WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bvds View Post
    Hey je inbox zit vol dus kan niet reageren.

Die 85 ga je makkelijk halen met jou motivatie! Maar mooi getal om naar toe te werken. 10 gram zout naar binnen werken is best veel denk ik of valt dat wel mee?
    Ik zal hem even legen .

Ja, ik had deze carb-load vooral pannenkoeken dus daar zout bij eten is niet zo handig. Dus ik heb gewoon 3-5g zout afgewogen, water erbij, mix that shit up en opgezopen..

Oh ja ik heb er alle vertrouwen in dat ik die 85kg ga halen. De vraag is alleen op welke termijn natuurlijk en dat is een interessant aspect.

/edit: geleegd.
    Last edited by Iron Mind; 17-05-2013, 21:58.
    "Straight outta gym"

Comment

• Niet dat ik zo'n interessant bericht had getypt hoor haha
      Ernstig noh!

Comment

• Dag na de carb-load:

Me abs zijn een stuk minder zichtbaar. Ze zien er veel minder hard uit. Dus het zout doet zijn werk, haha. Het lijkt wel of ik nooit gecut heb . Behoorlijke vochtkop ook t.o.v. eerst, dus ik kan nu wel zeggen dat ik behoorlijk opgeblazen ben.

Lekker dagen eten, trainen.

Training wordt nu alweer zwaar, ik heb het idee dat die carb-load voor mijn lichaam niet heel veel doet (dat lijkt maar zo, bepaalde hormoonlevels zullen ongetwijfeld veranderen, maar daar merk ik zelf niet heel veel van natuurlijk). Ik stond gewoon weer moe op zoals de afgelopen 8 weken eigenlijk wel. Ik ga dus niet aankomende, maar de week daarop even wat rustiger aan doen op de grote compounds en proberen van falen vandaan te blijven. Me lichaam heeft dat gewoon even nodig.

Goed, ik ga maandag, dinsdag weer depleten, zodat ik donderdagavond nog een training heb en dat ik dus de laatste powerworkout op zaterdag heb, ipv zondag. Zodat ik toch nog een rustdagje heb voordat ik aan me nieuwe schema begin. Even kijken of ik dan op zaterdag zou gaan wokken als dat nog door gaat. Plus dan ben ik 1 dag eerder klaar met "cutten" en daar hecht ik momenteel de meeste waarde aan. Het is dan wel de 3e dag dat ik gestopt ben met zout eten na volgende week, dus misschien heb ik dan alweer normale vochtlevels tijdens die meting.

Dat is op zich geen ramp, want als ik daar zonder vocht sta en dan die 4 punts ga doen heb ik helemaal geen mm's over volgens mij. Het gaat mij denk ik toch om mijn eigen progressie die ik meet qua foto's. Die metingen zijn niet zo heel interessant meer en zeker niet als ik daar met relatief weinig vocht sta, denk ik.

Leek me niet zo'n hele rare beredenering toch..?
        "Straight outta gym"

Comment

• nope

Comment

• Week 7, UD2.0

Power workout

Back squat, low bar (3 minuten rust) met belt
            1 x 5 110kg (ongeveer gelijk t.o.v. eerste sets vorige keer)
            3 x 3 120kg (ongeveer +10kg t.o.v. me vorige slechte training)

Barbell bench press (3 minuten rust) geskipt vervangen door db press.
            Eenieder wil enkel banken, dus kon er niet bij..
            1 x 3 32kg ea
            2 x 4-5 30kg ea

Barbell row (3 minuten rust), geen pendlay row dit keer, dus geen vergelijking
            1 x 6 60kg
            1 x 3 70kg
            1 x 6 60kg

Incline barbell press (3 minuten rust)
            1 x 3 67,5kg (-2,5kg, + 1 rep)
            1 x 3 67,5kg (gelijk)
            1 x 4 67,5kg (+2,5kg) (laatste set met pinken op de ringen en dat beviel bij incline beter!)

Pull up (2 minuten rust) andere methode, geen vergelijking
            3 x 6 bw

Deadlift (3 minuten rust) met belt, straps
            1 x 3 145kg (gelijk)
            1 x 2 145kg (-1 rep), begin 3e rep voelde niet lekker, dus gestaakt)
            1 x 1 145kg (werd duizelig hier, zicht was wazig, dus gestaakt)
            1 x 1 160kg (ter compensatie van die gefaalde 145kg’s)

Overhead press (2 minuten rust), kon er niet bij dus vervangen door db press
            3 x 3 26kg ea

Db Lateral raise (60 sec rust)
            3 x 6 12kg (gelet op handpositie en dat me polsen onder me ellebogen bleven, bewegen vanuit ellebogen)

Standing calf raise machine (60 sec rust)
            3 x 10-12 full stack (verschillende voetposities)

Barbell curl (90 sec rust)
            1 x 6 30kg
            2 x 4-6 35kg

Close grip bench press (90 sec rust)
            1 x 3 75kg (-1 rep)
            1 x 3 75kg (gelijk)
            1 x 3 75kg (gelijk)

Commentaar: met die belt trainen is wel fijn bij de squat en deadlift kan ik nu goed gebruiken maken van me core om die helemaal vol te zuigen met lucht en me buik goed uit te zetten tegen de belt en dit helpt me zeker. Ik zuig me longen vol, houd me adem in. En druk dan zo hard als ik kan met me core tegen de belt en dit biedt veel stevigheid en stabiliteit. Het voelt erg fijn aan!
            De gewichten waren weer enigszins representatief t.o.v. de vorige keer. Nu weet ik natuurlijk niet of dat komt door die belt of dat ik achteraf gewoon weer beter gepresteerd heb t.o.v. de vorige keer. Geen idee, het maakt op zich ook niet uit. De training was er niet minder om.
            Misschien dat ik bij de barbell bench press weer met de pinken op de ringen ga drukken. Bij de incline beviel dit namelijk ook beter namelijk! Nu druk ik namelijk relatief “smal” bij het banken. Volgende keer maar even proberen, waarschijnlijk kan ik dan ook makkelijker me pecs betrekken bij de beweging, waardoor ik misschien meer kan liften.

Bij de squat zit ik nog te klooien met me arm positie. Als ik namelijk me ellebogen dichter naar me romp breng krijg ik toch iets spanning op me polsen en voelt dit kut aan in me linker schouder, dus dat zit nog niet helemaal lekker.. Positionering van de stang blijft tot op heden nog een aandachtspuntje.

Overhead press, deadlift heb ik nu even geen opmerkingen over. Behalve dat ik bijna dacht dat ik out zou gaan bij de deadlift. Me zicht viel bijna even weg en ik zag in de verte wazig voor een 10 tal seconden. Dus vandaar wat sets eerder gestaakt.
            Verder wordt de bloat al iets minder voor me gevoel. Kreeg wederom complimenten van een aantal gasten, omdat ik alles zo bijhoudt en serieus bezig ben. Ook wel geinig om te horen natuurlijk.

Morgen rustdagje en maandag, dinsdag de laatste depletion trainingen!
            "Straight outta gym"

Comment

• Klinkt weer goed droge vriend!
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Netjes, toch nog die 160 omhoog getrokken na een paar keer duizelig worden!

Jou gym wel gewoon open op maandag?
                Ernstig noh!

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
                  Klinkt weer goed droge vriend!
                  Dat dacht ik ook, grote vriend!

Originally posted by bvds View Post
                  Netjes, toch nog die 160 omhoog getrokken na een paar keer duizelig worden!

Jou gym wel gewoon open op maandag?
                  Oh jawel, die power dag is wel geinig. Wat minder focus op mind muscle connectie, maar gewoon proberen zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen met minimaal verlies qua techniek. Gewoon niet teveel nadenken, maar gewoon die stang van de grond tillen.

Deadlift gaat me op zich wel goed af de laatste tijd, hoewel me squat vroeger beter was. Ach, dat trekt allemaal wel weer bij. Ik kijk uit naar PHAT, lekker beesten op de power dagen en daarna 3 dagen puur trainen als bodybuilder en meer met het koppie.

Maandag is mijn gym open van: 10.00-13.00 uur

Een zo'n gozer zei:"Hey, waarom ben je nu aan het deadliften en niet morgen?!".
                  Ik:"Ehhh omdat de gym morgen dicht is, dus ik doe het vandaag.."
                  Gozer:"Nee joh dat meen je niet?!"
                  Ik:"Tuurlijk wel, anders was ik hier niet geweest hoor dude"
                  Gozer:"storm aan scheldwoorden"

You fail to plan, you plan to fail, dacht ik in me hoofd . Haha
                  "Straight outta gym"

Comment

• Ik moet zeggen was er ook bijna ingetrapt en morgen gewoon richting de sportschool gefietst.

PHAT is wel een leuk schema. Houd me de laatste tijd alleen niet zo aan het schema op de hypertrophy dagen.
                    Ernstig noh!

Comment

• Originally posted by bvds View Post
                      Ik moet zeggen was er ook bijna ingetrapt en morgen gewoon richting de sportschool gefietst.

PHAT is wel een leuk schema. Houd me de laatste tijd alleen niet zo aan het schema op de hypertrophy dagen.
                      Haha, ok. Ik ben echt benieuwd. Ik hoop ook niet te lang in de sportschool rond te spoken als ik 5x per week ga.

Even een kanttekening: ik wil misschien mijn supp lijst gaan uitbreiden met visolie en/of creatine. Ik heb vroeger al eens creatine gebruikt van die pillen, maar dat hielp niet echt naar mijn mening.

Misshien maar eens een andere soort proberen.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Bij ultimate diet 2.0 wordt het toch aangeraden om 6 pillen per dag te poppen?
                        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
                          Bij ultimate diet 2.0 wordt het toch aangeraden om 6 pillen per dag te poppen?
                          Ja, van visolie om aan je juiste vetten te komen. Er wordt wel meer aangeraden in UD2.0 qua supps, maar ik eet al in principe 2x per week vette vis (zalm, makreel), dus dit leek me in eerste instantie niet direct noodzakelijk.

Ikzelf heb me vetten opgevuld met 3 eieren en de rest met kokosolie, olijfolie.

Ikzelf zit nog even te kijken welke ik zal gaan nemen van omega 3 tabs en creatine poeder.. Zoveel aanbod..
                          Last edited by Iron Mind; 18-05-2013, 16:27.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Poedervorm wordt altijd geprefereerd over pillen btw (dit geldt voor praktisch alle supplementen). Visolie is niet gigantisch duur trouwens, samen met multivit/crea/whey imo beste waar voor je geld.

Comment

• Originally posted by aktito View Post
                              Poedervorm wordt altijd geprefereerd over pillen btw (dit geldt voor praktisch alle supplementen). Visolie is niet gigantisch duur trouwens, samen met multivit/crea/whey imo beste waar voor je geld.
                              Ja, ik heb me alleen nog niet zo verdiept in visolie. van omega 6-9 krijg ik wel genoeg binnen, dus eentje die enkel omega 3 bevat is prima. Je hebt alleen verschillende vormen EPA en DHA volgens mij, dus ik moet nog even kijken welke prijs kwaliteitsverhouding ideaal is voor mij.

Wel grappig dat de meeste fabrikanten 2mg aanraden, terwijl Lyle 6mg aanraad per dag, hehe.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Misschien kan je creatine ook in de carb load nemen. Ik neem 30gram over de hele load. Krijg je wel een dikke kop van
                                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X