My contest preparation diary

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by gain is pain View Post
    that damn dare leg separation..
    This^
    Mind is everything.

Comment

• Denk je dat ik een hater ben ofzo? Voor de duidelijkheid, dat ben ik niet. Maar goed, je gaat het wel horen op je wedstrijd..

Comment

• wtf? missed something?
        Make it happen, shock everyone!

Comment

wtf? missed something?
          Ahaha, ik was gewoon benieuwd wat je van je rug vindt en toen negeerde je me

Comment

wtf? missed something?
            Silk gaat met halters gooien tijdens je wedstrijd.
            Mind is everything.

Comment

• ot: vandaag gemeten, was 7,5%. wel anders gemeten als bij de challenge, bij de challenge pakten ze de zijkant van me buik, mijn huidige begeleider pakt net het vet/vocht naast de navel.

maargoed er moet nog 1-2% vanaf en vocht... voor de eerste wedstrijd is het niet slecht heb ik gehoord.

daarnaast was er ook een jury lid van de flex in de sportschool, mijn begeleider heeft hem even laten kijken hoe of wat, hij zei dat er nog iets verder getrokken moet worden aan de hamstrings en rond de navel zit nog vet/vocht verder zei hij dat ik het wel zou redden.
              Last edited by gain is pain; 19-11-2012, 21:48.

Comment

• wat zijn nu je stats in vergelijking met het begin?
                length: 187cm
                weight: 102,1kg (15th july 2012)
                current bodyfat: 13.7% (15th july 2012)
                weighttraining: 3 years
                strongest bodypart: quads/delts
                weakest bodypart: chest

en hoelang is het nog voor het D DAY is?

(sry maar forum is wat te lang om het te gaan zoeken)

Je progress is wel nice, en als je nog even doorgaat ga je er wel super uitkomen, oppassen met de laatste dagen, uren wel want die zijn zooo belangrijk....

succes
                Pain is just weakness leaving the body...

Comment

• Originally posted by stijnel View Post
                  wat zijn nu je stats in vergelijking met het begin?
                  length: 187cm
                  weight: 102,1kg (15th july 2012)
                  current bodyfat: 13.7% (15th july 2012)
                  weighttraining: 3 years
                  strongest bodypart: quads/delts
                  weakest bodypart: chest

en hoelang is het nog voor het D DAY is?

(sry maar forum is wat te lang om het te gaan zoeken)

Je progress is wel nice, en als je nog even doorgaat ga je er wel super uitkomen, oppassen met de laatste dagen, uren wel want die zijn zooo belangrijk....

succes

zondag volgende week...

11 days out... nog best wel veel vocht, huid is elastish op de wedstrijddag moet dat strak zijn.

Comment

• Be proud baas! Binnenkort jouw momentje om te shinen. Je staat er echt al supernice bij!!! Was je bodyweight nu? Ook echt epic benen. Borst is weer wat slechter maargoed, daar kan je straks aan werken he.
                    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• thnks, BW is nu 99.7kg eergister, en dan vanaf morgen laden en vocht eruit trekken.
                      zal denk ik rond de 90-92kg uitkomen ofzo. gok ik. ik hoop 89kg als ik in 2 klasses mee mag doen. maar focus licht op junioren.

Comment

• Oogt lekker hard motherfucker.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• ziet er ziek uit gap !
                          Een dag niet getraind...

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                            Oogt lekker hard motherfucker.
                            Originally posted by frankey View Post
                            ziet er ziek uit gap !

thnks.

ot: laatste dag dat ik leeg getrokken ben, zonet mijn eerste portie carbs op 80gr gekookte rijst, voel dat me aders op me armen lekker door gepompt worden.

ook mijn plasmiddel gekregen, mix van 2 stoffen om het kalium tekort aan tevullen, maar moet me effe wat beter inlezen in die shit.

mijn begeleider wilde dat ik vanavond en morgenochtend een halfje nam (om het tussentijdse resultaat te zien. maar dat ga ik niet doen vanavond, eerst effe inlezen.

genaamd: triamtereen 50mg en hydrochloorthiazide CF 25mg. info is altijd welkom!

ik lees al allemaal kut verhalen, dat mensen zich een wrak voelen en spierkrampen kregen (bij langdurig gebruik)

Comment

• Beter doe je gewoon een sodiumload. Kaliumspaarders schijnen best wel leip te zijn.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Hier stukje van het Farmacotherapeutisch Kompas:

triamtereen/hydrochloorthiazide [C03EA01]

Dytenzide [Mercury Pharma group]
                                Tablet. Bevat triamtereen 50 mg en hydrochloorthiazide 25 mg.

Triamtereen/Hydrochloorthiazide Tabletten [Diverse fabrikanten]
                                Tablet. Bevat triamtereen 50 mg en hydrochloorthiazide 25 mg.

CFH-Advies
                                Bij de indicatie hypertensie is in het algemeen een vaste combinatie van een thiazide- en een kaliumsparend diureticum niet aangewezen, omdat de kans op hypokaliëmie bij de gewenste lage dosering van het thiazide-diureticum gering is.
                                Indien hypokaliëmie door diureticagebruik ernstige gevolgen kan hebben – m.n. bij hartritmestoornissen en digitalisgebruik –, is het toevoegen van een kaliumsparend diureticum wèl gewenst, eventueel in de vorm van een vaste combinatie.
                                De Commissie wijst erop dat door mogelijk verschil in biologische beschikbaarheid niet zonder meer kan worden overgeschakeld van het ene preparaat op het andere.

Eigenschappen
                                Combinatie van een kaliumsparend en een thiazide-diureticum. Werking: begint na 2–4 uur, houdt 7–9 uur aan. Diuretische werking start na 1 uur en houdt gem 12 uur aan. Voor de kinetische gegevens zie de preparaatteksten van de afzonderlijke stoffen: triamtereen en hydrochloorthiazide.

Indicaties
                                Lichte tot matige hypertensie. Oedeem ten gevolge van hartfalen of nefrotisch syndroom indien de nierfunctie niet sterk gestoord is.
                                Triamtereen/hydrochloorthiazide is met name bedoeld bij (kans op) ernstige kaliumdepletie of als hypokaliëmie tot ernstige risico's leidt (zoals aritmieën).

Contra-indicaties
                                Hyperkaliëmie. Ernstige nierinsufficiëntie (creatinineklaring < 30 ml/min), progressieve nierinsufficiëntie gedurende de behandeling. Ernstige leverinsufficiëntie. Overgevoeligheid voor thiazide- en sulfonamidederivaten.

Zwangerschap/Lactatie
                                Triamtereen en hydrochloorthiazide passeren de placenta. Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren, geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Farmacologisch effect: Verstoring van de foetoplacentale perfusie en neonatale effecten zoals icterus neonatorum, trombocytopenie en verstoring van de elektrolytenbalans (hydrochloorthiazide). Triamtereen werkt als foliumzuurantagonist. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.
                                Overgang in de moedermelk: Ja (triamtereen, hydrochloorthiazide). Farmacologisch effect: Verhoogd vrij bilirubine (hydrochloorthiazide). Overige: Hooggedoseerde thiazide-diuretica kunnen de lactatie remmen. Advies: Het gebruik van dit geneesmiddel of het geven van borstvoeding ontraden.

Bijwerkingen
                                Inherent aan de farmacologische werkzaamheid: verstoring van de water- en elektrolytenbalans (hyper- of hypokaliëmie, hyponatriëmie, hyperchloremische acidose, hypomagnesiëmie, hypercalciëmie en dehydratie). Hiermee samenhangende symptomen zijn droge mond, moeheid en spierkrampen. Aritmieën en hypotensie. Verder duizeligheid, slapte, hoofdpijn, maag-darmklachten (misselijkheid, braken, diarree, obstipatie); deze symptomen kunnen ook veroorzaakt worden door een verstoorde elektrolytenbalans. Bloedafwijkingen zoals leukopenie (m.n. neutropenie), zelden trombocytopenie, agranulocytose, aplastische anemie. Bij latente foliumzuurdeficiëntie (alcoholische levercirrose, zwangerschap) kan triamtereen megaloblastaire en/of macrocytaire anemie induceren. Vorming van nierstenen, nierfalen, interstitiële nefritis, verminderde glomerulaire filtratiesnelheid. Pancreatitis, stijging van leverenzymwaarden, geelzucht. Bij hoge dosering verhoging van serumlipiden, hyperurikemie (zelden leidend tot jicht), verminderde glucosetolerantie. Zelden: overgevoeligheidsreacties (anafylaxie, urticaria, purpura, fotosensibilisatie, huiduitslag). Verder kunnen nog bijwerkingen optreden zoals vermeld in de preparaatteksten van de afzonderlijke stoffen: triamtereen en hydrochloorthiazide.

Interacties
                                Combinatie met andere kaliumsparende geneesmiddelen (kaliumsupplementen, amiloride, spironolacton) is gecontra–indiceerd vanwege het risico van een potentieel levensbedreigende hyperkaliëmie. Gelijktijdige behandeling met ACE-remmers, AT1-antagonisten of ciclosporine kan leiden tot een verhoogde kaliumspiegel. De renale lithiumklaring neemt af door toegenomen terugresorptie in de tubulus; verlaging van de lithiumdosis kan nodig zijn. De werking van insuline en orale bloedglucoseverlagende middelen kan worden geantagoneerd. Het effect van andere antihypertensiva kan worden versterkt. Ondanks toevoeging van een kaliumsparend diureticum kan kaliumtekort (intra- en extracellulair) ontstaan, hetgeen kan leiden tot toegenomen toxiciteit van digoxine en van geneesmiddelen die het QT-interval verlengen, en grotere gevoeligheid voor spierrelaxantia. Gelijktijdig gebruik van corticosteroïden en amfotericine B kan leiden tot verhoogd kaliumverlies. Disopyramide versterkt het ongunstige effect van hyperkaliëmie en kan matige hyperkaliëmie bij gebruik van dit preparaat levensbedreigend maken. Combinatie met indometacine en mogelijk andere prostaglandinesynthetaseremmers kan leiden tot hyperkaliëmie en nefrotoxiciteit en kan het diuretisch, natriuretisch en antihypertensief effect verminderen. Vóór instelling op een ACE-remmer dient de behandeling met het diureticum 2–3 dagen te worden gestaakt of de dosering te worden verlaagd om de kans op hypotensie na de eerste dosis te verkleinen. Colestyramine kan de resorptie van hydrochloorthiazide doen afnemen; het diureticum dient 2 uur voor colestyramine te worden ingenomen of 4 uur erna.

Waarschuwingen en voorzorgen
                                Periodiek dienen serumelektrolytconcentraties (m.n. van kalium), te worden gecontroleerd en zo nodig gecorrigeerd. Dit is vooral van belang indien de elektrolytenbalans voor de behandeling al verstoord was, bij overmatig braken, diarree, diabetes mellitus, cardiopulmonale aandoeningen, parenterale toediening van vloeistoffen, streng zoutarm dieet, ouderen, levercirrose en nierfunctiestoornissen, omdat er dan meer kans op verstoring van de kaliumbalans is. Diabetes mellitus kan door afname van de glucosetolerantie manifest worden. Bij leverinsufficiëntie regelmatig het bloedureumgehalte controleren. Bij chronische behandeling kan de glomerulusfiltratie belangrijk dalen (reversibel), met name indien vóór de behandeling de nierfunctie al licht verstoord was. Hierdoor kan het ureumgehalte tot abnormale waarden stijgen. Regelmatige controle van de nierfunctie tijdens behandeling is daarom noodzakelijk. Het gebruik van andere kaliumsparende diuretica, kaliumsuppletie of kaliumhoudende voedingsmiddelen (kunstzout) dient te worden vermeden wegens het risico van hyperkaliëmie. Voorzichtigheid is geboden bij jicht en nierstenen in de anamnese. Voorzichtigheid is geboden bij maligne aandoeningen of hyperparathyroïdie, aangezien thiazide–diuretica hypercalciëmie kunnen veroorzaken. Wegens hun invloed op het calciummetabolisme kunnen thiaziden bijschildklierfunctieproeven verstoren. Bij hyperlipidemie is extra controle van serumlipiden aangewezen. Regelmatig controleren op bloeddyscrasieën of leverfunctiestoornissen. Hydrochloorthiazide kan een positieve uitslag geven in een dopingtest. Er zijn onvoldoende gegevens over het gebruik bij kinderen.

Dosering
                                Hypertensie: Volwassenen: gebruikelijke begin- en onderhoudsdosering 1 tablet per dag na een maaltijd; voor sommige patiënten kan ½ tablet voldoende zijn; max. 2 tabletten per dag.
                                Oedeem: Volwassenen: gebruikelijke begin- en onderhoudsdosering 1 tablet eenmaal per dag na een maaltijd; voor sommige patiënten kan 1 tablet iedere 2 dagen voldoende zijn. Max. 4 tabletten per dag.
                                Bij toevoegen van triamtereen/hydrochloorthiazide aan een bestaande antihypertensieve behandeling, de dosering triamtereen/hydrochloorthiazide halveren. Bij toevoegen van een ander antihypertensivum aan triamtereen/hydrochloorthiazide de dosering van het andere antihypertensivum halveren.
                                Bij staken van de behandeling de dosering geleidelijk afbouwen om reactief kaliumverlies te voorkomen.
                                The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X