ben nogal zeker dat de 2e (en sjoerdiezee) de hamstrings beter werkt...
Sjoerd's Total Destruction
Collapse
X
-
Originally posted by talalelh15 View PostDenk het persoonlijk niet maar moet wel zeggen dat de uitvoering erg moeilijk is.
Het is niet omdat benen bij romanian dl niet gestrekt zijn dat er geen spanning komt op hamstrings. Bij romanians trek je de barbell echt omhoog vanuit hamstrings en onderrug, bij de versie van de sldl die jij toont zou ik al geneens stretch hebben op hamstrings, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe lenig je (niet) bent, dus zoals yates het laat zien werkt imo enkel je onderrug, en ook maar beetje zelfs dankzij de belachelijke romRaw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
Comment
-
Originally posted by Triple Aces View Post10cm zakken en weer omhoog is moeilijker?
Het is niet omdat benen bij romanian dl niet gestrekt zijn dat er geen spanning komt op hamstrings. Bij romanians trek je de barbell echt omhoog vanuit hamstrings en onderrug, bij de versie van de sldl die jij toont zou ik al geneens stretch hebben op hamstrings, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe lenig je (niet) bent, dus zoals yates het laat zien werkt imo enkel je onderrug, en ook maar beetje zelfs dankzij de belachelijke rom
Terwijl je bij stiffed leg deadlift ervoor kan kiezen om je hamstrings te isoleren om zoveel mogelijk spanning erop te hebben. En de rom is niet kleiner, je gaat zover door totdat je rug recht blijft zoals yates zegt. De mind-muscle connection moet echt heel goed zitten bij deze uitvoering wil je hem perfect doen.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostIk weet dat er ook spanning zit bij romanian dl op je hamstrings en door het nog ''naar achter trekken'' van je rug train je ook voornamelijk je onderrug. Dit is dus ook een optie erbij.
Terwijl je bij stiffed leg deadlift ervoor kan kiezen om je hamstrings te isoleren om zoveel mogelijk spanning erop te hebben. En de rom is niet kleiner, je gaat zover door totdat je rug recht blijft zoals yates zegt. De mind-muscle connection moet echt heel goed zitten bij deze uitvoering wil je hem perfect doen.
Het enige wat Yates anders doet is dat die de halter van zich af laat, met andere woorden zijn hefboom wordt minder, met andere woorden met minder gewicht haal je dezelfde intensiteit, met andere woorden het is een totaal andere uitvoering.
Is een beetje hetzelfde als wanneer je goodmornings high bar of low bar doet. High bar is je hefboom veel zwakker waardoor je met minder gewicht hetzelfde trainingsresultaat bereikt qua intensiteit maar of het de hamstrings beter pakt is de vraag...
Oja en RDL doet meer voor je heup regio (glutes, hamstrings) dan SLDL in hoe een SLDL hoort. Wat Yates doet is gewoon 'zelfverzonnen' oefening die heus wel effectief zal zijn.
@Hermandad: goede post manGroeten
Comment
-
Originally posted by Hermandad View PostOp het tweede filmpje vind ik de uitvoering zwaar overdreven. Kans op schade aan de onderrug is groot, weet je hoe groot?More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Laatste Training van deze cyclus gehad. Ben tevreden over de gains.
Uiteindelijk heb ik het volgende bereikt:
Squat:
van 3x8x75 naar 3x7x87,5
SLDL
van 3x10x85 naar 3x8x100
Bench
van
3x8x75 naar 2x6 en 1x7 x82.5
Incline BP
van 3x10x50 naar 10x60 en 2x8x60
Ben zeker niet ontevreden met het resultaat. Nu deloaden. Week 1 op 80%, week 2 op 90% en week 3 op 100% en dan weer eroverheen!
De training van vandaag was ruk overigens. Voelde me niet sterk, een beetje half ziek.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Gisteren, lekker rustig deload. Eerst ging het squatten kut, ik dacht wtf, 72,5kg dit kan niet, 87,5kg ging nog easier met meer reps. Maar ging gewoon door. Daarna kwam het eureka momentje voor het squatten. Kon gewooon al vanaf begins af aan naar achter, dan wordt het allemaal zoveel explosiever. Dit dus ff goed geprobeerd en ja hoor, Nu dus lekker doorknallen komende weken naar de werksetjes 95kg squat! Boem! Vervolgens ook ff tips gehad bij de bench. Om goed ook kracht vanuit mn benen te halen en die arch goed te maken/ Ga dit de komende tijd vooral nu in de deload ook effe goed proberen. Hoop echt dat het verhogen dan makkelijker wordt. Arch heb ik nu goed, voeten goed, schouders erin. Drukken op goede hoogte. Ellebogen beetje naar binnen en drukken maar. We zullen het zien, had nu maar ff 2 setjes gedaan voor de beweging en houding. Vandaag UB in de deload, dus dan ff verder experimenteren. Dat is eigenlijk mss nog wel het beste van de deload, technisch verbeteren!Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
deload kun je idd focussen op techniek, explosiviteit. alles lekker 100% strict uitvoeren (wat niet altijd lukt als je constant op je max zit te trainen) ook de uitgelezen kans om eventueel enkele assists te switchen (mocht je dit willen, of mocht dit nodig zijn).
gaat goedMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by sjoerdiezee View PostJazeker Rene!! Gewicht is nu 88,1. Kom wel een beetje in vet aan, al is het nog steeds niet zoveel. Schat dat ik nu rond de 13% sta. Dus niks te klagen. Wil nog tot april blijven bulken ofzo. En dan zo rond de 90 uitkomen.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Wil gewoon 90-92 halen rond de 9-10% deze zomer. Dan ben ik tevreden
Het is alleen zo dat ik gewoon niet weer langdurig aan UD2.0 kan beginnen. Heb namelijk al overwogen om de bulk versie te doen alleen tijd en planning-technisch gaat het gewoon niet lukken. Train nu ma-di en do-vrijdag en doe dit nu met Lyle's bulking routine en eet nu 3750 op rustdagen en 4250 op trainingsdagen. Wil dit nog wat gaan uitbouwen als ik dalijk weer op 100% train na de 2 deload weken waarvan we volgende week de week van 90% ingaan. Als de voeding omhoog gaat kom ik vanzelf wel aan, redelijk clean. Want de voeding is gewoon goed. UD2.0 cut wil ik echt pas in juli ofzo doen tegen de zomer aan. Als ik rond de 11-12 sta ofzo, om even die laaste paar procent eraf te halen.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Hier een aantal progressiefotos. ZIt al in de bulk dus het is zeker niet het doel dat ik hier uberripped uitzie. Vraag me ook af hoeveel procent het is. Ik schat zelf 13-14%. En dan zit ik denk ik aan de hoge kant met 14. Wil sowieso nog minstens 1 cycle van Lyle doen voordat ik begin aan het droogtrainen voor de zomer. Dat wil ik doen doormiddel van carb cyclen tot de 11% en onder de 11 komen dmv een week of 3-4 UD2.0.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
3 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment