WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overdag braindead en savonds moeilijk in slaap komen en gaar wakker worden. Klinkt mij bekend in de oren. Tijdens je carb load slaap je neem ik aan wel goed? Denk dat er vrij weinig aan te doen valt. Kan je iig wel bevestigen dat je niet de enige bent met dat probleem.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
      Overdag braindead en savonds moeilijk in slaap komen en gaar wakker worden. Klinkt mij bekend in de oren. Tijdens je carb load slaap je neem ik aan wel goed? Denk dat er vrij weinig aan te doen valt. Kan je iig wel bevestigen dat je niet de enige bent met dat probleem.
      Ja, qua braindead valt het wel mee behalve dat ik over dag en bijv. nu erg slaperig ben. Maar als ik dan straks in bed lig, duurt het weer lang voordat ik slaap. Na me carb-load slaap ik gewoon prima en de dagen erna ook wel volgens mij. Ik zal het deze week eens bijhouden of dat inderdaad zo is.

Naja, ik streef er ook niet na om het uit te sluiten, zolang ik maar minimaal 6 uur slaap moet me lichaam zich wel prima kunnen herstellen. Dus geen probleem dan. Okay, thanks man.
      "Straight outta gym"

Comment

• Net cardio gedaan

2 grote bekers koffie naar binnen gegooid. Wat extra kleding aangetrokken om het wat sneller warm te krijgen, zodat me bloedvaten makkelijker wijder zouden worden.

60 minuten op hartslag 130-140 gefietst. Ik kon gewoon een conversatie houden met wat adempauzes, dus de intensiteit was prima. Me benen vonden het op een gegeven moment ook wel lekker, soort van lichte herstel training op deze manier. Verder begon het iets zwaarder te worden rond de 40 minuten activiteit, maar verder prima.

Morgenochtend op nuchtere maag nog even 45-60 minuten cardio en dan 's avonds de tension workout en dan weer lekker een refeed. Zin in.
        "Straight outta gym"

Comment

• Gaat nog steeds lekker zo te zien. Hoeveel kg ben je al kwijt?
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
            Gaat nog steeds lekker zo te zien. Hoeveel kg ben je al kwijt?
            Vanochtend was ik 79,8kg, zonder ochtendboodschap. Volgens mij was ik gisteren 78,5kg.

Ik begon op 81,5kg, maar ik kan je aankomende maandag, dinsdag precies vertellen hoeveel ik kwijt ben. Mijn vocht schommelt nu teveel. Zelfs de dag na de carb-load woog ik afgelopen keer lichter dan ervoor, dus me gewicht vliegt echt alle kanten op. Ik denk toch dat ik zo'n 1,5-2kg kwijt ben. Even kijken hoever me gewicht weer omhoog gaat na de carb-load.

Ik wil eigenlijk ook aankomende zondag een meting doen met de 4-punts. Kijken wat die zegt, misschien zegt die nu wel dat ik op 5% sta i.p.v. 6,5-7%, haha.
            "Straight outta gym"

Comment

• Vanochtend cardio gedaan op "nuchtere" maag, nadat ik 2 grote bekers koffie had gedronken.

Koffie met niets in je maag en dan wat HIIT gaan doen voelt niet erg lekker moet ik zeggen.

Verder ging het wel prima, ik had niet verwacht dat ik op de hometrainer ook gewoon zo af kon sterven met 15-30 seconden werken, maar het ging goed.

5 minuten warming up
              5 minuten HIIT 15 seconden op/45 seconden af
              40 minuten LIT
              5 minuten HIIT 30 seconden op/30 seconden af
              3 minuten coolding down

Vanavond tension workout.

Voor de mensen die the Stubborn Fat Solution gelezen hebben, ik heb toch een soort van raar jeukend? gevoel net boven me navel, maar het kan ook zijn dat ik voel wat ik wil voelen.. Zijn er gasten die het al wel ervaren hebben die het uitgeprobeerd hebben, zo ja. Please tell me en vertel je bevindingen!

Verder had ik ook niet speciaal dat doel om dat te bereiken, maar ik wilde gewoon ervaren hoe dat zwaarste protocol zou aanvoelen. Het is wel rete zwaar, maar je gaat er niet dood van.

Vanavond weer tension workout en daarna eten!
              "Straight outta gym"

Comment

• Ik ben echt benieuwd naar je eindresultaat man. Hoop dat het wenselijk word want je bent er aardig voor aan het buffelen lees ik de afgelope tijd haha
                Broomstick_bodybuilding op insta
                F#CK heavy weights

Comment

• Originally posted by Wessle View Post
                  Ik ben echt benieuwd naar je eindresultaat man. Hoop dat het wenselijk word want je bent er aardig voor aan het buffelen lees ik de afgelope tijd haha
                  Ja, ik hoop het ook dat het niet tegen gaat vallen. En anders kan ik er enkel van leren, als ik er nu in ieder geval hard voor werk. Dan weet ik dat als het fout uitpakt het in ieder geval niet aan mijn inzet heeft gelegen.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Week 3, UD2.0

Tension workout

Bench press (2 minuten rust)
                    1 x 6 75kg (-5kg)
                    1 x 10 70kg (-5kg, +2-3 reps)

Barbell row (2 minuten rust)
                    1 x 8 70kg (-5kg)
                    1 x 12 70kg (-5kg, + 4 reps)

Incline bench press (2 minuten rust)
                    1 x 5 60kg + 7 55kg (-5kg laatste 6 reps)
                    1 x 8 57,5kg

Pull up (2 minuten rust)
                    1 x 12 bw+5kg (+5kg)
                    1 x 8 bw+5kg (+5kg, -2 reps)

Db lateral raise 60 secs rust
                    3 x 12 10kg ea (geen vergelijking)

Seated db Bicep curl 60 secs rust
                    2 x 12 10kg ea (-2kg)

Rope pushdown 60 secs rust
                    1 x 12 45kg
                    1 x 8 45kg + 3 35kg

Leg press (2 minuten rust)
                    2 x 10 235kg (+5kg, -2 reps)

Leg curl (1 minuut rust)
                    4 x 8-12 (geen vergelijking, op gevoel)

Leg extension (30 seconden rust)
                    2 x 12 full stack + 10kg (ongeveer gelijk)

Seated calf raise (60 secs rust)
                    1 x 12 55kg (-20kg)
                    1 x 12 55kg (-5kg)

Standing calf raise machine
                    1 x 12 full stack
                    1 x 8 full stack + 4 10 gewichten

Commentaar: Bench voelde zwaar aan. Me linker schouder deed wat raar.. Ik heb maar vergelijkingen erbij geschreven om een beetje me kracht in de gaten te houden. Achja, ik voelde me spieren lekker werken. Hier en daar wat meer op techniek gelet om de “juiste” spieren er meer bij te betrekken voor me gevoel. Zondag komt de echte kracht meting weer voor mezelf. Als ik daar even sterk blijf of sterker word dan hoop ik dat het qua VVM afname mee zal vallen en dat daar gewoon geen sprake van is.

Aankomende maandag heb ik een meting gepland, Hopelijk laat de 4-punts een drop in mm's zien. Wat me bf% volgens dat ding is, maakt me niets uit, want dat klopt toch niet, maar ik wil gewoon minder mm''s hebben, ik zit dan alweer op 140g carbs, maar mijn glycogeen voorraden zitten dan nog vol dus ik zou dan een mooi verschil qua vetmassa moeten kunnen vinden. Ik merk wel dat ik bij vette plekken nu me huid soort van los kan trekken van de onderliggende vetmassa, maar ik laat me liever beoordelen door een ander. Een ander kijkt vaak toch nog kritischer naar een ander.

Zometeen lekker een bak met 225g brinta en 30g caseïne met water naar binnen werken en dan morgen carb-load.
                    Last edited by Iron Mind; 19-04-2013, 21:50.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Omdat de cijfertjes van de carb-load me niet helemaal lekker zaten even wat dingetjes aangepast.

Ik heb nu de volgende macro's ingevoerd, eiwitten omhoog gegooid en vet ook iets. Want er werd 50g aangeraden en ik trachtte zo laag mogelijk te zitten, maar wat hoger in vetten zou een betere carb-load moeten geven, aldus Lyle. Lyle raadde echter maar 1g eiwit per kg/VVM aan, maar dit is niet lastig/echt te doen. Ik krijg al zoveel eiwitten binnen van plantaardige producten dat ik ook maar gewoon 200-300g vlees toegevoegd heb om het mentaal wat dragelijker te maken. 150g eiwitten uit vrijwel enkel brinta, volkoren tarwemeel en groente is ook niet het je van het.

Ik eet nu dus inclusief de vrijdagavond, begin carb-load het volgende:

6050kcal in totaal, 300g eiwit, 1100g carbs, 50g vet

Ik moet namelijk in de gaten houden dat de carb-load er voor is om mijn metabolisme een schop onder z'n hol te geven. Te hoog inzetten is niet handig, want dan zet ik weer vet aan, maar te laag ook zeker niet, aangezien daardoor mijn vetverbranding zal gaan stagneren over een bepaalde periode. Ik probeer het nu gewoon zo. Tenslotte moet je gewoon dingen blijven uitproberen, ik heb niets te verliezen tenslotte..

Qua vetten probeer ik onverzadigde binnen te krijgen, maarja. Als ik bijv. zelf pannenkoeken wil maken met eieren en 's avonds rundergehakt eet. Dan ben ik zo door me 50g heen..

P.S. ik heb geslapen als een roos. Ik ben nog wel wat vermoeid, dat wel. Geen moeite met inslapen, niets, dus carbs zijn niet enkel nuttig voor lekker zwaar kunnen tillen, maar ook simpelweg normaal in slaap te kunnen vallen. Tenminste dat is bij mij dus blijkbaar zo..
                      Last edited by Iron Mind; 20-04-2013, 08:11.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Weer even paar bladzijden bijgelezen.. rest doe ik morgen haha ;-). Je hebt heel wat neergezet.. leuke info vermeld je man.. je pakt het goed aan! goed log ouwe! zet m op!

Comment

• Mooie en interessante log wpb. Keep it up!
                          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Wat goed dat je, je zo goed aan het verhaal van lyle houd petje af.
                            Merk je nu ook al verschil in de spiegel ??
                            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Erg interessant inderdaad. Ik vraag me af of het mogelijk is om die depletion op een andere manier te doen.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

• Ja aan je schema kan je blijven sleutelen, iedere keer denk je, zo dit is perfect, maar dan de week erna voeg je toch weer wat kleine aanpassingen door.

Neem je glutamine voor het slapengaan op de low carb? Ik heb dit een week gedaan, mijn slaap was niet slecht, maar tijdens de carbload is het wel veel beter.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Erg interessant inderdaad. Ik vraag me af of het mogelijk is om die depletion op een andere manier te doen.
                                Je moet proberen zoveel mogelijk glycogeen uit de spieren te verbranden. Machines is niet noodzakelijk, maar gewoon makkelijk om niet teveel tijd te verspillen met het wisselen van gewichten want de rust is beperkt. 45-60sec TUT en 60 sec rust. Lyle geeft ook aan dat er een verschil is in de hoek hoe je je spieren aanspreekt en raadt daarom aan om borst en rug in 2 oefeningen op te splitsen.
                                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X