Van couch potatoe tot mens health cover

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tails View Post
    Zou prima uitkomen voor mij, heb zelf ook een keer met dynobet getraind een enorm chille gozer alleen wist ik toen niet waar ik mee bezig was.
    Het is een trainingsdag zoals alle andere vrijdagen en alleen een klein stukje verder rijden voor mij, dus dat is zo geregeld.

Ik denk trouwens dat onze gyms niet heel veel verschillen kwa apparatuur want op de foto's ziet het er min of meer hetzelfde uit hoewel fitnessboelevard een groter aanbod heeft denk ik.
    Een groter aanbod wellicht, maar ik gebruik het meeste toch niet. Het enige waarvan ik gebruik maak is de bank, squat rack en pullup + diprack. En wat losse dumbells op woensdagen.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Ik ben er altijd vrijdags, dus zie jullie dan. Leuk, heren. Enne niet mij uitlachen vanwege de pussyweights hè.
      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Doel

In ieder geval voor de zomer op 8% BF te zitten. Dat betekent dat ik vanaf nu zo'n 0,43% per week aan BF moeten dalen. Ofwel: 4300 gr vet in 11½ week (makkie?).

Zal geen makkie worden. Hier is hoe ik het ga aanpakken:

Ik heb nu twee dagen van training achter de rug en ik post graag even mijn begin stats:

Lengte: 183cm
        Gewicht: 79kg
        BF: 13%

Krachttraining

Oefening Gewicht (incl. stang van 20kg)
        Standing military press 5X5 45
        Front squats 5X5 65
        Dips 5X5 bw
        Deadlifts 5X5 75
        Pullups 5X5 bw
        Palms down wrist curl 3X10 15
        Dag 2
        Squat 5X5 85
        Barbell rows 5X5 60
        Bench press 5X5 55
        Bicep curls 3X10 11
        Stn. calf r. 3X10 100
        Per week maak ik drie ritjes naar de gym en volg daarbij de dagen om en om.
        Erg lekker schema, mijn dank is wederom groot, Inferno, mijn mentor .

Voeding
        Ca. 2800 kcal per dag als eerste uitgangspunt. Ik houd 3 gr eiwit aan per kg vvm, 25% van m'n energie haal ik uit vet en de rest uit koolhydraten. De KEV verhouding is dan 45/30/25.

Cardio
        Ik fiets gemiddeld 5 keer per week naar de zaak, dat is 13,5 km fietsen. Dit doe ik voor het ontbijt (schijnt extra goed te zijn om vet te verbranden). Daarnaast zal ik me in het weekend verbinden tot een hardloop HIIT sessie gevolgd door een duurloopje van een kilometertje of 6, ook voor het ontbijt, die training zal daarbij iets minder dan een uurtje in beslag nemen.
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
          Doel

In ieder geval voor de zomer op 8% BF te zitten. Dat betekent dat ik vanaf nu zo'n 0,43% per week aan BF moeten dalen. Ofwel: 4300 gr vet in 11½ week (makkie?).

Zal geen makkie worden. Hier is hoe ik het ga aanpakken:

Ik heb nu twee dagen van training achter de rug en ik post graag even mijn begin stats:

Lengte: 183cm
          Gewicht: 79kg
          BF: 13%

Krachttraining

Oefening Gewicht (incl. stang van 20kg)
          Standing military press 5X5 45
          Front squats 5X5 65
          Dips 5X5 bw
          Deadlifts 5X5 75
          Pullups 5X5 bw
          Palms down wrist curl 3X10 15
          Dag 2
          Squat 5X5 85
          Barbell rows 5X5 60
          Bench press 5X5 55
          Bicep curls 3X10 11
          Stn. calf r. 3X10 100
          Per week maak ik drie ritjes naar de gym en volg daarbij de dagen om en om.
          Erg lekker schema, mijn dank is wederom groot, Inferno, mijn mentor .

Voeding
          Ca. 2800 kcal per dag als eerste uitgangspunt. Ik houd 3 gr eiwit aan per kg vvm, 25% van m'n energie haal ik uit vet en de rest uit koolhydraten. De KEV verhouding is dan 45/30/25.

Cardio
          Ik fiets gemiddeld 5 keer per week naar de zaak, dat is 13,5 km fietsen. Dit doe ik voor het ontbijt (schijnt extra goed te zijn om vet te verbranden). Daarnaast zal ik me in het weekend verbinden tot een hardloop HIIT sessie gevolgd door een duurloopje van een kilometertje of 6, ook voor het ontbijt, die training zal daarbij iets minder dan een uurtje in beslag nemen.
          Een duurloopje na een hiit sessie? GL w that, ik kan letterlijk een half uur vrijwel niet bewegen daarna. Mss doen we wat anders
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik denk het pesc, zie post #24 (p3). Ik krijg er alleen niet meer dan een rustige 11km p/uur uit na HIIT. Ben overigens wel al zeker 3 jaar aan het hardlopen hoor.

Comment

Testje voor jezelf: als je de drums hoort VOLLE BAK sprinten, als je geen drums hoort mag je doen wat je wilt. Slechts 4 minuutjes. Je kan het via dit op je mp3 zetten http://www.youtube-mp3.org/nl

Tabata music - YouTube

Succes met de duurloop aan 'rustige' 11 km/uur

Comment

Handig, dank je!

Comment

Truc is wel dat je iedere interval het gaspedaal helemaal opendraait. Ken veel pussies die zich gaan drukken na 3 intervals. Dan ben je ook meteen klaar trouwens. Afterburn gaat door het plafond, en je conditie en vo2max maken ook sprongen. Don't get me wrong ik hou ook van duurloopjes, heerlijk. Maar heel effectief is het niet voor de dingen die jij ermee wilt bereiken.

Probeer het een keertje, maar niet op me gaan sodemieteren bij thuiskomst Ik waarschuw je bij deze dat je een spreekwoordelijk kotsemmertje mee kan nemen heheh.

Comment

Wat ik doe is onvervalsde HIIT, verklaar graag waarom de doorloop nadien niet effectief zou zijn? Gezien de omstandigheden op dat moment lijkt mij het juist wel effectief en daar bij trek ik de naverbranding van de HIIT dan nog bij op.

Comment

Mja, ligt wss aan je defenitie. Dan is alles wat niet LIT is HIIT. Kijk onderaan boven het kopje looptechniek: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-waarom.html

Ik kan je wel de specifics geven wat het verschil is mocht het nodig zijn, maar pure hiit en dit soort intervals heeft weinig met elkaar te maken wat betreft energieverbruik, gebrukt energiesysteem, herstel en afterburn. Maar je bent een beetje je aanpak aan het verdedigen. Dat mag, en ik zeg ook niet dat wat intervals doen geen effect heeft, maar ik ben niet op zoek naar een discussie hierover. Dan kun je imo beter eerst gaan kijken hoe het functioneert en wat de verschillen zijn. Ik bedoel vriendelijk overigens, het staat er zo nors heheh

Comment

Even nadere research gedaan.

Deze wijsheid heb ik uit de stickies gehaald (http://forum.bodynet.nl/afslanken/30...-lit-hiit.html) ik ben nog een beginner ben op het gebied van interval, laat staan HIIT. Ik zou de duur sowieso moeten opschroeven naar een minuut of twintig, nu ren ik een intervaltraining (waarbij ik wel alles gaf dat in me zat tijdens sprint) van elf minuten. Verder kan ik de intensiteit (op termijn) nog wat aanpassen door de verhouding joggen/sprinten te verleggen.

Een stukje uit de stickies:
                        5 Minuten warmdraaien
                        30 Seconden volle sprint (geef alles wat je hebt)
                        60 Seconden joggen (zorg dat het geen wandelen wordt, dan ga je waarschijnlijk last krijgen van je darmen)
                        30 Seconden sprinten
                        En dit houd je aan tot je aan de 20 minuten in totaal zit. Dan loop je nog vijf minuten uit, en dan kun je 112 gaan bellen.
                        Ik had hier zelf niet aan gedacht en dacht dat ik al lekker aan het HIIT-en was. Als ik nog steeds een verkeerd beeld schets van HIIT zeg het vooral hoor, ik waardeer je kritiek alleen maar.

Heb die MP3-file trouwens op m'n telefoon gezet, die ga ik morgen of vrijdag checken op de hometrainer na m'n workout.

Comment

Het verschil zit zeg maar in de verhoudingen van de intervals. 2 :1 is een wereld van verschil met 1 : 2 als het op maximale sprints aankomt, om meerdere redenen. Tabata's op een loopband gaat m niet echt worden trouwens. Je laat dan de loopband bepalen hoe snel je gaat en je kan niet vanuit stilstand exploderen en rust pakken, daarnaast zit er een groot verschil in de overbrenging van kinetische energie tussen een loopband en zelf op de weg lopen.

Als je intervals wilt doen dan raad ik je aan het zo te doen als in het atikeltje staat met 10 x een bepaalde afstand sprinten en terug binnen een minuut. Dat ga ik over een uurtje doen trouwens

Ik ben het ook niet helemaal eens met die sticky trouwens.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                            Het verschil zit zeg maar in de verhoudingen van de intervals. 2 :1 is een wereld van verschil met 1 : 2 als het op maximale sprints aankomt, om meerdere redenen. Tabata's op een loopband gaat m niet echt worden trouwens. Je laat dan de loopband bepalen hoe snel je gaat en je kan niet vanuit stilstand exploderen en rust pakken, daarnaast zit er een groot verschil in de overbrenging van kinetische energie tussen een loopband en zelf op de weg lopen.
                            Hier moet je inderdaad goed naar kijken, ik dacht ook m'n 5km in een top-tijd te lopen, dat viel op de weg even tegen zeg maar.
                            HIIT op de loopband is inderdaad sowieso praktisch onmogelijk .

Comment

Originally posted by aktito View Post
                              Hier moet je inderdaad goed naar kijken, ik dacht ook m'n 5km in een top-tijd te lopen, dat viel op de weg even tegen zeg maar.
                              HIIT op de loopband is inderdaad sowieso praktisch onmogelijk .
                              Alles onder de 20m op 5km is al heel goed imho, knappe jongen die je er dan uitloopt

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                                Alles onder de 20m op 5km is al heel goed imho, knappe jongen die je er dan uitloopt
                                Dat red ik dus net niet Maar bedenk wel dat ik verder zelden hard loop, het waren enkel een paar weekjes voorbereiding en gas erop zeg maar.
                                Wil van de zomer onder de 20min lopen, heb toevallig vorige week de draad weer opgepakt met wat interval werk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X