Irritant dat je zo slecht slaapt maar niks mis met een middagdutje toch? Zolang je er tijd voor hebt natuurlijk.
WPB's Pumping Iron
Collapse
X
-
Mentale update:
Mijn ergste struikelblok dreigt nu gewoon het slapen worden, het fuckt me echt helemaal op. 4x per week me lichaam in pijn werken en zo kut slapen, schiet niet op voor me herstel. Ik drink normaliter 2 grote bekers koffie voor mijn depletion workout om de afbraak van glycogeen te verbeteren, misschien dat ik die koffie of nu eerder (normaliter drink ik me koffie om 19.00 uur en 23.00-00.00 uur lig ik in me bed) ga drinken of gewoon ga schrappen en kijken of ik dan beter kan slapen, want anders ben ik toch bang dat ik wat minder ga presteren qua school de komende tijd. Ik moet de komende weken namelijk nog flink aan de bak i.v.m. 2 zware tentamens.
Normaliter heb ik geen problemen met slapen door koffie ofzo. Ik drink eigenlijk altijd koffie voor me training, maar misschien speelt het nu een rol. Het is misschien het proberen waard.
Verder heb ik ook gewoon veel aan me hoofd wat misschien onbewust aan me zit te knagen, waardoor ik kut in slaap. Dit is namelijk ook geen onbekend fenomeen bij mij. Ik slaap van nature best slecht in, zeker door veel gezeik waar ik geen invloed op heb. Het is niet zo dat ik er echt stress door heb, maar onbewust blijf ik er toch mee zitten.. Goed, vanavond ram ik er gewoon 10 van die 0,1mg melatonine in en ga gewoon proberen 30 minuten van tevoren te ontspannen, voordat ik me bed induik. Me hoofd leegmaken of weet ik veel wat.Last edited by Iron Mind; 14-05-2013, 15:53."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostMentale update:
Mijn ergste struikelblok dreigt nu gewoon het slapen worden, het fuckt me echt helemaal op. 4x per week me lichaam in pijn werken en zo kut slapen, schiet niet op voor me herstel. Ik drink normaliter 2 grote bekers koffie voor mijn depletion workout om de afbraak van glycogeen te verbeteren, misschien dat ik die koffie of nu eerder (normaliter drink ik me koffie om 19.00 uur en 23.00-00.00 uur lig ik in me bed) ga drinken of gewoon ga schrappen en kijken of ik dan beter kan slapen, want anders ben ik toch bang dat ik wat minder ga presteren qua school de komende tijd. Ik moet de komende weken namelijk nog flink aan de bak i.v.m. 2 zware tentamens.
Normaliter heb ik geen problemen met slapen door koffie ofzo. Ik drink eigenlijk altijd koffie voor me training, maar misschien speelt het nu een rol. Het is misschien het proberen waard.
Verder heb ik ook gewoon veel aan me hoofd wat misschien onbewust aan me zit te knagen, waardoor ik kut in slaap. Dit is namelijk ook geen onbekend fenomeen bij mij. Ik slaap van nature best slecht in, zeker door veel gezeik waar ik geen invloed op heb. Het is niet zo dat ik er echt stress door heb, maar onbewust blijf ik er toch mee zitten.. Goed, vanavond ram ik er gewoon 10 van die 0,1mg melatonine in en ga gewoon proberen 30 minuten van tevoren te ontspannen, voordat ik me bed induik. Me hoofd leegmaken of weet ik veel wat.
Achja, gewoon druk bezig blijven. Donderdagavond begint me carb-load namelijk al deze week, dus ik ben er bijna alweer."Straight outta gym"
Comment
-
Interessant , ik denk dat zolang je kracht hetzelfde blijft je niet perse sterker word.. wat je al zegt je bent immers doelgericht bezig vet te verbranden, maar je raakt in ieder geval dus geen spiermassa kwijt. Verder zou ik zeggen neem het niet te nauw..die kracht stats, de ene dag kan je eenmaal beter presteren dan de andere.. het zit best vreemd in elkaar. Dat het op hetzelfde niveau blijft is hoe dan ook positief
Als je melatonine slikt, een half uur voordat je ze uberhaupt slikt geen tv,muziek o.i.d. Geen fel licht of hard geluid, lees bijvoorbeeld een fysiek boek, dus geen internetboek op de laptop bedoel ik dan.
Dan als je ze in neemt gelijk gaan liggen, dat zou moeten helpenBroomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Originally posted by Wessle View PostInteressant , ik denk dat zolang je kracht hetzelfde blijft je niet perse sterker word.. wat je al zegt je bent immers doelgericht bezig vet te verbranden, maar je raakt in ieder geval dus geen spiermassa kwijt. Verder zou ik zeggen neem het niet te nauw..die kracht stats, de ene dag kan je eenmaal beter presteren dan de andere.. het zit best vreemd in elkaar. Dat het op hetzelfde niveau blijft is hoe dan ook positief
Als je melatonine slikt, een half uur voordat je ze uberhaupt slikt geen tv,muziek o.i.d. Geen fel licht of hard geluid, lees bijvoorbeeld een fysiek boek, dus geen internetboek op de laptop bedoel ik dan.
Dan als je ze in neemt gelijk gaan liggen, dat zou moeten helpen
Ja, ik ga nu eens geen muziek luisteren, maar gewoon rustig liggen denk ik. Thanks voor de tips."Straight outta gym"
Comment
-
Week 7 UD2.0
Depletion training 2
Db incline chest press 6x15
Lat pulldown 6x15-20
Db lateral raise 6x15-20
Standing calf raise 6x15
Preacher curl machine 6x15
Rope pushdown 6x15-20
Leg press 6x15
Seated leg curl 6x15
Tijd per werkset: 45-60 seconden
Rust tussen de sets 30-60 seconden
Commentaar: same shit different training, prima focus. Zelf kastijding voor week 7 jawel zit er alweer op. Nog fucking 2 depletion workouts te gaan. heuuuujjjjjjjj. Daarna is het:"ALL ABOARD THE GAINTRAIN".
Volgens mij ga ik echt Ć¼ber euforisch zijn als ik volgende week mijn laatste rep maak van de 2e depletion training.
Verder heb ik wat gespeeld met hand positie bij de lat pulldown, iets smaller gepakt eens en 1 extra set zo wijd mogelijk. Ik kan momenteel iets makkelijker me lats activeren lijkt het bij een iets smallere grip, maar dat zal ook kunnen komen door mijn onvermogen om dit nog echt fatsoenlijk te kunnen bij een bredere grip, maar dat komt wel. Bij de rug hypertrofie dagen van PHAT ga ik lekker meer focussen op dit soort dingen. High reps, weinig rust en pompen maar. Erg leuk vooruitzicht.
Dit had ik overigens als ideetje voor een sodium-load om eens uit te proberen.
Ikzelf zit nu te kijken wanneer ik begin met die 10-15g zout. Ik zit eigenlijk een beetje te klooien, aangezien ik volgende week zondag wil gaan wokken als afsluiter van me 8 weken UD2.0 hel en de maandag daarna een meting zou willen laten doen in de gym, dus ik wil dan eigenlijk die sodium load daarvoor gedaan hebben. 27 mei zou ik dan die meting hebben. Waarschijnlijk zal ik dan aankomende zaterdag beginnen met die load. Het is dan gewoon de bedoeling om elke dag 10-15g zout op te vreten. Gewoon 10-15g zout afwegen en verdelen over al je maaltijden, vermoed ik.
Ik zou dan 18t/m24 mei 10-15g zout per dag eten. 25 mei = carbload, minimaal zout en veel water inname. En dan 26 mei onderhoudsdag met amper zout en dan zondag zal ik er waarschijnlijk dan hard bij moeten staan als leuke afsluiter van 8 weken UD2.0 met een nog wat leuke ervaring erbij.
Hoe zit het met de water inname tijdens de hoge zout inname dagen eigenlijk. Ook gewoon 3-5L water. Dat drink ik namelijk toch al.. Als iemand die hier ervaring mee heeft zou kunnen reageren zou top zijn ."Straight outta gym"
Comment
-
Rustdagje vandaag, holy fuck.
Ik voel me herboren. Ik heb afgelopen nacht geloof ik 5,5-6 uur geslapen. 1mg melatonine in me kanaal geduwd. Daarna in alle stilte op bed gelegen en na 15-20 minuten ben ik in slaap gevallen volgens mij. Geprobeerd aan niets te denken, lichten overal uit. Raam dicht i.v.m. mogelijk lawaai. Toen ik op stond voelde ik me erg moe, alsof er een trein over me heen gereden was, maar toch enorm blij, want ik had gewoon 6 uur slaap gepakt zonder wakker te worden.
Vandaag dus behoorlijk fit, wel moe, maar niet zo mentaal geruĆÆneerd als de afgelopen dagen. Motivatie levels zijn weer torenhoog hierdoor, ik ga deze laatste paar weken zo hard afslachten. Dat de vetcellen vanzelf van me abs gaan afspringen..
Morgen hele dag honger lijden en dan tension workout + begin carb-load = mentaal herstellen.
Ik zit nu toch even in twijfel wat betreft die sodium load, aangezien het de accuraatheid van mijn meting dan in de war kan gooien en ik weet niet hoeveel zout er in de wok verwerkt zit, waardoor ik mogelijk de plank ga mis slaan als ik dan over 2 weken die meting weer heb. Niet dat dat heel veel uitmaakt, aangezien ik toch al op 3% zit bij de 4-punts en 5,7% met inductie (lol..). Plus het feit is ook nog dat ik die dag dat ik de meting heb alweer begonnen ben aan me bulk, waardoor er alweer een shit load aan carbs + voeding in me systeem geduwd zal gaan worden. Ik denk dat die me hele droogheid + gewicht dan fuckt, dus ik denk dat ik hierin afwegingen moet gaan maken.
Bijv. sodium load toch inplannen en doorvoeren en die maandag de t/m eind van de middag relatief weinig kcal en carbs, weinig vocht en dan die meting gaan doen, zodat ik er vermoedelijk behoorlijk hard bij zal staan
of
sodium load alsnog doen en gewoon me bulk inzetten qua voeding die maandag over 2 weken en hopen dat die hoeveelheid carbs me hardheid niet verziekt
of
sodium load gewoon even laten voor wat het is en er gewoon gelijk mee gaan experimenteren in mijn volgende cut. Waarbij ik om de weken 2 zoiets wil gaan proberen..
of ik moet die meting op een ander moment zien te plannen, die gozer is er alleen niet in het weekend en op de vrijdag moet ik nog beginnen aan me carb-load..
Een aantal opties heb ik hier dus..
Geeft weer stof tot nadenken.Last edited by Iron Mind; 15-05-2013, 12:19."Straight outta gym"
Comment
-
Die sodium load is toch alleen even voor de lol? Dat je een dag echt kenser droog staat? Als ik jou was zou ik daarmee wachten op de volgende cut want wokken en droog staan past niet echt bij elkaar als jij onder wokken ook een vreetfestijn verstaatBP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Guusd View PostDie sodium load is toch alleen even voor de lol? Dat je een dag echt kenser droog staat? Als ik jou was zou ik daarmee wachten op de volgende cut want wokken en droog staan past niet echt bij elkaar als jij onder wokken ook een vreetfestijn verstaat
Ja, dat wokken gaat behoorlijk epic worden. Ik ga daar gewoon ongegeneerd 2000-3000kcal naar binnen zitten duwen, oftewel 5 volle borden voedsel kg's vlees, vis en bergen groente en misschien nog 5-10 bolletjes ijs na. Op zich is het wel clean eten behalve het ijs, maar dat zou ik ook kunnen skippen."Straight outta gym"
Comment
-
Haha ik kan goed zien dat je al enige tijd bezig bent met dat wokken. Ik zie jou er ook wel voor aan om de kortste route van het tafeltje naar het eten te berekenen en met welk bord je het meeste vlees mee kan nemenBP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Guusd View PostHaha ik kan goed zien dat je al enige tijd bezig bent met dat wokken. Ik zie jou er ook wel voor aan om de kortste route van het tafeltje naar het eten te berekenen en met welk bord je het meeste vlees mee kan nemen
Bodybuilding = veel kunnen eten door hoog metabolisme, u mad brah?"Straight outta gym"
Comment
-
Goed deze week niet veel veranderingen merkbaar in de spiegel. Op de weegschaal ook niet echt volgens mij. Ik woog rond de 76kg vanochtend. Vanavond begint de carb-load alweer..
Ikzelf zit gewoon met nog een behoorlijke lading vocht, aangezien ik toch nog best veel huid kan pakken op me buik, terwijl ik helemaal geen "knikkertjes" meer voel daar. Maar me huid lijkt daar nog lang niet zo dun als papier, dus dat is dan allemaal vocht. Op zich wel jammer, want daardoor lijken me buikspieren ook minder imposant. Op me onderste abs lijkt wel iets meer vet af te gaan, maar meer op plekken die al erg droog waren..
Ik ga toch maar die sodium load plannen voor de lol. Aan die metingen hecht ik toch niet zoveel waarde meer en ik hoop gewoon met eigen ogen te kunnen zien hoe hard ik er bij zou staan als dat vocht inderdaad weg is. Dan zal ik hopelijk goed kunnen zien waar nog "daadwerkelijk" vet zit enzo na deze 8 weken UD2.0.
Even een fotootje voor de lol. Achtergrondbelichting verschilt is, blijft lastig de omstandigheden gelijk te houden qua flitser, licht en hoek. En dan ook nog via een spiegel natuurlijk.
10-5-2013
16-5-2013
Uiteraard mis ik sowieso nog de massa om er echt bruut uit te zien, maar ik heb dan hierna hopelijk een reƫler beeld wat mijn vet% is, zodat ik hierna met een geruster hart de rest van 2013 of nog langer door kan blijven bouwen. Ik hoop zo rond maart 2014 toch zeker wel een dikke 85kg te wegen of meer namelijk.
Zometeen tension workout en dan carb-load. Zaterdag begin ik dan met 10-15g zout te laden, lekker een vochtkop krijgen het weekend.Last edited by Iron Mind; 16-05-2013, 16:16."Straight outta gym"
Comment
-
Goed resultaat hoor! Vind het mooi om je uitgebreide log te volgen! Erg knap hoe gemotiveerd je bent en blijft, soms denk ik wel als ik het lees, hoe hou je het vol!
Ik vroeg me af hoe je aan alle "theorie" komt over de trainingen en voeding die je moet volgen? Heb je een boek of site waar alles opstaat wat je moet volgen/doen? Of heb je een studie gevolgd richting voeding etc.?I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday
Comment
-
Originally posted by leandero10 View PostGoed resultaat hoor! Vind het mooi om je uitgebreide log te volgen! Erg knap hoe gemotiveerd je bent en blijft, soms denk ik wel als ik het lees, hoe hou je het vol!
Ik vroeg me af hoe je aan alle "theorie" komt over de trainingen en voeding die je moet volgen? Heb je een boek of site waar alles opstaat wat je moet volgen/doen? Of heb je een studie gevolgd richting voeding etc.?
Originally posted by Teddek View Postop hoeveel % stond je toen je begon?
Ikzelf kijk dus liever naar de spiegel en weegschaal, aangezien de metingen niet echt een heel duidelijk beeld geven zelfs de onderlinge verschillen niet meer.Last edited by Iron Mind; 16-05-2013, 16:47."Straight outta gym"
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...7 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-