijd!

Comment

lekker voor op low carb dag + makkelijk =
                snipper een kilo groenten naar wens. ikzelf vind courgette, aubergine, paprika, ui, spitskool wel lekker.

snij een pond kipfilet in blokjes. doe 10ml olie in een wokpan. kip in de pan. gaarwokken. groenten erbij, scheutje water erbij. en dan nog een 10 minuutjes op laten staan en nu en dan roeren.

afmaken met een mix aan lekkere kruiden. ik gebruik meestal een kip kerri of kip tandori kruidenmix + zout naar believen.

dan heb je een 125g eiwitten. 20g carbs. en een 10g vet. de rest van de macros kun je dan aanvullen met bijvoorbeeld een tonijnsalade met olijfolie en balsamico azijn en eventueel wat pijnboompitjes of feta kaas. En eventueel een aantal losse eieren.

een andere aanrader is:
                100ml volle yoghurt. 30ml balsamico azijn. 15 ml olijfolie. zout en peper. roeren tot een dressing. dit doe je over een salade met tomaat, ui, sla en tonijn. de dressing is genoeg voor 2x een salade met een blikje tonijn.

Verder kun je natuurlijk ipv kip ook magere witvissen nemen. zoals kabeljauw, koolvis, tilapia. met een beetje boter, citroen en wat verse kruiden zijn die erg makkelijk zeer lekker te maken. lekker met bijvoorbeeld wat courgette die gewokt is en wat zout en peper eroverheen. OF op een bed van verse spinazie bereid met een klein beetje boter of room.

succes, en ben benieuwd naar je power workout van deze week.

Comment

Klinkt allemaal wel lekker! Ik ga dat zeker eens een keer proberen. De soep wil ik ook een keer proberen nog. Dat recept staat volgens mij nog een keer herhaald in je UD2 log he? Vandaag weer hardlopen, mn benen zijn alleen echt verrot, maargoed, we hoeven geen sprintjes te trekken.

Comment

Vanochtend tension workout gehad, ging gewoon goed.
                    Gewicht, 83,7kg in onderbroek en sokken
                    vorige week was t 84,5.

Vooruitgang dus.

Inmiddels begonnen aan de carb load, heerlijk weer, lekker veel eten.

Comment

Smakelijk!
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                        Smakelijk!
                        Thx! Komt zeker goed, zit lekker vol nu, lekker slapen en morgen nog een dag van lekker eten. Eigenlijk valt t allemaal reuze mee. De depletion workout is het meest vervelend en de laatste dag van low carb eten komt me nu ook wel de strot uit. Als je daar doorheen bent is t altijd easy.

Comment

Ik had stiekem de meeste moeite met mezelf onder controle houden tijdens de carbload. Hier een beetje extra boter, daar wat extra boter.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

ik had hetzelfde als sjoerd. de laatste low carb dag is qua eten minder. omdat de magere proteine bronnen en enkel groenten je de neus uitkomen. en qua training is alles wel leuk. behalve de depletion training.

tijdens de bulk variant, heb ik 100g carbs per dag ipv 50. een 150-200g vetten. dan kun je tenminste nog hamburgers met kaas eten, salade met veel camembert. makreel, grote omeletten etc.

en qua training is de depletion training maar 50 sets totaal (25 per dag), ipv 84 in totaal (42 per dag). plus je maakt 12-15 reps met iets meer snelheid. soort mengsel tussen tension en depletion.

dan is alles wat op ud2 cutten moeilijk was, stukken makkelijker. en lijkt het me geen probleem om het vol te houden.
                            -------------------

succes vandaag op de powerworkout. hoop dat je je goed voelt. en dat de gewichten vandaag vleugeltjes hebben.

Comment

Morgen is pas de powerworkout
                              Vandaag lekker een rustdagje en beetje voor school werken.
                              Dat klinkt allemaal zo gek nog niet, low carb en toch hamburgers etc!

@kev, haha, ja ik moet me ook goed beheersen. Over het algemeen lukt dat ook goed, ik blijf gewoon bij wat ik in mn schema heb staan Wel lastig zo af en toe, dat geef ik toe!

Comment

Alright, vanochtend de power-workout gehad. Ging naar mijn idee zeker niet slecht!!!!

Squat:
                                8x40
                                5x60
                                3x75
                                5x80
                                5x80
                                6x80 --> Verbetering dus, het ging nu allemaal een stukje makkelijker leek het wel om die 80 omhoog te duwen.

Deadlift:
                                5x45
                                5x60
                                5x82,5
                                5x85
                                4x87,5 --> 1 herhaling meer, het kwam uit mijn tenen. Vind techniek nog steeds wel een beetje lastig bij de deadlift en squat, weet nog steeds niet of het 100% goed gaat.

BP:
                                5x50
                                5x75
                                5x75
                                4,5x77,5 --> Ging naar mijn idee ietsjes beter, maar kon die laatste herhaling dus niet volledig uitvoeren, omdat ik anders in de problemen kwam. Zondag zijn er alleen maar oude mensen die cardio doen, dus moest het zelf doen, voelde toch wel beter aan over het geheel, dus: Tevreden!

Seated row:
                                6x76,5
                                6x81,5
                                6x81,5 --> Kapot!

Incline BP:
                                6x45
                                6x47,5
                                3x60 --> Had een leesfoutje in de gewichten gemaakt, waardoor ik te laag begon. Dit was in de smith, maar dan nog, volgende keer beginnen op 55, 57,5 en misschien eindigen op 60!

Chins: 3x5, beetje op springen soms, hoe breed moet ik het nu eigenlijk pakken? je hebt op een gegeven moment een knik die naar beneden gaat, ik pak hem altijd daar rond dat punt vast, iets erna.

Shoulder press:
                                6x45,5
                                6x45,5 --> Gewicht verhoogd, ging lastig laatste rep, maar volgende keer misschien die laatste set verhogen naar 49,5.

Face pulls:
                                2x6x58,5 --> Kutoefening.

Bicep curl machine:
                                6x49,5
                                5x49,5

Close grip bench press:
                                6x50
                                6x50 --> Kapot!

Al met al heb ik het idee dat er een kleine stijgende lijn inzit niet? Dit is alleen maar goed lijkt me zo...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X