WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt man, het is voor mij altijd wel een balans vinden tussen zo zwaar mogelijk trainen, zonder dat de vorm slechter wordt. Dit wordt al steeds langzaam beter voor me gevoel. Daarom zijn die high reps weken wel fijn, want 8-12 reps maken met slechte uitvoering is niet te doen.. Terwijl 2-3 reps met iets mindere vorm op een totaal van 4-6 reps nog wel te doen is voor me gevoel.

Even een gewichtupdate en commentaar:
    Me gewicht was vanochtend 76kg. Dat is nu zeker niet verschil als toen ik 7 weken geleden begon. Mijn eerste weegmoment was toen 75,2kg die ik toen woog na een paar dagen low kcal. Ik zit nu aardig goed wel qua carbs en glycogeen. Dus ik ben benieuwd wat voor daling er nog komt na paar dagen low carb, low kcal aankomende week. Dat zou betekenen dat ik op de weegschaal straks amper qua gewicht verschil heb, maar we gaan het zien. Misschien dat me gewicht nog iets toeneemt tijdens deze rustdagen..
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Even een gewichtupdate en commentaar:
      Me gewicht was vanochtend 76kg. Dat is nu zeker niet verschil als toen ik 7 weken geleden begon. Mijn eerste weegmoment was toen 75,2kg die ik toen woog na een paar dagen low kcal. Ik zit nu aardig goed wel qua carbs en glycogeen. Dus ik ben benieuwd wat voor daling er nog komt na paar dagen low carb, low kcal aankomende week. Dat zou betekenen dat ik op de weegschaal straks amper qua gewicht verschil heb, maar we gaan het zien. Misschien dat me gewicht nog iets toeneemt tijdens deze rustdagen..

En anders zit je kwa totale kcals misschien toch iets te laag. Is je onderhoud dus hoger dan je zou denken. Want anders zou je op een 0 balens (eventueel paar ons afwijken) moeten uitkomen. Dan kan je volgende cycle totale kcals omhoog gooien.
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
        En anders zit je kwa totale kcals misschien toch iets te laag. Is je onderhoud dus hoger dan je zou denken. Want anders zou je op een 0 balens (eventueel paar ons afwijken) moeten uitkomen. Dan kan je volgende cycle totale kcals omhoog gooien.
        Ik ben bang dat je gelijk gaat hebben, terwijl ik nu meer eet t.o.v. wat ik eerst deed met al die cardio. Ikzelf zie het dan maar als een leuke come back. Bewijst maar weer dat krachttraining echt je verbruik omhoog schopt. Ik wilde dus liever lager beginnen, maar ik denk dat ik toch weer langzaam richting het hogere aantal kcal ga.

Dinsdag zal ik het weten en bedenken hoe of wat te doen qua training, voeding en kcal!
        "Straight outta gym"

Comment

Edit, dit moest in mijn logje geplaatst worden.
          Last edited by sjoerdiezee; 15-09-2012, 10:33.

Comment

Edit: dit moest ook in mijn logje geplaatst worden.

Mod: graag deleten deze 2 posts dus.
            Last edited by sjoerdiezee; 15-09-2012, 10:33.

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
              Edit: dit moest ook in mijn logje geplaatst worden.

Mod: graag deleten deze 2 posts dus.
              Ghehe. Geinige site + handige pdf. Ziet er goed verzorgd uit. Het lijkt me f*cking baas om zo'n studentenvereniging te hebben in mijn buurt. Helaas zit ik niet in Tilburg haha.
              "Straight outta gym"

Comment

Training van gisteravond.

Week 8, schema van week 1, training 1

Bench press
                1 x 15 62,5kg, 1 x 8 + 6 (met hulp) 62,5kg, 1 x 6 + 6 (met hulp) 60kg
                Low incline db press
                1 x 12 22kg ea, 1 x 8 + 4 (na rust) 22kg ea, 1 x 8 20kg + 4 16kg
                Cable fly (horizontaal deze keer)
                1 x 15 20kg, 2 x 15 25kg, 1 x 15 30kg
                Seated calf raise
                1 x 15 70kg, 2 x 15 75kg
                Db shoulder press
                1 x 12 18kg ea, 1 x 10 + 2 (met hulp) 18kg ea, 1 x 10 (met hulp) + 2 (met hulp) 18kg ea
                Db lateral raise, links, rechts afwisselend
                3 x 15 14kg ea
                Tricep pushdown
                3 x 15 100kg
                Calf raise
                3 x 15 200kg

Wel lekkere training hier en daar wat hulp nodig gehad om in de gewenste reprange van 12-15 te komen. De hulp wisselt een beetje van enkel met de vingers de db/bb in beweging houden of wat meer hulp. Ik noteer het dus maar gewoon als hulp, waarbij iemand anders aan de db/bb zit.

De verzuring slaat snel toe bij zulke korte rust. Het was hartstikke druk, dus tussen de oefeningen zat wel de nodige rust behalve tussen de sets daar zat wel gewoon 60-75seconden tussen.

Conclusie: lekkere training, behoorlijk goede pomp in borst en triceps, maar dat mag ook wel.

Even een voorbeeld:
                Db shoulder press
                1 x 10 + 2 (met hulp) 18kg ea

betekent dat ik die set 10 reps met dat gewicht zelf heb gedaan en bij de laatste 2 reps heeft mijn trainingsmaat geholpen met het afmaken van mijn set.

Vanavond een nieuwe meting na 8 weken. Daarna quads, hams, lats en biceps trainen! Dat wordt weer super zwaar, hopelijk is het wat rustiger in de gym.
                "Straight outta gym"

Comment

Los van metingen, gewicht etc. Is je fysiek verbeterd? Ik zie iig verbetering in kracht en spieruithoudingsvermogen.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bij bankdrukken zou ik:
                    Set 1: 15*62.5
                    Set 2: ??*55
                    Set 3: ??*50

Dan heb je geen hulp nodig.
                    Maar kunt wel 12-15 reps maken.

Dus stel je kan nu 12x18 db press schouders.
                    Dan begin je met 12x18. Set erop ??x16 (gok 13).
                    Set erop ??x16 (gok 12). OF laatste set ??x14 (gok 15).

Sommige oefeningen zakt performance op volgende set meer als bij andere.
                    Squat minimaal, leg curls meer. Bankdrukken veel, flys niet of minimaal.
                    Lat pulldown veel, db row veel minder.
                    Last edited by dynobet; 18-09-2012, 09:23.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
                      Los van metingen, gewicht etc. Is je fysiek verbeterd? Ik zie iig verbetering in kracht en spieruithoudingsvermogen.
                      Ikzelf vind van wel. Vetpercentage lijkt voor me gevoel toch gedaald. Ik kan nu huidplooien beter vastpakken bij me benen en voelen dunner aan.

Originally posted by dynobet View Post
                      Bij bankdrukken zou ik:
                      Set 1: 15*62.5
                      Set 2: ??*55
                      Set 3: ??*50

Dan heb je geen hulp nodig.
                      Maar kunt wel 12-15 reps maken.

Dus stel je kan nu 12x18 db press schouders.
                      Dan begin je met 12x18. Set erop ??x16 (gok 13).
                      Set erop ??x16 (gok 12). OF laatste set ??x14 (gok 15).

Sommige oefeningen zakt performance op volgende set meer als bij andere.
                      Squat minimaal, leg curls meer. Bankdrukken veel, flys niet of minimaal.
                      Lat pulldown veel, db row veel minder.
                      Dus het is niet raar om bij zulke setjes bij bench 7,5kg te verlagen? Ikzelf vind dat wat veel, maar jij raad het dus af om bijv. 8-10 reps zelf te doen en dan 2-4 reps met lichte hulp?

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
                      "Straight outta gym"

Comment

• Week 8. schema van week 1, training 2

Leg press 90 graden, voeten laag
                        2 x 15 185kg, 1 x 12 185kg
                        Lying leg curl machine
                        2 x 12 13, 2 x 12 12
                        Lat pulldown
                        1 x 15 45kg, 2 x 15 55kg, 1 x 12 60kg
                        Chest supported row
                        3 x 12 11
                        Reverse peck deck
                        3 x 12 11
                        Leg press 90 graden, voeten laag
                        1 x 15 185kg, 1 x 12 185kg
                        Lying leg curl machine
                        1 x 15 10, 1 x 12 11, 1 x 15 10
                        Leg extension
                        1 x 15 17, 1 x 15 18
                        Bicep curl machine
                        2 x 12 6, 1 x 15 5
                        Concentration curl
                        1 x 12 10, 2 x 12 9

Wel een lekkere training, dus.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Goed de meting. Best wel een behoorlijke teleurstelling voor mezelf.. Hier de cijfers.

Gewicht is met kleding aan, spijkerbroek en shirt

31-07-2012
                          Gewicht: 77,4kg
                          Vet-%: 13,3%
                          Vet-massa: 10,3kg
                          VVM: 67,1kg
                          Lichaamsvocht: 49,1kg

18-09-2012
                          Gewicht: 77,6kg
                          Vet-%: 13,4%
                          Vet-massa: 10,4kg
                          VVM: 67,2kg
                          Lichaamsvocht: 49,2kg

M.a.w. ik zou dus deze afgelopen 7-8 weken wel te verstaan 0,2kg zijn aangekomen, waarvan 100g vocht en 100g vet... Terwijl ikzelf vind dat ik droger ben geworden, aders beter zichtbaar, huidplooien beter vast te pakken. Dit is dus gezichtsbedrog. Ik ben namelijk zelf erg van het meten is weten, echter moet ik daar wel bij zeggen dat ik thuis 77,7kg woog op mijn eigen weegschaal in me boxer. In de sportschool woog ik 77,6kg met kleren aan.. Maar goed dat verschil zal er dan ook al geweest zijn de vorige meting.

Kortom, wat ik nu dus aan het doen ben levert me fysiek niks op, op de weegschaal. Ik wil dus nu 1-2-2-3 gaan uitvoeren, omdat ik wil groeien. Ik had gehoopt wat kg's vet kwijt geraakt te zijn de afgelopen 8 weken, dit is dus niet het geval. Een tegenslag dus. Ik weet nu waar ik sta en kan nu gaan uitbouwen en bijstellen. Ik heb de afgelopen 8 weken hard getraind en aardig goed op me voeding gelet, dus heeft dus niet echt geholpen, bijgedragen aan me doel.

Kcal wil ik gaan ophogen met zo'n 200-300kcal per dag. Morgen begin ik met 2800kcal eten deze week. Week 2 en week 3 ga ik 3500-3600kcal eten op trainingsdagen en op rustdagen 3300kcal.

Suggesties, tips zijn erg welkom. Een tegenslag dus.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Klam je nou niet vast op dat meten. Denk hieraan: Voordat je die meting deed, was je tevreden he? Je vond dat je er goed voor stond en er goed uitzag. Zodra je de meting gedaan hebt is alles ineens minder? En had je meer verw8t. Daarom kan een meting zo focked op zijn als je ''tegenvallende'' getalletjes ziet. Het zijn maar getallen wpb.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                              Klam je nou niet vast op dat meten. Denk hieraan: Voordat je die meting deed, was je tevreden he? Je vond dat je er goed voor stond en er goed uitzag. Zodra je de meting gedaan hebt is alles ineens minder? En had je meer verw8t. Daarom kan een meting zo focked op zijn als je ''tegenvallende'' getalletjes ziet. Het zijn maar getallen wpb.
                              Ik vind het alleen vreemd, voor me gevoel lijk ik droger en dat is dus niet het geval volgens die meting. Het is niet zo dat ik vond dat ik vind dat ik er super uitzie, maar het zag/ziet er beter uit dan eerst. Dat had ik graag bevestigd gezien.

Enfin, meer eten, hard blijven trainen. Plezier blijven houden en in mezelf blijven geloven. Als het in het koppie goed blijft volgt de rest vanzelf!
                              "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                                Ik vind het alleen vreemd, voor me gevoel lijk ik droger en dat is dus niet het geval volgens die meting. Het is niet zo dat ik vond dat ik vind dat ik er super uitzie, maar het zag/ziet er beter uit dan eerst. Dat had ik graag bevestigd gezien.

Enfin, meer eten, hard blijven trainen. Plezier blijven houden en in mezelf blijven geloven. Als het in het koppie goed blijft volgt de rest vanzelf!
                                Meten is idd weten. Mits je ook meerdere manieren van meten hanteert. Impendantie metingen zijn enorm onbetrouwbaar bij mensen die wat meer spiermassa als de doorsnee hebben.

Of geloof jij dat ik op de foto op mijn avatar 15% vet heb? (want dat zei een impendantie vet% meting toen, terwijl ik toen ik veel vetter was ook rond de 15-16% had op dat ding).

voor mij is meten: meten van reps bij een bepaald gewicht dat ik aankan in een training + buikomtrek + huidplooi meting + foto's maken. waarbij huidplooi meting en buikomtrek BIJ MIJ heel dicht bij elkaar in de buurt liggen altijd.
                                -------------------------------

Ik kan moeilijk trainingen vergelijken (omdat je niet erbij vermeld hoe het huidige gewicht in relatie staat tot het gewicht van vorige cyclus), maar zie wel dat je bij een flink aantal oefeningen meer reps en gewicht hanteert als voorheen. dat is een goed teken.

Ik denk dat je gewoon verder moet gaan als voorheen. voeding ook niet verhogen. gewoon zo houden. als gewicht hetzelfde blijft, maar je wordt wel wat harder/droger en je wint wat massa, dan is dat toch perfect.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X