Jur's training log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zei niet dat ik het niet geloofde, alleen dat het opviel aan het gewicht wat je pakt.
    En ja dan is je MP erg zwak, in verhouding tot rug en Borst/triceps.
    Heb je iets aan je schouders waardoor je deze beperking hebt?

Sorry je had al gereageerd zie ik nu net.

Comment

oh sorry ben namelijk gewend dat mensen mijn dips niet geloven haha. anyway heb geen beperking ofzo gewoon slechte mp. ik zit er aan te denken misschien deze week 3x MP te pakken voordat ik op vakantie ga en even kijken hoe dat uitpakt. Dus zeg maar vandaag donderdag en zondag (ik vertrek maandag) en mn BP laten voor wat het is. Wat denk jij?

Comment

Het is maar n kleine spiergroep Jurvg, die ook nog eens vaak word gebruikt/aangesproken bij andere oefeningen. Ik zou ze niet vaker gaan trainen iig, 2x per week is echt wel voldoende. Daarbij is het ook ons zwakste punt ivm blessures, omdat ze al zo vaak worden belast.
        Als jij zo blijft trainen, trekken ze vanzelf wel bij hoor.
        Het kan zelfs zo zijn dat ze achterlopen doordat ze al te weinig rust krijgen, en daardoor niet goed hersteld zijn op het moment dat je ze gaat aanpakken.

Comment

Ja dat is waar, maar 2 dagen rust er tussen zou wel genoeg moeten zijn. Ik had namelijk in mn achterhoofd dat ik een 50x5x3 MP wilde voordat ik op vakantie zit en dat gaat waarschijnlijk net niet lukken.. Maar ze zullen idd vanzelf wel bijtrekken. Mn schouders zijn zwak omdat ik ze een tijd niet goed getraint heb. Het zit m overigens alleen in de 'side delts' het voorste stuk van mijn schouders is groter dan de zijkanten om het maar zo te zeggen.

Comment

Je traint toch de achterkant schouder ook wel?

De delta spier van de schouder bestaat uit 3koppen,
            1) de voorste kop = de, Pars acromialis
            2) de middelste kop = de, Pars spinata
            3) de achterste kop = de, Tubirositas deltoidea
            Alle 3 de schouderkoppen hechten aan hetzelfde punt, de Humerus.
            Bij bijna alle bovenlichaam oefeningen word de schouder mee belast.
            Je pakt met bankdrukken dus ook je voorste kop mee, en bij rug je achterste kop. En zelfs bij biceps pak je wat achterste kop mee.
            Dus als je zo kijkt naar wat jij doet met dips en chinup, liggen deze voor op je spinata.

Ja 2 dagen rust moet voldoende zijn, maar dat ligt ook weer aan de mate waarin jij je schouders belast/ beschadigd. Je kunt ze wel zo raken, dat ze meer nodig hebben aan rust.
            En je weet dat als ze te weinig rust hebben, er ook geen vooruitgang kan worden geboekt. Of ze bij jou te weinig rust hebben dat kan ik moeilijk bepalen, omdat ook dat weer bij iedereen net ff anders ligt.
            Als je pas traint, herstel je wat minder snel, dan wanneer je al langer traint ook.
            Maar zoals ik al zei, ik verwacht dat het bij jou best goed zal komen.

Comment

Originally posted by Lummeltje-1 View Post
              Je traint toch de achterkant schouder ook wel?

De delta spier van de schouder bestaat uit 3koppen,
              1) de voorste kop = de, Pars acromialis
              2) de middelste kop = de, Pars spinata
              3) de achterste kop = de, Tubirositas deltoidea
              Alle 3 de schouderkoppen hechten aan hetzelfde punt, de Humerus.
              Bij bijna alle bovenlichaam oefeningen word de schouder mee belast.
              Je pakt met bankdrukken dus ook je voorste kop mee, en bij rug je achterste kop. En zelfs bij biceps pak je wat achterste kop mee.
              Dus als je zo kijkt naar wat jij doet met dips en chinup, liggen deze voor op je spinata.

Ja 2 dagen rust moet voldoende zijn, maar dat ligt ook weer aan de mate waarin jij je schouders belast/ beschadigd. Je kunt ze wel zo raken, dat ze meer nodig hebben aan rust.
              En je weet dat als ze te weinig rust hebben, er ook geen vooruitgang kan worden geboekt. Of ze bij jou te weinig rust hebben dat kan ik moeilijk bepalen, omdat ook dat weer bij iedereen net ff anders ligt.
              Als je pas traint, herstel je wat minder snel, dan wanneer je al langer traint ook.
              Maar zoals ik al zei, ik verwacht dat het bij jou best goed zal komen.
              Uiteraard train ik mijn achterse schouderkop ook, alleen schiet het er wel eens bij in als ik haast heb. ik pak het liefst gewoon bent over raises na mijn normale side raises als superset. ik zit er aan te denken als ik terug komt van vakantie ook face pulls te gaan doen.. anyway bedankt voor je advies en dergelijke!

Comment

net getraind:
                BP 72,5kgx5x3 2 min rust
                Rows: 45kgx9x3
                Superset:
                Incline DB press/DB rows: 26'sx8x3/ 32'sx8x3 1min rust
                Superset:
                Dips/BB curls: BW+15kgx8x2 BW+15kgx5/ 25kgx8x2 25kgx6

Comment

training van gister:
                  SQ: 82,5kgx5x3 2min
                  DL: 50x5 70x5 90x5 100x5 2 min
                  Leg Press: 130kgx10x3 1min
                  Leg extensions: 60x10x3 1 min
                  Leg Curls: 35x10x3
                  Hanging Leg Raises: 8x3 1 min

Comment

gister getraind, ging zwaar kut, echt zo'n typisch dag dat je je ellendig en zwak voelt:
                    Pullups: BW+15kgx5x2 BW+15kgx4 1,5 min
                    Lat Pulldowns: 90kgx8x3 1min
                    MP: 48,5kgx5 48,5kgx4x2 2min
                    Dips: BW+20kgx8 BW+20kgx7 BW+20kgx6 2 min
                    Side Raises: 10kgx11x3 1 min
                    BB Curls: 25kgx8x2 25kgx6 1 min rust
                    Shrugs: 34'sx10x3 1 min

Comment

vandaag mn cardio gepakt, maar ik had eigenlijk ook nog wel zin om mn benen even aan te pakken voordat ik op vakantie ga dus heb wat hogere reps en minder gewicht gepakt:
                      Hardlopen: 3km binnen 16 min
                      Squats: 50kgx10x4 1 min rust
                      Leg Press: 140kgx10x3 1 min rust

Comment

Terug van vakantie, nog steeds >12% en 76,5kg Nu door trainen en eten (3000cal clean) en zorgen dat ik voor oud & nieuw minimaal boven de 80 kg zit.

Comment

Jongen 85 kg bij 10%, lukt makkelijk als je eens 2 of 3x pw gaat squatten.
                          Lid van de 200 club

Comment

ben vandaag begonnen met het 4 dagen schema van falstyr, training 1 was erg pittig, heb wel echt als een beest getraind en ben vooral op de legpress tot t naadje gegaan, alleen de sldl moet ik nog goed oefenen want mn hammies zijn niet echt flexibel:
                            dag 1:
                            SQ: 30x5 50x5 65x5x5 2min rust
                            SL: 30x8x3 1min
                            Leg Press: 140kgx8x3 1 min
                            Rows: 40x8x3 1min (laatste 2/3 reps waren echt naadje)
                            DB rows: 26'sx8x3 1 min (met moeite)
                            Alt. DB curls: 12'sx8x3 (laatste reps waren wederom naadje)
                            mn benen waren helemaal kapot dus ik kon geen plank hold meer doen

Comment

gister dag2 van het vier dagen schema van falstyr gehad, en het beviel niet echt.. de bp 5x5 is tof maar om nou daarna een push press te doen en vervolgend cgbp en incline db press... kreeg veel te veel last van mijn schouders.. heb de training ook maar anders gedaan:
                              BP 30x5 50x5 60x5x5 2min
                              Push press 40x8x3 1 min
                              cable Flyes: 7,5/7,5 1 min
                              dips: BWx7x3 1 min
                              Side Raises: 8'sx10x3 1 min

ik ga het voortaan zo doen:
                              BP 5x5
                              Incline DB press
                              MP
                              Dips
                              Side raises
                              deze volgorde heb ik vroeger vaker gedaan en dit werkt toch iets beter voor mij..

Comment

Nou training 3 van Falstyr zit erop had nog vreselijke pijn in de hamstrings vandaar dat ik al een extra dag rust heb genomen.. Maar heb voor deze keer de sldl maar even overgeslagen.
                                SQ 30x5 40x5 50x5 65x5x5 2 min
                                DL 50x5 70x5 90x5 100x5
                                Pullups: bwx8 bwx7 bwx4 1 min rust
                                DB rows: 26'sx8x3 1 min
                                Face pulls: 15 of 20x12x3 30 sec rust
                                Alt DB curls: 12'sx9x3

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...