Pursuing The Vision

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iron, doe jij iets van fysio ofzo? Dit omdat het mij opvalt dat je de spieren bijna altijd is het Latijn benoemd.

Weetnie of ik die vraag al een keer eerder heb gesteld hoor, of iemand anders.
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Originally posted by emielos View Post
      Iron, doe jij iets van fysio ofzo? Dit omdat het mij opvalt dat je de spieren bijna altijd is het Latijn benoemd.

Weetnie of ik die vraag al een keer eerder heb gesteld hoor, of iemand anders.
      Macht der gewoonte, plus dan blijft het vers in het geheugen. Handig voor bepaald lichamelijk onderzoek waarbij de functie van een aantal gewrichten en spieren getest dient te worden. De latijnse benaming dient dan uiteraard gebruikt te worden. Ik studeer geneeskunde, overigens.

OT: Net quads, kuiten en tibialis anterior getraind.
      Adductoren kon niet, aangezien het ouderen spits uur was en men elkaar zowat zat weg te kijken van de apparaten. Plus ik moest een beetje haasten en had geen zin om nog 15minuten te moeten wachten voor adductoren.

Na beetje gevogel lukte het het apparaat op de juiste stand in te stellen bij de lying leg curl voor de m. tibialis.
      Stand 2 hoogte, 0 qua hoek deed het hem.

Zal de training van gisteren vanavond ook even bijwerken.
      Hoogtepuntje van deze training van 3 x 3 110kg front squat. Verder geen bijzondere gewichten.

Verder ook een meting laten doen en die was niet echt positief. Geen mm verschil, terwijl ik volgens mij toch wel duidelijk verschil qua fysiek en gewicht. Plus ik heb nu 's ochtends laten meten en normaal doe ik dat dus altijd 's avonds.

Gewichtverschil qua mijn eigen meting
      16-10-2014: 84,2kg 's ochtends nuchter
      30/31-10-2014: 82,4kg 's ochtends nuchter

Oftewel de getallen liegen
      Last edited by Iron Mind; 31-10-2014, 13:13.
      "Straight outta gym"

Comment

• Mooie fotos gab, je blijft verbeteren. Goed bezig !
        Mind is everything.

Comment

• Wat een poten passen je broeken nog wel haha. Wat wil je worden als je klaar bent met je studie?
          Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

• Week 6
            Rug en triceps
            Rust: 1-3 minuten

Rommelige training, het was druk.

Pull up
            1 x 5-6 bw+20kg
            1 x 4 bw+10kg +2-3x bw
            2 x 5-6 bw

Pulldown
            3 x 8-12 8-12 gewichten

One arm machine row
            3 x 8-12

V-bar row
            3 x 8-12

Deadlift
            5 x 5 110kg
            Speed sets, mooie snelheid

Back extension machine
            2 x 10-12 full stack

Tricep pushdown
            3 x 8-12

One arm cable pushdown
            3 x 8-12

Lying tricep extension + close grip EZ press
            3 x 5-6 20kg aan schijven + 3 x 10 (niet locken, erg trage negatief, explosief uitstoten)

Commentaar:
            Done.

Had gehoopt close grip bench te kunnen oefenen weer, maar bench was constant bezet.
            Focus op knijp en repwerk.

Die back extensions, heerlijk.
            "Straight outta gym"

Comment

• Week 6
              Quads, onderbeen

Front squat

1 x 3 100kg
              3 x 3 110kg
              Oefff, heavy.

Front squat in de smith
              1 x 6 60kg aan schijven
              3 x 8 50kg aan schijven
              Fuck me

Bulgarian split squat
              3 x 8 24kg ea

Leg extension
              2 x 8-10 12 gewichten
              1 x F partials, iso-holds.

Calf raise machine
              4 x 8-10
              Eindelijk sweet spot gevonden op dit apparaat voor maximale rek en contactie.

Seated calf raise machine
              4 x 8-10 40kg aan schijven

Toe raise
              4 x 12-15 1 gewicht
              Hoogte 2, stand qua hoek 0

Adductoren apparaat was bezet, dus adductoren geskipt.

Commentaar:
              Quads en kuiten trainen gaat echt goed laatste tijd. Vroeger nooit echt problemen gehad met kuiten trainen, maar bij dit apparaat in deze gym wel. Moet een beetje klooien met het apparaat om de betere rek en contractie ROM te krijgen voor mij. En eindelijk gevonden en ja hoor. Bij elke rep dat krampende gevoel zoals kuiten trainen hoort te zijn.

Aderen kwamen er goed uit en na de set verkrampten die krengen als ik ze aanspanden. Top, methode dus. Ik verwacht de komende tijd dus ook weer (meer) groei mee te maken van mijn kuiten.

Quads gaat ook top. Blijft pijnlijk om die focus erop te leggen met zo min mogelijk hammies, want die fuckers branden zo als de ziekte bij front squats.

Kortom, top getraind. Haat, liefde verhouding zoals altijd.

Originally posted by resike View Post
              Mooie fotos gab, je blijft verbeteren. Goed bezig !
              Thanks, bro. Qua kg's op de weegschaal gaat het nu niet meer zo hard, maar de verbeteringen qua fysiek zijn nog erg prima te noemen al zeg ik het zelf. Altijd die "drive" blijven houden om te willen blijven verbeteren helpt voor mij erg. Zeg altijd grappend dat mijn kg's op de weegschaal dubbel lijken te tellen het laatste jaar.

Originally posted by weslleyy View Post
              Wat een poten passen je broeken nog wel haha. Wat wil je worden als je klaar bent met je studie?
              Qua omvang valt het best mee, maar ik pas allang niet meer in maatje 31/32 zoals vroeger. Zit nu gemiddeld op maat 34 van spijkerbroeken en ik denk dat ik in 2015 alweer richting de 35/36 zal gaan. Trainingsbroeken zitten wel het lekkerste inderdaad

Oh, ik heb wel een vermoeden, maar er is nog zoveel moois te ontdekken tijdens mijn co-schappen. Die drukke periode is zich nu langzaam aan het aandoen, dus ik verwacht daar veel te ontdekken wat mij nu echt gaat aantrekken. Hoe dat allemaal zal gaan icm trainen en eten wordt ook nog een uitdaging, aangezien dat volle dagen in het ziekenhuis zijn. Weinig tijd om te eten. Maar goed, daar vinden we wel een oplossing voor. Met dubbele maaltijden en trainingsfrequentie evt. verlagen tot 3-4x per week trainen. Daar vind ik wel wat op.
              Last edited by Iron Mind; 01-11-2014, 10:17.
              "Straight outta gym"

Comment

• Week 6 cut
                Pecs, biceps en onderarmen

Bench press

3 x 3 100kg
                Voelde echt bizar zwaar, gisteren

Incline bench press
                3 x 5-6 80kg
                1 x ? 60kg

Machine fly
                6 x 8-12

Chest dips
                2 x 5,4,3/2,1.

Seated db curl + seated db hammer curl
                4 x 8-10 8-14kg ea + 3 x 10-12 8kg ea
                Mega pijnlijk die tot haast falen hammer curl direct na de reguliere db curl. Reguliere db curl indraaien tot supinatie.

Barbell bicep curl
                3 x 5-6 20kg
                Lol, biceps waren helemaal op na die 4-5 supersets. Die 20kg ging met zoveel moeite om die nog correct uit te voeren dat het maar genoeg was voor die dag.

Behind the back wrist curl
                3 x 8-10 55kg

Front wrist curl
                3 x 10-20 20-22,5kg

Commentaar:
                Goed getraind, beetje ontevreden met de reguliere bench, maar het zat er gisteren niet in. Voelde me ook nogal futloos zodra ik de gym instapte en dat ging ook niet weg.

Bij die machine fly en bicep curl kwam ik weer bij. Pijnlijke pomp as fuck door die supersets, maar oh zo lekker.

Aankomende week dus weer langzaam bulken om meer massa erop te plakken. Kcal inname zal erg geleidelijk opgehoogd worden. Ditmaal liever dus 2-3 weken pakken om metabolisme geleidelijk mee te laten komen i.p.v. die fuck up zoals de vorige keer. Gebeurt me niet nog 1x.

BODYBUILDING MOTIVATION - LIONS and LAMBS - YouTube

Gewicht vanochtend 83,3kg.
                Cardio wordt dus iets teruggeschroefd en op bepaalde dagen kcal erbij en bij sommige dagen niet of juist iets minder kcal, omdat cardio wat lager komt te staan.
                "Straight outta gym"

Comment

• Vanochtend gewicht 83kg. Taille 77cm. Einde cut, begin bulk.
                  Rustig opbouwen dit maal, geen herhaling van paar maanden terug. Maar goed. Mooi leermoment geweest en uiteindelijk enkel meer kennis, ervaring opgeleverd dan zonder de fuck up denk ik dan maar.

Vanavond weer full-body workout.

Gisteren geen cardio gedaan, 15 minuten core-training, 35 minuten gerolld. 30 minuten bezig geweest met bovenbenen en dat was behoorlijk intens om het bescheiden te houden. Wordt er al handiger in. Ook nog 5 minuten boven/onderrug gedaan.

Vanavond na het trainen wil ik nog even 30 minuten besteden aan mijn bovenlichaam rollen. Voor namelijk, pecs, lats, triceps (en evt. rug).

Misschien handiger om elke dag een beetje te rollen 1-2 spiergroepen dan enkel 2 dagen, aangezien ik merk dat zelfs gister 15 minuten per bovenbeen rollen eigenlijk te weinig is om het grondig/beter te doen. Handigheid speelt ook een rol plus ik ben ook nog wat aan het experimenteren hier en daar. En ik heb ook geen zin om 1 uur aan het rollen te zijn, aangezien ik het na 30-45 minuten wel echt zat ben, omdat het toch ook behoorlijk pijnlijk is.

Ik zal kijken of ik deze week pics kan laten maken, want die pics met halve lichaam er telkens op is niet helemaal optimaal, vind ikzelf. Zijn wel geinige foto's, maar ik zie zelf liever het totaalplaatje in 1 foto
                  "Straight outta gym"

Comment

• Week 1 bulk
                    Full body
                    Rust: 3 minuten regulier/1 minuut bij speedsets

Deadlift

3 x 3 185kg
                    Stang bewoog traag, maar ging erg goed de lift-off

Bench press
                    3 x 3 105kg
                    Laatste rep, telkens uit de tenen. Maar had spotter, waardoor mijn opzet niet gefuckt werd.

Chin up
                    3 x 3 bw+40kg
                    Lekker hoor, laatste repje wel wat moeite.

Overhead press
                    3 x 5 50kg
                    Speeds sets, concentrisch 2sec paused
                    Goed explosief, goede snelheid.

Front squat
                    3 x 60kg
                    Speeds sets, 2sec paused in the hole
                    Goed explosief, goede snelheid.

Commentaar:
                    Erg goede training. Voelde me aardig sterk, iets moeite bij de bench, maar wel mijn reps gehaald. Kijken of ik wat VPR's kan gaan zetten de komende weken.

+200kcal erbij 3-5 van de trainingsdagen, even kijken hoe het gaat de komende weken. Liever iets meer terughoudend ditmaal.

Verder gaat het eigenlijk top, erg tevreden met mijn shape. Abs liggen er dik op bij goede belichting/licht van boven, lijnen vrijwel overal en delts, pecs, onderarmen wordt een adernetwerk tijdens een upperbody training. Zelfs de aderen op de quads, kuiten komen tijdens quads, kuiten trainen aardig goed door voor mijn doen.

Vastus lateralis en vastus medialis zijn inmiddels ook erg goed te zien bij licht van boven. Links is de gehele "teardrop" nu bijna ook te zien, dus het gaat erg goed qua droog zijn/worden van de beentjes.

Nu dus weer tijd om er langzaam wat massa op te plakken en proberen rondom dit bf% te blijven schommelen. 8-12 weken bulken is nu het plan. Zeg maar tot eind januari en dan kijken hoe of wat. Liever dus dit keer wat trager, zodat ik 12-16 weken in kcal surplus kan blijven dan nu 6-8 weken full retard en dan weer te moeten cutten..

Pics moeten nog gefixt worden. Ik kan wel van alles zeggen, beweren, maar een foto zou toch alles meer/beter kunnen laten zien dan mijn typskills bij elkaar.
                    Last edited by Iron Mind; 03-11-2014, 23:40.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Leef jij voor het trainen?
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Gewicht vanochtend 82,5kg. Rustdag vandaag. Vanavond foam rollen en verdelen in 2 sessies. Eentje direct na het avondeten en dan nog eentje voor het naar bed gaan. Merk er wel veel voordeel van. Spieren voelen veel soepeler aan en meestal directe pijn verlichting, behalve afgelopen keer. Toen was de pijn een stuk heftiger direct na het rollen, maar de ochtend erna vrijwel pijnvrij.

Begin nu ook meer ervaring op te doen en heb het gevoel dat ik de wat diepere vezels beter kan "bereiken", maar dat is wel een stuk pijnlijker. Ook een kwestie van handigheid.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Rise, shine and grind.

Gisteren braaf mijn 15-20min core oefeningen gedaan.
                          6 minuten achter elkaar planken en voorligsteun afwisselen
                          Daarna nog 1-2 minuutjes glute, ham bridge
                          Resterende tijd aan abs en obliques gewerkt

Daarna 60 minuten gerolld
                          Eigenlijk alles wel aan bod geweest behalve onderarmen, maar daar heb ik eigenlijk nooit last van.

Vanavond delts, traps en hammies. En daar heb ik achterlijk veel zin in. Lekker overhead pressen. 3 x 77,5kg staat op het programma.

Gewicht vanochtend 81,3kg en taille 76cm (goed voor het koppie meten na zo'n dagje met weinig carbs) en zo licht ben ik het afgelopen jaar nog niet eens geweest na mijn 14 weken cutten en ik snap er geen zak van, want ik voel en lijk ook nog niet eens half zo "schraal" als dat ik mezelf toen voelde en vond. Ik verplaats ook nog een stuk meer kg dan toen. Zelfs op de presses, merk ik niet super veel verschil. Behalve met benchen dan. En dan heb ik gister na die low-carb dag niet eens getraind
                          Last edited by Iron Mind; 05-11-2014, 09:27.
                          "Straight outta gym"

Comment

• 60 min foam rollen nice man, heb die shit nu gedaan voor het eerst was echt bijna janken

Comment

• Originally posted by Swiftl3n View Post
                              60 min foam rollen nice man, heb die shit nu gedaan voor het eerst was echt bijna janken
                              Kwestie van opbouwen en vaker doen. Je moet ook erg rustig beginnen als je net begint. En dan heel traag bewegen over de roller en geleidelijk de druk op de spieren verhogen. Niet volgas met je volle gewicht over die roller gaan, want dat is niet te doen.

Welke heb je?

Ik merk al wel dat mijn tolerantie voor dat ding aan het toenemen is, maar dan nog blijft het pijnlijk as fuck. Ik was na die 60 minuten ook wel kei "high" en moe door al dat rollen..
                              "Straight outta gym"

Comment

• Ik heb zelf de fitness mad foam roller 90cm, gewoon standaard ding geen poespas gekke ribbels enzo was allemaal niet nodig voor een beginner. Ik ga dit zeker dagelijks 's avonds toepassen, elke avond een half uurtje oefenen bijvoorbeeld. Vooral mijn onderrug was killing zeg pff, merkte wel dat het na afloop allemaal meteen een stuk soepeler was.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X